Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    At hente en spiller i Moses Opondos alder er der da intet galt med. At hente lige præcis Opondo som primært havde vist noget i glimt, og som relativt kort forinden var fundet for let i AaB, er måske en mere tvivlsom beslutning, men jeg mener nu stadig ikke, at Opondo har udspillet sin rolle i OB, til det har han været for skadet, og der har været for meget spillestilsforvirring. Håber da som minimum, at han også får chancen i næste sæson, og bedre besat er vi heller ikke på midtbanen, end at han ikke skulle kunne byde sig til.

    At du tror, at unge spillere i OB, også dem der kun har været her i et par år, har en kæmpe fordel når de kommer op, fordi at de "kender spillestilen", er sgu lidt af en joke. Hvis du tror, at der arbejdes meget strategisk med spillestilen fra ungdomsholdene og helt op til seniorholdet, så tager du bare fejl. Og det er jo åbenlyst, vi skiftede fra Kent til Michelsen, hvilket indebar et klart stilskifte i måden vi spillede på. Jeg ved ikke, hvordan trænerne på ungdomsholdene for det første skulle kunne vide, hvordan Michelsen vil spille fodbold, og for det andet skulle kunne forudse, at vi en dag ville ansætte Michelsen, og at det var hans spillestil de skulle forberede spillere til. Derudover har vi nu allerede 2 gange under Michelsen lavede et meget klart formationsskifte der bringer spillerne i alle kæder i nogle helt andre positioner.

    Jeg ved ikke, hvordan du kan læse det som om, at jeg vil "sløjfe" OBs ungdomsarbejde. Det eneste jeg skriver er, at jeg ikke kan se, hvorfor vi skulle være gift med de talenter vi har nu, og hvorfor vi ikke skulle gå efter at tilføje konkurrence, hvis der er spændende spillere på markedet. Vi har lige hentet Østrøm og Hyllegaard, er det et angreb på talentarbejdet? Jeg ser det som øget konkurrence, fuldstændigt ligesom jeg ser det som øget konkurrence, hvis vi hentede nogle unge spillere her til sommer, det kunne f.eks. være fra Silkeborg.

    Hvis det er lig at være en sortseer, at man gerne fortsat ser en øget konkurrencesituation, og at man ikke mener, at talenter der i forvejen er hentet udefra har en særstatus, så må jeg være sortseer, men jeg synes det er en lidt bizar kobling. Det kan godt være, at du ser Max Fenger som et OB-talent, og at han har en særstatus hos dig, og det er helt fint for mig, jeg kan bare fortælle dig, at hvis OB slutter sæsonen af med at kvalificere sig til Europa League, så tæller Max Fenger ikke med blandt de 4 egenudviklede talenter som skal være en del af vores trup.
    Jeg medgiver gerne at Opondo ikke har levet op til forventningerne, om det skyldes skaderne eller noget andet er jo vanskeligt at vide. Han var vel selv fremme med en antydning af kritik af forløbet i behandlingen. Jeg synes nu ikke det er “kritisabelt” at hente en spiller som er blevet fundet for let i AaB - det kan der være forskellige årsager til. Miti blev også fundet for let i BIF og det er vi mange der er glade for.

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Principielt synes jeg det er helt ligegyldigt. Hvis Fellah havde været en bragende succes, skulle man selvfølgelig have hentet ham, selvom vi var en del der kun havde hovedrysten tilovers dengang. Fans ved sjældent, hvad der er bedst for klubben og hvad de bliver gladest for i længden. Fans vil helst have nogle navne de kender.

      Jeg tror alle vi heller vil have Bashkim eller Lucas Andersen i stedet for et talent, det er jo bare stort set aldrig det vi vælger i mellem. Den type spillere vi oftest er ude og hente er jo spillere som Kløve, Ludwig, Lieder, AJA etc, og det er der jeg synes det er interessant at diskutere vores transferstrategi. Her gav jeg gerne oftere køb på at få en "etableret Superligaspiller" som de vel må betegnes som, mod at vi tager nogle flere chancer og henter nogle unge spillere som nok ikke er ligeså gode i det øjeblik vi henter dem og "sikre", men som tilgengæld kan have noget potentiale og nogle tydelige kvaliteter, men måske så også nogle mangler der skal rettes ind. Typer som Edmundsson f.eks.
      Helt Enig i den sidste del, og “sikre” spillere bliver selvfølgelig umulige at få. Men en spiller med højere sandsynlighed for succes.

      Men hvis vi skal bytte en fremtidig Kløve ud med en fremtidig Bashkim, så tænker jeg ikke, at der skal bruges penge på talenter direkte til truppen.

      Kan ikke rigtig finde ud af, hvor Sabbi købet er placeret henne i ovenstående.

      Det kunne være interessant at høre hvad OBs stategi på transfermarkedet egentlig var. Jeg har i hvert fald ikke gennemskuet den endnu.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Vi har jo ikke et af de bedste stadions... Så deet..
        Det vil jeg lade op til dig at vurdere. Det mener jeg nu, vi har. I hvert fald i dansk sammenhæng. Nuvel, det er ikke et såkaldt 'kassestadion', ligesom mange af de andre jyske klubber nu forener sig med. Det ville jeg også håbe, vi til enhver tid kunne undgå at få.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

          Det vil jeg lade op til dig at vurdere. Det mener jeg nu, vi har. I hvert fald i dansk sammenhæng. Nuvel, det er ikke et såkaldt 'kassestadion', ligesom mange af de andre jyske klubber nu forener sig med. Det ville jeg også håbe, vi til enhver tid kunne undgå at få.
          Kassestadion??? Den må du gerne uddybe, for jeg forstår det næsten kun, som at du ikke vil have lukkede hjørner (For du kan sgu ikke argumentere FOR en løbebane?! )

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

            Det vil jeg lade op til dig at vurdere. Det mener jeg nu, vi har. I hvert fald i dansk sammenhæng. Nuvel, det er ikke et såkaldt 'kassestadion', ligesom mange af de andre jyske klubber nu forener sig med. Det ville jeg også håbe, vi til enhver tid kunne undgå at få.
            ... men det har vi altså ikke. Stadionlejen er endda sat ned, fordi stadion er slidt og er under standard.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

              Det vil jeg lade op til dig at vurdere. Det mener jeg nu, vi har. I hvert fald i dansk sammenhæng. Nuvel, det er ikke et såkaldt 'kassestadion', ligesom mange af de andre jyske klubber nu forener sig med. Det ville jeg også håbe, vi til enhver tid kunne undgå at få.
              What!

              Comment


                Hvad er det, der er så galt ved vores gamle stadion fra 1941? En renovering af den nedre del af C-tribunen ville være på sin plads, men ellers har vi forholdsvis fornuftige faciliteter med blandt andet en af landets bedste VIP-tribuner, en af landets største stemningstribuner, og en familietribune, hvor der også er plads til mange gæstende fans. Om hjørnerne skal lukkes? Tjo, det kan man vel såmænd godt argumentere for, men er der virkelig meget romantisk i de stadions, som Viborg og Vejle står tilbage med, hvor der er hjørnetribuner, indrettet som kontorer?

                Et kassestadion er som Vejle, Viborg og FCM's. Typisk stadion med plads til 10k, men sateme ikke meget romantisk over det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
                  Hvad er det, der er så galt ved vores gamle stadion fra 1941? En renovering af den nedre del af C-tribunen ville være på sin plads, men ellers har vi forholdsvis fornuftige faciliteter med blandt andet en af landets bedste VIP-tribuner, en af landets største stemningstribuner, og en familietribune, hvor der også er plads til mange gæstende fans. Om hjørnerne skal lukkes? Tjo, det kan man vel såmænd godt argumentere for, men er der virkelig meget romantisk i de stadions, som Viborg og Vejle står tilbage med, hvor der er hjørnetribuner, indrettet som kontorer?

                  Et kassestadion er som Vejle, Viborg og FCM's. Typisk stadion med plads til 10k, men sateme ikke meget romantisk over det.
                  Du roser OB's ekstremt grimme glasmonster, men skælder ud på andres, som OGSÅ er grimme, bedste eksempel er Parken. Kan du ikke se det bliver en tand for subjektivt der?
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
                    Hvad er det, der er så galt ved vores gamle stadion fra 1941? En renovering af den nedre del af C-tribunen ville være på sin plads, men ellers har vi forholdsvis fornuftige faciliteter med blandt andet en af landets bedste VIP-tribuner, en af landets største stemningstribuner, og en familietribune, hvor der også er plads til mange gæstende fans. Om hjørnerne skal lukkes? Tjo, det kan man vel såmænd godt argumentere for, men er der virkelig meget romantisk i de stadions, som Viborg og Vejle står tilbage med, hvor der er hjørnetribuner, indrettet som kontorer?

                    Et kassestadion er som Vejle, Viborg og FCM's. Typisk stadion med plads til 10k, men sateme ikke meget romantisk over det.
                    Du lyder helt eronisk... men ja, som du siger, fra 41. Hele fundamentet på stadion, er 80 år gammelt.

                    Det drejer sig jo ikke om hvilken stil man vil have, eller størrelse på tribunerne. Det handler om, at det er slidt, og at det ikke er tidsvarende.
                    ​​​​Der kommer også snart nye regler om overdækning, som stadion heller ikke vil kunne leve op til.

                    Bare det, at kommunen sætter lejen ned, fordi det er noget gammelt lort, det burde næsten være overbevisende nok.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Hvis man nu rev vores nedslidte lort ned og byggede noget ala Esbjergs, så ville det nu ikke være så ringe endda.

                      Problemet er jo at man ikke kan bygge videre på det fundament vi har på det nuværende, så det skal jo jævnes med jorden på den ene eller anden måde.
                      Eller tager jeg helt fejl ang. det med fundamentet?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Hvis man nu rev vores nedslidte lort ned og byggede noget ala Esbjergs, så ville det nu ikke være så ringe endda.

                        Problemet er jo at man ikke kan bygge videre på det fundament vi har på det nuværende, så det skal jo jævnes med jorden på den ene eller anden måde.
                        Eller tager jeg helt fejl ang. det med fundamentet?
                        Så længe jeg slipper for noget a la lige præcis Esbjergs så er jeg glad :-D

                        Hvis jeg skulle vælge frit fra alle hylder, så tag og google Heerenveen stadium. Dén tog jeg gerne! Tagværk hele vejen rundt (som vi jo snart skal alligevel) og lukkede hjørner i samme stil med tribunerne.

                        Den konkrete plan hedder jo nok kontorbygninger/kasser i hjørnerne ligesom i Parken. Nu har jeg været et par gange på Stadio Luigi Ferraris med "kassehjørner" og det virker heldigvis rigtig fint.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Du roser OB's ekstremt grimme glasmonster, men skælder ud på andres, som OGSÅ er grimme, bedste eksempel er Parken. Kan du ikke se det bliver en tand for subjektivt der?
                          Subjektivt? Jo, naturligvis. Hvad havde du regnet med på et forum, der omhandler OB?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

                            Så længe jeg slipper for noget a la lige præcis Esbjergs så er jeg glad :-D

                            Hvis jeg skulle vælge frit fra alle hylder, så tag og google Heerenveen stadium. Dén tog jeg gerne! Tagværk hele vejen rundt (som vi jo snart skal alligevel) og lukkede hjørner i samme stil med tribunerne.

                            Den konkrete plan hedder jo nok kontorbygninger/kasser i hjørnerne ligesom i Parken. Nu har jeg været et par gange på Stadio Luigi Ferraris med "kassehjørner" og det virker heldigvis rigtig fint.
                            En Abe Lenstra-kopi i miniformat ville være at ønske, såfremt der blev brug for et nyt stadion i Odense, hvilket der heldigvis ikke er endnu. Men når man angiveligt ikke en gang har råd til at hente Mads Emil Madsen fra Silkeborg, så er der jo nok heller ikke råd til et moderne kassestadion, der ikke indeholder den mindste sjæl, som alle åbenbart hungrer efter.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                              Hvis man nu rev vores nedslidte lort ned og byggede noget ala Esbjergs, så ville det nu ikke være så ringe endda.

                              Problemet er jo at man ikke kan bygge videre på det fundament vi har på det nuværende, så det skal jo jævnes med jorden på den ene eller anden måde.
                              Eller tager jeg helt fejl ang. det med fundamentet?
                              Esbjergs er da håbløst. Nuvel, der er ganske godt med udsyn, men stadion er jo delt i to, som smadrer hele stadionoplevelsen. Det er ikke ønskværdigt. Navnligt ikke, når der ikke er stemningsskabende fans nok til både at kunne fylde øvre og nedre sektion.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

                                Så længe jeg slipper for noget a la lige præcis Esbjergs så er jeg glad :-D

                                Hvis jeg skulle vælge frit fra alle hylder, så tag og google Heerenveen stadium. Dén tog jeg gerne! Tagværk hele vejen rundt (som vi jo snart skal alligevel) og lukkede hjørner i samme stil med tribunerne.

                                Den konkrete plan hedder jo nok kontorbygninger/kasser i hjørnerne ligesom i Parken. Nu har jeg været et par gange på Stadio Luigi Ferraris med "kassehjørner" og det virker heldigvis rigtig fint.
                                Heerenveen's ser da faktisk også ret lækker ud, det må det også gerne være.

                                Jeg vil bare gerne have et der er lukket hele vejen rundt, så lyden ikke bliver taget af vinden som den gør nu.

                                Comment

                                Working...
                                X