Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
    Man må mene lige præcist det man vil. Jeg ønsker bare de absolut bedste betingelser for min klub, så kommer betingelserne for landets andre klubber i 2. række. Og disse betingelser skal i min verden uddeles på en måde, hvor man ser på hvad hver enkelt hold bidrager med (interesse mæssigt og resultat mæssigt).
    Og jeg kan virkelig ikke se hvordan betingelserne (nationalt som internationalt) bliver bedre for OB ved at vi får 16 hold i vores liga.

    Men som jeg kan fornemme på dig og andre på forum, så er det ligeså meget fordi I synes at det ville være federe at se OB spille imod flere forskellige modstandere. Og det er i min verden en helt anden diskution, som ikke nødvendigvis har noget at gøre med om ligaen bliver mere spændende eller bedre, men derimod en rent objektiv vurdering af hvad man synes er den bedste underholdning.
    og en mindre liga vil gøre ligaen mere spændende og bedre - rent objektiv?? Aaaaa come on.

    - Det er din subjektive vurdering ud fra dine subjektive kriterier af hvad der gør ligaen bedre og spændende; færre klubber, færre (i dine øjne) kedelige kampe mod kedelige modstanderer, flere penge til de enkelte klubber og dermed et håb fra din side om en profil eller 2 der gør at vi måske engang kan spille uafgjort med club brügge - og det er fair nok at have den holdning, men lad nu være med at fedte den af på os som en obejktiv sandhed.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      og en mindre liga vil gøre ligaen mere spændende og bedre - rent objektiv?? Aaaaa come on.

      - Det er din subjektive vurdering ud fra dine subjektive kriterier af hvad der gør ligaen bedre og spændende; færre klubber, færre (i dine øjne) kedelige kampe mod kedelige modstanderer, flere penge til de enkelte klubber og dermed et håb fra din side om en profil eller 2 der gør at vi måske engang kan spille uafgjort med club brügge - og det er fair nok at have den holdning, men lad nu være med at fedte den af på os som en obejktiv sandhed.
      Hvor står der at jeg mener at en mindre liga bliver mere spændende og bedre objektivt set? Det er min personlig holdning.
      Jeg skriver at det er en objektiv vurdering af hvad man personligt mener giver en den bedste underholdning. Hovedparten på forum (kan jeg fornemme) mener at 16 hold giver dem en bedre underholdning end 12/10 hold gør. Men det er stadig en individuel vurdering. Det er lige præcist det jeg skriver.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
        Hvor står der at jeg mener at en mindre liga bliver mere spændende og bedre objektivt set? Det er min personlig holdning.
        Jeg skriver at det er en objektiv vurdering af hvad man personligt mener giver en den bedste underholdning. Hovedparten på forum (kan jeg fornemme) mener at 16 hold giver dem en bedre underholdning end 12/10 hold gør. Men det er stadig en individuel vurdering. Det er lige præcist det jeg skriver.
        fair nok - så har jeg misforstået dit indlæg :)

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          fair nok - så har jeg misforstået dit indlæg :)
          Fair nok

          Comment


            #65
            @Prins Henrik: For mig er det først og fremmest et spørgsmål om en fair sportslig afvikling. Derefter starter diskussionen om hvorvidt man ønsker 10-12-14-16 hold. Og det er en hamrende interessant diskussion fordi der er så mange forskellige synspunkter, fordi den meget hypotetisk og fordi den skævhed der er indbygget i ligaen nu, gør diskussionen aktuel indtil den dag ændringerne træder i kraft. Personligt tror jeg ikke vi kommer tilbage til den struktur vi har nu, når først den er blevet ændret.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
              @Prins Henrik: For mig er det først og fremmest et spørgsmål om en fair sportslig afvikling. Derefter starter diskussionen om hvorvidt man ønsker 10-12-14-16 hold. Og det er en hamrende interessant diskussion fordi der er så mange forskellige synspunkter, fordi den meget hypotetisk og fordi den skævhed der er indbygget i ligaen nu, gør diskussionen aktuel indtil den dag ændringerne træder i kraft. Personligt tror jeg ikke vi kommer tilbage til den struktur vi har nu, når først den er blevet ændret.
              Jeg er enig med dig. Selvom jeg synes 12 hold er optimalt, så giver det en skæv fordeling af kampe.
              Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan slutspils turnering ville gå, selvom jeg egentlig heller ikke er meget for den løsning heller

              Comment


                #67
                Slutspillet kunne være en fornuftig mulighed. De er glade for det i Belgien, og jeg tror også at Skotterne synes det er en fin løsning. det er jo også en model man tidligere har haft i Danmark. Jeg gad vide hvad der var årsagen til at man gik bort fra den model i først omgang. måske er der nogen af de lidt ældre der kan huske det?

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                  Nogen der ved hvad OB's officielle holdning er til hvor mange hold der skal være i ligaen? Kunne være interessant at læse

                  Talenter til bl.a. landsholdets udvikling er ikke vigtigt for mig. Det er succes for OB.
                  http://sporten.tv2.dk/2009-08-10-for...om-ny-sas-liga
                  Men det blev jo så ikke til noget ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    http://sporten.tv2.dk/2009-08-10-for...om-ny-sas-liga
                    Men det blev jo så ikke til noget ..
                    Det lød ellers som et rigtig spændende forslag.

                    Comment


                      #70
                      Lidt indspark ..

                      http://www.bt.dk/superligaen/superli...lig-underholdt

                      http://www.bold.dk/nyt/Naeppe-aendri...ligastrukturen

                      http://www.bold.dk/nyt/EfB-traener-M...-for-udvidelse

                      http://www.bold.dk/nyt/Staale-Udvid-ikke-Superligaen
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                        Nogen der ved hvad OB's officielle holdning er til hvor mange hold der skal være i ligaen? Kunne være interessant at læse

                        Talenter til bl.a. landsholdets udvikling er ikke vigtigt for mig. Det er succes for OB.

                        TB er i hvert fald enig med mig, i en udvidelse, men han er jo kun træner...

                        - 1. Division har niveauet... Resultaterne taler for sig selv...

                        - Flere hold, flere kampe, flere tilskuere, flere seere.......... flere penge...

                        - Flere talenter...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                          Selv hvis man ser bort fra det økonomiske aspekt, så kan jeg slet ikke se det interessante i en 16 holds liga. Flere dårlige modstandere med mindre fankultur, dårligere stadions og mindre generel appel til den almene fodboldfan.
                          Stadions..

                          http://ob.dk/forum/permalink/680121/...ad.aspx#638204
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
                            Slutspillet kunne være en fornuftig mulighed. De er glade for det i Belgien, og jeg tror også at Skotterne synes det er en fin løsning. det er jo også en model man tidligere har haft i Danmark. Jeg gad vide hvad der var årsagen til at man gik bort fra den model i først omgang. måske er der nogen af de lidt ældre der kan huske det?
                            åh nej - af alle forslag er det nok det jeg ville hade mest. Slutspil hører ingen steder hjemme

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
                              Slutspillet kunne være en fornuftig mulighed. De er glade for det i Belgien, og jeg tror også at Skotterne synes det er en fin løsning. det er jo også en model man tidligere har haft i Danmark. Jeg gad vide hvad der var årsagen til at man gik bort fra den model i først omgang. måske er der nogen af de lidt ældre der kan huske det?
                              Det kunne det bestemt ikke hvis jeg husker rigtigt. Da vi prøvede slutspillet her i DK var det fyldt med ligegyldige og kedelige kampe som jeg husker det. Jeg kan ikke sige så meget mere andet end det er hvad jeg husker (men det er jo laaaaaang tid siden ;) ). Det giver også god mening da det hurtigt blev fjernet og aldrig rigtig har været et seriøst emne siden.
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Jo, det er sådan det er nu. Men jeg ser ingen grund til at gøre en skæv struktur skævere.

                                Problemet er, at selvom vi ville bliver styrket internationalt, så ville vi stadig blive svækket i forhold til FCK (og muligvis BIF), fordi pengene bliver fordelt procentvis.

                                Jeg er pænt ligeglad med, om vi bliver stærkere i forhold til f.eks. Standard Liege, hvis det samtidigt forringer vores muligheder i forhold til Superligaen.
                                Nu er det jo heldigvis ikke sådan så det er naturligt at dem med flest penge vinder titler ... p.t. ligger to klubber der er eller har været meget tæt på konkurs nr. 1 og 2.

                                FCK, BIF og OB har alle haft mange penge men dårlige ledelsesbeslutninger er tit og ofte det der er afgørende for hvor godt et hold klarer sig.

                                Som du selv siger så er FCK et økonomisk powercenter i sig selv så skulle de tjene et par mio mere end os i den nye struktur så tror jeg ikke at det er det der gør den store forskel i virkeligheden selv om det principielt er noget hø.

                                Det er lige kommet frem at FCK hæver spillerbudgettet med 30% og det er uafhængigt af ligastrukturen så det er på andre parametre de skal og kan slås og så er der altså en grænse for hvor gode spillere man kan hive til suppen uanset hvor mange penge man har. De virkelig gode spillere der gerne vil have mere end et par kampe i CL og et par kampe om året med mere end 20.000 tilskuere de kommer heller ikke til FCK ..

                                Vi har selv hentet et par store navne da vi havde penge men .. Carrol, Mendy, DD osv .. de endte aldrig helt godt vel ... motivationen forsvinder efter en tid ...

                                Når det så er sagt er jeg da enig i at FCK formentligt vinder skabet 8-9 gange ud af 10 med den nye struktur ... men det gør de også nu ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X