Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalturnering 18-19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Ja det er en god fortælling de har fået skabt. I mine øjne er det lidt kejserens nye klæder. Hvor mange af alle deres spillere er slået igennem i udlandet? Jeg vil fastholde det er et fåtal. Men det er selvfølgelig meget almindeligt fra en svag superliga. Fcn er da også ligeglad når først pengene står på kontoen.
    De spillere som FCN sælger, klarer de sig dårligere end gennemsnittet andre klubber sælger?
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Næ de har været gode i en svag superliga. Nu er de dårlige i en svag superliga. Og de kan ikke klare sig når de bliver solgt til udlandet.
      Det faktuelle.

      https://www.uefa.com/memberassociati...ntry/#/yr/2019

      Dårlige i forhold til hvad Kielberg, det er klart at suppen aldrig når La Liga ... men hvad er din forventning?
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Det faktuelle.

        https://www.uefa.com/memberassociati...ntry/#/yr/2019

        Dårlige i forhold til hvad Kielberg, det er klart at suppen aldrig når La Liga ... men hvad er din forventning?
        I forhold til ligaen. De er nr. 9 langt inde i sæsonen, med stor chance for at skal spille nedrykningsspil. De har et snit kun lige over 1.0 point pr. kamp. Score fint med mål, men omvendt også blandt dem der lukker flest ind. De taber mere end de vinder, og havde før sidste runde en stime på 6 kampe uden sejr. Det er dårligt når andre hold har sådan en stime, og derfor også dårligt når FcN har det.

        Det er fint vi har et dansk hold som holder ligaen "højt" på listen... men det kan jo ikke bruges til noget i vurderingen af hele ligaen eller FcN.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          I forhold til ligaen. De er nr. 9 langt inde i sæsonen, med stor chance for at skal spille nedrykningsspil. De har et snit kun lige over 1.0 point pr. kamp. Score fint med mål, men omvendt også blandt dem der lukker flest ind. De taber mere end de vinder, og havde før sidste runde en stime på 6 kampe uden sejr. Det er dårligt når andre hold har sådan en stime, og derfor også dårligt når FcN har det.

          Det er fint vi har et dansk hold som holder ligaen "højt" på listen... men det kan jo ikke bruges til noget i vurderingen af hele ligaen eller FcN.
          Det er ens for alle ligaer, at det er nogle få hold der laver pointene.
          Kielberg snakker om en dårlig superliga, det viser fakta at den ikke er ... set i forhold til sammenlignelige ligaer.
          Jeg præsenterer bare fakta, så postulater ikke står alene.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Det er ens for alle ligaer, at det er nogle få hold der laver pointene.
            Kielberg snakker om en dårlig superliga, det viser fakta at den ikke er ... set i forhold til sammenlignelige ligaer.
            Jeg præsenterer bare fakta, så postulater ikke står alene.
            Du præsentere det fakta at Suppen er nr. 13, men der er da ikke noget faktuelt omkring at det er godt, skidt eller midt imellem. Det må vel være op til den enkelte at vurdere hvad man synes, og om man bare kigger på pointene og intet andet.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              De spillere som FCN sælger, klarer de sig dårligere end gennemsnittet andre klubber sælger?
              Jeg lavede på et tidspunkt en liste for mig selv med FCNs kæmpesalg. På det tidspunkt var Bjelland den eneste af dem, der overhovedet fik spilletid - nu er han så hjemme i DK. Ved ikke med David Jensen i Holland, men ellers er listen ret lang og udbyttet for de nye klubber meget ringe.

              Og så taler du om gennemsnittet: jeg taler om FCNs handler til +10mio. De har stort set alle sammen skuffet totalt i deres nye klubber. Det er lige før, at Daniel Høegh stort set ene mand har flere internationale kampe end dem alle til sammen.

              Jeg tror ikke FCNs spillere er dårligere; de er bare mere hypede og solgt til en klar overpris i forhold til, hvad de faktisk kan levere. 'Right to Dream' er et meget godt navn for det, de sælger i Farum.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Du præsentere det fakta at Suppen er nr. 13, men der er da ikke noget faktuelt omkring at det er godt, skidt eller midt imellem. Det må vel være op til den enkelte at vurdere hvad man synes, og om man bare kigger på pointene og intet andet.
                Der synes jeg du skal kigge på holdene omkring den placering, det vil give dig et ret godt billede af om placeringen er god eller dårlig.
                Men lad os da se på hvor mange point de forskellige hold har skrabet sammen, bare i år ...

                https://www.uefa.com/memberassociati...club/#/yr/2019

                FCK har altså lavet 4.000 af de 11.000 point og dermed 36,36%, dermed meget langt fra at være det hele og jeg tror ikke det adskiller sig helt vildt fra andre år, andelen vil måske overstige 50% hvis de går videre ... men andre hold hjælper altså godt til :).
                Hvis FCK ikke får en sejr eller går videre, så bliver det ikke et fremragende år, men alligevel et acceptabelt år som, igen, slår eller er på niveau med de fleste sammenlignelige ligaer og er bedre end nogle af dem som vi ikke burde kunne slå.

                Jeg synes det er ekstremt vigtigt at der ikke bare bliver slynget ting ud, men at man faktisk sætter sig lidt ind i det, før man udtaler sig.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Jeg lavede på et tidspunkt en liste for mig selv med FCNs kæmpesalg. På det tidspunkt var Bjelland den eneste af dem, der overhovedet fik spilletid - nu er han så hjemme i DK. Ved ikke med David Jensen i Holland, men ellers er listen ret lang og udbyttet for de nye klubber meget ringe.

                  Og så taler du om gennemsnittet: jeg taler om FCNs handler til +10mio. De har stort set alle sammen skuffet totalt i deres nye klubber. Det er lige før, at Daniel Høegh stort set ene mand har flere internationale kampe end dem alle til sammen.

                  Jeg tror ikke FCNs spillere er dårligere; de er bare mere hypede og solgt til en klar overpris i forhold til, hvad de faktisk kan levere. 'Right to Dream' er et meget godt navn for det, de sælger i Farum.
                  Her tænker du så kun danske spillere?
                  Lobotka spiller når han er frisk.
                  Mathias Jensen har været skadet siden han kom til Celta, ellers havde han helt sikkert spillet.
                  Emre Mor får også spilletid.
                  Runarsson står fast i Frankrig.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Her tænker du så kun danske spillere?
                    Lobotka spiller når han er frisk.
                    Mathias Jensen har været skadet siden han kom til Celta, ellers havde han helt sikkert spillet.
                    Emre Mor får også spilletid.
                    Runarsson står fast i Frankrig.
                    Marcondes? Ingvardsen? Sidstnævnte har sportschefen været ude og sige han ikke har levet op til forventningerne. Tror ikke diverse klubber i Europa bliver ved med at give overpriser på fcn spillere. Må indrømme at jeg ikke kan huske alle de spillere de snart har solgt.
                    Men jeg synes ikke de forløser deres, som du mener, åbenlyse talenter. Hvor mange ender på landsholdet? Synes det er domineret af FCK og FCM spillere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Jeg lavede på et tidspunkt en liste for mig selv med FCNs kæmpesalg. På det tidspunkt var Bjelland den eneste af dem, der overhovedet fik spilletid - nu er han så hjemme i DK. Ved ikke med David Jensen i Holland, men ellers er listen ret lang og udbyttet for de nye klubber meget ringe.

                      Og så taler du om gennemsnittet: jeg taler om FCNs handler til +10mio. De har stort set alle sammen skuffet totalt i deres nye klubber. Det er lige før, at Daniel Høegh stort set ene mand har flere internationale kampe end dem alle til sammen.

                      Jeg tror ikke FCNs spillere er dårligere; de er bare mere hypede og solgt til en klar overpris i forhold til, hvad de faktisk kan levere. 'Right to Dream' er et meget godt navn for det, de sælger i Farum.
                      Fornuftigt indlæg. Fornuftigt indlæg nixcha.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Fornuftigt indlæg. Fornuftigt indlæg nixcha.
                        Marcondes har været ekstremt meget skadet, han er lige begyndt at starte inde igen og lavede et fremragende oplæg i den seneste kampe ... holder han sig fri af skader bliver han god.

                        Ingvardtsen er ikke specielt god, derfor går det ikke så godt for ham, sådan ser jeg det ... men det ville jo også være ekstremt hvis alle slog til.
                        Den nylige succesrate er dog ganske god.

                        Bjelland kom fra FCN.
                        Okore har spillet på landsholdet, indtil han fik sin alvorlige skade.
                        Uffe Bech
                        Anders Christiansen
                        ... og så er der et væld af spillere på de forskellige ungdomslandshold.
                        Mads Valentin Pedersen (U21)
                        Marcondes (U21)
                        Andreas Skov (U21).
                        Magnus Kofod (U21)
                        Victor Nelsson (U21)
                        Mathias Jensen (U21) og bruttotrup til landsholdet.
                        Baden Frederiksen (U19, nu Juventus).
                        + et tocifret antal spillere på de "yngre landshold" (dem kan du så sige ikke er slået igennem, men det siger dog noget om poentialet)

                        Udenlandske spillere af nyere dato.
                        Runarsson, Island (måske ikke den vilde konkurrence)
                        Amon, USA
                        Bartolec, Kroatien.

                        Det er ganske pænt og med sikkerhed bedre end alle andre med et budget på nogenlunde samme niveau.

                        Hvad tænker du om superligaens niveau, på baggrund af den data jeg har linket til :) ... det var jo det jeg først opponerede imod.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Marcondes har været ekstremt meget skadet, han er lige begyndt at starte inde igen og lavede et fremragende oplæg i den seneste kampe ... holder han sig fri af skader bliver han god.

                          Ingvardtsen er ikke specielt god, derfor går det ikke så godt for ham, sådan ser jeg det ... men det ville jo også være ekstremt hvis alle slog til.
                          Den nylige succesrate er dog ganske god.

                          Bjelland kom fra FCN.
                          Okore har spillet på landsholdet, indtil han fik sin alvorlige skade.
                          Uffe Bech
                          Anders Christiansen
                          ... og så er der et væld af spillere på de forskellige ungdomslandshold.
                          Mads Valentin Pedersen (U21)
                          Marcondes (U21)
                          Andreas Skov (U21).
                          Magnus Kofod (U21)
                          Victor Nelsson (U21)
                          Mathias Jensen (U21) og bruttotrup til landsholdet.
                          Baden Frederiksen (U19, nu Juventus).
                          + et tocifret antal spillere på de "yngre landshold" (dem kan du så sige ikke er slået igennem, men det siger dog noget om poentialet)

                          Udenlandske spillere af nyere dato.
                          Runarsson, Island (måske ikke den vilde konkurrence)
                          Amon, USA
                          Bartolec, Kroatien.

                          Det er ganske pænt og med sikkerhed bedre end alle andre med et budget på nogenlunde samme niveau.

                          Hvad tænker du om superligaens niveau, på baggrund af den data jeg har linket til :) ... det var jo det jeg først opponerede imod.
                          Marcondes er blevet langtidsskadet igen....

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Der synes jeg du skal kigge på holdene omkring den placering, det vil give dig et ret godt billede af om placeringen er god eller dårlig.
                            Men lad os da se på hvor mange point de forskellige hold har skrabet sammen, bare i år ...

                            https://www.uefa.com/memberassociati...club/#/yr/2019

                            FCK har altså lavet 4.000 af de 11.000 point og dermed 36,36%, dermed meget langt fra at være det hele og jeg tror ikke det adskiller sig helt vildt fra andre år, andelen vil måske overstige 50% hvis de går videre ... men andre hold hjælper altså godt til :).
                            Hvis FCK ikke får en sejr eller går videre, så bliver det ikke et fremragende år, men alligevel et acceptabelt år som, igen, slår eller er på niveau med de fleste sammenlignelige ligaer og er bedre end nogle af dem som vi ikke burde kunne slå.

                            Jeg synes det er ekstremt vigtigt at der ikke bare bliver slynget ting ud, men at man faktisk sætter sig lidt ind i det, før man udtaler sig.
                            Placeringen er god, i den forstand at Superligaen ofte kun har et enkelt hold der klare sig videre til et gruppespil, men det viser jo så igen at det først og fremmest er et enkelt hold der trækker det tunge læs, og at det ikke gør Superligaen stærk, men derimod viser at det mere er FcK der er det.

                            Argumentet var heller ikke at de score det hele, men at de holder Suppen "højt" på ranglisten. Hvilket man i den grad også kan se på listerne! Det er jo voldsomt hvad de har skrabet sammen ud af de point listen dækker over. Og det er kun ganske få ligaer hvor man ser noget der minder om.(Mest østeuropæiske)
                            Og jo, det år du valgte at bruge som argument, adskiller sig voldsomt fra de to foregående sæsoner. Nu du selv nævnte det med at sætte sig ind i tingene før man slynger noget ud ;-)

                            De der 2000 - 2500 point de andre score, er jo mere eller mindre standart, som kommer af at vinde en enkelt runde. Og en liga bliver ikke god af at FcM vinder over New Saints (i øvrigt, mens nr. 4 i Østrig i samme runde møder et hold som Besiktas, og nr. 6 i Holland møder Basel)

                            At smide en liste over point, og så sige det endegyldigt er fakta over hvor god en liga er sammenlignet med andre. Det synes jeg måske ikke heeeelt er at sætte sig sådan rigtig ind i tingene. Du kigger jo heller ikke bare på tabellen i Superligaen, og siger, FcN er nr. 9, jamen så er der jo 8 hold som er bedre. Gør du? ;-)
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Jeg lavede på et tidspunkt en liste for mig selv med FCNs kæmpesalg. På det tidspunkt var Bjelland den eneste af dem, der overhovedet fik spilletid - nu er han så hjemme i DK. Ved ikke med David Jensen i Holland, men ellers er listen ret lang og udbyttet for de nye klubber meget ringe.

                              Og så taler du om gennemsnittet: jeg taler om FCNs handler til +10mio. De har stort set alle sammen skuffet totalt i deres nye klubber. Det er lige før, at Daniel Høegh stort set ene mand har flere internationale kampe end dem alle til sammen.

                              Jeg tror ikke FCNs spillere er dårligere; de er bare mere hypede og solgt til en klar overpris i forhold til, hvad de faktisk kan levere. 'Right to Dream' er et meget godt navn for det, de sælger i Farum.

                              Følger ikke med i hvordan de forskellige spillere klarer sig, hvad med de kæmpe salg Ikast/Herning har lavet de senere år, klarer de sig bedre?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Placeringen er god, i den forstand at Superligaen ofte kun har et enkelt hold der klare sig videre til et gruppespil, men det viser jo så igen at det først og fremmest er et enkelt hold der trækker det tunge læs, og at det ikke gør Superligaen stærk, men derimod viser at det mere er FcK der er det.

                                Argumentet var heller ikke at de score det hele, men at de holder Suppen "højt" på ranglisten. Hvilket man i den grad også kan se på listerne! Det er jo voldsomt hvad de har skrabet sammen ud af de point listen dækker over. Og det er kun ganske få ligaer hvor man ser noget der minder om.(Mest østeuropæiske)
                                Og jo, det år du valgte at bruge som argument, adskiller sig voldsomt fra de to foregående sæsoner. Nu du selv nævnte det med at sætte sig ind i tingene før man slynger noget ud ;-)

                                De der 2000 - 2500 point de andre score, er jo mere eller mindre standart, som kommer af at vinde en enkelt runde. Og en liga bliver ikke god af at FcM vinder over New Saints (i øvrigt, mens nr. 4 i Østrig i samme runde møder et hold som Besiktas, og nr. 6 i Holland møder Basel)

                                At smide en liste over point, og så sige det endegyldigt er fakta over hvor god en liga er sammenlignet med andre. Det synes jeg måske ikke heeeelt er at sætte sig sådan rigtig ind i tingene. Du kigger jo heller ikke bare på tabellen i Superligaen, og siger, FcN er nr. 9, jamen så er der jo 8 hold som er bedre. Gør du? ;-)
                                ... og de 2 år før det var fordelingen igen anderledes.

                                Så lad os se hvor stor en andel af pointene FCK står for, de sidste 5 år, i forhold til sammenlignelige ligaer.
                                FCK 48%
                                Salzburg 52%
                                Basel 44%
                                Dinamo 46%

                                Tjekkiet er under 40%
                                Cypern er over 50%.

                                Det kan altså ikke bekræftes at Danmark skiller sig ud der.

                                I forhold til dit spørgsmål omhandlende placeringen så er mit svar et klart ja, da listen gælder for de sidste 5 år.
                                Her er stillingen for den periode i superligaen, den køber jeg gerne (FCN er nr. 5).
                                https://www.superstats.dk/stilling/f...r2=2018%2F2019

                                Det er ikke et endegyldigt faktum men en meget stærk indikator og så ændrer styrkeforskellen sig jo også over tid, om 5 år kan vi ligge 1 plads højere eller 5 længere nede.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X