Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jakob Michelsen ny cheftræner i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
    Jeg tror en af grundene til at han også fejlede var at der var 2 toneangivende spiller på holdet der er et år yngre end JM. Det må da også være mærkelig for dem at en person uden en spillerkarriere står og dirigere med dem.

    Det var i øvrigt Kennedy og Johan Willand
    Det synes jeg er en lidt søgt vinkel. Da han var i SønderjyskE havde han den klart ældste trup med en gennemsnitsalder på over 28, med folk som Skender, Bechmann og Dickoh som han er mere eller mindre jævnaldrende med. Det virkede ikke til at være et problem.

    Jeg er mere spændt på at se, hvordan han tackler at arbejde med så mange unge spillere som han skal i OB. Han har aldrig været cheftræner i en klub i mere end to år, og har jo derfor ikke haft så mange muligheder for at udvikle spillere over et længere forløb. Læg dertil, at han har haft meget modne trupper i både SønderjyskE og Hammarby, så har han generelt ikke arbejdet meget med talenter i en del år, og det bliver altså et afgørende parameter, at han formår at bringe de unge spillere ind i en god udvikling og bruge dem, hvis ikke OBs strategi skal være helt tabt på gulvet.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      JM var i min bog et neutralt valg. Ikke til at juble vildt over, men var heller ikke ked af det - altså før jeg læste dit indlæg. Fyring, og så blomstre et hold - er jo set før, men ....
      Er meget positiv og jeg syntes egentlig det er et modigt valg. Syntes vi kan forvente lidt af Klopp Liverpool spillestil, gode boldspiller og boldomgang men også stor fysisk indsats med intensivitet genpress og direkte løb mod mål.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Er meget positiv og jeg syntes egentlig det er et modigt valg. Syntes vi kan forvente lidt af Klopp Liverpool spillestil, gode boldspiller og boldomgang men også stor fysisk indsats med intensivitet genpress og direkte løb mod mål.
        https://www.youtube.com/watch?v=n67Ci180Bes

        Comment


          #49

          Comment


            #50
            Martin Davidsen vurderer omkring ansættelsen af JM

            https://www.tv2fyn.dk/artikel/eksper...jubang-fodbold

            Comment


              #51
              Længere interview her. Incl video

              https://www.tv2fyn.dk/artikel/ny-ob-...-ingen-messias

              JM er umiddelbart ikke lovet forstærkninger men bare at spillere der siger farvel vil blive erstattet

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                JH udtalte i SFÅ, at søgningen efter en ny træner startede i samme øjeblik, som mikrofonen blev slukket og han gik op på sit kontor, og det sagde han FLERE gange.

                Jeg synes fire dage er meget hurtigt, hvis man har skulle gennemanalysere markedet grundigt og afholdt samtaler med flere bud. Derfor tror jeg heller ikke et øjeblik på, at det er sket. Må jeg have lov at minde om, at det tog 13 måneder at analysere os frem til en nye sportsdirektør, for nogle år siden.

                Hvorfor er det et radikalt kursskifte? Fordi at Jakob aldrig nogensinde har trænet et professionelt fodboldhold som var bolddominerende. OB har udviklet sig til at spille en meget bolddominerende stil. Det vil sige at enten OB skal lave sin stil om eller at Jakob skal lave sin stil om. Det er meget åbenlyst. Hvilken af løsningerne det så bliver, må vi jo så vente med at se, jeg håber bare, at man har respekt nok i OB-toppen til at lade træneren spille den slags fodbold han tror på. Så må det muligvis koste spillere som Greve og JJT.

                Jakob havde et rigtigt godt hold i Sverige med en masse super gode teknikere. Det kan du f.eks. se ved, at Hammarby pt. ligger nr. 1 i Sverige og er det hold der har bolden næstmest. Da Jakob trænede den næsten samme trup, lå de midt i rækken og havde bolden næstmindst. Derfor kan jeg ikke se det som andet end meget nærliggende at tro, at OB kommer til at bevæge sig kraftigt i den retning også. Med mindre man vil tvinge Jakob til at spille en stil, som han ikke tror på eller er tryg ved, og det vil være et kæmpe selvmål, i min verden.
                Ifølge JM hørte han første gang fra OB i tirsdags

                https://www.tv2fyn.dk/artikel/ny-ob-...-ingen-messias

                Comment


                  #53
                  Vi fik også muligheden for et interview med Jakob Michelsen i dag. Det kan læses her.

                  http://obstruktion.dk/michelsen-skal...eksibelt-hold/

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Vi fik også muligheden for et interview med Jakob Michelsen i dag. Det kan læses her.

                    http://obstruktion.dk/michelsen-skal...eksibelt-hold/
                    God og fyldig artikel. Tak

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Ifølge JM hørte han første gang fra OB i tirsdags

                      https://www.tv2fyn.dk/artikel/ny-ob-...-ingen-messias
                      Så OB har gennemanalyseret trænermarkedet på 24 timer og fundet frem til, at Michelsen var den rigtige. Jo det lyder da plausibelt, det lugter ikke af noget man allerede havde bestemt sig for, da Kent blev fyret.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Så OB har gennemanalyseret trænermarkedet på 24 timer og fundet frem til, at Michelsen var den rigtige. Jo det lyder da plausibelt, det lugter ikke af noget man allerede havde bestemt sig for, da Kent blev fyret.
                        Da man kun handler indenrigs og man ville have et stort navn var listen vel ikke så lang :) Ikke når man sorterede dem fra der allerede var i arbejde.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Da man kun handler indenrigs og man ville have et stort navn var listen vel ikke så lang :) Ikke når man sorterede dem fra der allerede var i arbejde.
                          Du har givetvis ret. Hvis bruttolisten er Michelsen, Riddershold og Kuhn kan man jo hurtigt komme i mål via udelukkelsesmetoden.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Spørgsmålet er så bare, hvor og hvornår man synes, at Michelsen har vist, at han kan levere den slags fodbold. I 2. division med Skive? I min verden er det naivt at tro på, at OB ikke kommer til at få et helt andet udtryk med tiden. Og det værste der kan ske er, at de sætter sig mellem to stole.
                            Hvor må det være trist at være så negativ på dag med en stor OB nyhed, og nye muligheder for en bedre OB fremtid. Er du overhovedet OB fan eller i familie med Kent N ?.

                            Comment


                              #59
                              Velkommen til vores klub . Bliver spændende at se hvad han bringer og om han fremstår mere troværdig end KN . Fedt at det ikke er en af de sædvanlige skampulede rundetrunter af trænere .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Naturligvis! Mange herinde er dog rigtig gode til at tro, at alt det en virksomhed melder ud er 1 til 1-sandheden. Så kan man hurtigt bruge fra scratch-udtalelsen til at konkludere, at OB ikke har styr på tingene, og at de nu da aldrig når at få hentet den rigtige træner inden sæsonstart. De har for længst været forudseende og der manglede vel tæt på kun en underskrift.


                                Det er det, som de dygtigste erhvervsledere kalder rettidig omhu - tak for det.

                                Comment

                                Working...
                                X