Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dagens træning (observationer).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Dagens træning (observationer).

    Jens Jakob træner mere eller mindre fuldt med, deltager i 11-11 (cirka, OB kan ikke spille sådan uden at minimum blond deltager), men ser hæmmet ud og det virker underligt på mig at han ikke bliver holdt væk fra træningen indtil det ikke gør ondt mere.

    Det er langt fra optimalt at der ikke kan spilles 11 mod 11 på højeste niveau, i mine øjne utroligt at OB ikke sørger for at have minimum 22 mand i truppen, eller bringer unge op når der mangler folk.

    Kenneth Emil er den markant ringeste løber, det er velkendt ... men der er altså langt til den næstringeste (i nogle løb de havde til sidst).
    For mig at se ikke så anvendeligt i fodbold med de her længere middeltempo løb uden bold, men det siger noget om hvem der er i form.
    Det kan være en stor del af årsagen til at han ikke præsterer, at han simpelthen ikke har luft til det længere.

    Kløve ser en anelse demotiveret ud og var også blandt de langsomste på løbeturen.

    Julius Eskesen skiller sig positivt ud, han har det klart bedste løb med bolden.

    Det virker som om der er blevet talt om at folk skal være højlydt positive ... sådan var det i hvert fald.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    #2
    Skuffende med Kløve. Husker der var et interview med Festersen hvor Fester betegnede ham som manden med tre lunger på grund af Kløves løbeevner. Så lyder det vel som et motivationsproblem...
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Skuffende med Kløve. Husker der var et interview med Festersen hvor Fester betegnede ham som manden med tre lunger på grund af Kløves løbeevner. Så lyder det vel som et motivationsproblem...
      Husker Kløve som en ligegyldig spiller som havde en enkelt god sæson sammen med resten af Sønderjyske holdet .. så er ikke så overrasket ..
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Skuffende med Kløve. Husker der var et interview med Festersen hvor Fester betegnede ham som manden med tre lunger på grund af Kløves løbeevner. Så lyder det vel som et motivationsproblem...
        Jeg plejede at sige, at OB er stedet hvor fodbold kommer for at dø... en langsom død.

        Det må være svært at motivere sig til en kamp og se det hele falde sammen på 10 minutters åbent hus, lige så svært det må være at motivere sig til en træning, hvor man bliver outshinet af teenagere.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Jeg plejede at sige, at OB er stedet hvor fodbold kommer for at dø... en langsom død.

          Det må være svært at motivere sig til en kamp og se det hele falde sammen på 10 minutters åbent hus, lige så svært det må være at motivere sig til en træning, hvor man bliver outshinet af teenagere.

          MvH ChrisOB
          Ådalens Bermuda-trekant....

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Ådalens Bermuda-trekant....
            You said it.

            Vi har været flere der har påpeget, at det kunne gå den vej, hvis vi ikke passede på.

            Nu er vi sidst i ligaen, fuldt fortjent.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #7
              Det er jo lige før man drømmer om et OB i 1.divisiob uden pengemændene og bare med lokale spillere krydret med eksotiske indslag , men med et klart OB udtryk.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Det er jo lige før man drømmer om et OB i 1.divisiob uden pengemændene og bare med lokale spillere krydret med eksotiske indslag , men med et klart OB udtryk.

                Det med en tur i 1st div tror jeg langt fra gavner klubben, det ville være en kæmpe økonomisk nedgradering og tror heller ikke en oprykning bare ville ske automatisk. Det ville nok heller ikke få Thorborg til at smide flere penge i skuden, for så havde han nok gjort det allerede. En anden mere kyndig sportsdirektør ville lysne lidt tror jeg, har dog ingen bud på hvem der ville være kvallificeret til det, ved dog så meget som at den nuværende ikke virker sportsligt, han burde være politikker med hans sublime evne til at svare udenom spørgsmål og spare alt væk.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Det er jo lige før man drømmer om et OB i 1.divisiob uden pengemændene og bare med lokale spillere krydret med eksotiske indslag , men med et klart OB udtryk.
                  Jeg har aldrig hørt om et fodboldhold der har fået noget positivt ud af en nedrykning. Ved ikke hvor nogen har fået den mærkelige idé fra.

                  Comment


                    #10
                    Jeg var også i Ådalen i ca en lille time i dag, og jeg må desværre tilslutte mig, at Kløve ser lidt selvtillidsforladt ud. Til gengæld gjorde Festersen det fint, med en del mål i de første øvelse og Mathias kløede også godt på. AK var dog den bedste af angriberne efter min mening.
                    Helle var temmelig harmløs under afslutningsøvelserne, til gengæld smaskede han den helt op i krogen, da de gik over til spiløvelserne.
                    Her blev Yao i øvrigt brugt som wingback. Det kan der måske godt være perspektiv i - hurtigheden er der i hvert fald.

                    I øvrigt kalder KEP Drachmann for “Pirlo” - det er måske liige at presse den😁😁

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Det er jo lige før man drømmer om et OB i 1.divisiob uden pengemændene og bare med lokale spillere krydret med eksotiske indslag , men med et klart OB udtryk.
                      Jeg ville intet have imod det. Lad de unge kræfter få en større rolle og byg op igen forfra.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Jeg har aldrig hørt om et fodboldhold der har fået noget positivt ud af en nedrykning. Ved ikke hvor nogen har fået den mærkelige idé fra.
                        Esbjerg anno 2011. Præcis 2 år efter blev de nr. 4 i Superligaen, vandt Pokalfinalen, og 6 måneder efter det avancerede de fra gruppespillet i Europa League. Det endte med at give et overskud på 32 millioner i 2013.

                        Så nu kender du i hvert fald til ét tilfælde.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Esbjerg anno 2011. Præcis 2 år efter blev de nr. 4 i Superligaen, vandt Pokalfinalen, og 6 måneder efter det avancerede de fra gruppespillet i Europa League. Det endte med at give et overskud på 32 millioner i 2013.

                          Så nu kender du i hvert fald til ét tilfælde.
                          Hm - hvis du tager de lange briller på, så er der sikkert eksempler på klubber, der har fået rusket op i ting v nedrykning - men der er også masser af eksempler på klubber, der bare aldrig er kommet op igen og nu lever i glemsel. Det virker som en utroligt risikabel 'strategi', hvis man kan kalde det for en strategi. Og der er ingen pladser reserveret i Superligaen, bare fordi man er en traditionsklub og regional 'stormagt'. Vejle har ikke fået nogen fribillet, og selv om de er positiv historie nu, så har det nok været 7-8 laaaange år for Vejle-fans.

                          Som regel kræver positiv forandring en eller anden form for overskud; nogen, der kan og vil noget, og som gør det. En nedrykning skaber jo ikke noget positivt i sig selv. Jeg kan på et eller andet plan måske forstå, at man kan blive så desperat efter en forandring, at nedrykning næsten virker bedre end status quo - men det er altså et desperat håb; det er ikke en plan.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Hm - hvis du tager de lange briller på, så er der sikkert eksempler på klubber, der har fået rusket op i ting v nedrykning - men der er også masser af eksempler på klubber, der bare aldrig er kommet op igen og nu lever i glemsel. Det virker som en utroligt risikabel 'strategi', hvis man kan kalde det for en strategi. Og der er ingen pladser reserveret i Superligaen, bare fordi man er en traditionsklub og regional 'stormagt'. Vejle har ikke fået nogen fribillet, og selv om de er positiv historie nu, så har det nok været 7-8 laaaange år for Vejle-fans.

                            Som regel kræver positiv forandring en eller anden form for overskud; nogen, der kan og vil noget, og som gør det. En nedrykning skaber jo ikke noget positivt i sig selv. Jeg kan på et eller andet plan måske forstå, at man kan blive så desperat efter en forandring, at nedrykning næsten virker bedre end status quo - men det er altså et desperat håb; det er ikke en plan.
                            Som du skriver: Nedrykning i sig selv er jo ikke en gevinst. Overhovedet. Det der ofte bare sker er, at det kalder på selvransagelse og forandring i en klub, når sådan noget sker.

                            Og det kunne vi godt bruge noget mere af.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                              Som du skriver: Nedrykning i sig selv er jo ikke en gevinst. Overhovedet. Det der ofte bare sker er, at det kalder på selvransagelse og forandring i en klub, når sådan noget sker.

                              Og det kunne vi godt bruge noget mere af.
                              For det tror du ville ske i OB.

                              Det er sødt.

                              Comment

                              Working...
                              X