Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dommer tække

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Dommer tække

    Sig mig engang: er det kun OB i superligaen der er så uheldige med dommerne, eller er jeg for stribet anlagt Er det ikke en 5-6 point dommer/liniedommere har kostet os i de sidste 3-4 kampe ? Kunne efterhånden godt tænke mig lidt nytænkning i alm. fodbold world wide: TV optagelser/gentagelser inden dommeren endegyldigt tager beslutning i afgørende situationer.

    #2
    Vi kan ikke blive ved med at give dommeren skylden, han dømte også kendelser mod AAB, vi er fuldstændig selvforskyldt i nederlaget med det dårlige midterforsvar og en middelmådig målmand.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
      Vi kan ikke blive ved med at give dommeren skylden, han dømte også kendelser mod AAB, vi er fuldstændig selvforskyldt i nederlaget med det dårlige midterforsvar og en middelmådig målmand.
      Det er rigtigt, at meget af det er selvforskyldt og man sikkert kunne have fløjtet ting begge veje, men et klokkeklart straffe i sidste minut er da ret afgørende. I sådan et tilfælde synes jeg sgu det er ok at pege fingre af dommeren. Var det samme sket i sidste minut af champions league kval-kampen mod Villareal, så tror jeg sgu der havde været brok over dommeren fra alle herinde.

      Comment


        #4
        Men inden da kunne OB nemt havde været kun 9 mand på banen, og så havde vi nok slet ikke været i nærheden af AaB's mål
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
          Det er rigtigt, at meget af det er selvforskyldt og man sikkert kunne have fløjtet ting begge veje, men et klokkeklart straffe i sidste minut er da ret afgørende. I sådan et tilfælde synes jeg sgu det er ok at pege fingre af dommeren. Var det samme sket i sidste minut af champions league kval-kampen mod Villareal, så tror jeg sgu der havde været brok over dommeren fra alle herinde.
          jeg tror ikke der er nogen der ikke peger fingre af dommeren - han var elendig. Men det gik begge veje og nederlaget er udelukkende vores egen skyld

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            jeg tror ikke der er nogen der ikke peger fingre af dommeren - han var elendig. Men det gik begge veje og nederlaget er udelukkende vores egen skyld
            Det går sikkert lige op og man kan argumentere for at en situation ikke var opstået hvis der var dumt noget andet tidligere i kampen, men jeg synes nu det er mere surt at blive snydt i sidste minut end midt i kampen. Men skid nu hul i det straffe. Forhåbentlig tager vi noget godt med fra kampen og sørger ellers for at lære af de forbandede fejl vi lavede i kampen.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
              Det går sikkert lige op og man kan argumentere for at en situation ikke var opstået hvis der var dumt noget andet tidligere i kampen, men jeg synes nu det er mere surt at blive snydt i sidste minut end midt i kampen. Men skid nu hul i det straffe. Forhåbentlig tager vi noget godt med fra kampen og sørger ellers for at lære af de forbandede fejl vi lavede i kampen.
              jamen helt enig - det er pisse irreterende og jeg sad også og råbte af dommeren - ved ikke om han hørte det gennem skærmen - men jo frustrerende som bare fanden, netop fordi vi jo kunne have fået et point med til aller sidst.

              min pointe er bare at man må ikke bruge det som en undskyldning - vi var for dårlige set over hele kampen og i vores gode periode hvor vi havde ihvertfald et par chancer mere på kontra var vi ikke effektive nok.

              Comment


                #8
                har siddet og kigget de fleste kampe igennem (dem med et enkelt måls forskel og uafgjorte) før idag, dette på baggrund af vores 1-0 nederlag til vestsjælland hvor vi forkert for underkendt en scoring i slutminutterne. Alt inklusivt, både for og imod, så er vi før dagens kamp blevet snydt for i alt 8 point - her der tale om direkte fejlkendelser og ikke tvivl kendelser, dvs. forkerte dømt offside scoringer eller udeladte straffe kendelser som er hævet over enhver tvivl (som f.eks. würtz redning med hånden på stregen idag).

                Med dagens kamp kommer vi op på 9 point mere vi ville have haft såfremt sol og vind var dømt lige. Hvis dette skal udligne sig over en hel sæson, så tror jeg vi skal have den store tegnedreng frem til betaling af dommer de sidste 4 kampe ^^

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                  har siddet og kigget de fleste kampe igennem (dem med et enkelt måls forskel og uafgjorte) før idag, dette på baggrund af vores 1-0 nederlag til vestsjælland hvor vi forkert for underkendt en scoring i slutminutterne. Alt inklusivt, både for og imod, så er vi før dagens kamp blevet snydt for i alt 8 point - her der tale om direkte fejlkendelser og ikke tvivl kendelser, dvs. forkerte dømt offside scoringer eller udeladte straffe kendelser som er hævet over enhver tvivl (som f.eks. würtz redning med hånden på stregen idag).

                  Med dagens kamp kommer vi op på 9 point mere vi ville have haft såfremt sol og vind var dømt lige. Hvis dette skal udligne sig over en hel sæson, så tror jeg vi skal have den store tegnedreng frem til betaling af dommer de sidste 4 kampe ^^
                  det må være en opgave for Thorborg ....spøg til side. Nogen herinde har klandret mig for have "helikopterperspektiv" og måske med rette. I bund og grund tror jeg på at fejlene udligner sig "over tiden", men den manglende dom i sidste minut i går er godt nok den bitreste pille af dem alle at sluge. Der hvor AaB måske med rette føler at der kunne dømmes mod OB har dommeren og linjevogteren set situationerne og vurderet at det ikke var nødbremser, heldigt nok for OB. Würts hånd på bolden ser han bare ikke, muligvis som eneste mand på banen sammen med linjevogteren igen...det er groteskt og nærmest absurd at ingen af de herre reagere på det
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    det må være en opgave for Thorborg ....spøg til side. Nogen herinde har klandret mig for have "helikopterperspektiv" og måske med rette. I bund og grund tror jeg på at fejlene udligner sig "over tiden", men den manglende dom i sidste minut i går er godt nok den bitreste pille af dem alle at sluge. Der hvor AaB måske med rette føler at der kunne dømmes mod OB har dommeren og linjevogteren set situationerne og vurderet at det ikke var nødbremser, heldigt nok for OB. Würts hånd på bolden ser han bare ikke, muligvis som eneste mand på banen sammen med linjevogteren igen...det er groteskt og nærmest absurd at ingen af de herre reagere på det
                    Lad os tage det sidste: Der er klokkeklart straffe - det er ingen mennesker i hele verden vel i tvivl om, når de ser den på tv. Men at klandre linievogteren for ikke at dømme den, synes jeg er forkert. HVIS han skal kunne se den, skal han jo have røntgensyn. Han kan jo ikke dømme noget, fordi han TROR, hånden er blevet brugt - han skal SE det ske. Og det er noget nær umuligt for ham. Hvor dommeren står i situationen har jeg ikke lige overblik over - men også han skal jo SE det ske, og ikke kun gætte sig til, at der nok er hånd på bolden. At det er skidt, at det ikke bliver dømt - ja, gu er det så.

                    Men ovenstående er jo ikke det eneste: OB skal da være pisse glade for, at de ikke allerede på ovennævnte tidspunkt kun er 9 mand på banen. Daniel Høeghs nedlægning i feltet er både til straffe og rødt. Momo's udenfor feltet skal der også dømmes frispark for - og dermed gives rødt kort på. Havde disse to situationer foregået midt på banen uden potentielle "kontroversielle" domme i udsigt, så var der helt sikkert blevet dømt frispark til AaB i begge situationer.

                    Set over hele kampen, så kan jeg ganske enkelt ikke forstå, at nogen kan sidde og hidse sig sådan op over, at OB (VI) er blevet snydt! Javel, dommerpræstationen er noget nær det ringeste, jeg har set på superliganiveau i nyere tid. Men hvis OB skal følge sig snydt, så kan AaB i hvert fald også med rette føle sig temmelig snydt. Det ligger vist ret lige på vægtskålen lige i den her kamp.
                    Last edited by obforever; 27-04-2014, 07:12.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Lad os tage det sidste: Der er klokkeklart straffe - det er ingen mennesker i hele verden vel i tvivl om, når de ser den på tv. Men at klandre linievogteren for ikke at dømme den, synes jeg er forkert. HVIS han skal kunne se den, skal han jo have røntgensyn. Han kan jo ikke dømme noget, fordi han TROR, hånden er blevet brugt - han skal SE det ske. Og det er noget nær umuligt for ham. Hvor dommeren står i situationen har jeg ikke lige overblik over - men også han skal jo SE det ske, og ikke kun gætte sig til, at der nok er hånd på bolden. At det er skidt, at det ikke bliver dømt - ja, gu er det så.

                      Men ovenstående er jo ikke det eneste: OB skal da være pisse glade for, at de ikke allerede på ovennævnte tidspunkt kun er 9 mand på banen. Daniel Høeghs nedlægning i feltet er både til straffe og rødt. Momo's udenfor feltet skal der også dømmes frispark for - og dermed gives rødt kort på. Havde disse to situationer foregået midt på banen uden potentielle "kontroversielle" domme i udsigt, så var der helt sikkert blevet dømt frispark til AaB i begge situationer.

                      Set over hele kampen, så kan jeg ganske enkelt ikke forstå, at nogen kan sidde og hidse sig sådan op over, at OB (VI) er blevet snydt! Javel, dommerpræstationen er noget nær det ringeste, jeg har set på superliganiveau i nyere tid. Men hvis OB skal følge sig snydt, så kan AaB i hvert fald også med rette føle sig temmelig snydt. Det ligger vist ret lige på vægtskålen lige i den her kamp.
                      jeg har ikke set linjevogterens placering i situationen, men mener at han bør kunne se ind på banen hvis han er placeret hvor han rettelig bør være og dommeren står, som jeg ser det, i en position fra stedet hvor han også sammenholdt med boldens bane at han bør kunne se at det i hvert fald ikke er hovedet Würts bruger, men vi er enige om at der ikke kan dømmes hvis han ikke har set det.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        Omkring Würtz, så ser man i den langsomme gengivelse fra kameraet i målet, at der er frit udsyn fra dommeren, og Graulund sagde det så fint "dommeren kan jo se det ikke er ben eller hoved, så hvad regner han egentlig med det så er"
                        Omkring Diarré er jeg ikke uenig, der var vi godt nok heldige, men DH synes jeg ikke laver straffespark, han har ikke fat i modstanderen eller kanter hans ben eller noget, den slags dueller skal der være plads til...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Lad os tage det sidste: Der er klokkeklart straffe - det er ingen mennesker i hele verden vel i tvivl om, når de ser den på tv. Men at klandre linievogteren for ikke at dømme den, synes jeg er forkert. HVIS han skal kunne se den, skal han jo have røntgensyn. Han kan jo ikke dømme noget, fordi han TROR, hånden er blevet brugt - han skal SE det ske. Og det er noget nær umuligt for ham. Hvor dommeren står i situationen har jeg ikke lige overblik over - men også han skal jo SE det ske, og ikke kun gætte sig til, at der nok er hånd på bolden. At det er skidt, at det ikke bliver dømt - ja, gu er det så.

                          Men ovenstående er jo ikke det eneste: OB skal da være pisse glade for, at de ikke allerede på ovennævnte tidspunkt kun er 9 mand på banen. Daniel Høeghs nedlægning i feltet er både til straffe og rødt. Momo's udenfor feltet skal der også dømmes frispark for - og dermed gives rødt kort på. Havde disse to situationer foregået midt på banen uden potentielle "kontroversielle" domme i udsigt, så var der helt sikkert blevet dømt frispark til AaB i begge situationer.

                          Set over hele kampen, så kan jeg ganske enkelt ikke forstå, at nogen kan sidde og hidse sig sådan op over, at OB (VI) er blevet snydt! Javel, dommerpræstationen er noget nær det ringeste, jeg har set på superliganiveau i nyere tid. Men hvis OB skal følge sig snydt, så kan AaB i hvert fald også med rette føle sig temmelig snydt. Det ligger vist ret lige på vægtskålen lige i den her kamp.
                          Jeg synes du blander æbler og pærer. Hvis dommeren ser en situation, og bedømmer den til ingenting, er der ikke tale om en fejldom, men om en vurdering. Jeg havde nok også valgt at smide Diarra ud (og synes på ingen måde der var straffe ved Daniel Høeghs duel i feltet), men det er jo IKKE et spørgsmål om dommerens syn, men om hans vurdering. Rasmus W' derimod, det er en klokkeklar fejl, som ikke kan bortforklares.

                          Når det er sagt, mener jeg ikke det er dommerens skyld vi taber... men jeg VILLE ønske DBU ville give dommerne den hjælp de så tydeligt har behov for...

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Jeg synes du blander æbler og pærer. Hvis dommeren ser en situation, og bedømmer den til ingenting, er der ikke tale om en fejldom, men om en vurdering. Jeg havde nok også valgt at smide Diarra ud (og synes på ingen måde der var straffe ved Daniel Høeghs duel i feltet), men det er jo IKKE et spørgsmål om dommerens syn, men om hans vurdering. Rasmus W' derimod, det er en klokkeklar fejl, som ikke kan bortforklares.

                            Når det er sagt, mener jeg ikke det er dommerens skyld vi taber... men jeg VILLE ønske DBU ville give dommerne den hjælp de så tydeligt har behov for...

                            Mvh

                            MaxHH
                            Det er vel ikke at blande æbler og pærer? Så vidt jeg ved, at har vi endnu ikke set et udtalelse fra dommeren omkring det sidste straffe? Så enten ser han det ikke, eller også vurderer han at der ikke sker noget ulovligt (hvilket vil være ligeså håbløst som så meget andet fra hans side i den kamp).

                            Og mht. de to situationer, hvor jeg mener OB blev reddet af dommeren: Som jeg skrev, så er jeg helt sikker på, at der ville være blevet fløjtet for frispark ethvert andet sted på banen, hvor det ikke havde nogle konsekvenser i form af straffe og rød kort. At det så er en vurdering fra dommerens side, at der ikke skal dømmes i de to situationer, fortæller vel ganske fint om hans manglende evner - eller manglende mod. Og havde det været med omvendt fortegn - altså at det var OB-spillere, der var blevet nedlagt, så havde vi siddet herinde og råbt og skreget på røde kort og straffespark og kastet alskens forbandelser efter dommeren...
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Jeg synes du blander æbler og pærer. Hvis dommeren ser en situation, og bedømmer den til ingenting, er der ikke tale om en fejldom, men om en vurdering. Jeg havde nok også valgt at smide Diarra ud (og synes på ingen måde der var straffe ved Daniel Høeghs duel i feltet), men det er jo IKKE et spørgsmål om dommerens syn, men om hans vurdering. Rasmus W' derimod, det er en klokkeklar fejl, som ikke kan bortforklares.

                              Når det er sagt, mener jeg ikke det er dommerens skyld vi taber... men jeg VILLE ønske DBU ville give dommerne den hjælp de så tydeligt har behov for...

                              Mvh

                              MaxHH
                              Jeg er helt på linie med dig Max. Det er vores egen skyld, at vi taber kampen igår; for vi kunne bare have lukket kampen i de 20 minutter af 2. halvleg, hvor AaB var knækket midt over, og vi havde en motorvej til kontrastød, så det her handler mest om det GROTESKE i de fejlkendelser, der gik imod os.

                              For mig at se er der forskel på Würtz' håndboldredning og så en dommers vurdering om der er kontakt nok i en kropsduel til at dømme straffe, som i Høeghs tilfælde. Det var et dommerskøn, der heldigvis gik vores vej, men den kunne i det mindste diskuteres.

                              Men det kan Würtz' ikke.

                              Ligesom det heller ikke kan diskuteres at Tommy Bechmann var en halv meter offside. Eller at Azer var mindst halvanden meter onside imod Nordsjælland. Eller, for at vende tilbage til det ultimative groteske, som vi har oplevet på stadion inden for de sidste par år; at Daniel Høegh stod inde i målet imod AGF.

                              Det handler ganske rigtigt om SYN, hvor ordet "skøn" simpelthen ikke kan bruges, hvor der SKAL dømmes noget. Og her synes jeg, at vi er kommet lidt i underskud i forhold til vores modstandere.

                              Igår, lige efter Würtz' håndboldredning, der i mine øjne er lige så grotesk at overse, som at undgå at se at Daniel Høegh stod inde i målet, sparkede Ari Skulason bolden ind i banden i ren frustration, lige efter at linievogteren fra en position af LIGE FORAN BOLDEN, overså at bolden var klart ude over sidelinien til OB-indkast, og det siger ligesom det hele for mig.

                              AaB kan også føle sig snydt, men ikke i samme grad som os. Nicolaj Thomsen blokerede et indlæg med hånden; Rasmus Würtz lavede en feberredning med hånden; efter min mening værre fejlkendelser end at en dommer laver det skøn, at der ikke var kontakt nok til straffespark eller rødt kort til Daniel Høegh/Mohammed Diarra.

                              Grotesk versus "Ah, den var vist nok lige forkert vurderet".

                              Dommerne i Danmark laver groteske fejl, som man bare ikke må begå. Og i denne halvsæson er vi blevet bebyrdet med mindst en 3 stykker af disse totalt groteske dommerfejl, som i modsætning til flere andre holds klager over manglende kendelser, er hævet over enhver tvivl.

                              Tommy Bechmann var en halv meter offside. Azer var halvanden meter onside. Rasmus Würtz lavede en håndboldredning.

                              Jeg venter i spænding på det næste groteske, der rammer os: En modstander griber bolden med hånden og begynder at drible bolden rundt i ægte basketballmaner uden at dommeren reagerer; og undskylder sig selv med at hans "vinkel var dårlig på situationen", skønt den langsomme gengivelse tydeligt viser, at det ikke er tilfældet.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X