Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dommer tække

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    det må være en opgave for Thorborg ....spøg til side. Nogen herinde har klandret mig for have "helikopterperspektiv" og måske med rette. I bund og grund tror jeg på at fejlene udligner sig "over tiden", men den manglende dom i sidste minut i går er godt nok den bitreste pille af dem alle at sluge. Der hvor AaB måske med rette føler at der kunne dømmes mod OB har dommeren og linjevogteren set situationerne og vurderet at det ikke var nødbremser, heldigt nok for OB. Würts hånd på bolden ser han bare ikke, muligvis som eneste mand på banen sammen med linjevogteren igen...det er groteskt og nærmest absurd at ingen af de herre reagere på det
    Du har sikkert ret i, at dommerfejl udligner sig over tid; spørgsmålet er, over HVOR LANG TID? Hvis det fx er over 3, 7 eller 10 sæsoner, og altså ikke bare over den enkelte sæson, så kan fejldomme som den i går jo få katastrofale konsekvenser, ikke mindst når rækken er så tæt som den er i år. Bortset fra at jeg personligt stadig ikke tror, at vi kommer i alvorlig nedrykningsfare i år, så kunne situationen jo let tænkes at blive, at medmindre vi får en tilsvarende fejldom til vores side i de resterende kampe, at vi ville komme til at stå og mangle et enkelt point, når dommedag oprinder. Så vil det jo være en ringe trøst, at vi - måske - får overskud på dommerfejlskontoen næste år. Eller om 3 år.

    Jeg har ingen fornemmelse af, over hvor lang tid det udligner sig. Har du?
    Last edited by ScouserTommy; 27-04-2014, 08:52.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg er helt på linie med dig Max. Det er vores egen skyld, at vi taber kampen igår; for vi kunne bare have lukket kampen i de 20 minutter af 2. halvleg, hvor AaB var knækket midt over, og vi havde en motorvej til kontrastød, så det her handler mest om det GROTESKE i de fejlkendelser, der gik imod os.

      For mig at se er der forskel på Würtz' håndboldredning og så en dommers vurdering om der er kontakt nok i en kropsduel til at dømme straffe, som i Høeghs tilfælde. Det var et dommerskøn, der heldigvis gik vores vej, men den kunne i det mindste diskuteres.

      Men det kan Würtz' ikke.

      Ligesom det heller ikke kan diskuteres at Tommy Bechmann var en halv meter offside. Eller at Azer var mindst halvanden meter onside imod Nordsjælland. Eller, for at vende tilbage til det ultimative groteske, som vi har oplevet på stadion inden for de sidste par år; at Daniel Høegh stod inde i målet imod AGF.

      Det handler ganske rigtigt om SYN, hvor ordet "skøn" simpelthen ikke kan bruges, hvor der SKAL dømmes noget. Og her synes jeg, at vi er kommet lidt i underskud i forhold til vores modstandere.

      Igår, lige efter Würtz' håndboldredning, der i mine øjne er lige så grotesk at overse, som at undgå at se at Daniel Høegh stod inde i målet, sparkede Ari Skulason bolden ind i banden i ren frustration, lige efter at linievogteren fra en position af LIGE FORAN BOLDEN, overså at bolden var klart ude over sidelinien til OB-indkast, og det siger ligesom det hele for mig.

      AaB kan også føle sig snydt, men ikke i samme grad som os. Nicolaj Thomsen blokerede et indlæg med hånden; Rasmus Würtz lavede en feberredning med hånden; efter min mening værre fejlkendelser end at en dommer laver det skøn, at der ikke var kontakt nok til straffespark eller rødt kort til Daniel Høegh/Mohammed Diarra.

      Grotesk versus "Ah, den var vist nok lige forkert vurderet".

      Dommerne i Danmark laver groteske fejl, som man bare ikke må begå. Og i denne halvsæson er vi blevet bebyrdet med mindst en 3 stykker af disse totalt groteske dommerfejl, som i modsætning til flere andre holds klager over manglende kendelser, er hævet over enhver tvivl.

      Tommy Bechmann var en halv meter offside. Azer var halvanden meter onside. Rasmus Würtz lavede en håndboldredning.

      Jeg venter i spænding på det næste groteske, der rammer os: En modstander griber bolden med hånden og begynder at drible bolden rundt i ægte basketballmaner uden at dommeren reagerer; og undskylder sig selv med at hans "vinkel var dårlig på situationen", skønt den langsomme gengivelse tydeligt viser, at det ikke er tilfældet.

      MvH ChrisOB
      Well said. Og så er jeg i øvrigt på linje med Flemming P, når han ytrer, at man efterhånden bruger mere tid på at høre dommerne undskylde for de her utrolige fejl, end på at tale om, hvordan man undgår dem.

      Dommerstandarden er forfærdelig, det ændrer undskyldningerne ikke på.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
        Du har sikkert ret i, at dommerfejl udligner sig over tid; spørgsmålet er, over HVOR LANG TID? Hvis det fx er over 3, 7 eller 10 sæsoner, og altså ikke bare over den enkelte sæson, så kan fejldomme som den i går jo få katastrofale konsekvenser, ikke mindst når rækken er så tæt som den er i år. Bortset fra at jeg personligt stadig ikke tror, at vi kommer i alvorlig nedrykningsfare i år, så kunne situationen jo let tænkes at blive, at medmindre vi får en tilsvarende fejldom til vores side i de resterende kampe, at vi ville komme til at stå og mangle et enkelt point, når dommedag oprinder. Så vil det jo være en ringe trøst, at vi - måske - får overskud på dommerfejlskontoen næste år. Eller om 3 år.

        Jeg har ingen fornemmelse af, over hvor lang tid det udligner sig. Har du?
        det er der af gode grunde ingen der ved noget om. Det er sikkert muligt at sætte sig ned og screene allle kampe i de seneste 10 år, men til hvad nytte? Det kan ligeså godt være i kampen, som det kan være over 2-10 eller flere kampe eller over flere sæsoner.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Omkring Würtz, så ser man i den langsomme gengivelse fra kameraet i målet, at der er frit udsyn fra dommeren, og Graulund sagde det så fint "dommeren kan jo se det ikke er ben eller hoved, så hvad regner han egentlig med det så er"
          Omkring Diarré er jeg ikke uenig, der var vi godt nok heldige, men DH synes jeg ikke laver straffespark, han har ikke fat i modstanderen eller kanter hans ben eller noget, den slags dueller skal der være plads til...
          Helt enig. Men skulle vi nu ikke lige kalde ham Diarra... ved ikke helt hvad han har gjort for at gøre sig fortjent til benævnelsen Diarré.. :)

          Comment


            #20
            Det kunne alligevel godt ligne at Kasper Pedersen står lige i dommerens synsfelt...







            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Haha, forbandede auto correct... Diarra selvfølgelig...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                Du har sikkert ret i, at dommerfejl udligner sig over tid; spørgsmålet er, over HVOR LANG TID? Hvis det fx er over 3, 7 eller 10 sæsoner, og altså ikke bare over den enkelte sæson, så kan fejldomme som den i går jo få katastrofale konsekvenser, ikke mindst når rækken er så tæt som den er i år. Bortset fra at jeg personligt stadig ikke tror, at vi kommer i alvorlig nedrykningsfare i år, så kunne situationen jo let tænkes at blive, at medmindre vi får en tilsvarende fejldom til vores side i de resterende kampe, at vi ville komme til at stå og mangle et enkelt point, når dommedag oprinder. Så vil det jo være en ringe trøst, at vi - måske - får overskud på dommerfejlskontoen næste år. Eller om 3 år.

                Jeg har ingen fornemmelse af, over hvor lang tid det udligner sig. Har du?
                det er nok ligeså meget noget man bare siger, fordi disse fejl nu en gang er en del af spillet (under de nuværende regler) dommeren kan ikke se alt, skal vurdere hvaad han ser på et split sekund og så vil der opstå fejl - givet der var rigtigt mange af dem igår - men de kan ikke undgås helt.
                Og så for ikke at hænge sig alt for meget i noget man alligevel ikke kan gøre noget ved, er man jo nødt til at sige at "det udligner sig over tid" hvilket det nok også gør - men ja vi har godt nok været ramt af meget uheld i denne sæson.

                - mon ikke det tipper og vi bliver mestre næste sæson som følge af urimeligt mange dømte straffespark til os ;)

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Det kunne alligevel godt ligne at Kasper Pedersen står lige i dommerens synsfelt...







                  Det kunne godt se ud som om at Dennis Mogensens udsyn er lidt blokeret dér, men jeg har nu stadig svært ved at tro på, at han ikke kan ane, at det hverken er ben eller hoved han når den bold med, ligesom Graulund siger. Punkt 2 er også, at han har en linievogter med totalt frit udsyn; så det fjerner ikke noget af groteske i dén situation.

                  Det er snarre endnu et argument for, at de danske dommere har brug for én eller anden form for hjælp; en overdommer ved en skærm, der kan hviske dem i øret, at dér overså de altså noget ret åbentlyst.

                  Hvis vi ikke kan få straffe på den dér, fordi Mogensens udsyn var blokeret, okay; sådan er det nogen gange, men at dommeren ikke kunne se at Nicolaj Thomsen tæmmede en bold med hånden i en situation, hvor "manglende udsyn" ikke var et problem, det gør ikke gårsdagens præstation meget bedre. Det var grotesk med grotesk på.

                  At overse 4 straffespark i én kamp, hvoraf de to vi skulle have haft var vanvittigt grotesk åbenlyse, diskvalificerer efter min mening den mand for fremtidige opgaver i Superligaen. Det svarer jo til at en spiller vender sig om 4 gange i løbet af én kamp og høvler bolden i eget net.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    det er nok ligeså meget noget man bare siger, fordi disse fejl nu en gang er en del af spillet (under de nuværende regler) dommeren kan ikke se alt, skal vurdere hvaad han ser på et split sekund og så vil der opstå fejl - givet der var rigtigt mange af dem igår - men de kan ikke undgås helt.
                    Og så for ikke at hænge sig alt for meget i noget man alligevel ikke kan gøre noget ved, er man jo nødt til at sige at "det udligner sig over tid" hvilket det nok også gør - men ja vi har godt nok været ramt af meget uheld i denne sæson.

                    - mon ikke det tipper og vi bliver mestre næste sæson som følge af urimeligt mange dømte straffespark til os ;)
                    Når man siger, at dommerfejl udligner sig over tid, siger man vel bare, at man ikke mener, at dommerne bevidst er imod OB. Og det tror jeg nu heller ikke, de er.

                    Derfor er jeg også helt sikker på, at grunden til, at dommeren ikke dømmer det straffe i går er, at han simpelthen ikke kan se den. Man kan så diskutere, om han ikke bør stå bedre placeret, men det er en anden snak.

                    Det kan ikke blive ved med at gå imod os. Men omvendt ønsker man jo heller ikke, at vi skal have en masse billige point, pga. dommerfejl. Man vil bare gerne have retfærdighed, og her er vi i underskud for tiden.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Det kunne godt se ud som om at Dennis Mogensens udsyn er lidt blokeret dér, men jeg har nu stadig svært ved at tro på, at han ikke kan ane, at det hverken er ben eller hoved han når den bold med, ligesom Graulund siger. Punkt 2 er også, at han har en linievogter med totalt frit udsyn; så det fjerner ikke noget af groteske i dén situation.

                      Det er snarre endnu et argument for, at de danske dommere har brug for én eller anden form for hjælp; en overdommer ved en skærm, der kan hviske dem i øret, at dér overså de altså noget ret åbentlyst.

                      Hvis vi ikke kan få straffe på den dér, fordi Mogensens udsyn var blokeret, okay; sådan er det nogen gange, men at dommeren ikke kunne se at Nicolaj Thomsen tæmmede en bold med hånden i en situation, hvor "manglende udsyn" ikke var et problem, det gør ikke gårsdagens præstation meget bedre. Det var grotesk med grotesk på.

                      At overse 4 straffespark i én kamp, hvoraf de to vi skulle have haft var vanvittigt grotesk åbenlyse, diskvalificerer efter min mening den mand for fremtidige opgaver i Superligaen. Det svarer jo til at en spiller vender sig om 4 gange i løbet af én kamp og høvler bolden i eget net.

                      MvH ChrisOB
                      Det er også det der er mine anke, det du nævner der, men måtte trække lidt i land efter at have sagt der var klart udsyn... Jeg er også af den mening, at når dommerstandarten er som den er, så må de følge udviklingen og kompensere for de mangler der er...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #26
                        Når man kan få tildelt karantæne for en svinestreg efter en kamp, bør der vil også give et rødt kort per efterkrav til wurts.

                        Comment


                          #27
                          Det self menneskeligt at fejle. Selv for en dommer. Men ja hjemme mod Sønderjyske. Hjemme mod FCN og så igår. 3 situationer der kunne have givet os flere point end det 1 point i de 3 kampe. Ej dommer fejl i ny og næ Kan jo ske. Men når det er sket så mange gange inden for få
                          Kampe

                          Comment


                            #28
                            Måske ikke den rigtige tråd, but here it comes 😳
                            Så er den gal med Kenn Hansen inde i Brøndby i dag igen. Han annullere et FCV mål til 3-1 som absolut ikke var off-side i det bolden kom fra en BIF forsvarer forlyder det i radioen.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #29
                              Det er jo så 3 muligt kampafgørende fejl på 3 kampe. Hvis han har bare en smule respekt for dommerfaget, udøverne og fansene på lægterne, indgiver han sin opsigelse efter kampen!!

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                                Det er jo så 3 muligt kampafgørende fejl på 3 kampe. Hvis han har bare en smule respekt for dommerfaget, udøverne og fansene på lægterne, indgiver han sin opsigelse efter kampen!!
                                Jyllands posten skriver det var korrekt at anullerede da keeperen åbentbart var ude i feltet.

                                Edit: Hov de har så ikke fattet den kommer fra en brøndby fod....skidt dømt!!!
                                Last edited by Bossy; 27-04-2014, 18:04.
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X