Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB - FCK

    Hermed en nedtaktanalyse af kampen i går.

    Faktisk et irriterende nederlag i en kamp hvor OB var med, men lige mangler den sidste kvalitet.

    Der mangler finishen i de afgørende momenter:

    1. De rigtig gode kontramuligheder, som man ikke får så meget ud af. Der mangler den offensive powerstyrmand - den der lykkes.

    2. Viljen til at ville vinde hver en bold - kampene i kampen. Dét at tage bolden, og derefter manden. I samme ombæring kan man også nævne dét at træde over bolden og gennem modstanderen. Det lyder svinsk, men OB har ikke 'vind for enhver pris typerne'.

    3. Så var der de situationer, hvor OB faktisk erobrer bolden, og kort tid efter sparker den direkte ud til en modspiller - igen mangler spilstationen - power-midtbane-spilleren som tager ansvaret og holdet på ryggen og med sig. Det ender med at koste at Ryan gang på gang smider bolden tilbage til FCK efter at have erobret den.

    4. Hellere unge spillere end ugidelige 'has-beens'. Flere på holdet meget snart.

    #2
    Det blev også konstateret, at vi intet havde at skyde med fra bænken, når Julius og Mathias starter inde. Både Greve og Helenius var elendige, men en fin kamp af holdet indtil krafterne slap op.

    Comment


      #3
      En tanke: Hvad hvis Kent Nielsen rent faktisk fik det bedste ud af den trup, han kunne, og vi simpelthen bare ikke er bedre?

      Hvor vi kan krænge os selv ud og så stadig tabe. Hvor det mentale aspekt betyder, at indsatser som mod FCK aldrig bliver gentaget mod mindre hold; hvor det er kvaliteten af den enkelte spilleres færdigheder, der afgører det hele; og ikke så meget modstanderens evner.

      Hvad hvis svaret på Jacob Michelsens hypotese fra efter Vendsyssel-kampen er; nej, vi har ikke underpræsteret; vi har præsteret på det niveau, som vi er i stand til; og at det eneste, der kan hæve det er at finde bedre spillere, end dem vi har; løbende?

      1 point efter 6 kampe kan stadig blive virkelighed; så vi hurtigt kan begynde at arbejde på at sænke ambitionsniveauet i spillet og spille flere kampe, hvor vi koncentrerer os om at få holdet til at hænge sammen.

      Når nu træneren tilsyneladende har arvet sin forgænger og nuværende chefs approach til "Jeg har ikke brug for nye spillere, jeg er glad, for dem, jeg har"

      Uanset om det så er spil for galleriet, så er det en meget farlig og forkert antagelse.

      Vi har i den grad brug for nye spillere. Der potentielt kan bruges i en potentiel nedrykningskamp.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
        Det blev også konstateret, at vi intet havde at skyde med fra bænken, når Julius og Mathias starter inde. Både Greve og Helenius var elendige, men en fin kamp af holdet indtil krafterne slap op.
        Greve kommer ind efter 75, hvor vi er presset i bund og kun forsvarer. Ikke lige hans type kamp. Vi så jo heller ikke noget til Julius det sidste kvarter

        Comment


          #5
          Tak Chris, godt du er gået bort fra oneliners. Du har helt ret, vi er næppe bedre end 10. Pladsen som vi fik sidste år- måske lidt pil ned, fordi jeg mener vi er svækket. Dog er JM i stande til at ændre undervejs, hvor Kent blev ved i samme stil. JM sendte f.eks. KEP frem som targetmand. Problemet er bare at KEP er lige så offensivt farlig, som en regnorm.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Greve kommer ind efter 75, hvor vi er presset i bund og kun forsvarer. Ikke lige hans type kamp. Vi så jo heller ikke noget til Julius det sidste kvarter
            Det er en god pointe, men han burde så have maks power og den kom ikke rigtig til udtryk.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Hermed en nedtaktanalyse af kampen i går.

              Faktisk et irriterende nederlag i en kamp hvor OB var med, men lige mangler den sidste kvalitet.

              Der mangler finishen i de afgørende momenter:

              1. De rigtig gode kontramuligheder, som man ikke får så meget ud af. Der mangler den offensive powerstyrmand - den der lykkes.

              2. Viljen til at ville vinde hver en bold - kampene i kampen. Dét at tage bolden, og derefter manden. I samme ombæring kan man også nævne dét at træde over bolden og gennem modstanderen. Det lyder svinsk, men OB har ikke 'vind for enhver pris typerne'.

              3. Så var der de situationer, hvor OB faktisk erobrer bolden, og kort tid efter sparker den direkte ud til en modspiller - igen mangler spilstationen - power-midtbane-spilleren som tager ansvaret og holdet på ryggen og med sig. Det ender med at koste at Ryan gang på gang smider bolden tilbage til FCK efter at have erobret den.

              4. Hellere unge spillere end ugidelige 'has-beens'. Flere på holdet meget snart.
              Jeg synes du rammer godt og er enig i sammenhængen. Dog er jeg mere positiv end du omkring viljen til at smadre igennem i tacklinger, hvor både Drachmann og Ryan flere gange vandt direkte dueller på fysik.

              Men der mangler manden der forudser spillet og er åben når disse dueller er vundet, helt enig! Jeg synes nu den primære årsag til boldtab var ALT for hurtige og stejle afleveringer på MJ. Her ville en spilstation på den offensive midt også gøre en kæmpe forskel.

              Jeg tager kampgejst, markant større fysisk tilstedeværelse og en god første halvleg med fra kampen.

              Det tæller bare kun, hvis det gentages. Hver gang!

              Comment


                #8
                Barret udskrevet og har det okay efter omstændighederne

                https://www.tv2fyn.dk/artikel/ob-pro...isk-hovedskade

                Comment


                  #9
                  11 min fra Tv2 fyn hvor Davidsen og Leif Rasmussen medvirker om den dårlige start

                  https://www.tv2fyn.dk/nyheder/06-08-...oplay=1#player

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                    Jeg synes du rammer godt og er enig i sammenhængen. Dog er jeg mere positiv end du omkring viljen til at smadre igennem i tacklinger, hvor både Drachmann og Ryan flere gange vandt direkte dueller på fysik.

                    Men der mangler manden der forudser spillet og er åben når disse dueller er vundet, helt enig! Jeg synes nu den primære årsag til boldtab var ALT for hurtige og stejle afleveringer på MJ. Her ville en spilstation på den offensive midt også gøre en kæmpe forskel.

                    Jeg tager kampgejst, markant større fysisk tilstedeværelse og en god første halvleg med fra kampen.

                    Det tæller bare kun, hvis det gentages. Hver gang!
                    CN synes jeg også vinder flere dueller , hvor vi potentielt burde kunne have været farligere, men han træffer som så ofte før de forkerte beslutninger, når han skal skabe noget fremme på banen. Det er pisse ærgerligt, for han vokser ellers på mig og kan faktisk også nogen ting på kuglen. Der er bare alt for langt imellem det.
                    Når jeg egentlig lige får tænkt kampen igennem, så er forskellen på om vi vinder 1-0 eller fck vinder 1-0 egentlig falk. Det var ligesom spilleren der kunne lykkedes med det geniale og som gjorde ondt på os. Og mest af alt var han spilleren vi manglede for at kunne gøre rigtig ondt på fck.
                    Det kan vi ikke rigtig bruge til noget, for vi henter jo ikke bare lige sådan en spiller, men det er da røvirriterende at man har haft sådan en spiller, og ikke have scoret kassen på ham!!

                    Ellers gør drengene hvad de kan, men det vigtigste er at de tager det med, selvom det nu giver nul point. Jeg synes vi havde lidt lignende kampe imod bøf og fck i starten af foråret, hvor vi også spiller fint op med dem, men når vi så mødte hold som sønderjyske eller randers ugen efter, så var det noget pis igen. Skal vi gøre os de mindste forhåbninger om at rykke os i tabellen, så er det samme intensitet og fight vi skal møde, selvom vi skal spille for 2500 mennesker i Hobro, for de skal nok være der. De må også føle at de havde fortjent lidt flere point efter de er blevet ramt af to sene scoringer de seneste to kampe, hvor de med marginalt mere tur i den, havde haft 3 point mere. Det er på tide at vi ser en udekamp, hvor vi viser at vi kan tryne et bundhold, for jeg tror helt sikkert at Hobro bliver et bundhold, men det samme tænker jeg om Randers, og dem trynede vi ikke specielt meget. Med samme niveau som vi lagde for dagen imod fck, så tror jeg Hobro kommer på hælene, men kan vi det, når der spilles fodbold på en ucharmerende udebane?

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      En tanke: Hvad hvis Kent Nielsen rent faktisk fik det bedste ud af den trup, han kunne, og vi simpelthen bare ikke er bedre?

                      Hvor vi kan krænge os selv ud og så stadig tabe. Hvor det mentale aspekt betyder, at indsatser som mod FCK aldrig bliver gentaget mod mindre hold; hvor det er kvaliteten af den enkelte spilleres færdigheder, der afgører det hele; og ikke så meget modstanderens evner.

                      Hvad hvis svaret på Jacob Michelsens hypotese fra efter Vendsyssel-kampen er; nej, vi har ikke underpræsteret; vi har præsteret på det niveau, som vi er i stand til; og at det eneste, der kan hæve det er at finde bedre spillere, end dem vi har; løbende?

                      1 point efter 6 kampe kan stadig blive virkelighed; så vi hurtigt kan begynde at arbejde på at sænke ambitionsniveauet i spillet og spille flere kampe, hvor vi koncentrerer os om at få holdet til at hænge sammen.

                      Når nu træneren tilsyneladende har arvet sin forgænger og nuværende chefs approach til "Jeg har ikke brug for nye spillere, jeg er glad, for dem, jeg har"

                      Uanset om det så er spil for galleriet, så er det en meget farlig og forkert antagelse.

                      Vi har i den grad brug for nye spillere. Der potentielt kan bruges i en potentiel nedrykningskamp.

                      MvH ChrisOB
                      Kent Nielsen fik det bedste ud af den trup HAN kunne, men det betyder ikke at ham fik det bedste ud af den trup MAN kunne. Var aldrig så skuffet om en træner som om "mestertræner Kent". 3 år prøvede ham den samme lort som aldrig fungerede uden at finde andre løsninger. Uden at forstå eller at være i stand at forændre noget men bare at gentage og gentage og gentage hvad ikke fungerede. Lige som en mand som rammer tommelfingeren i sted af sømet med en hammer igen og igen og ikke prøver at slå på en anden måde eller holde sømet på en lidt anden måde.
                      Så har stadig håb at JM henter mere ud af truppen end Kent Nielsen. Men er også bekymret at JM overtager Kents mantra om truppen som er god nok. Forsvaret er svækket siden Tingager skiftede og med ham var vi til mindst i rækevide og tæt på top 6. Og at der mangler kreativitet i offensiven især for kampe hvor modstandere står kompakt "der er ingen tvivl om".
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        En tanke: Hvad hvis Kent Nielsen rent faktisk fik det bedste ud af den trup, han kunne, og vi simpelthen bare ikke er bedre?

                        Hvor vi kan krænge os selv ud og så stadig tabe. Hvor det mentale aspekt betyder, at indsatser som mod FCK aldrig bliver gentaget mod mindre hold; hvor det er kvaliteten af den enkelte spilleres færdigheder, der afgører det hele; og ikke så meget modstanderens evner.

                        Hvad hvis svaret på Jacob Michelsens hypotese fra efter Vendsyssel-kampen er; nej, vi har ikke underpræsteret; vi har præsteret på det niveau, som vi er i stand til; og at det eneste, der kan hæve det er at finde bedre spillere, end dem vi har; løbende?

                        1 point efter 6 kampe kan stadig blive virkelighed; så vi hurtigt kan begynde at arbejde på at sænke ambitionsniveauet i spillet og spille flere kampe, hvor vi koncentrerer os om at få holdet til at hænge sammen.

                        Når nu træneren tilsyneladende har arvet sin forgænger og nuværende chefs approach til "Jeg har ikke brug for nye spillere, jeg er glad, for dem, jeg har"

                        Uanset om det så er spil for galleriet, så er det en meget farlig og forkert antagelse.


                        Vi har i den grad brug for nye spillere. Der potentielt kan bruges i en potentiel nedrykningskamp.

                        MvH ChrisOB
                        Chris jeg er meget enig i din vurdering af holdet og dets udfordringer, men jeg tror du fejlfortolker JM`s udtalelser. Det ville være tudetosset, hvis en træner med et hold i stor krise gik ud offentligt og fortalte, hvor ringe hans spillere var, og hvor mange der burde erstattes med nyindkøb. JM er nødt til, at få det motivationsmæssigt bedst mulige ud af det til en hver tid værende spillermateriale, og for enhver pris undgå negative tanker om bænkning/salg blandt spillerne.
                        Ovennævnte udtalelser må være spin til folket, og jeg har tillid til, at JM`s reelle vurdering kun drøftes i et forum af OB ledere, som har vilje og økonomi til at gøre noget ved det. Håber jeg har ret - the answer my friend is blowing in the wind.
                        Mvh PNL

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                          Chris jeg er meget enig i din vurdering af holdet og dets udfordringer, men jeg tror du fejlfortolker JM`s udtalelser. Det ville være tudetosset, hvis en træner med et hold i stor krise gik ud offentligt og fortalte, hvor ringe hans spillere var, og hvor mange der burde erstattes med nyindkøb. JM er nødt til, at få det motivationsmæssigt bedst mulige ud af det til en hver tid værende spillermateriale, og for enhver pris undgå negative tanker om bænkning/salg blandt spillerne.
                          Ovennævnte udtalelser må være spin til folket, og jeg har tillid til, at JM`s reelle vurdering kun drøftes i et forum af OB ledere, som har vilje og økonomi til at gøre noget ved det. Håber jeg har ret - the answer my friend is blowing in the wind.
                          Mvh PNL
                          Håber meget du har ret.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                            Chris jeg er meget enig i din vurdering af holdet og dets udfordringer, men jeg tror du fejlfortolker JM`s udtalelser. Det ville være tudetosset, hvis en træner med et hold i stor krise gik ud offentligt og fortalte, hvor ringe hans spillere var, og hvor mange der burde erstattes med nyindkøb. JM er nødt til, at få det motivationsmæssigt bedst mulige ud af det til en hver tid værende spillermateriale, og for enhver pris undgå negative tanker om bænkning/salg blandt spillerne.
                            Ovennævnte udtalelser må være spin til folket, og jeg har tillid til, at JM`s reelle vurdering kun drøftes i et forum af OB ledere, som har vilje og økonomi til at gøre noget ved det. Håber jeg har ret - the answer my friend is blowing in the wind.
                            Mvh PNL
                            Helt enig – har ladet mig fortælle, at han under 4 øjne på spørgsmålet ”erdet ikke godt, at der skal erstattes 3-4 spillere pga kontraktudløb etc, nuhvor du overtager, så du kan sætte dit præg på holdet” har svaret: ”3-4 – der skalskiftes mange flere!”

                            Men det er nok urealistisk, at han kan det her i første vindue. Jeg giver JM et år til at få foretaget de nødvendige justeringer. Jeg mener nemlig ikke, at det KN var det største problem - det var niveauet og den mentale styrke i truppen.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                              Chris jeg er meget enig i din vurdering af holdet og dets udfordringer, men jeg tror du fejlfortolker JM`s udtalelser. Det ville være tudetosset, hvis en træner med et hold i stor krise gik ud offentligt og fortalte, hvor ringe hans spillere var, og hvor mange der burde erstattes med nyindkøb. JM er nødt til, at få det motivationsmæssigt bedst mulige ud af det til en hver tid værende spillermateriale, og for enhver pris undgå negative tanker om bænkning/salg blandt spillerne.
                              Ovennævnte udtalelser må være spin til folket, og jeg har tillid til, at JM`s reelle vurdering kun drøftes i et forum af OB ledere, som har vilje og økonomi til at gøre noget ved det. Håber jeg har ret - the answer my friend is blowing in the wind.
                              Mvh PNL
                              Med JH’s historie for ikke at lykkedes med at hente de rette spillere er det en dumdristig udtalelse at komme med , for enhver kan jo se at der er mangler i truppen . Hvis vi efter 10 - 12 - 15 kampe stadig hænger fast i bunden vil sådanne udtalelser ramme JM som en boomerang og han vil fremstå inkompetent ala KN og JH .
                              Hvis man i Curling børnenes navn er bange for at såre nogle i truppen så kan en melding pakkes lidt ind og man kan måske udtale “ jeg har en god og fornuftig trup men der er steder den kan forstærkes “
                              Det fornærmer ikke nogle specifikt men kan måske gøre at alle opper sig en anelse i frygt for at blive erstattet .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment

                              Working...
                              X