Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    Når jeg ser tilbage på den periode som skabte top-6 placeringen sidste år, var det i virkeligheden en periode hvor alt gik op i en højere enhed. Succesen blev grundlagt med en stamme af spillere fra Gryte, Tverskov, Drachmann og BK som var i fopform på samme tid. Dertil gav ændringer i hierarkiet og 3-5-2 noget frisk energi. Men efter en god periode, er det gået ned af bakke igen, og når alt kommer til alt, var 5.pladsen nok bare et fatamorgana. Nedenunder er intet blevet bedre, og vi står altså som klub fuldstændigt i samme morads, som da JH kom til.
    Syntes også JBL og RJL var en kæmpe del af den optur da de spillede den bedste periode i deres karriere.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      Hvor er de iøvrigt henne disse naive typer? synes de var vældigt kæphøje tidligere på sæsonen, men har siden klappet i.
      Jeg troede på Top 6
      - fordi vi havde en kampprogram som var god for mange point -på papiret.
      - fordi troede JM havde fundet en løsning for at kompensere en del af den offensive kvalitet vi solgte med Bashkim med Jebali som "hængende" hvor han kunne bring sine evner bedre ind.
      - fordi havde endnu tiltro til JM dertid som viste sig som taktisk stærk træner som fandt løsninger for holdet i sidste sæson.
      - fordi håbet af flere af vores nøglespillere fra sidste sæson ville komme i gang efter skader/en længere tid ned småskader (Tverskov, Ryan og måske også Barrett)
      Men skrev også at især den første kamp ville vise retningen og om vi kan komme på en positiv bølge efter efterårets skuffelser. Især med en hjemmekamp mod en direkt konkurrent som lige tabte tre af deres vigtigste spiller.
      Og nu er det ikke kun at Ryan og Barrett kom ikke tæter til deres niveau fra sidste sæson ud over det er det også Drachmann som har skade- og dermed formproblemer. Og det værste er vel at JM skuffer og finder ikke løsninger eller mødet at forændre vores spil/tilgang til spil.
      Havde gode grunde for min tro på Top6 og pga af den dertidige baggrund ville jeg komme til samme beslutning igen. Hvad ikke betyder at jeg så os styrket efter vinduet (og det var klar at midtbanen og demed vores offensive spil ville blive udfordringen) men også ikke svækket i forhold til vores konkurrenter.
      Du må naturlig kalde mig naiv, men den sko tager ikke. Realiteten blev til noget andet, ja. Men det sker nu engang selvom man kan have gode grunde for forventninger og vurderinger.

      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Syntes også JBL og RJL var en kæmpe del af den optur da de spillede den bedste periode i deres karriere.
        Ja. Og de er langt fra det i denne sæson. Meget langt.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          FCM 12 point foran i toppen. De er helt suveræne i denne sæson. Godt nok på en billig baggrund, men alligevel flot.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Jeg troede på Top 6
            - fordi vi havde en kampprogram som var god for mange point -på papiret.
            - fordi troede JM havde fundet en løsning for at kompensere en del af den offensive kvalitet vi solgte med Bashkim med Jebali som "hængende" hvor han kunne bring sine evner bedre ind.
            - fordi havde endnu tiltro til JM dertid som viste sig som taktisk stærk træner som fandt løsninger for holdet i sidste sæson.
            - fordi håbet af flere af vores nøglespillere fra sidste sæson ville komme i gang efter skader/en længere tid ned småskader (Tverskov, Ryan og måske også Barrett)
            Men skrev også at især den første kamp ville vise retningen og om vi kan komme på en positiv bølge efter efterårets skuffelser. Især med en hjemmekamp mod en direkt konkurrent som lige tabte tre af deres vigtigste spiller.
            Og nu er det ikke kun at Ryan og Barrett kom ikke tæter til deres niveau fra sidste sæson ud over det er det også Drachmann som har skade- og dermed formproblemer. Og det værste er vel at JM skuffer og finder ikke løsninger eller mødet at forændre vores spil/tilgang til spil.
            Havde gode grunde for min tro på Top6 og pga af den dertidige baggrund ville jeg komme til samme beslutning igen. Hvad ikke betyder at jeg så os styrket efter vinduet (og det var klar at midtbanen og demed vores offensive spil ville blive udfordringen) men også ikke svækket i forhold til vores konkurrenter.
            Du må naturlig kalde mig naiv, men den sko tager ikke. Realiteten blev til noget andet, ja. Men det sker nu engang selvom man kan have gode grunde for forventninger og vurderinger.
            Når du og andre som dig konstant tager fejl, så må der altså være en hvis form for naivitet indblandet. Det er i orden at håbe, det gør jeg også, men andre mere "voldsomme" typer end dig har jo hver eneste gang været på nakken af folk som vover at sætte spørgsmålstegn ved den nuværende OSE konstruktion, dens holdbarhed og de indblandede personers evner/held med hvad de foretager sig.

            De konstante dårlige undskyldninger med økonomi og den stort anlagte nedladende attitude om at negativiteten udelukkende skyldes omverdenens forventning om at OB skal vinde medaljer hvert eneste år, hvilket er én stor kæmpe fed løgn, udelukkende konstrueret til lejligheden, så der hele tiden kan findes måder at lukke den berettigede kritik ned, er jo grunden til at du og andre burde hele tiden være på vagt overfor hver eneste sætning, hvert eneste ord og handling der kommer fra OSE. Men det gør du, I jo ikke, fordi I ikke kan li en kold og kynisk verden, hvor nogle ting er absolutter og kun kan gøres bedre ved radikal ændring.

            OSE har ikke en skid forstand på fodbold og udvikling af fodboldhold og klubber.

            Derfor kommer hver eneste træner, hver eneste sportsdirektør vi ansætter indtil ledelseskonstruktionen bliver lavet om til at blive em fiasko.

            Man er naiv, hvis man tror en såkaldt "balance" i økonomien og et nyt Superligahus, der nu har en reel chance for at blive omdøbt til et 1. Divisionshus, med et magisk slag gør os til et top 6 hold.

            Jo før du og andre indser dette, jo bedre. OSE er IKKE OB. Det er vi.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Når du og andre som dig konstant tager fejl, så må der altså være en hvis form for naivitet indblandet. Det er i orden at håbe, det gør jeg også, men andre mere "voldsomme" typer end dig har jo hver eneste gang været på nakken af folk som vover at sætte spørgsmålstegn ved den nuværende OSE konstruktion, dens holdbarhed og de indblandede personers evner/held med hvad de foretager sig.

              De konstante dårlige undskyldninger med økonomi og den stort anlagte nedladende attitude om at negativiteten udelukkende skyldes omverdenens forventning om at OB skal vinde medaljer hvert eneste år, hvilket er én stor kæmpe fed løgn, udelukkende konstrueret til lejligheden, så der hele tiden kan findes måder at lukke den berettigede kritik ned, er jo grunden til at du og andre burde hele tiden være på vagt overfor hver eneste sætning, hvert eneste ord og handling der kommer fra OSE. Men det gør du, I jo ikke, fordi I ikke kan li en kold og kynisk verden, hvor nogle ting er absolutter og kun kan gøres bedre ved radikal ændring.

              OSE har ikke en skid forstand på fodbold og udvikling af fodboldhold og klubber.

              Derfor kommer hver eneste træner, hver eneste sportsdirektør vi ansætter indtil ledelseskonstruktionen bliver lavet om til at blive em fiasko.

              Man er naiv, hvis man tror en såkaldt "balance" i økonomien og et nyt Superligahus, der nu har en reel chance for at blive omdøbt til et 1. Divisionshus, med et magisk slag gør os til et top 6 hold.

              Jo før du og andre indser dette, jo bedre. OSE er IKKE OB. Det er vi.

              MvH ChrisOB
              Nu må sige at du har en ret naiv forestilling om min holdning.
              Hvordan kommer du på idéen at jeg tror OSE ER OB??? Eller at jeg er tilhænger af den konstruktion? Fordi betegner ikke ALT negativ hvad sker i og omkring OB? Fordi jeg ser ikke hver spiller vi henter som "dumpet" før han havde chancen at vise og udvikle sig i klubben? Fordi vurderer forskellige argumenter og informationer før jeg har en mening til det? Fordi er et menneske som ser glasset hellere halv fuldt end halv tømt - hvad ikke betyder at jeg ser et halv fuldt glas som fyldt? Fordi tror ting har deres fordeler og deres ulemper og at det går om at få så mange fordeler og så lidt ulemper som muligt?
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Syntes også JBL og RJL var en kæmpe del af den optur da de spillede den bedste periode i deres karriere.
                Absolut, endnu en ting der gik op i en højere enhed

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Når du og andre som dig konstant tager fejl, så må der altså være en hvis form for naivitet indblandet. Det er i orden at håbe, det gør jeg også, men andre mere "voldsomme" typer end dig har jo hver eneste gang været på nakken af folk som vover at sætte spørgsmålstegn ved den nuværende OSE konstruktion, dens holdbarhed og de indblandede personers evner/held med hvad de foretager sig.

                  De konstante dårlige undskyldninger med økonomi og den stort anlagte nedladende attitude om at negativiteten udelukkende skyldes omverdenens forventning om at OB skal vinde medaljer hvert eneste år, hvilket er én stor kæmpe fed løgn, udelukkende konstrueret til lejligheden, så der hele tiden kan findes måder at lukke den berettigede kritik ned, er jo grunden til at du og andre burde hele tiden være på vagt overfor hver eneste sætning, hvert eneste ord og handling der kommer fra OSE. Men det gør du, I jo ikke, fordi I ikke kan li en kold og kynisk verden, hvor nogle ting er absolutter og kun kan gøres bedre ved radikal ændring.

                  OSE har ikke en skid forstand på fodbold og udvikling af fodboldhold og klubber.

                  Derfor kommer hver eneste træner, hver eneste sportsdirektør vi ansætter indtil ledelseskonstruktionen bliver lavet om til at blive em fiasko.

                  Man er naiv, hvis man tror en såkaldt "balance" i økonomien og et nyt Superligahus, der nu har en reel chance for at blive omdøbt til et 1. Divisionshus, med et magisk slag gør os til et top 6 hold.

                  Jo før du og andre indser dette, jo bedre. OSE er IKKE OB. Det er vi.

                  MvH ChrisOB
                  I forlængelse heraf: jeg var satme ikke fan af JH, men hvor ville jeg gerne høre ham forklare, hvorfor han gik. Kunne det tænkes, at han bare fik lange kastanjer af Thorborgs ‘rådgivning’?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Nu må sige at du har en ret naiv forestilling om min holdning.
                    Hvordan kommer du på idéen at jeg tror OSE ER OB??? Eller at jeg er tilhænger af den konstruktion? Fordi betegner ikke ALT negativ hvad sker i og omkring OB? Fordi jeg ser ikke hver spiller vi henter som "dumpet" før han havde chancen at vise og udvikle sig i klubben? Fordi vurderer forskellige argumenter og informationer før jeg har en mening til det? Fordi er et menneske som ser glasset hellere halv fuldt end halv tømt - hvad ikke betyder at jeg ser et halv fuldt glas som fyldt? Fordi tror ting har deres fordeler og deres ulemper og at det går om at få så mange fordeler og så lidt ulemper som muligt?
                    Jeg har ikke en naiv forestilling om din mening. Jeg har, at best, en firkantet holdning til hvor man skal placere folk, der gang på gang viser tillid til en helg igennem fejlslagen sportslig konstruktion.

                    Jeg ser ikke hver eneste spiller som "dumpet" på forhånd. Jeg ser skeptisk på hver eneste signing, fordi de kommer fra en ledelse, der har haft en meget lav succesrate med at hente de rigtige spillere, til den rigtige pris, med den rigtige effekt på både her og nu og udvikling.

                    Jeg tillader mig at være skeptisk når man henter en totalt ukendt islænding fra den næstbedste norske række, eller en nordmand fra USA, som mange i L.A var glade for at slippe af med. Jeg sætter spørgsmålstegn ved om typerne virker sammen. Om der bliver hentet de rigtige typer til spillestilen, fordi den nuværende og tidligere sportslige ledelse har nærmest været eksperter i at erstatte én type med en fuldstændigt modsatrettet type, uden at lave om på spillestilen.

                    Når det aller vigtigste i en elitesportsklub udebliver: Resultater i første række, udvikling i anden, hvad kan man så bruge de såkaldte positive ting til?

                    Du behøves efterhånden ikke andre argumenter end dem du læser her:

                    Det sportslige set up i OB sejler. Færdig punktum. Det er forkert sat sammen. Færdig punktum. Det skal laves om. Færdig punktum.

                    Den mening burde være i baghovedet på dig fra nu af, og det betyder ikke, at du ikke kan eller skal glæde dig over sejre, eller stimer. Det betyder bare, at du hele tiden skal forberede dig på, at de stimer slutter. Og stort set alt det OSE siger til dig er ønsketænkning, ikke bakket op af virkelighed, men snarre én mands magtfuldkommenhed og hans hær af udplukkede rygklappere.

                    Dit eget hjemland er fyldt op med tusindvis af fans, millionvis af fans, der på forhånd er skeptisk overfor deres ledelsers beslutninger. Det er på tide du bliver én af dem. Synes jeg.

                    Skeptisk som i "Dårlige, indtil det modsatte er blevet bevist".

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg

                      I forlængelse heraf: jeg var satme ikke fan af JH, men hvor ville jeg gerne høre ham forklare, hvorfor han gik. Kunne det tænkes, at han bare fik lange kastanjer af Thorborgs ‘rådgivning’?
                      Nej han gik så han kunne gå sejrens gang i direktionen som den værste rygklapper og lakaj for Niels Thorborg af dem alle sammen.

                      Eller også erkendte han endelig at han ikke er en særlig god sportsdirektør.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...det-goer-ondt/
                        Bekymrende at skulle høre fra Drachmann, at han ikke kan forstå, hvordan de kunne gå fra banen i går uden tre point, og at vi har været uheldige med ikke at få sejren i flere af kampene.
                        Vi forlader banen i går med ÉT skud på mål, som jeg går ud fra var vores straffespark. Sønderjyske har fire skud på mål. Jeg er med på, at den statistik ikke alene tegner et kampbillede, men det klinger sgu hult at høre vores anfører snakke om uheld, når vi ikke engang kommer til afslutninger.

                        Da vi i starten af sidste sæson startede med ikke at vinde i de første mange kampe var snakken om at "spillet var til mere" langt mere berettiget. Der var der næsten konsensus blandt eksperter og modstandere om, at vi spillede bedre end vores pointhøst. Der kunne man i højere grad tale om held, da det i nogle kampe var stolpe ud og store målmandspræstationer hos modstanderen, der var en betydelig del af grunden til, at vi ikke vandt.

                        I de sidste mange kampe har vi ikke været uheldige. Vi har været ringe. Og jeg ser det som farligt, hvis vores spillere går rundt og synes, at de spiller godt nok, men at heldet bare ikke er på deres side. Der skal findes en helt anden indstilling frem, hvis vi skal begynde at ligne et sammenhængende fodboldhold igen.

                        Comment


                          Vi må erkende at lige nu er vi et hold som er i fare for at komme i overhængende fare for at rykke ned, hvis vi ikke snart begynder at vinde nogle kampe, så vi kan komme væk fra den svære pulje, så kan jeg godt frygte hvordan det ender. Jeg savner lidt den JM som vi havde i sidste sæson, en træner som kunne ændre kampene hvis det ikke gik godt og ikke var bange for at ændre på opstillingen midt i kampen. Lige nu ligner han lidt Kent Nielsen som, troligt holder fast i 3-5-2, selvom vi er meget afhængig af vores 2 Wingbacks i det system, men de har slet ikke ramt det niveau som de havde sidste sæson.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Jeg troede på Top 6
                            - fordi vi havde en kampprogram som var god for mange point -på papiret.
                            - fordi troede JM havde fundet en løsning for at kompensere en del af den offensive kvalitet vi solgte med Bashkim med Jebali som "hængende" hvor han kunne bring sine evner bedre ind.
                            - fordi havde endnu tiltro til JM dertid som viste sig som taktisk stærk træner som fandt løsninger for holdet i sidste sæson.
                            - fordi håbet af flere af vores nøglespillere fra sidste sæson ville komme i gang efter skader/en længere tid ned småskader (Tverskov, Ryan og måske også Barrett)
                            Men skrev også at især den første kamp ville vise retningen og om vi kan komme på en positiv bølge efter efterårets skuffelser. Især med en hjemmekamp mod en direkt konkurrent som lige tabte tre af deres vigtigste spiller.
                            Og nu er det ikke kun at Ryan og Barrett kom ikke tæter til deres niveau fra sidste sæson ud over det er det også Drachmann som har skade- og dermed formproblemer. Og det værste er vel at JM skuffer og finder ikke løsninger eller mødet at forændre vores spil/tilgang til spil.
                            Havde gode grunde for min tro på Top6 og pga af den dertidige baggrund ville jeg komme til samme beslutning igen. Hvad ikke betyder at jeg så os styrket efter vinduet (og det var klar at midtbanen og demed vores offensive spil ville blive udfordringen) men også ikke svækket i forhold til vores konkurrenter.
                            Du må naturlig kalde mig naiv, men den sko tager ikke. Realiteten blev til noget andet, ja. Men det sker nu engang selvom man kan have gode grunde for forventninger og vurderinger.
                            Syntes det er helt ok at være optimistisk når der endelig sker noget positivt omkring OB, og det gjorde der jo i starten da JM kom til, man higer efter at spillet fungerer og er der endelig er en retning for fremskridt, for man måske for hurtigt de positive briller på.

                            Syntes du argumenterer fint, for de forskellige tilgange du har haft til trænerer og spiller truppen du har haft, i de forskellige perioder.

                            Comment


                              Jeg glæder mig over en mangfoldighed på tribunen såvel som her på forum - det gør alt andet lige det hele mere interessant. Der er ikke noget mere tåkrummende end folk der skal belære andre om hvordan man er en rigtig fan og om hvad man bør og ikke bør synes og gøre.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
                                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...det-goer-ondt/
                                Bekymrende at skulle høre fra Drachmann, at han ikke kan forstå, hvordan de kunne gå fra banen i går uden tre point, og at vi har været uheldige med ikke at få sejren i flere af kampene.
                                Vi forlader banen i går med ÉT skud på mål, som jeg går ud fra var vores straffespark. Sønderjyske har fire skud på mål. Jeg er med på, at den statistik ikke alene tegner et kampbillede, men det klinger sgu hult at høre vores anfører snakke om uheld, når vi ikke engang kommer til afslutninger.

                                Da vi i starten af sidste sæson startede med ikke at vinde i de første mange kampe var snakken om at "spillet var til mere" langt mere berettiget. Der var der næsten konsensus blandt eksperter og modstandere om, at vi spillede bedre end vores pointhøst. Der kunne man i højere grad tale om held, da det i nogle kampe var stolpe ud og store målmandspræstationer hos modstanderen, der var en betydelig del af grunden til, at vi ikke vandt.

                                I de sidste mange kampe har vi ikke været uheldige. Vi har været ringe. Og jeg ser det som farligt, hvis vores spillere går rundt og synes, at de spiller godt nok, men at heldet bare ikke er på deres side. Der skal findes en helt anden indstilling frem, hvis vi skal begynde at ligne et sammenhængende fodboldhold igen.
                                Vi har også Hylle chancen som også viste at han langt fra er der endnu.

                                Comment

                                Working...
                                X