Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nok er NOK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Fejlen ligger i hele kulturen i OB, og det hovedansvar ligger i bestyrelsen og ledelsestoppen, som bl.a. lader den uduelige sportsdirektør sidde, og bliver ved at udpege diverse ganske dygtige trænere som syndebukke.

    Og hvornår har toppen af klubben sidst kigget os fans i øjnene, og delagtiggjort os i, hvad fanden der foregår og hvor vi skal hen? Det er respektløst, og jeg kender ingen eksempler på, at et så distanceret forhold til sine fans, skulle være en sund måde at bygge en klubkultur op på.
    Må jeg i al stilfærdighed spørge til alternativet til NT. Mig bekendt står der ikke andre storsponsorer klar i kulissen. Man kan være uenig i NTś kommunikationsstrategi - men han lægger altså stadigvæk mange penge i vores klub.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
      Forstår ikke, hvorfor folk hater SÅ meget på ledelsestoppen? Vi har, så vidt jeg husker, landet 5./6. højeste budget.

      Fejlen ligger IMO hos en helt uduelig sportsdirektør, pinlig indstilling hos spillerne og elendige trænerpræstationer på stribe - endnu en in the making.
      Man kan altid diskutere budgettet. Husk på, at det sportslige ansvar i OB især ligger i et sportsudvalg og in effect hos NT. Det er her de store beslutninger omkring den sportslige ledelse træffes. OB har i flere år ikke haft anden strategi end at nedbringe omkostningerne, og den rådvildhed har spredt sig nedad i systemet, hvor der ikke er blevet foretaget andet end administration af det bestående.

      Det bedste eksempel var vel, da den nye direktør blev ansat med ordene om, at han lige skulle snakke med ejeren, fordi han faktisk ikke rigtig vidste hvad strategien var eller hvad der skulle ske.

      NT har penge nok til, at han kan vedtage en strategi, der gør OB til stensikkert top 3-hold hvert år, stort set uden at han vil kunne forskellen på bankkontoen. Det er ikke nødvendigvis det jeg efterspørger, men jeg kan ikke undgå at have følelsen af, at OB primært er en brik i hans forretningsimperium, der giver lidt kroner i transferindtægter, men primært giver et godt rum til networking og forretningsaftaler, og måske også lidt legitimitet fra topfolk i byen.

      Een ting er i hvert fald sikkert. NT har været eneansvarlig for de skiftende sportsdirektører og manglende strategier over de seneste 7-8 år, som er fejlet i så høj grad. Han har også været medansvarlig for de skiftende trænere, der alle er fejlet i samme grad. Og så har han været været medansvarlig for alle de spillerhandler, som man jo også må konkludere har været helt uden anden effekt, end at nedbringe lønniveauet.

      I hele denne periode har han ikke udtalt sig, til trods for at han er enerådende i klubben, og omgivelserne har skreget på mål og retning.

      Comment


        #33
        Ret mig endelig, hvis mit 15 år gamle 4-tal fra Organisation på HHX kommer til kort her, men det, du beskriver, falder vel tilbage på sportsdirektøren og den daglige ledelse? Nuvel, det er da katastrofalt, at JH sidder på pinden endnu, men det er vel reelt eneste - om end markante - anke mod topledelsen eller hvad?

        Problemet er i bunden af den sportslige struktur IMO: Sportsdirektør, spiller- og trænerpræstationer

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
          Har sæsonkort, men overvejer stærkt at blive hjemme i denne sæson. Hverken mine forældre eller min søster, som jeg sidder sammen med, har i øvrigt købt sæsonkort til denne sæson ...
          Serious?
          I/de er der ellers ALTID!
          Meget synes at gå tabt for klubben i disse år... Trist
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
            Må jeg i al stilfærdighed spørge til alternativet til NT. Mig bekendt står der ikke andre storsponsorer klar i kulissen. Man kan være uenig i NTś kommunikationsstrategi - men han lægger altså stadigvæk mange penge i vores klub.
            Jeg er bedøvende ligeglad med, hvor mange penge NT har lagt og lægger i OB. OB kan sagtens drives uden en mæcen i ryggen, det fungerer i SønderjyskE og Horsens f.eks., og det endda med bedre resultater, så hvorfor skulle det ikke også kunne lade sig gøre i OB?

            Vi kan også vende den om og sige, hvad ville der ske hvis NT trak sig?

            Comment


              #36
              Så ville vi stå med et budget, som kan sammenlignes med Sønderjyskes og Horsens´.
              Det kan da på ingen måde være ønskværdigt!!
              NT lægger mange penge i OB - og det skal vi skønne på - selvom resultaterne stinker, kommunikationen er ikke-eksisterende og strategien er ukendt.
              Det er sgu naivt at tro, at verden bliver bedre hvis vi får Palles Bodega, som primær indtægtskilde.

              Comment


                #37
                Husk nu historien. Jesper HA-HANSEN er nr 3 i rækken. Og der var vel også problemer med Kim de sidste år. Men sammenlignet med efterfølgerene glitrede han.
                Odenses Bundklub. Tak for kaffe.
                Thorborg gør det for (L) Easy
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Husk nu historien. Jesper HA-HANSEN er nr 3 i rækken. Og der var vel også problemer med Kim de sidste år. Men sammenlignet med efterfølgerene glitrede han.
                  Odenses Bundklub. Tak for kaffe.
                  Thorborg gør det for (L) Easy
                  Kim brink var ligaens bedste fodboldkøbmand -indiskutabelt!

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
                    Så ville vi stå med et budget, som kan sammenlignes med Sønderjyskes og Horsens´.
                    Det kan da på ingen måde være ønskværdigt!!
                    NT lægger mange penge i OB - og det skal vi skønne på - selvom resultaterne stinker, kommunikationen er ikke-eksisterende og strategien er ukendt.
                    Det er sgu naivt at tro, at verden bliver bedre hvis vi får Palles Bodega, som primær indtægtskilde.
                    Har vi tallene på balancen for Thorborg for de sidste tre år?

                    Ps. Jeg tænker også, det er naivt at tro, at alternativet til status quo er ingenting. Der er en almindelig menneskelig begrænsning, at det kan være svært, at se udover den nuværende virkelighed - men som regel sker der et eller andet alligevel.

                    Og endelig synes jeg det vigtigste er, at Thorborg ER den sportslige retning i disse år. JH udmønter, jovist, men det er NT, der træffer beslutningerne.
                    Last edited by B(ob); 11-08-2018, 17:50.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
                      Så ville vi stå med et budget, som kan sammenlignes med Sønderjyskes og Horsens´.
                      Det kan da på ingen måde være ønskværdigt!!
                      NT lægger mange penge i OB - og det skal vi skønne på - selvom resultaterne stinker, kommunikationen er ikke-eksisterende og strategien er ukendt.
                      Det er sgu naivt at tro, at verden bliver bedre hvis vi får Palles Bodega, som primær indtægtskilde.
                      Tror mere det er udtryk for, at folk er nået til det punkt, hvor de føler Thorborgs OSE gør mere skade end gavn, og de derfor faktisk ville foretrække en total deroute fremfor langsom død.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
                        Så ville vi stå med et budget, som kan sammenlignes med Sønderjyskes og Horsens´.
                        Det kan da på ingen måde være ønskværdigt!!
                        NT lægger mange penge i OB - og det skal vi skønne på - selvom resultaterne stinker, kommunikationen er ikke-eksisterende og strategien er ukendt.
                        Det er sgu naivt at tro, at verden bliver bedre hvis vi får Palles Bodega, som primær indtægtskilde.
                        Ved du hvor meget ham faktisk smider ind?
                        Læste kun at ham henter til mindst en ordentlig del af sine investitioner ud igen, da ham får en stor del af vores transferindtægter for flere år. Til mindst den del lyder mere som en mere eller mindre god forretning end som en støtte af klubben.
                        Men ved naturlig ikke hvor store beløb det her på ind- og ud-siden. Har du informationer om Det?
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
                          Så ville vi stå med et budget, som kan sammenlignes med Sønderjyskes og Horsens´.
                          Det kan da på ingen måde være ønskværdigt!!
                          NT lægger mange penge i OB - og det skal vi skønne på - selvom resultaterne stinker, kommunikationen er ikke-eksisterende og strategien er ukendt.
                          Det er sgu naivt at tro, at verden bliver bedre hvis vi får Palles Bodega, som primær indtægtskilde.
                          Er OB ikke en klub der er ved at være i balance økonomisk? Det er da det vi er blevet fortalt flere gange, og som JH bliver rost for. Det er måske løgn?

                          Men ja, budgettet vil da givetvis skulle skæres lidt ned, men selvfølgelig har OB et sponsorgrundlag og tilskuergrundlag der gør, at man stadig vil kunne have en langt større budget end både SønderjyskE og Horsens. Der er sgu ikke nogle der er så dumme, at de tror på, at vi ryger helt derned, det håber jeg heller ikke, at du selv er.

                          OB vil med al sandsynlighed have en budget der ligger lige omkring gennemsnittet i Superligaen, måske lidt under. Det vil med andre ord flugte helt perfekt med de seneste 7 års sportslige resultater.

                          Vi skal absolut ikke skønne på, at NT lægger penge i OB, så længe at klubben er i sådan et dødvande og stødt og roligt er ved at erodere opbakningen og grundlaget for de næste generationers fans. Selvforståelsen er forkvaklet, kommunikationen og resultaterne er ikke eksisterende og har ikke været det i årevis, er det et OB du godt kan lide at kigge på? Så er du fandme en underlig snegl.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                            Man kan altid diskutere budgettet. Husk på, at det sportslige ansvar i OB især ligger i et sportsudvalg og in effect hos NT. Det er her de store beslutninger omkring den sportslige ledelse træffes. OB har i flere år ikke haft anden strategi end at nedbringe omkostningerne, og den rådvildhed har spredt sig nedad i systemet, hvor der ikke er blevet foretaget andet end administration af det bestående.

                            Det bedste eksempel var vel, da den nye direktør blev ansat med ordene om, at han lige skulle snakke med ejeren, fordi han faktisk ikke rigtig vidste hvad strategien var eller hvad der skulle ske.

                            NT har penge nok til, at han kan vedtage en strategi, der gør OB til stensikkert top 3-hold hvert år, stort set uden at han vil kunne forskellen på bankkontoen. Det er ikke nødvendigvis det jeg efterspørger, men jeg kan ikke undgå at have følelsen af, at OB primært er en brik i hans forretningsimperium, der giver lidt kroner i transferindtægter, men primært giver et godt rum til networking og forretningsaftaler, og måske også lidt legitimitet fra topfolk i byen.

                            Een ting er i hvert fald sikkert. NT har været eneansvarlig for de skiftende sportsdirektører og manglende strategier over de seneste 7-8 år, som er fejlet i så høj grad. Han har også været medansvarlig for de skiftende trænere, der alle er fejlet i samme grad. Og så har han været været medansvarlig for alle de spillerhandler, som man jo også må konkludere har været helt uden anden effekt, end at nedbringe lønniveauet.

                            I hele denne periode har han ikke udtalt sig, til trods for at han er enerådende i klubben, og omgivelserne har skreget på mål og retning.
                            Super post! Dog et par bemærkninger:

                            1) du siger implicit - mange andre her på forum eksplicit - at NT bør skyde flere penge i OB, fordi han er rig. Det kan man hverken forvente eller forlange. Mandens privatøkonomi er hans eget anliggende, og at han tilfældigvis er rig, bør ikke være en variabel i bedømmelsen af hans arbejde.

                            2) du og andre insinuerer, at NT er i OB for forretningens skyld. Bygger I det på andet end et vildt skud i tågen? I så fald er det IMO useriøst. Mig bekendt har manden skudt millioner og atter millioner i OB - selvfølgelig særligt i den fantastiske Brink-æra.

                            3) i forlængelse af sidste linje ovenfor: Hvis ikke NT ønsker at være en dansk Abramovich, hvilket alle bør kunne forstå (se pkt. 1), er man NØDT til at skabe en forretning, der kører rundt - herunder lavere budgetter.

                            4) igen med forbehold for min meget begrænsede viden om organisationssammensætninger per se og OB’s organisation i særdeleshed er spillerhandler vel tæt på suverænt JH’s ansvar? Kritik af ansættelser af Kent Nielsen og nu JM har jeg personligt meget svær ved at tage seriøst - og så er det ligegyldigt, om det er JH eller NT’s ansvar

                            Comment


                              #44
                              Om noget er fodbold karakteriseret ved at der skal invisteres for at der bliver en chance for overskud. Og du kan ikke bruge det øvrige erhvervlivs budgetmodeller og tænkemåde. Det er nok NT s største fejl. Og den er katastrofal.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #45
                                @Don Junior:
                                "herunder lavere budgetter"...

                                Må lige knytte en kommentar til denne sætning :
                                De fleste købmænd ved, at det koster penge at tjene penge. Fodbold er en risky branche. MEN - hvis man skærer helt ind til benet, risikerer man også at afskære sig selv fra vækst, fordi man simpelthen ikke har kapacitet (læs: kvalitet) til væksten.

                                I fodbold: Du sparer på lønudgifter, transfers m.v. og henter dermed på papiret dårligere spillere, der giver dårligere resultater (læs: lavere indtægter via tv, spillersalg, sponsorer m.v.). Har man dermed mistet flere penge i indtægter, end man har sparet? Jeg ved det ikke, men der er i hvert fald en ganske god sandsynlighed for det.

                                Kunne man hæve indtægterne mere ved at investere i bedre spillere, således at tv-indtægter via bedre placeringer hæves, mulige større transfer- og sponsorindtægter? Jeg ved det ikke. Men muligheden foreligger.

                                Man kan ikke spare sig ud af alt. Til gengæld kan man spare sig selv ihjel. Det ved de fleste købmænd.
                                Mvh Kent

                                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                                Comment

                                Working...
                                X