Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt EfB-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Jeg køber ikke præmissen om at intensiveret træning automstisk giver flere skader....

    Deraf kom i hvert fald Ryans i kamp (og han er notorisk kendt for ofte at have skadesproblemer),
    Det der peger lidt i forskellige retninger, for Ryan er vel netop en af dem, der har spillet flest kampe i 2018, mens mange andre har haft forskellige skadesproblemer af flere omgange?

    Ryans mange kampe og i hvert fald 12 måneder uden flere skadespauser end gennemsnittet viser at staben faktisk er gode til at dosere træningen, men en forstrækning af den slags han fik mod AB kan faktisk sagtens hænge sammen med mange kampe, hård træning og muskeltræthed.

    Der er argumenter i begge retninger, men det peger ikke entydigt mod for hård træning.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
      Ja den påstand har du jo bragt, som man kan se den 18/7. Det bliver den ikke mere rigtig af. Jeg ved ikke, om du tror, vi alle er glemsomme, men jeg specificerede den gang, hvordan de enkelte skader var opstået i kamp og ikke ved træning. Derudover var der også en BIF fan, som oplyste, at BIF, trods Zorningers meget hårde træning havde klart færre skader end tidligere.
      Citat fra Plums tidligere signatur: "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl".
      Mvh
      PNL
      En skade behøver ikke opstå i træning for at kunne bnegrundes med den, ej heller kan man sige at en skade i træningen er p.g.a. den træning.

      Jeg snakker helt overordnet og der kan man bare se at der er flere skader og det er min opfattelse at det har været sådan siden den nye træner kom til om det fortsætter er svært at sige og hvis der over resten af sæsonen ikke er en øget forekomst af skader, ja så er der jo umiddelbart ingen direkte konsekvens af den øgede intensitet.
      Hvis den øgede forekomst af skader fortsætter well, så er der nok en sammenhæng.

      Jeg vil faktisk mene at jeg forsøger at være meget faktuel og ikke benytter mig af billige pointer og jeg kan sagtens forstå at du forsvarer noget du holder af.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Hvilket belæg vil du mene at have for, at det ikke er smart at træne hårdt når sæsonen er startet?
        Ud fra det faktum at kroppen har en grænse for hvad den kan klare og så har jeg læst mig til at træningen bliver mindre intens i sæsonen, hvilket giver god mening ... da man ellers risikerer at gå over den grænse.

        Hvis vi siger at Kent Nielsens træning var tilstrækkeligt til at spille superliga, men at Michelsen så giver den nogle ekstra procent, for at spillerne kommer i endnu bedre form etc. så kommer man tættere på grænsen for hvor meget spillernes fysik kan klare.

        "Hårdt" er selvfølgelig relativt, derfor skriver jeg også "hårdere end" eller "mere intenst end".
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jeg noterer at der er flere skader.
          Intensiveret træning giver flere skader > jeg spekulerer at de flere skader kommer af den øgede intensitet i træningen, men vi VED det ikke ... det er kun en indikator.

          Der er 6 skader og årsagerne er altid forskellige, men ja ... 6 skader og også 4 er over gennemsnittet for OB, det vil jeg bestemt mene.
          Hvem er de 6, der er skadet?

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Fra undertegnede d. 18/7.

            "Nu er det ikke nødvendigvis smart at træne hårdt når sæsonen er startet ... hvis det er det han indikerer.
            Der kommer flere skader nu, i hørte det først her.".

            Undskyld, men jeg var nødt til lige at bringe den :D.
            Den smule træning der praktiseres i samtlige danske klubber, er langt fra noget der giver skader. Hvis de ikke kan holde til den smule træning er det fordi de er ude af form. Løsningen er mere træning. Eller anderledes træning. Vil bare pointere at de træninger jeg har overværet siden Jacob Michaelsen kom til har ikke været særligt hårde. Tværtimod nærmest.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Fra undertegnede d. 18/7.

              "Nu er det ikke nødvendigvis smart at træne hårdt når sæsonen er startet ... hvis det er det han indikerer.
              Der kommer flere skader nu, i hørte det først her.".

              Undskyld, men jeg var nødt til lige at bringe den :D.
              Nu blev Sayouba skadet pga et slag mod kæben og JJ pga et slag mod benet. Ved ikke hvad skete med Desler. I hensigt af Ryan kan man vel diskutere om det var en overbelastning især i hensigt af sin skadehistorie med mange muskulære problemer. Men køber bare ikke din forklaring om alt for intensive og hårde træning. I andre lande f.eks. her i Tyskland træneres langt intensiver og hårder end i Superligaen. Edmundsson og Tingager talte begge om den langt intebsivere træning i deres 2.-Bundesliga-klubber de måtte først vane sig til.
              Din forklaring ville ja betyde at der ville mere eller mindre kun lure en flok invalider rund på banen i LaLiga, PL, Bundesliga etc..
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Ud fra det faktum at kroppen har en grænse for hvad den kan klare og så har jeg læst mig til at træningen bliver mindre intens i sæsonen, hvilket giver god mening ... da man ellers risikerer at gå over den grænse.

                Hvis vi siger at Kent Nielsens træning var tilstrækkeligt til at spille superliga, men at Michelsen så giver den nogle ekstra procent, for at spillerne kommer i endnu bedre form etc. så kommer man tættere på grænsen for hvor meget spillernes fysik kan klare.

                "Hårdt" er selvfølgelig relativt, derfor skriver jeg også "hårdere end" eller "mere intenst end".
                En ting er at det ikke lyder som om spillerne bliver revet rundt, ud fra de fine træningsupdates, som obstruktion udarbejder med jævne mellemrum. Det havde de sgu nok noteret sig. En anden ting er at jeg ikke tror at hårdere træning giver flere skader. Ellers ville alle danske spillere igennem de seneste 50 år solgt til Bundesligaen da være hyppigt skadet, for de er da mere end dygtige til at fortælle at træningen er så skide hård i forhold til herhjemme.
                Det er heller ikke fordi jeg har set Bøf's trup bøvle med markant flere skader end før Zorniger kom til, så jeg tror da mere det er tilfældigt end at Michelsen slagter spillerne. I foråret havde vi også en grotesk situation, hvor vi måtte stille med et halvt reservehold i en vigtig kamp imod AGF. Mon dog det var et udslag for at insisterende Kent pludselig synes at spillerne skulle trænes som sindssyge?

                Comment


                  #68
                  Nu er det jo sådan med skader, at de sagtens kan komme som led i overbelastning (eller overtræning), såfremt træningsmængden og/eller -intensiteten forøges markant over en kortere periode.

                  På sin vis er det lidt det samme, der gør sig gældende for en løber, der førhen kun har løbet kortere distancer som f.eks. 5K, som nu vil give sig i kast med et marathon. Hvis man presser sig selv for hårdt og øger træningsmængden for voldsomt for hurtigt - ja så er det en forøget risiko for skader. Kroppen er ganske enkelt ikke tilvænnet den nye træningsmængde - og hvor lang tid det tager er jo individuelt og afhænger af så meget andet såsom køn, alder, vægt, muskelmasse, ledstyrke, kondition og deslige.
                  Samme princip gælder jo lidt for en løber, der bare vil løbe hurtigere og som derfor øger intensiteten i træningen uden at det egentligt er selve træningsmængden, der nødvendigvis øges.

                  Når alt det er sagt, så tror jeg ganske enkelt ikke på, at JM har øget hverken træningsmængden eller -intensiteten i en sådan markant grad, at vi nu ser en hel bunke skader. Så kan man lave alle mulige fine statistikker. Det herlige ved statistik er, at man kan vende og dreje det lige så meget man vil, så det passer ind i ens argumentation. Det er tit et spørgsmål om fortolkning - mere end tal i et regneark.

                  (Og nej, jeg er ikke fysioterapeut, læge eller lignende. Jeg har en del viden omkring løb og mener godt, at der kan drages en parallel mellem det at løbe og anden konkurrenceidræt i øvrigt fsva. overbelastning i træning).

                  EDIT: Skal vi tillægge nogen statistik omkring skader under JM nogen større værdi skal vi nok kigge på lidt mere end 2 måneder før det giver mening - imo.
                  Last edited by DetForbandedeOB; 14-09-2018, 06:53.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                    En ting er at det ikke lyder som om spillerne bliver revet rundt, ud fra de fine træningsupdates, som obstruktion udarbejder med jævne mellemrum. Det havde de sgu nok noteret sig. En anden ting er at jeg ikke tror at hårdere træning giver flere skader. Ellers ville alle danske spillere igennem de seneste 50 år solgt til Bundesligaen da være hyppigt skadet, for de er da mere end dygtige til at fortælle at træningen er så skide hård i forhold til herhjemme.
                    Det er heller ikke fordi jeg har set Bøf's trup bøvle med markant flere skader end før Zorniger kom til, så jeg tror da mere det er tilfældigt end at Michelsen slagter spillerne. I foråret havde vi også en grotesk situation, hvor vi måtte stille med et halvt reservehold i en vigtig kamp imod AGF. Mon dog det var et udslag for at insisterende Kent pludselig synes at spillerne skulle trænes som sindssyge?
                    "En anden ting er at jeg ikke tror at hårdere træning giver flere skader".
                    Well, der mangler du så bare den fornødne viden/muligvis har du heller ikke personlige erfaringer.

                    Hvis du presser kroppen til sit yderste konstant, så er der en øget risiko for skader ... det er veldokumenteret.
                    Spørgsmålet er om det er det vi ser eller om det bare er tilfældigt, at der har været flere skader de første måneder.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      "En anden ting er at jeg ikke tror at hårdere træning giver flere skader".
                      Well, der mangler du så bare den fornødne viden/muligvis har du heller ikke personlige erfaringer.

                      Hvis du presser kroppen til sit yderste konstant, så er der en øget risiko for skader ... det er veldokumenteret.
                      Spørgsmålet er om det er det vi ser eller om det bare er tilfældigt, at der har været flere skader de første måneder.
                      Har der været flere skader?

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        En skade behøver ikke opstå i træning for at kunne bnegrundes med den, ej heller kan man sige at en skade i træningen er p.g.a. den træning.

                        Jeg snakker helt overordnet og der kan man bare se at der er flere skader og det er min opfattelse at det har været sådan siden den nye træner kom til om det fortsætter er svært at sige og hvis der over resten af sæsonen ikke er en øget forekomst af skader, ja så er der jo umiddelbart ingen direkte konsekvens af den øgede intensitet.
                        Hvis den øgede forekomst af skader fortsætter well, så er der nok en sammenhæng.

                        Jeg vil faktisk mene at jeg forsøger at være meget faktuel og ikke benytter mig af billige pointer og jeg kan sagtens forstå at du forsvarer noget du holder af.
                        Du forsøger at være faktuel? Jeg synes du er på så tyndt at grundlag som man overhovedet kan komme her ift. at være faktuel. Man kan selvfølgelig spekulere alt det man vil.

                        "Det er din opfattelse", at der har været flere skader siden Michelsen kom til? Først og fremmest er jeg ikke af samme opfattelse. Jeg vil sige det på sin vis er klart, at du opfatter det sådan når du nu har opstillet den påstand du har og (bedømt ud fra dit indlæg i denne tråd) sidder og venter på en mulighed for at vise, at du fik ret.
                        Jeg har ikke selv en holdning til om træningen er for hård. Det har jeg ingen viden eller kompetencer til at spekulere i. Jeg har dog egentlig den opfattelse, at det forholder sig lige modsat (dvs. færre skader nu). Men jeg har reelt lige så lidt at have det i som du har.

                        Hvis du kan fremskaffe noget ordentlig statistik, der kan sammenligne denne sæsonstart med de 3-4 tidligere kan vi starte en diskussion som jeg ser det. Men selv der er periode-grundlaget nok for kort til at kunne konkludere noget. Især når det kun bygger på, at vi har læst de træner nogle procenter hårdere. Vil gerne se nogle flere og stærkere indikatorer for, at der rent faktisk trænes hårdere nu. Enten fra en, der har overværet de fleste træninger i hele perioden eller fra flere spillere, der har oplevet begge dele - som ikke er i et interview i den første uge efter Michelsen er startet.
                        Last edited by Agbre; 14-09-2018, 10:39.

                        Comment


                          #72
                          Hvem er det egentlig der siger der bliver trænet markant hårdere siden sommerferien? Jeg har ikke hørt nogen udtalelser der indikerer det.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Hvis du presser kroppen til sit yderste konstant, så er der en øget risiko for skader ... det er veldokumenteret.
                            ... men der er ingen i Ådalen der presser deres krop til det yderste konstant. Ingen grund til at bringe ekstremer ind i debatten.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Hvem er det egentlig der siger der bliver trænet markant hårdere siden sommerferien? Jeg har ikke hørt nogen udtalelser der indikerer det.
                              Nu ser vi 3-4 træninger om ugen, og jeg synes ikke, der bliver trænet markant hårdere. Det er tydeligt at se, at træningen er meget anderledes i forhold til Kent, men hårdere det synes jeg ikke. Jeg synes overhovedet heller ikke, der er noget, der tyder på, at de skader der har været, skyldes hård træning.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                                Du forsøger at være faktuel? Jeg synes du er på så tyndt at grundlag som man overhovedet kan komme her ift. at være faktuel. Man kan selvfølgelig spekulere alt det man vil.

                                "Det er din opfattelse", at der har været flere skader siden Michelsen kom til? Først og fremmest er jeg ikke af samme opfattelse. Jeg vil sige det på sin vis er klart, at du opfatter det sådan når du nu har opstillet den påstand du har og (bedømt ud fra dit indlæg i denne tråd) sidder og venter på en mulighed for at vise, at du fik ret.
                                Jeg har ikke selv en holdning til om træningen er for hård. Det har jeg ingen viden eller kompetencer til at spekulere i. Jeg har dog egentlig den opfattelse, at det forholder sig lige modsat (dvs. færre skader nu). Men jeg har reelt lige så lidt at have det i som du har.

                                Hvis du kan fremskaffe noget ordentlig statistik, der kan sammenligne denne sæsonstart med de 3-4 tidligere kan vi starte en diskussion som jeg ser det. Men selv der er periode-grundlaget nok for kort til at kunne konkludere noget. Især når det kun bygger på, at vi har læst de træner nogle procenter hårdere. Vil gerne se nogle flere og stærkere indikatorer for, at der rent faktisk trænes hårdere nu. Enten fra en, der har overværet de fleste træninger i hele perioden eller fra flere spillere, der har oplevet begge dele - som ikke er i et interview i den første uge efter Michelsen er startet.
                                Hmm, færre skader ... det er overraskende for mig.

                                Altså jeg er helt med på at det er en ret kort periode og det er selvfølgelig intet bevis, kun en indikator, men at der skulle være færre skader nu?

                                Der har været skader helt fra starten og der har mere eller mindre konstant været 2-4 spillere ude, det mindes jeg ikke er OB`s snit, synes faktisk at OB har haft relativt få skader, hvis jeg sådan husker tilbage og det er mit indtryk at det har ændret sig de seneste måneder (snittet de sidste måneder må vel ligge tæt på 4 spillere ... måske er det en tilfældighed og så er det jo sådan og jeg var for hurtigt ude, men lad os se hvordan det ser ud indtil vinter eller sommer.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X