Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Har godt læst dine håbefulde ønsker om at Thorborg ser en konkurrencemæssig fordel, ved at påtage sig tabet af egen lomme. Det håber jeg virkelig også han see. Situationen er bizar, men det er en gylden mulighed for relativt billigt at tage et alvorligt indhug på vores direkte konkurrenter i top 6, således vi kan investere i truppen igen allerede til sommer, hvor flere andre sandsynligvis er tvunget ud i profilsalg og nedskæringer. Vil han have OB hurtigt tilbage i toppen af dansk fodbold er det her virkelig muligheden. Forhåbentligt kan vores forfærdelige resultater pt. Friste ham til at se det
    Præcis. Denne forfærdelige situation kan måske være den korteste og “billige” vej tilbage til Top 4. Sådan en tankegang kan måske virke stødende på nogen. Som gribbene over et friskt lig. Men er det ikke bare sådan at gamet er? Det samme skete jo under og efter finanskrisen.
    Intet fodbold er et menneskeliv værd, men der kommer også snart en hverdag hvor alle er sig selv nærmest igen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

      Det går mest på at han ikke kan vise sit værd idet Corona virussen spænder ben, da hans kontrakt snart udløber. MH siger dog at intet endnu er afklaret med Madu.
      Hvis vi skifter til 4-4-2, har jeg faktisk en fidus til at Madu kan blive en succes som venstre kantspiller, han har gjort det godt offensivt når han har fået chancen, hvorimod det har haltet defensivt.
      Enig. Ser ham mere som kant foran en stærk defensiv back i 4-4-2 end wingback i nuværende

      Comment


        Med påsken ude nu er sæson 19/20 svær at gennemføre, og selv hvis der lukkes op igen allerede d. 13.4., så er vi så langt, at slutspil sandsynligvis vil blive baseret på den nuværende stilling.

        Jeg tror på en 'genoplukning' af samfundet 13.4.; først og fremmest fordi vi dér vil være på grænsen til, hvad vi kan holde til som samfund. Man skal huske, at arbejdsløshed og konkurs også koster liv og belastning af sundhedsvæsnet. Hvad social isolation koster i liv er umuligt at opgøre, men f.eks. for psykisk syge er det vanskeligt at forestille sig, at det ikke koster nogen. Det bliver en knaldhård vurdering i den sidste ende, og hvis epidemien topper ca. 20.april (i første omgang), så er 13.april nok et godt bud på at åbne op.

        Hvis det sker, så gætter jeg på et slutspil baseret på nuværende stilling, som enten kører ind i juni, eller som skæres ned til 1 runde + slutspilskampe. Uanset model vil vi i det tilfælde have 11 point ned til Hobro i den ene gruppe.

        Comment


          Ved ikke med jer derude, men jeg blev opsagt i fredags pga virussen, med effekt ved arbejds-dagens slutning, og så tog jeg næsten direkte hjem i seng, men influenza-lignende symptomer

          Jeg er dog ved godt mod - hverken Corona eller den stærkere udgave, Man Flu’en kan få bugt med mig, og rent økonomisk skal jeg nok få betalt min månedlige husleje på 3100kr, selv på dagpenge.

          Forventer næsten bare, at jeg får styr på haven etc., når jeg engang får rejst mig fra sygesengen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Med påsken ude nu er sæson 19/20 svær at gennemføre, og selv hvis der lukkes op igen allerede d. 13.4., så er vi så langt, at slutspil sandsynligvis vil blive baseret på den nuværende stilling.

            Jeg tror på en 'genoplukning' af samfundet 13.4.; først og fremmest fordi vi dér vil være på grænsen til, hvad vi kan holde til som samfund. Man skal huske, at arbejdsløshed og konkurs også koster liv og belastning af sundhedsvæsnet. Hvad social isolation koster i liv er umuligt at opgøre, men f.eks. for psykisk syge er det vanskeligt at forestille sig, at det ikke koster nogen. Det bliver en knaldhård vurdering i den sidste ende, og hvis epidemien topper ca. 20.april (i første omgang), så er 13.april nok et godt bud på at åbne op.

            Hvis det sker, så gætter jeg på et slutspil baseret på nuværende stilling, som enten kører ind i juni, eller som skæres ned til 1 runde + slutspilskampe. Uanset model vil vi i det tilfælde have 11 point ned til Hobro i den ene gruppe.
            Med den nye udmelding er det nærmest umuligt at komme igang før tidligst start Maj IMO. Trupper skal lige møde ind og igang igen
            Men jeg er langt fra så optimistisk som dig og ser ikke nogen form for oplukning der indikerer fodbold før engang i Maj. Og det er min “bestcase scenario”

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
              Ved ikke med jer derude, men jeg blev opsagt i fredags pga virussen, med effekt ved arbejds-dagens slutning, og så tog jeg næsten direkte hjem i seng, men influenza-lignende symptomer

              Jeg er dog ved godt mod - hverken Corona eller den stærkere udgave, Man Flu’en kan få bugt med mig, og rent økonomisk skal jeg nok få betalt min månedlige husleje på 3100kr, selv på dagpenge.

              Forventer næsten bare, at jeg får styr på haven etc., når jeg engang får rejst mig fra sygesengen
              Håber at alt løser sig Chuck. Du skal nok finde arb når alt begynder at vende tilbage til normalt engang.

              Lidt træls at din arbejdsgiver ikke benytter sig af lønkompensation i dit tilfælde

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Præcis. Denne forfærdelige situation kan måske være den korteste og “billige” vej tilbage til Top 4. Sådan en tankegang kan måske virke stødende på nogen. Som gribbene over et friskt lig. Men er det ikke bare sådan at gamet er? Det samme skete jo und er og efter finanskrisen.
                Intet fodbold er et menneskeliv værd, men der kommer også snart en hverdag hvor alle er sig selv nærmest igen
                Syntes ikke det er stødende, det er jo bare sådan det er, ligesom der er virksomheder der tjener flere penge pga. C-krisen eksempelvis Nemlig.com, efter krisen vil der sikkert være mange virksomheder som er stærke som bliver endnu stærkere, og svagere virksomheder der bukker under.

                Syntes dog at de virksomheder der har store overskud og meget kapital, og samtidig benytter de sig måske af de ordninger der dækker 100 % af mange af deres faste udgifter uden krav om tilbagebetaling, godt kunne undlade at fyrer medarbejdere, men sende dem hjem med det store tilskud til lønnen der gives. Men det ligger desværre nok ikke i virksomhedernes natur.
                Last edited by Ricardo; 23-03-2020, 17:32.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                  Ved ikke med jer derude, men jeg blev opsagt i fredags pga virussen, med effekt ved arbejds-dagens slutning, og så tog jeg næsten direkte hjem i seng, men influenza-lignende symptomer

                  Jeg er dog ved godt mod - hverken Corona eller den stærkere udgave, Man Flu’en kan få bugt med mig, og rent økonomisk skal jeg nok få betalt min månedlige husleje på 3100kr, selv på dagpenge.

                  Forventer næsten bare, at jeg får styr på haven etc., når jeg engang får rejst mig fra sygesengen
                  Rigtig god bedring. Det er bare så træls.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Præcis. Denne forfærdelige situation kan måske være den korteste og “billige” vej tilbage til Top 4. Sådan en tankegang kan måske virke stødende på nogen. Som gribbene over et friskt lig. Men er det ikke bare sådan at gamet er? Det samme skete jo under og efter finanskrisen.
                    Intet fodbold er et menneskeliv værd, men der kommer også snart en hverdag hvor alle er sig selv nærmest igen
                    Der er da helt sikkert nogen klubber som må stå tæt sammen og kæmpe sig tilbage på den anden side, som vil pege fingre af OB hvis sukkerfar bare punger ud og fylder hullet ud. Men sådan er vilkårene og det er bare blevet en del af sporten. Man må jo også stille sig selv spørgsmålet, hvad det er NT så vil, hvis ikke han udnytter denne unikke situation. Får han en kortere og mere økonomisk fordelagtig vej tilbage i toppen af dansk fodbold? Næppe.
                    Drømmer han om europæisk fodbold i en nær fremtid? Det må man sige at han kraftigt indikerer.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                      Ved ikke med jer derude, men jeg blev opsagt i fredags pga virussen, med effekt ved arbejds-dagens slutning, og så tog jeg næsten direkte hjem i seng, men influenza-lignende symptomer

                      Jeg er dog ved godt mod - hverken Corona eller den stærkere udgave, Man Flu’en kan få bugt med mig, og rent økonomisk skal jeg nok få betalt min månedlige husleje på 3100kr, selv på dagpenge.

                      Forventer næsten bare, at jeg får styr på haven etc., når jeg engang får rejst mig fra sygesengen
                      God bedring og håber det løser sig for dig på en god måde.
                      Vi kommer over lortet selvom det koster aktuelt. Og tror og håber at verden reorganiseres som et bedre sted når vi er over krisen. Hvad vi oplever nu vil have konsekvenser for vores selskab i fremtiden og der vil blive mange ting bedre.
                      ​​​
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Der er da helt sikkert nogen klubber som må stå tæt sammen og kæmpe sig tilbage på den anden side, som vil pege fingre af OB hvis sukkerfar bare punger ud og fylder hullet ud. Men sådan er vilkårene og det er bare blevet en del af sporten. Man må jo også stille sig selv spørgsmålet, hvad det er NT så vil, hvis ikke han udnytter denne unikke situation. Får han en kortere og mere økonomisk fordelagtig vej tilbage i toppen af dansk fodbold? Næppe.
                        Drømmer han om europæisk fodbold i en nær fremtid? Det må man sige at han kraftigt indikerer.
                        Jo men han bestemmer jo selv. Fortsætter vi med at købe Lunds, Ludwig og Lieder mfl. så kommer vi ikke i Europa. Der skal skrues op for kvaliteten. Men fint hvis vi kan få en genvej.

                        Comment


                          Der er 1% chance for at samfundet kommer op at køre den 13. April - og det ved Mette Frederiksen også godt.

                          ​​​​​​Jeg tror ikke på noget fodbold før næste sæson

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Håber at alt løser sig Chuck. Du skal nok finde arb når alt begynder at vende tilbage til normalt engang.

                            Lidt træls at din arbejdsgiver ikke benytter sig af lønkompensation i dit tilfælde
                            Det gør det da uden tvivl, bare et spørgsmål om tid - men jeg skal som sagt nok klare mig
                            Er mere urolig for folk, som i forvejen sidder lidt stramt i det, hvad jeg heldigvis ikke gør.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Med påsken ude nu er sæson 19/20 svær at gennemføre, og selv hvis der lukkes op igen allerede d. 13.4., så er vi så langt, at slutspil sandsynligvis vil blive baseret på den nuværende stilling.

                              Jeg tror på en 'genoplukning' af samfundet 13.4.; først og fremmest fordi vi dér vil være på grænsen til, hvad vi kan holde til som samfund. Man skal huske, at arbejdsløshed og konkurs også koster liv og belastning af sundhedsvæsnet. Hvad social isolation koster i liv er umuligt at opgøre, men f.eks. for psykisk syge er det vanskeligt at forestille sig, at det ikke koster nogen. Det bliver en knaldhård vurdering i den sidste ende, og hvis epidemien topper ca. 20.april (i første omgang), så er 13.april nok et godt bud på at åbne op.

                              Hvis det sker, så gætter jeg på et slutspil baseret på nuværende stilling, som enten kører ind i juni, eller som skæres ned til 1 runde + slutspilskampe. Uanset model vil vi i det tilfælde have 11 point ned til Hobro i den ene gruppe.
                              Vi kommer under ingen omstændigheder til at se en genoplukning af samfundet før epidemien har toppet. Så må det koste hvad det koster.
                              Jeg tror Mette Frederiksen forlænger med yderligere 14 dage efter påske. Og så håber jeg virkelig det værste er overstået så man kan begynde at åbne gradvist op igen.
                              Meget kan dog afhænge af hvordan de andre lande i Europa er ramt. Ellers må grænserne forblive lukket sommeren over.

                              Comment


                                Afaik har Australien lukket sine grænser i 6 (!) måneder

                                Comment

                                Working...
                                X