Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Tjek lige højdepunkterne, der er så meget teknik og overblik i det at farten bliver sekundær ... men han er nu heller ikke langsom!
    Jeg behøver ikke at se nogle højdepunkter, jeg har set et utal af kampe med Damsgaard, og anerkender fuldt ud, at han er et stort talent. Men at sige at fart bliver sekundært, når vi snakker om at konvertere teknik og overblik til et højere niveau, det er noget sludder. Specielt når vi snakker spillertyper som Damsgaard. Der er en grund til, at den klassiske 10er har været døende i europæisk topfodbold i flere år, og at den slags spilletyper er rykket ud på kanten. Det er simpelthen fordi, at tempoet i dag er blevet så højt og presspillet så aggressivt, at der er meget lidt tid på bolden, når man modtager den centalt, og der bliver ikke givet tid til, at man kan få lov at vende med bolden og blive retvendt. Så det kræver altså enten en fuldstændigt ekstraordinær teknik, som jeg trods alt ikke kan se, at Damsgaard har endnu, eller det kræver, at man har noget fart og nogle dribleevner, så man kan begå sig på kanten.

    Det er også derfor, at vi ser spillere som Robert Skov blive omskolet til wingback i Tyskland. Der er jo ingen tvivl om, at kvaliteterne ligger i den offensive del af spillet, men tempoet og niveauet i Bundesligaen er bare også så højt, at han ikke får den samme tid og de samme muligheder, når han spiller de samme positioner i Bundesligaen, som han gjorde i Superligaen. Og han mangler både teknikken og topfarten til at overkomme den udfordring.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Glem dog af og til den der subjektivitet og bare nyd et aldeles fremragende mål som vi selvfølgelig ikke ser stort set hver runde og specielt ikke ser ofte fra den samme spiller flere gange i samme sæson det samme med aktionen ved 3-0 ... det er meget højt niveau og det er sgu da glædeligt for dansk fodbold.

      Hvis OB havde en sådan spiller ville jeg glæde mig på dansk fodbolds vegne :)!
      Jamen det var da helt sikkert et flot mål. Det jeg siger er vi ser lige så gode mål næsten hver runde. Sabi mod OB var bedre synes jeg. Jebali mod Lyngby. Sander mod Hobro osv.
      Jeg er bare ikke imponeret over en fysisk svag og langsom spiller der kun er god med bold, og som ikke har værdi for holdet når modstanderen har bolden.
      Men vi bliver ikke enige for vi ser fodbold med vidt forskellige øjne :)
      Jeg kan sagtens nyde en god forsvarer som Virgil styre sit forsvar til perfektion. Det er i mine øjne lige så smukt og jo i grunden mere værdifuldt for et hold. En spiller som Damsgård vil lide en krank skæbne når han forlader produktionsskolen fcn og kommer ud i den professionelle fodbold verden.
      Han kan evt starte med at tage et par sæsoner i FCK for at få bygget på.
      Fcn hjælper ikke deres unge spillere med en ordentlig karriere planlægning. De tænker kun på at få penge i kassen. Og de laver ingen landsholdsspillere. De kommer fra FCK, FCM, og Brøndby.

      Comment


        Ja dette har vi sgu langt op til

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...gaens-stjerner

        Comment


          SønderjyskE ser godt nok sløje ud af et hold at være som alle havde i top 6 før sæsonen. Måske lærer folk snart, at bare fordi at man henter nogle spillere som folk kender, så betyder det ikke, at man har lavet et godt transfervindue.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            SønderjyskE ser godt nok sløje ud af et hold at være som alle havde i top 6 før sæsonen. Måske lærer folk snart, at bare fordi at man henter nogle spillere som folk kender, så betyder det ikke, at man har lavet et godt transfervindue.
            Tror nu mere de er blevet rost for at have truppen tidligt på plads

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Tror nu mere de er blevet rost for at have truppen tidligt på plads
              Jeg husker nu en del der roste dem for deres indkøb. Men ja, at de havde truppen tidligt på plads fik de også ros for, så kan vi så diskutere, om det nogle gange også bliver overvurderet. At du har en ekstra spiller til rådighed i de første 5-6 kampe er selvfølgelig rart, men hvis du kan få en endnu bedre spiller i de sidste 30, batter det nok lidt mere i længden. Jeg husker i hvert fald godt da vi havde truppen på plads tidligt tilbage i 2016. Da kom vi ikke ligefrem flyvende ud af starthullerne.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Jamen det var da helt sikkert et flot mål. Det jeg siger er vi ser lige så gode mål næsten hver runde. Sabi mod OB var bedre synes jeg. Jebali mod Lyngby. Sander mod Hobro osv.
                Jeg er bare ikke imponeret over en fysisk svag og langsom spiller der kun er god med bold, og som ikke har værdi for holdet når modstanderen har bolden.
                Men vi bliver ikke enige for vi ser fodbold med vidt forskellige øjne :)
                Jeg kan sagtens nyde en god forsvarer som Virgil styre sit forsvar til perfektion. Det er i mine øjne lige så smukt og jo i grunden mere værdifuldt for et hold. En spiller som Damsgård vil lide en krank skæbne når han forlader produktionsskolen fcn og kommer ud i den professionelle fodbold verden.
                Han kan evt starte med at tage et par sæsoner i FCK for at få bygget på.
                Fcn hjælper ikke deres unge spillere med en ordentlig karriere planlægning. De tænker kun på at få penge i kassen. Og de laver ingen landsholdsspillere. De kommer fra FCK, FCM, og Brøndby.
                Super Kielberg :)!
                Målet er dog kun en lille del af det, tjek højdepunkterne på bold.dk, der har de mest med.
                Det offensive repertoire er stort.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Sgu lidt sørgeligt at se SIF-Esbjerg. Kent Nielsen mod Lars Olsen. To tidligere EM-vindere og OB-trænere der begge er igang med deres sidste cheftrænerjob på topniveau. De har godt nok ikke meget at gøre her i 2019.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Sgu lidt sørgeligt at se SIF-Esbjerg. Kent Nielsen mod Lars Olsen. To tidligere EM-vindere og OB-trænere der begge er igang med deres sidste cheftrænerjob på topniveau. De har godt nok ikke meget at gøre her i 2019.
                    Nej man har svært ved at forestille sig flere klubber være så desperate at de dummer sig så meget og ansætter en af de to.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Burde det ikke koste en udvisning når Pieros Sotoriou står og skyder ud mod publikum, med hvad der ligner en bøsse, efter sin scoring?
                      Som jeg ser det får han gult for at springe ud til fansene, men burde udvises for sin totalt malplacerede "jubelscene" Føj siger jeg bare.

                      Comment


                        Hvad er det bedste scenarie i GF/BIF? Kan ikke helt blive enig med mig selv.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                          Hvad er det bedste scenarie i GF/BIF? Kan ikke helt blive enig med mig selv.
                          Uafgjort. Synes det er altid bedre at to konkurrenter må dele 2 point end at én får 3 point.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Holder også på en uafgjort i AGF-BØF. Vi skal gerne holde snor i BØF, de er ikke bedre, end at vi kan gå forbi dem. Men AGF behøver heller ikke at få luft under vingerne.

                            Comment


                              Så blev det en sejr for AGF og det bliver tæt der i subtoppen. En to-mål-sejr i morgen mod FCM giver plads 4 - kom så drenge!
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                JM mener at Kadrii kan blive næste landsholdsspiller for OB og er EM joker

                                https://t.fyens.dk/artikel/ob-træner...ii-er-em-joker

                                Comment

                                Working...
                                X