Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB FCN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB FCN

    Det kan godt være at FCN har spillemæssigt overtag i boldbesiddelsen,men halvdelen af tiden bruger de jo på at flytte den fra side til side på egenbanehalvdel – ”Kent Nielsen Style” – så det vil jeg vælge at grine af – det grædjeg nemlig over, da det gik ud over mit hold.
    OB havde spillemæssigt overtag i skabelse af muligheder ogchancer og holdet spiller langt mere underholdende i store dele af kampen sammenlignetmed under KN.
    Det er en skandale, at AK ikke scorer på én af sine togigantchancer og helst på den første, da den vil ændre kampforløbet. Så havde FCNvære tvunget til at fortsætte det spil fra 1. halvleg, hvor OB skabte flestmuligheder. De stillede sig langt mere tilbage på banen i 2. halvleg og havdevel ikke en mulighed de første 25 minutter af 2. halvleg. Det har OB jo megetsvært ved at lukke op. Så jeg tror at Hjulmand så sig tvunget til at spille påuafgjort (eller på kontra), fordi OB simpelthen tilspillede sig for mangemuligheder i første halvleg, da de var dygtigere end FCN i den del af spillet.
    Klogt taktisk af JM ikke at presse op ved målspark. Det erFCN spillerne for dygtige til at spille sig ud af og bringe sig i overtal påmidtbanen på den måde.
    Så var det også en fornøjelse at se vores nye hollænder. Haner konsekvent og sikker i sine indgreb og har hårde præcise afleveringer, somkan give plads til boldmodtager.
    Eske så skarpere ud i boldomgang denne kamp end detidligere. Håber på at han kan lægge stille og roligt på.
    Helenius vandt vildt mange dueller i luften og så bedre udend længe, så længe kræfterne var til det. Synes det er en fejl, at han ikke tagesud de sidste 8 minutter – han var færdig.
    Jeg synes at der ermeget positivt at tage med – to gange clean sheet i træk – men, men, men – målenemangler – 3 i 3 kampe er for lidt!!! (kom så BK…..!)

    #2
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Det kan godt være at FCN har spillemæssigt overtag i boldbesiddelsen,men halvdelen af tiden bruger de jo på at flytte den fra side til side på egenbanehalvdel – ”Kent Nielsen Style” – så det vil jeg vælge at grine af – det grædjeg nemlig over, da det gik ud over mit hold.
    OB havde spillemæssigt overtag i skabelse af muligheder ogchancer og holdet spiller langt mere underholdende i store dele af kampen sammenlignetmed under KN.
    Det er en skandale, at AK ikke scorer på én af sine togigantchancer og helst på den første, da den vil ændre kampforløbet. Så havde FCNvære tvunget til at fortsætte det spil fra 1. halvleg, hvor OB skabte flestmuligheder. De stillede sig langt mere tilbage på banen i 2. halvleg og havdevel ikke en mulighed de første 25 minutter af 2. halvleg. Det har OB jo megetsvært ved at lukke op. Så jeg tror at Hjulmand så sig tvunget til at spille påuafgjort (eller på kontra), fordi OB simpelthen tilspillede sig for mangemuligheder i første halvleg, da de var dygtigere end FCN i den del af spillet.
    Klogt taktisk af JM ikke at presse op ved målspark. Det erFCN spillerne for dygtige til at spille sig ud af og bringe sig i overtal påmidtbanen på den måde.
    Så var det også en fornøjelse at se vores nye hollænder. Haner konsekvent og sikker i sine indgreb og har hårde præcise afleveringer, somkan give plads til boldmodtager.
    Eske så skarpere ud i boldomgang denne kamp end detidligere. Håber på at han kan lægge stille og roligt på.
    Helenius vandt vildt mange dueller i luften og så bedre udend længe, så længe kræfterne var til det. Synes det er en fejl, at han ikke tagesud de sidste 8 minutter – han var færdig.
    Jeg synes at der ermeget positivt at tage med – to gange clean sheet i træk – men, men, men – målenemangler – 3 i 3 kampe er for lidt!!! (kom så BK…..!)
    Jeg er fuldstændig enig, og forstår slet ikke kritikken af Helenius. Han dominerede luftrummet som det forventes af ham mod er hold som FCN
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Jeg er fuldstændig enig, og forstår slet ikke kritikken af Helenius. Han dominerede luftrummet som det forventes af ham mod er hold som FCN
      Jamen du siger det jo selv. Han vandt mange dueller, helt som forventet mod FCN. Men da der skulle smadres igennem inde i feltet og bolden ligges på mål, så havde en han ikke power og vilje til at sætte sig igennem. Fint at han er en god station, men kampen afgøres i felterne, og når vores midtbanespillere ikke laver nogle mål, så skal angriberne kunne levere på det punkt.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jamen du siger det jo selv. Han vandt mange dueller, helt som forventet mod FCN. Men da der skulle smadres igennem inde i feltet og bolden ligges på mål, så havde en han ikke power og vilje til at sætte sig igennem. Fint at han er en god station, men kampen afgøres i felterne, og når vores midtbanespillere ikke laver nogle mål, så skal angriberne kunne levere på det punkt.
        Ja,man kan vel forvente af en angriber at hamre bolden ind. Det er det hvad tæller mest for ham
        Men i hensigt af Helenius må jeg sige at ham var bedre (og vigtiger for holdet) end AK. Uskarp var de begge, men Helenius fungerede til mindst som opspilstation
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Jamen du siger det jo selv. Han vandt mange dueller, helt som forventet mod FCN. Men da der skulle smadres igennem inde i feltet og bolden ligges på mål, så havde en han ikke power og vilje til at sætte sig igennem. Fint at han er en god station, men kampen afgøres i felterne, og når vores midtbanespillere ikke laver nogle mål, så skal angriberne kunne levere på det punkt.
          Hans position på banen gav os overtaget på midtbanen synes jeg. Det var vel mere AK det var synderen i afslutningerne .. igen. Jeg synes absolut at Helenius spillede en fin kamp. Den kunne selvf. være hævet til noget mere hvis han havde ramt kassen en af de få gange han fik muligheden for det
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #6
            Hold kæft hvor er det lækkert at Kent Nielsen ikke er træner i OB mere. Den stil og det udtryk holdet har nu, er så meget mere inspirerende at se på, i langt større tråd med OBs DNA, og for første gang i mange år, identificerer jeg mig med holdet på banen. Man tør jo tro på udviklingspotentialet i det her hold, der er så meget mere glød og nerve end før, mange flere muligheder frem af banen.
            Der mangler stadig noget timing og noget skarphed, men jeg ser virkelig tegningen til et godt hold, hvilket jeg aldrig gjorde under Kent.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Jamen du siger det jo selv. Han vandt mange dueller, helt som forventet mod FCN. Men da der skulle smadres igennem inde i feltet og bolden ligges på mål, så havde en han ikke power og vilje til at sætte sig igennem. Fint at han er en god station, men kampen afgøres i felterne, og når vores midtbanespillere ikke laver nogle mål, så skal angriberne kunne levere på det punkt.
              Og værre er det at Helenius er så ringe til at time. Hans eneste force er at han er høj.
              For mig blev Drachman, Ramon og Eskesen de store oplevelser. På et stille stadion var det deprimerende at høre hvor lidt spillerne råber. Ramon var en af de få der råbte og jeg tror det kan blive et problem som kræver løsning at Ramon gerne vil dirigere og måske er5bedre til det end Tverskov. Ingen tvivl om vi nu har en dygtig højre back.
              Og kampen.... Tja. I al fald ikke god underholdning. Men et enkelt point er bedre end ingen.
              Last edited by Tåhyler; 02-09-2018, 14:44.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #8
                I det mindste ser det ud til, at vi kan få lukket af nede bagved. Jeg var imponeret af vores "nye" hollænder. Stille og rolig boldomgang, hvis nødvendigt, så med lidt muskelkraft også. Drachmann på midten er super god, Eske følger i hælene på ham; mens Kløve var noget mere bleg.
                Også kæmpearbejde af RJL og JBL. Helenius som opspilsstation OK, som angriber, nej. Og AK, heller ikke. Glæder mig til at se BK.
                De 2 næste kampe mod EFB og ACH vil give et indtryk af muligheder i denne sæson.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Det kan godt være at FCN har spillemæssigt overtag i boldbesiddelsen,men halvdelen af tiden bruger de jo på at flytte den fra side til side på egenbanehalvdel – ”Kent Nielsen Style” – så det vil jeg vælge at grine af – det grædjeg nemlig over, da det gik ud over mit hold.
                  OB havde spillemæssigt overtag i skabelse af muligheder ogchancer og holdet spiller langt mere underholdende i store dele af kampen sammenlignetmed under KN.
                  Det er en skandale, at AK ikke scorer på én af sine togigantchancer og helst på den første, da den vil ændre kampforløbet. Så havde FCNvære tvunget til at fortsætte det spil fra 1. halvleg, hvor OB skabte flestmuligheder. De stillede sig langt mere tilbage på banen i 2. halvleg og havdevel ikke en mulighed de første 25 minutter af 2. halvleg. Det har OB jo megetsvært ved at lukke op. Så jeg tror at Hjulmand så sig tvunget til at spille påuafgjort (eller på kontra), fordi OB simpelthen tilspillede sig for mangemuligheder i første halvleg, da de var dygtigere end FCN i den del af spillet.
                  Klogt taktisk af JM ikke at presse op ved målspark. Det erFCN spillerne for dygtige til at spille sig ud af og bringe sig i overtal påmidtbanen på den måde.
                  Så var det også en fornøjelse at se vores nye hollænder. Haner konsekvent og sikker i sine indgreb og har hårde præcise afleveringer, somkan give plads til boldmodtager.
                  Eske så skarpere ud i boldomgang denne kamp end detidligere. Håber på at han kan lægge stille og roligt på.
                  Helenius vandt vildt mange dueller i luften og så bedre udend længe, så længe kræfterne var til det. Synes det er en fejl, at han ikke tagesud de sidste 8 minutter – han var færdig.
                  Jeg synes at der ermeget positivt at tage med – to gange clean sheet i træk – men, men, men – målenemangler – 3 i 3 kampe er for lidt!!! (kom så BK…..!)
                  OB vælger jo også at være meget afventende, så det var bestemt ikke kun FCN der var skyld i de mange afleveringer til siden ... FCN ledte efter åbningerne og OB turde ikke at presse højere.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Hold kæft hvor er det lækkert at Kent Nielsen ikke er træner i OB mere. Den stil og det udtryk holdet har nu, er så meget mere inspirerende at se på, i langt større tråd med OBs DNA, og for første gang i mange år, identificerer jeg mig med holdet på banen. Man tør jo tro på udviklingspotentialet i det her hold, der er så meget mere glød og nerve end før, mange flere muligheder frem af banen.
                    Der mangler stadig noget timing og noget skarphed, men jeg ser virkelig tegningen til et godt hold, hvilket jeg aldrig gjorde under Kent.
                    Absolut enig. Er også glad at der er slut med den kedelige boldflytteri og alibifodbold.
                    Tror det er Drachmann og Eskesen som giver meget til holdet i den hensigt Drachmann som suveræn oprydder og holdleder med den rigtige indstilling som frygter hverken død alle djævel og Eskesen som den "unge vilde" som findes overalt på banen at smide sig ind og fighter røven ud af buksen.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Hold kæft hvor er det lækkert at Kent Nielsen ikke er træner i OB mere. Den stil og det udtryk holdet har nu, er så meget mere inspirerende at se på, i langt større tråd med OBs DNA, og for første gang i mange år, identificerer jeg mig med holdet på banen. Man tør jo tro på udviklingspotentialet i det her hold, der er så meget mere glød og nerve end før, mange flere muligheder frem af banen.
                      Der mangler stadig noget timing og noget skarphed, men jeg ser virkelig tegningen til et godt hold, hvilket jeg aldrig gjorde under Kent.
                      Helt enig - har nu været på stadion to hjemmekampe i træk - og det fordi jeg også - som du - kan identificere mig med, hvad der foregår på banen!

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Jamen du siger det jo selv. Han vandt mange dueller, helt som forventet mod FCN. Men da der skulle smadres igennem inde i feltet og bolden ligges på mål, så havde en han ikke power og vilje til at sætte sig igennem. Fint at han er en god station, men kampen afgøres i felterne, og når vores midtbanespillere ikke laver nogle mål, så skal angriberne kunne levere på det punkt.
                        Det vigtigste element i JMs gameplan var at spille den langt op på Helenius, som skulle vinde duellen. Enten heade den videre til løb omkring ham eller tage den ned og lægge den af. Det lykkedes han med det meste af kampen. Han løser den opgave han bliver sat til rigtigt fint. Så synes jeg at det er lidt hårdt at gå efter ham, når det er AK, som (igen) er den store synder i kampen.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          OB vælger jo også at være meget afventende, så det var bestemt ikke kun FCN der var skyld i de mange afleveringer til siden ... FCN ledte efter åbningerne og OB turde ikke at presse højere.
                          Så må man jo rose JM for at ødelægge deres spil. Det kan være selvmord at presse op på de boldsikre FCNere

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Så må man jo rose JM for at ødelægge deres spil.
                            Det kan du vælge at gøre som du vil, men OB var meget afventende og ventede på de fejl som FCN lavede en del af.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
                              I det mindste ser det ud til, at vi kan få lukket af nede bagved. Jeg var imponeret af vores "nye" hollænder. Stille og rolig boldomgang, hvis nødvendigt, så med lidt muskelkraft også. Drachmann på midten er super god, Eske følger i hælene på ham; mens Kløve var noget mere bleg.
                              Også kæmpearbejde af RJL og JBL. Helenius som opspilsstation OK, som angriber, nej. Og AK, heller ikke. Glæder mig til at se BK.
                              De 2 næste kampe mod EFB og ACH vil give et indtryk af muligheder i denne sæson.
                              Jeg tror, at OB får rigtig svært ved at åbne ACH-forsvaret. Det bliver max uafgjort.

                              Comment

                              Working...
                              X