Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt EfB-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    ... men der er ingen i Ådalen der presser deres krop til det yderste konstant. Ingen grund til at bringe ekstremer ind i debatten.
    Jo mere du presser kroppen, jo større chance er der for skader ... er vi enige der?
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
      Nu ser vi 3-4 træninger om ugen, og jeg synes ikke, der bliver trænet markant hårdere. Det er tydeligt at se, at træningen er meget anderledes i forhold til Kent, men hårdere det synes jeg ikke. Jeg synes overhovedet heller ikke, der er noget, der tyder på, at de skader der har været, skyldes hård træning.
      Det skyldes vel nok dårlige baner, kombineret med enkelte spilleres hang til de samme skader, fordi både kamp og træning giver belastningen, der forårsager muskelskader hos selv de mest toptrænede?

      Så lidt har hård træning med det at gøre.

      Som det har med alle skader, der ikke er forårsaget af spillernes egen fysik eller deciderede uheld som vrid, hårde tacklinger, uheldige fald.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Jo mere du presser kroppen, jo større chance er der for skader ... er vi enige der?
        Ikke nødvendigvis, for der er så mange elementer der spiller ind.

        ... men det var heller ikke dét argument jeg kommenterede på.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Ikke nødvendigvis, for der er så mange elementer der spiller ind.

          ... men det var heller ikke dét argument jeg kommenterede på.
          Okay der må jeg bare sige at du tager fejl, ... helt overordnet set så er der større chancer for skader, jo tættere du kommer på hvad kroppen maksimalt kan holde til.

          Hvis der kommer skader p.g.a. af træning er det jo fordi kroppen er blevet presset for meget, ... professionelle fodboldspillere presser jo selvfølgelig kroppen til det yderste af hvad den kan holde til, i forhold til at der også skal være noget tilbage til kamp ... og af og til så presser de den over grænsen og der kan der opstå skader.

          "Overbelastningsskader", det hører vi relativt ofte.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #80
            Jeg ser det som et positivt tegn, om som et udtryk for at der bliver gået til den til træning. Der er også kommet mere konkurrence om pladserne. Hellere et par spillere med skavanker end et helt hold i dårlig form og uden fysik. Fortsæt det gode arbejde
            Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Okay der må jeg bare sige at du tager fejl, ... helt overordnet set så er der større chancer for skader, jo tættere du kommer på hvad kroppen maksimalt kan holde til.

              Hvis der kommer skader p.g.a. af træning er det jo fordi kroppen er blevet presset for meget, ... professionelle fodboldspillere presser jo selvfølgelig kroppen til det yderste af hvad den kan holde til, i forhold til at der også skal være noget tilbage til kamp ... og af og til så presser de den over grænsen og der kan der opstå skader.

              "Overbelastningsskader", det hører vi relativt ofte.
              Nej, det gør jeg altså ikke, fordi der som sagt er så mange ting der spiller ind. Det her er altså ikke så sort/hvid at du bare kan stille det op sådan.

              Nogen ting er sundere for kroppen at gøre oftere og hårdere, og gør den stærkere. Andre ting er ikke så sundt, og belaster kroppen i stedet.

              Faktisk kan der nemt argumenteres for, at jo mindre du bevæger/træner dig, jo større er chancen for at funktioner/dele i kroppen kan svigte/blive skadet... men igen, der er så mange elementer der spiller ind, så derfor kan det ikke bare stilles op i sort/hvid.

              I øvrigt er det kun på meget få områder i fodbold, at kroppen presses til det yderste.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                Nu ser vi 3-4 træninger om ugen, og jeg synes ikke, der bliver trænet markant hårdere. Det er tydeligt at se, at træningen er meget anderledes i forhold til Kent, men hårdere det synes jeg ikke. Jeg synes overhovedet heller ikke, der er noget, der tyder på, at de skader der har været, skyldes hård træning.
                Kan det skyldes underlaget? Det har jo nok i perioder været meget hårdt på grund af tørke og måske ujævnt efter regn.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Kan det skyldes underlaget? Det har jo nok i perioder været meget hårdt på grund af tørke og måske ujævnt efter regn.
                  Men vi har jo ikke mange skader! Hvorfra prøve at opfinde et problem der ikke er der?

                  Comment


                    #84
                    Ifølge FS overvejer JM at gå i en 4 back kæde til aftenens kamp da Ryan nok ikke er klar

                    https://www.fyens.dk/fodbold/Ryan-Jo...rtikel/3284565

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Nej, det gør jeg altså ikke, fordi der som sagt er så mange ting der spiller ind. Det her er altså ikke så sort/hvid at du bare kan stille det op sådan.

                      Nogen ting er sundere for kroppen at gøre oftere og hårdere, og gør den stærkere. Andre ting er ikke så sundt, og belaster kroppen i stedet.

                      Faktisk kan der nemt argumenteres for, at jo mindre du bevæger/træner dig, jo større er chancen for at funktioner/dele i kroppen kan svigte/blive skadet... men igen, der er så mange elementer der spiller ind, så derfor kan det ikke bare stilles op i sort/hvid.

                      I øvrigt er det kun på meget få områder i fodbold, at kroppen presses til det yderste.
                      Okay, du har ikke helt forstået hvad jeg mener ... hvis man presser kroppen for tæt på grænsen eller over, i forhold til hvad den kan klare, så øger man chancen for skader, det er helt definitivt og en sandhed uden modifikationer.

                      Hvis man ikke bevæger sig nok er det naturligvis også usundt, men det er slet ikke det jeg snakker om ... jeg taler ikke om en passende mængde træning, men at man presser kroppen for meget, eller for tæt på grænsen for ofte.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Men vi har jo ikke mange skader! Hvorfra prøve at opfinde et problem der ikke er der?
                        Lige nu er der mange skader, det er let at konstatere, men om det fortsætter er jo ikke til at vide og om der bliver trænet for hårdt kan man heller ikke konkludere på.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Okay, du har ikke helt forstået hvad jeg mener ... hvis man presser kroppen for tæt på grænsen eller over, i forhold til hvad den kan klare, så øger man chancen for skader, det er helt definitivt og en sandhed uden modifikationer.

                          Hvis man ikke bevæger sig nok er det naturligvis også usundt, men det er slet ikke det jeg snakker om ... jeg taler ikke om en passende mængde træning, men at man presser kroppen for meget, eller for tæt på grænsen for ofte.
                          Du sagde helt klart og tydeligt, og jeg citerer: Jo mere du presser kroppen, jo større chance er der for skader.

                          Det er det jeg forholder mig til, da det var det du sagde. Og der siger jeg så, at det ikke nødvendigvis altid forholder sig sådan.

                          Det nytter altså ikke at dreje argumentet, også at vil fremstille andre som om de ikke forstår.

                          Og for lige at runde dit seneste indlæg af. Ja, det siger sgu da sig selv, at hvis du presser kroppen tæt på, eller ud over det den kan holde til, ja så øger det chancen... Sådan forholder det sig med samtlige genstande på kloden.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #88
                            Opstillingen er

                            Grytebust
                            Leeuwen Tverskov Ludwig
                            Kløve Greve Drachmann Eskesen JBL
                            Bashkim Helenius


                            Fedt at Drachmann er klar
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Opstillingen er

                              Grytebust
                              Leeuwen Tverskov Ludwig
                              Kløve Greve Drachmann Eskesen JBL
                              Bashkim Helenius


                              Fedt at Drachmann er klar
                              Det er alfa omega, at han er klar!
                              Med den opstilling tror jeg på en sejr, også selvom det selvfølgelig er en bét ikke at have RJL med.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Opstillingen er

                                Grytebust
                                Leeuwen Tverskov Ludwig
                                Kløve Greve Drachmann Eskesen JBL
                                Bashkim Helenius


                                Fedt at Drachmann er klar
                                Ikke fedt Kløve atter skal optage en plads i start 11éren
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X