Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Tja, men Fenger gjorde det fint søndag og om Hyllegaard ikke bliver rask igen? Så er der en mulighed mere. Ved godt det er unge uden erfaring, men det er også de unge som viste den rigtige indstilling og gode takter da de fik chancen til sudst. Når man tager i betragtning hvad vores profiler leverede de sidst otte måneder så giver gerne en chance til de unge. Ja, det er en vigtig kamp søndag men måske hjælper fresk blod.
    Ja det var fint, men så heller ikke mere. Jeg afviser ikke talentet.
    Mand for mand så er vi ikke bedre end fiskerne.
    Det betyder ikke at vi taber, men vi kan lige så godt tabe som vinde.
    Så kan vi håbe på noget medvind, og at EFB giver op.

    Comment


      Selvom det får vel ikke mere betydning i denne sæson:
      tribunerne bliver røgfri.
      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tribun...liver-roegfri/
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Selvom det får vel ikke mere betydning i denne sæson:
        tribunerne bliver røgfri.
        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tribun...liver-roegfri/
        Så kom OB også ind i 2020. Slut med at man bliver røget ind i hovedet på stadion.

        Comment


          Jeg tror det er 50/50 om vi rykker ned. Vores forspring (stort som lille) vil ikke være nok, når vi ikke kan score. Vi er afhængige af, at de andre resultater flasker sig med sejr til de rigtige hold og uafgjort mellem de rigtige hold. Det er rigtigt, at vi har nogle chancer mod AGF. Men næsten alle kommer ud af tilfældigheder eller omstillinger og ikke gennem etableret spil. AGF har faktisk rigtig mange store chancer. Vi kunne sagtens have tabt både 3 og 4 nul.
          At Barret fik lov til at spille hele kampen med det niveau han viste siger alt om truppens forfatning.
          Jeg kan ikke se, at vi er favoritter til at vinde en eneste af de næste 7 kampe. Så det kan meget vel stå på 1. div. fodbold næste sæson.
          Det er top frustrerende, at alle spillere på holdet ikke kan spille på højt niveau samtidigt. Enkeltspillere (f.eks. Frøkær mod AGF) gør det godt, men størstedelen af holdet spiller langt under topniveau. I dele af foråret sidste år toppræsterede store dele af holdet samtidig og så var det sjovt at se OBs kampe og så kan man drømme om top 6 - ja måske top 4. Men resten har været lort.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg
            Jeg tror det er 50/50 om vi rykker ned. Vores forspring (stort som lille) vil ikke være nok, når vi ikke kan score. Vi er afhængige af, at de andre resultater flasker sig med sejr til de rigtige hold og uafgjort mellem de rigtige hold. Det er rigtigt, at vi har nogle chancer mod AGF. Men næsten alle kommer ud af tilfældigheder eller omstillinger og ikke gennem etableret spil. AGF har faktisk rigtig mange store chancer. Vi kunne sagtens have tabt både 3 og 4 nul.
            At Barret fik lov til at spille hele kampen med det niveau han viste siger alt om truppens forfatning.
            Jeg kan ikke se, at vi er favoritter til at vinde en eneste af de næste 7 kampe. Så det kan meget vel stå på 1. div. fodbold næste sæson.
            Det er top frustrerende, at alle spillere på holdet ikke kan spille på højt niveau samtidigt. Enkeltspillere (f.eks. Frøkær mod AGF) gør det godt, men størstedelen af holdet spiller langt under topniveau. I dele af foråret sidste år toppræsterede store dele af holdet samtidig og så var det sjovt at se OBs kampe og så kan man drømme om top 6 - ja måske top 4. Men resten har været lort.
            Men 50/50 er da slet ikke så dårlige Odds.

            Comment


              https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...tiv-for-corona
              Der er stadig enkeltstående tilfælde af coronavirus. Får dog ingen betydning for superligaen.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...tiv-for-corona
                Der er stadig enkeltstående tilfælde af coronavirus. Får dog ingen betydning for superligaen.
                https://www.bt.dk/samfund/mette-fred...il-50-personer Superligaklubberne må lukke 500 siddende tilskuere ind. Hvem skal skuffes.
                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                  https://www.bt.dk/samfund/mette-fred...il-50-personer Superligaklubberne må lukke 500 siddende tilskuere ind. Hvem skal skuffes.
                  Ja, der er svært og ved ikke så ret om det er en god idé.
                  500 tilskuer siddende der på siddepladser med afstand så vel kun hver fjerde eller femte plads og hver tredje eller fjerde række. Det skaber nu ikke den største stemning og begejstring...
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Okay, hvordan har Vejle lige fået fingrene i Arlind Ajeti? Lyder ret vanvittigt taget i betragtning af at han da vist nok er Schweizisk landsholdspiller?? - Og var han ikke én vi kunne bruge i vores forsvar?

                    Comment


                      OB og de andre klubber bør kræve at have ret til at lukke langt mere end 500 mennesker ind, mindst 2000 i OBs tilfælde. Der er 4 tribuner på Odense Stadion, alle med deres egne ind og udgange og rigeligt med pladser til, at folk kan sidde med mellemrum, så OB burde have ret til at lukke mindst 500 ind på hver tribune. Hvis ikke, er det her da det mest tåbelige jeg længe har hørt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        OB og de andre klubber bør kræve at have ret til at lukke langt mere end 500 mennesker ind, mindst 2000 i OBs tilfælde. Der er 4 tribuner på Odense Stadion, alle med deres egne ind og udgange og rigeligt med pladser til, at folk kan sidde med mellemrum, så OB burde have ret til at lukke mindst 500 ind på hver tribune. Hvis ikke, er det her da det mest tåbelige jeg længe har hørt.
                        ja det bliver lidt tamt og virker lidt som en løsning hvor man bare giver lidt for at få ro.

                        Jeg syntes OB skal vælge ar lade dem som bor længst væk og har sæsonkort få billetter først
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          OB og de andre klubber bør kræve at have ret til at lukke langt mere end 500 mennesker ind, mindst 2000 i OBs tilfælde. Der er 4 tribuner på Odense Stadion, alle med deres egne ind og udgange og rigeligt med pladser til, at folk kan sidde med mellemrum, så OB burde have ret til at lukke mindst 500 ind på hver tribune. Hvis ikke, er det her da det mest tåbelige jeg længe har hørt.
                          Tror det er ikke så let at bedømme. Det går ja ikke kun om plads på tribunerne. Der er langt mere faktorer som:
                          -der kommer mange folk tilsammen ved indgang/udgang
                          - tilgang til toiletterne skal måske reguleres
                          -hvad med salg af mad og øl, hvordan kan den organiseres?
                          -hvad sker i pausen, skal man blive på siddepladser?
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Tror det er ikke så let at bedømme. Det går ja ikke kun om plads på tribunerne. Der er langt mere faktorer som:
                            -der kommer mange folk tilsammen ved indgang/udgang
                            - tilgang til toiletterne skal måske reguleres
                            -hvad med salg af mad og øl, hvordan kan den organiseres?
                            -hvad sker i pausen, skal man blive på siddepladser?
                            Nu gik min tanker på, at man ikke får lov at lukke flere mennesker ind end på andre kultursteder, og det er det som ikke giver nogen mening.

                            - Der kan være problemer ved ind/udgangene ja, men det er jo det samme med teatre, biografer osv. og der er som sagt ind og udgange ved hver tribune på Odense Stadion.
                            - Toiletter er også et issue ja, men det er jo heller ikke anderledes for andre institutioner og der er toiletter på alle tribuner.
                            - Salg af øl og mad kan man jo bare lukke, hvis det er et issue. Folk kan godt gå til fodbold i 2 timer uden at skulle stoppe ting i hovedet.
                            - Ja, jeg ser ikke noget problem i at bede folk om at blive på deres plads i pausen.

                            Selvfølgelig er der udfordringer, men jeg ser overhovedet ikke fodbolden som værende den kulturinstitution med de største af slagsen. Biografer, teater etc. har alle de samme problematikker, vil generelt være i mindre lokaler end en stadiontribune og foregår indendørs, hvilket hæver smittefaren markant. Der må max være 500 i en biografsal f.eks., men mange biografer har jo flere sale og kan dermed flere end 500 af gangen. På samme måde burde det gælde med fodboldstadioner der har flere tribuner, ergo burde der have lov til at komme langt mere end 500 på de fleste stadioner, inklusiv Odense. Om man sidder og ser hver sin film i forskellige sale, eller om man sidder og ser den samme fodboldkamp på hver sin tribune, burde der ikke være nogen som helst forskel på.
                            Last edited by Sheed; 05-06-2020, 22:10.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Nu gik min tanker på, at man ikke får lov at lukke flere mennesker ind end på andre kultursteder, og det er det som ikke giver nogen mening.

                              - Der kan være problemer ved ind/udgangene ja, men det er jo det samme med teatre, biografer osv. og der er som sagt ind og udgange ved hver tribune på Odense Stadion.
                              - Toiletter er også et issue ja, men det er jo heller ikke anderledes for andre institutioner og der er toiletter på alle tribuner.
                              - Salg af øl og mad kan man jo bare lukke, hvis det er et issue. Folk kan godt gå til fodbold i 2 timer uden at skulle stoppe ting i hovedet.
                              - Ja, jeg ser ikke noget problem i at bede folk om at blive på deres plads i pausen.

                              Selvfølgelig er der udfordringer, men jeg ser overhovedet ikke fodbolden som værende den kulturinstitution med de største af slagsen. Biografer, teater etc. har alle de samme problematikker, vil generelt være i mindre lokaler end en stadiontribune og foregår indendørs, hvilket hæver smittefaren markant. Der må max være 500 i en biografsal f.eks., men mange biografer har jo flere sale og kan dermed flere end 500 af gangen. På samme måde burde det gælde med fodboldstadioner der har flere tribuner, ergo burde der have lov til at komme langt mere end 500 på de fleste stadioner, inklusiv Odense. Om man sidder og ser hver sin film i forskellige sale, eller om man sidder og ser den samme fodboldkamp på hver sin tribune, burde der ikke være nogen som helst forskel på.
                              Jeg er meget kritisk i hensigt af den aktuelle udvikling. Hver institution kan finde gode grunde hvorfor man kan åbne deres aktiviteter i sammenligning med andre og det skaber en udvikling hvor vi åbner meget og hurtigt. Ja, biografer er indendørs og det øger smittefaren på anden side kan de argumenter at folk opfører sig der rolig og synger og råber ikke hvad også øger smittefaren, osv .
                              Vi betaler en høj pris for den nødvendige lockdown, ikke kun økonomisk men især sociale hvor det kræver så meget fra børn, forældre og ældre mennesker. Og ved ikke om vi kan klare det anden gang i hensigt af økonomien og det sociale hvis vi åbner for hurtigt og får en anden lockdown. Det betyder at vi skal gøre det meget meget ansvarligt, hellere lidt for langsomt end for hurtigt.
                              Savner stadion virkeligt meget men helt ærligt: venter hellere lidt længere hvis det betyder mere sikkerhed.
                              Situationen​ kræver nu en gang at træde tilbage med personlige ønsker, interesser og preferencer. Vi kan kun åbne langsomt og der er ting som er vigtiger end fodbold for samfundet og de ting skulle foretrækkes.
                              Derudover kan jeg ikke forestille mig det alt for godt hvordan det skulle være: ingen fælles optakt hvor spændingen stiger, at sidde 1,5 meter fra hinanden under kampen, uden at fejre vildt med hinanden, hoppe og råbe og klappe på skulderen, ingen snak og øl i pausen. Det bliver svært at skabe stemning og er ret langt fra det jeg elsker på stadion, der er ret meget sofabord i det....
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Jeg er meget kritisk i hensigt af den aktuelle udvikling. Hver institution kan finde gode grunde hvorfor man kan åbne deres aktiviteter i sammenligning med andre og det skaber en udvikling hvor vi åbner meget og hurtigt. Ja, biografer er indendørs og det øger smittefaren på anden side kan de argumenter at folk opfører sig der rolig og synger og råber ikke hvad også øger smittefaren, osv .
                                Vi betaler en høj pris for den nødvendige lockdown, ikke kun økonomisk men især sociale hvor det kræver så meget fra børn, forældre og ældre mennesker. Og ved ikke om vi kan klare det anden gang i hensigt af økonomien og det sociale hvis vi åbner for hurtigt og får en anden lockdown. Det betyder at vi skal gøre det meget meget ansvarligt, hellere lidt for langsomt end for hurtigt.
                                Savner stadion virkeligt meget men helt ærligt: venter hellere lidt længere hvis det betyder mere sikkerhed.
                                Situationen​ kræver nu en gang at træde tilbage med personlige ønsker, interesser og preferencer. Vi kan kun åbne langsomt og der er ting som er vigtiger end fodbold for samfundet og de ting skulle foretrækkes.
                                Derudover kan jeg ikke forestille mig det alt for godt hvordan det skulle være: ingen fælles optakt hvor spændingen stiger, at sidde 1,5 meter fra hinanden under kampen, uden at fejre vildt med hinanden, hoppe og råbe og klappe på skulderen, ingen snak og øl i pausen. Det bliver svært at skabe stemning og er ret langt fra det jeg elsker på stadion, der er ret meget sofabord i det....
                                Det her du åbner op for er jo en helt anden debat der handler om, hvornår der skal åbnes op for det ene eller det andet. Det forholder jeg mig ikke til, jeg forholder mig til, hvad regeringen har åbnet op for, at man kan benytte af kulturelle tilbud, og om de pågældende regler giver mening, og det er min påstand så, at de ikke gør.

                                Præmissen er ikke, om det er vigtigt at åbne op for, at der kan komme tilskuere til fodbold eller ej, faktummet er at det gør der, hvis vi skal tro pålidelige medier, men problemet er, at det ser ud som om, at det bliver rendyrket symbolpolitik, og det giver ikke mening sammenlignet med nogle af de andre ting man vil åbne op for som er ligeså "ligegyldige".

                                Respekt for den måde du tager på stadion på, men virkeligheden er jo, at mange, nok langt hovedparten, forbruger fodbold på stadion på en lidt mere stilfærdig måde. Fraset at man rejser sig og klapper ved indløb og scoringer, og at man kan snakke under kampen og måske ligefrem juble højlydt, så er de fleste tilskueres adfærd jo langt henad vejen den samme som når man er i biografen og teatret. Man sidder ned og ser noget underholdning. Det er altså et mindretal af danske fodboldtilskuere der bæller øl og hopper rundt til en fodboldkamp, og i den her situation vil folk nok også godt kunne forstå, at tingene selvfølgelig foregår under en anden præmis.

                                Præmissen er ikke, at der skal være fodbold med "stemning", og at det bliver den samme oplevelse at gå til fodbold. Præmissen er, at nogle folk kan få noget livskvalitet tilbage ved at komme ud og opleve noget underholdning, og at klubberne kan få nogle indtægter tilbage der potentielt kan hjælpe nogle klubber væk fra den økonomiske afgrund og redde arbejdspladser. Det vil ikke være det samme nej, men reglerne åbner også op for, at par og folk i samme hustand kan sidde sammen uden at skulle holde afstand, så forældre potentielt kan tage deres børn med til fodbold og sidde sammen, og for mange af dem vil det sikkert ikke være langt fra den adfærd de normalt har til en fodboldkamp.

                                De regler vi er stillet i udsigt giver i hvert fald ikke mening i den store sammenhæng, og så kunne man i det mindste bare fastholde, at der fortsat ikke kan komme publikum til fodbold og så stå ved den politiske beslutning.

                                Comment

                                Working...
                                X