Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD: ESBJERG-OB, 14. september, 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg synes egentlig som flere er inde på at vi spiller fint. Vi skaber de største chancer og synes egentlig vi har held med at få den presset højt, så de ikke kan få sat deres spil. Vi må bare konstatere at vi igen ikke giver os tilstrækkeligt i alle dueller. Udtrykket er fint det meste af kampen, vi vinder mange dueller midt på banen, men i felterne, der er det for slattent. Jeg ved godt kløve ikke er back, men at løbe en bold i let svæv udover baglinjen burde han kunne. I stedet sparker han bare febrilsk ud i luften, fordi han står og sover. Så er der selvfølgelig hånd på og det er vores lod i øjeblikket. Vi brænder og de scorer på ulovlig vis.
    2. Mål er igen først Eske som ikke følger sin mand til baglinjen og herefter 1 efb-angriber imod 2-3 OB'ere, som giver det der skal til i duellen for at vinde. Bevares han har heldet, men han opsøger det i højere grad end at vi viser den konsekvens der skal til for at lukke ham ned.
    Det er små ting vi taber på, men EFB viste tænder flere gange ved dødbolde i vores felt, og hvis vi ikke får bedre styr på at dæmme af for det, så kræver det at Angriberne snart vågner op. Jeg var ved at rive håret af mig selv da både Bashkim brænder sin 2. chance og AK brænder sin. Det er bare dårligt eksekveret begge gange. Bashkim skal selvfølgelig afslutte og AK har så meget tid og ved at man skal heade ned i jorden. Det er så belastende at vi gang på gang skal miste point til de her lortehold, for jeg føler vi er bedre, men det ses aflæses bestemt ikke på stillingen!!

    Comment


      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
      - 60 % boldbesiddelse
      - næsten dobbelt så mange afslutninger som modstanderen
      - langt højere afleveringsnøjagtighed end modstanderen

      Vi taber til os selv for femte gang i sæsonen.
      I fem et halvt år, har vi haft en sportschef, som har fejlcastet både på strategi, og spillermateriale. Truppen er gennemsyret af manglende kvalitet. At vi har fået hentet et par forstærkninger der besidder kvalitet ved at der er kommet en ny træner som har peget på noget rigtigt, samt fået det taktiske til at give os flere chancer ændre ikke på at der er en taberkultur, hvor middelmådighed er hyldet som kvalitet. Helenius, AK og Festersen er bundangribere. Casper Nielsen, Greve (jeg har skrevet det før om ham) Kløve, Ludwig det er alt sammen spillere som kan virke ganske ok. Men de mangler i høj grad kvalitet og de sidste 5% der gør at de kan andet end at indgå i spillet. Kadrii brænder et par tilbud i dag. Men han kommer selv til dem. AK skaber intet på egen hånd. Og det tager 2-3 sæsoner at få renset ud. Og udrensningen skal starte med JH. Jeg er faktisk ikke i tvivl om at JM er den rette træner. Jeg er tilgengæld heller ikke i tvivl om at han mislykkeds på den lange bane, hvis ikke JH ryger.

      Comment


        Rent mentalt, har holdet stadig store problemer, særligt angriberne. For pokker hvor kunne en mentaltræner gøre underværker for vores angribere, de tror ikke nok på det. Samtidig må vi bare erkende at mange af de nye spillere er hentet alt for sent i vinduet, og mange med manglende kampform, og dem får vi nok først rigtig gang i til foråret.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
          I fem et halvt år, har vi haft en sportschef, som har fejlcastet både på strategi, og spillermateriale. Truppen er gennemsyret af manglende kvalitet. At vi har fået hentet et par forstærkninger der besidder kvalitet ved at der er kommet en ny træner som har peget på noget rigtigt, samt fået det taktiske til at give os flere chancer ændre ikke på at der er en taberkultur, hvor middelmådighed er hyldet som kvalitet. Helenius, AK og Festersen er bundangribere. Casper Nielsen, Greve (jeg har skrevet det før om ham) Kløve, Ludwig det er alt sammen spillere som kan virke ganske ok. Men de mangler i høj grad kvalitet og de sidste 5% der gør at de kan andet end at indgå i spillet. Kadrii brænder et par tilbud i dag. Men han kommer selv til dem. AK skaber intet på egen hånd. Og det tager 2-3 sæsoner at få renset ud. Og udrensningen skal starte med JH. Jeg er faktisk ikke i tvivl om at JM er den rette træner. Jeg er tilgengæld heller ikke i tvivl om at han mislykkeds på den lange bane, hvis ikke JH ryger.
          Fuldstændig enig. Der er købt for ringe ind i for lang tid, og de egne talenter har hidtil ikke vist sig stærke nok til at kunne løfte holdets niveau (her menes Greve, Desler og tildels JJT).
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            Lad os for guds skyld håbe, at OB overlever sæsonen som Superligaklub, men Jesper Hansen ikke gør som sportsdirektør.

            Comment


              Syntes egentlig det er lidt trist at den "goodwill" vi internt havde skabt efter de sidste fire kampe, skal skylles ud, efter en kamp, hvor man ihvertfald på stadion bare sad og tænkte, hvordan tabte vi dog den kamp. Uskaphed i begge ender, og en god målmand, der da også blev kåret til mom på stadion. Vi har ikke heldet, og nej man kan ikke opsøge heldet når det handler om at en dommer ikke ser en klokkeklar hånd på bolden. Det havde ændret kampen, som vi sad tungt på. De chancer vi brænder er simpelthen bare for store, hvor de scorer nogle i mine øjne lidt heldige mål. Jeg syntes der var mange gode ting at tage med, desværre, for det gør det bare ekstra surt at tabe sådan en kamp.

              Comment


                Det er efter min overbevisning sigende for kampen igår st vi kun begår 6 frispark og får 0 gule kort!....savner sgu noget “dø med støvlerne på”
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                  Syntes egentlig det er lidt trist at den "goodwill" vi internt havde skabt efter de sidste fire kampe, skal skylles ud, efter en kamp, hvor man ihvertfald på stadion bare sad og tænkte, hvordan tabte vi dog den kamp. Uskaphed i begge ender, og en god målmand, der da også blev kåret til mom på stadion. Vi har ikke heldet, og nej man kan ikke opsøge heldet når det handler om at en dommer ikke ser en klokkeklar hånd på bolden. Det havde ændret kampen, som vi sad tungt på. De chancer vi brænder er simpelthen bare for store, hvor de scorer nogle i mine øjne lidt heldige mål. Jeg syntes der var mange gode ting at tage med, desværre, for det gør det bare ekstra surt at tabe sådan en kamp.
                  Et nederlag er vel et nederlag; og når denne weekend er slut kan vi atter ligge sidst med kun 1 sejr i 9 kampe. Så goodwill er altid skrøbeligt. Ingen er bedre end sin sidste kamp.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Et nederlag er vel et nederlag; og når denne weekend er slut kan vi atter ligge sidst med kun 1 sejr i 9 kampe. Så goodwill er altid skrøbeligt. Ingen er bedre end sin sidste kamp.

                    MvH ChrisOB
                    Enig.

                    Vi er et sted hvor resultaterne er vigtigere end spillet. Det er man så nok et eller andet sted altid , men lige nu kunne vi godt bruge et par sejre i træk, selv om vi tabte statistikkerne. Håndboldmål til os, forkerte dømte straffespark, upressede selvmål, alt kan bruges.

                    Vores spillemæssige niveau i de sidste 5 kampe, har været højere end i de første kampe i sæsonen. Det er positivt, men vi sejler på defensive dødbolde, godt nok var det et håndboldmål, men der var jo en 4-5 andre gange, hvor man sad med hjertet oppe i halsen fordi vi ikke fik clearet bolden.

                    Vi har brug for AK finder sine mål igen. Helenius har simpelthen ikke den pondus der skal til.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                      Syntes egentlig det er lidt trist at den "goodwill" vi internt havde skabt efter de sidste fire kampe, skal skylles ud, efter en kamp, hvor man ihvertfald på stadion bare sad og tænkte, hvordan tabte vi dog den kamp. Uskaphed i begge ender, og en god målmand, der da også blev kåret til mom på stadion. Vi har ikke heldet, og nej man kan ikke opsøge heldet når det handler om at en dommer ikke ser en klokkeklar hånd på bolden. Det havde ændret kampen, som vi sad tungt på. De chancer vi brænder er simpelthen bare for store, hvor de scorer nogle i mine øjne lidt heldige mål. Jeg syntes der var mange gode ting at tage med, desværre, for det gør det bare ekstra surt at tabe sådan en kamp.
                      Det kan godt være han scorer med hånden og målet bør selvfølgelig ikke stå, men han er jo faktisk ret fri med en pæn mulighed for ar heade til bolden. Så desværre viser deres første mål, på trods af ulovligheden i det, også vores store svaghed ved defensive dødbolde. Og ved at lade en mand stå så fri, så vil jeg vove at påstå at vi ikke opsøger heldet. Dommerfejl eller ej.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Enig.

                        Vi er et sted hvor resultaterne er vigtigere end spillet. Det er man så nok et eller andet sted altid , men lige nu kunne vi godt bruge et par sejre i træk, selv om vi tabte statistikkerne. Håndboldmål til os, forkerte dømte straffespark, upressede selvmål, alt kan bruges.

                        Vores spillemæssige niveau i de sidste 5 kampe, har været højere end i de første kampe i sæsonen. Det er positivt, men vi sejler på defensive dødbolde, godt nok var det et håndboldmål, men der var jo en 4-5 andre gange, hvor man sad med hjertet oppe i halsen fordi vi ikke fik clearet bolden.

                        Vi har brug for AK finder sine mål igen. Helenius har simpelthen ikke den pondus der skal til.
                        Hvor lang tid har vi egentlig "råd" til at AK finder sine mål igen? Og er det overhovedet garanti for, at vi begynder at vinde flere kampe og slutter højere? Det var det jo groft sagt ikke helt i sidste sæson.

                        De 5 angribere lyder også fint, og de har alle vist deres værd, men alligevel sidder man med en fornemmelse af, jeg gør i hvert fald, at de har toppet, og at det ustabile/stagnerende niveau både spillemæssigt og ikke mindst afslutningsmæssigt, det er desværre kommet for at blive.

                        Bashkim kan blive undtagelsen, og nøglen til at vi kan prøve at komme foran før modstanderen scorer, lidt oftere men dybest set er det jo ikke tilfældigt, at vi kun har vundet én kamp i ligaen ud af 9.

                        Vi kom jo ikke foran på én af de to Bashkim chancer i 1. Halvleg, vi kom ikke tilbage i kampen på AKs hovedstødschance midtvejs i 2. Halvleg.

                        Så ender man med at tabe til en modstander, der to gange, uanset omstændigheder fik skovlet/stødt boldene i mål, lige før pausen og lige efter.

                        The name of the game. Man kan ikke blive ved og ved med at sige "vi skal bare lige og vi skal bare lige".

                        Måske man skulle indse at angriberne og den på midtbanen måske ikke bliver meget bedre.

                        Og se på at en højre back har scoret flere mål i denne sæson end midtbanen har gjort tilsammen.

                        Måske der er en sammenhæng imellem disse ting og vores placering?

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Hvor lang tid har vi egentlig "råd" til at AK finder sine mål igen? Og er det overhovedet garanti for, at vi begynder at vinde flere kampe og slutter højere? Det var det jo groft sagt ikke helt i sidste sæson.

                          De 5 angribere lyder også fint, og de har alle vist deres værd, men alligevel sidder man med en fornemmelse af, jeg gør i hvert fald, at de har toppet, og at det ustabile/stagnerende niveau både spillemæssigt og ikke mindst afslutningsmæssigt, det er desværre kommet for at blive.

                          Bashkim kan blive undtagelsen, og nøglen til at vi kan prøve at komme foran før modstanderen scorer, lidt oftere men dybest set er det jo ikke tilfældigt, at vi kun har vundet én kamp i ligaen ud af 9.

                          Vi kom jo ikke foran på én af de to Bashkim chancer i 1. Halvleg, vi kom ikke tilbage i kampen på AKs hovedstødschance midtvejs i 2. Halvleg.

                          Så ender man med at tabe til en modstander, der to gange, uanset omstændigheder fik skovlet/stødt boldene i mål, lige før pausen og lige efter.

                          The name of the game. Man kan ikke blive ved og ved med at sige "vi skal bare lige og vi skal bare lige".

                          Måske man skulle indse at angriberne og den på midtbanen måske ikke bliver meget bedre.

                          Og se på at en højre back har scoret flere mål i denne sæson end midtbanen har gjort tilsammen.

                          Måske der er en sammenhæng imellem disse ting og vores placering?

                          MvH ChrisOB
                          Det er jo som sådan svært at agumenter for, at det er tilfældigt at vi ikke har vundet mere. Det vil jo tit være påstand mod påstand, eller brug af statestik, som jo siger 6 point efter 9 kampe. Tager man et spadestik dybere ned i statestikken, og giver den til en tilfældig italiener i Pisa, så vil han nok tænke, hold da ferie, hvad sker der her. Vi har et hold der har domineret vel 5 ud af 9 kampe totalt, og to mere på chancer. Hvad ville han sige om vores placering? I længden vil jeg meget hellere spille mig til mange chancer, og måske brænde dem, end spille som EFB, og så lige pt se gode ud. Jeg tror vi skaber flere point i længden. At vi ikke ender i top 6 eller 4 af den grund, det er så hvad det er. Dertil mangler vi måske kvalitet. Man så bare en kamp igår, hvor vi i første halvleg spillede rigtig godt. Hvem ville du gerne have haft på holdet i stedet for? Hvem kan vi realistisk få, der ville have gjort det bedre. Hvem skal give os den kvalitet? Kadrii skal spille i mine øjne, selvom det igår var ham der dummede sig gevaldigt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                            Det er jo som sådan svært at agumenter for, at det er tilfældigt at vi ikke har vundet mere. Det vil jo tit være påstand mod påstand, eller brug af statestik, som jo siger 6 point efter 9 kampe. Tager man et spadestik dybere ned i statestikken, og giver den til en tilfældig italiener i Pisa, så vil han nok tænke, hold da ferie, hvad sker der her. Vi har et hold der har domineret vel 5 ud af 9 kampe totalt, og to mere på chancer. Hvad ville han sige om vores placering? I længden vil jeg meget hellere spille mig til mange chancer, og måske brænde dem, end spille som EFB, og så lige pt se gode ud. Jeg tror vi skaber flere point i længden. At vi ikke ender i top 6 eller 4 af den grund, det er så hvad det er. Dertil mangler vi måske kvalitet. Man så bare en kamp igår, hvor vi i første halvleg spillede rigtig godt. Hvem ville du gerne have haft på holdet i stedet for? Hvem kan vi realistisk få, der ville have gjort det bedre. Hvem skal give os den kvalitet? Kadrii skal spille i mine øjne, selvom det igår var ham der dummede sig gevaldigt.
                            Nu er det stadig ikke mit eller dit job at finde ud af, finde dem der skal give os den kvalitet; så jeg mener stadig, man kan påpege at nogen bare ikke er gode nok; uden at skulle tvinges til at sige, hvem jeg så hellere så spille. Det er nok at konstatere at nogen simpelthen bare ikke leverer det, som de er ansat til. Igår var det så Bashkim der ikke leverede det, som han er hentet ind til; i modsætning til det han lavede i Gladsaxe; og næste gang er det så en anden angriber og den næste gang en tredje angriber; og sådan kunne jeg blive ved.

                            Statistik kan ikke bruges til noget, hvis bundlinjen viser det, det nu engang viser. For så er det ikke længere tilfældigt; så er det udtryk for holdets og truppens samlede udtryk; stabilitet i præstation; uden at det er vanvittigt fantastisk; men hamrende uskarpe i felterne, både offensivt og defensivt. Facit bliver så nul points i en kamp som igår. Som facit blev det imod både Vendsyssel og Hobro. Eller mod Nordsjælland. Eller Midtjylland. Eller SønderjyskE for den sags skyld.

                            Hvad hvor ven i Pisa siger om placering ændrer ikke på fakta; de eneste fakta, der tæller i fodbold. Det ville dog nok være, på papiret, være usandsynligt at vi kan fortsætte sådan her en hel sæson; at have flere chancer end modstanderne; sidde godt på kampene og så alligevel tabe; men realiteterne kan vise et andet resultat; og så kan både du og vor ven i Pisa klø sig nok så meget i håret over at statistikkerne ikke kaster flere points af sig; jeg vil ikke undre mig, når jeg ser kvaliteten af det arbejde, som vores offensive folk gør til både træning og kamp.

                            Det kan være at Festersen, AK og Helenius har ramt toppen af deres formåen, og det i bedste falg er stagneret; så de stadig scorer mål, men bliver ikke kampafgørende; i værste fald over the hill; hvor de til sidst heller ikke kommer til chancerne eller brænder dem de får, i hobetal.

                            Så deres mål bliver til 1-2, 1-1 i overtiden eller 2-3 i en kamp, der synes allerede afgjort.

                            Jeg skal ikke kunne udelukke, at vi over hele sæsonen får flere points end Esbjerg; men faktum for dem er at de har formået at gøre noget, som det vel er meget lang tid siden, at vi har gjort; Fået 12 ud af 15 points i de sidste 5 kampe; vundet 3 kampe i træk; holdt nullet i dem alle; og per nuværende have 8 points mere end os, som vi så skal indhente på de sidste 17 kampe. Ikke umuligt; men sandsynligheden for at det kan ske, kan jo kun øges, hvis vi bare engang imellem følger en sejr op med endnu en sejr, og også får point i de dårlige kampe.

                            I længden vil jeg faktisk hellere skrabe flere points sammen end de fleste af vores modstandere/konkurrenter/hold på samme niveau som os/hold der burde være på lavere niveau end os, men det sker bare ikke. Og dér kan forklaringen være, at vi simpelthen bare ikke er dygtige nok til de afgørende ting i fodbold. Og at vi kan vente og vente i al evighed på at AK "kommer i gang", og så stadig ikke have en garanti for, at det betyder flere sejre i sig selv.

                            Jeg har fakta at forholde mig til; det andet er polering af fakta; højest.

                            MvH ChrisOB
                            Last edited by ChrisOB; 15-09-2018, 14:03.
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment

                            Working...
                            X