Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Transfervinduet

    Hvad er holdningen til OB's samlede transfervindue? Jeg synes, at det afspejler meget der hvor OB er lige nu - i midten af den bedste række. Der er ikke hentet nogle spillere med spidskompetencer eller kampafgørende kvaliteter. Men der er hentet gode solide breddespillere. Det er vel der OB er, og med lidt held, så er det nok til at slippe i top 6 + at OB har en af de bedste trænere i rækken.

    godkendt, men heller ikke mere

    #2
    Åhhhhh jeg var skuffet igår. Havde sat næsen op efter mere end AJA. Isoleret set er han en fornuftig trupspiller. Lidt ala Oliver Lund.
    Men når der bliver meldt en start 11`er op og måske lidt andet lækkert føler man sig virkelig træt af “blive spist af” med en spiller fra 1.div.

    Vi har nu en fornuftig midtertrup hvor det bliver marginaler der kommer til at afgøre om vi bliver 6`er uden chance for en 3.plads eller en sikker plads i nedrykningsspillet. Det kommer an på hvor meget JM kan trylle.
    For i min optik ser AGF og Aab stærkere ud end os. Aab har manden der gør forskellen og de hvide har en sygt bred trup.

    JH skal have stor tak for Sander,Opondo og forlængelse af Tverskov og kun derfor blev det samlet set et gennemsnitligt transfervindue uden at imponere.
    Syntes man snakker mere om sine ambitioner pt end man viser det

    Comment


      #3
      Den anden dag tænkte jeg at alle på FCK's bænk kunne forstærke OB. Der er virkelig sket en skævvridning

      Comment


        #4
        Når man er kommet lidt på afstand af aflsutningen af vinduet, så er det for mig til et 7-tal, og det er naturligvis kun umiddelbart, for man ved jo altid først langt senere, hvad der var godt og mindre godt:

        På plussiden
        - forlængelse med Tverskov er stærkt og måske den vigtigste 'signing'.
        - Vi må heller ikke glemme forlængelse med Ryan; igen et fint træk. Kom lidt inden vinduet, som jeg husker det, men hører med til sæsonopstart.
        - Sander virker som et godt match med Michelsens spillestil og har allerede lavet flere mål end hans seneste 1½ sæson.
        - Opondo tror jeg bliver bedre og bedre over tid, når han falder til - virker lovende og med nogle oplagte kvaliteter til spillestilen.
        - fint salg af Helenius, der var gået helt i stå.

        Usikkert
        - Jebali er måske den største joker. Han koster nogle knapper, hvor godt falder han til, og kan hans kvaliteter komme i spil? En del kan komme til at afhænge af, om han kommer i gang.
        - Madu virker som et long shot; mest en back-up. Forventer ikke så meget fra ham, men han er nok heller ikke super dyr.
        - OK slag af Casper Nielsen; der skal jo penge ind. Men pris i fht sportslig værdi er ikke i top - han er savnet pt. Den er lidt so-so for mig; han var nok ikke mulig at holde på, så derfor er salg naturligt nok.
        - Synes det viste sig at være en helt OK beslutning ikke at sælge Gryte sidste sommer. Alligevel kan 0 indtægt for ligaens bedste keeper ikke give topkarakter.

        Knapt så overbevisende:
        - Alexander Juel Andersen er i bedste fald back-up og pladsholder. Man kender hans niveau, og det er ikke til top 6; så skal han i hvert fald løfte sig gevaldigt.
        - Barrett hænger kontraktmæssigt og det er uafklaret m VB. Backs er i det hele taget tynde; ligesom sidste sæson. Skader her vil være rigtigt skidt.

        Alt i alt ser vi meget ud som sidste sæson. AaB og AGF har rustet op, mens Brøndby ligner et hold, der kan blive til at tale med pga. deres elendige økonomi (det varer så indtil næste glade pengemand smider et par hundrede mio på vestegnen, men pt lader de til at skulle stoppe lidt op).

        Plads 6-7 vil være naturligt ud fra økonomi, hvor AGF længe har overhalet os, og AaB også har skruet op her i år.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Når man er kommet lidt på afstand af aflsutningen af vinduet, så er det for mig til et 7-tal, og det er naturligvis kun umiddelbart, for man ved jo altid først langt senere, hvad der var godt og mindre godt:

          På plussiden
          - forlængelse med Tverskov er stærkt og måske den vigtigste 'signing'.
          - Vi må heller ikke glemme forlængelse med Ryan; igen et fint træk. Kom lidt inden vinduet, som jeg husker det, men hører med til sæsonopstart.
          - Sander virker som et godt match med Michelsens spillestil og har allerede lavet flere mål end hans seneste 1½ sæson.
          - Opondo tror jeg bliver bedre og bedre over tid, når han falder til - virker lovende og med nogle oplagte kvaliteter til spillestilen.
          - fint salg af Helenius, der var gået helt i stå.

          Usikkert
          - Jebali er måske den største joker. Han koster nogle knapper, hvor godt falder han til, og kan hans kvaliteter komme i spil? En del kan komme til at afhænge af, om han kommer i gang.
          - Madu virker som et long shot; mest en back-up. Forventer ikke så meget fra ham, men han er nok heller ikke super dyr.
          - OK slag af Casper Nielsen; der skal jo penge ind. Men pris i fht sportslig værdi er ikke i top - han er savnet pt. Den er lidt so-so for mig; han var nok ikke mulig at holde på, så derfor er salg naturligt nok.
          - Synes det viste sig at være en helt OK beslutning ikke at sælge Gryte sidste sommer. Alligevel kan 0 indtægt for ligaens bedste keeper ikke give topkarakter.

          Knapt så overbevisende:
          - Alexander Juel Andersen er i bedste fald back-up og pladsholder. Man kender hans niveau, og det er ikke til top 6; så skal han i hvert fald løfte sig gevaldigt.
          - Barrett hænger kontraktmæssigt og det er uafklaret m VB. Backs er i det hele taget tynde; ligesom sidste sæson. Skader her vil være rigtigt skidt.

          Alt i alt ser vi meget ud som sidste sæson. AaB og AGF har rustet op, mens Brøndby ligner et hold, der kan blive til at tale med pga. deres elendige økonomi (det varer så indtil næste glade pengemand smider et par hundrede mio på vestegnen, men pt lader de til at skulle stoppe lidt op).

          Plads 6-7 vil være naturligt ud fra økonomi, hvor AGF længe har overhalet os, og AaB også har skruet op her i år.
          Rigtig god analyse. Meget enig i det meste. Jeg tror dog du undervurderer Jebali. Har set Madu flere gange til træning, og glæder mig til at se ham i morgen mod Viborg. Tror faktisk, at han mindst er på niveau med Jacob B. Endelig tror jeg meget på AJA, som jeg har fulgt i flere år i AGF. Han ligner på mange måder Oliver L i indstilling, løbevillighed og råstyrke. Ville ikke blive overrasket, hvis AJA bliver forlænget til vinter, efter at have vist sig som en ægte OB kriger de næste 4 måneder.
          Mvh pnl

          Comment

          Working...
          X