Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det nye OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Jeg vil mene din analyse er helt afmarcheret.

    1. For det først er man holdt op med at tale om den strategi. Man siger faktisk, at man ikke har nogen. Hverken KN eller JH referer eksplit til strategien men fremmumler et eller andet om unge spillere.

    2. For det andet har man ikke fulgt strategien. Investeringen i ungdomsarbejdet er kommet en del år efter strategien blev vedtaget - de første år - og faltisk helt ind til i dag - har man gjordt det komplet modsatte: Inkøbt dyre udlændinge og danskere, der er over the hill og hvis lønkroner af flere omgange både har kostet store underskud og låst udviklingen af holdet.

    Kontrakten med Kent er først kommet meget sent ift. strategien og var jo et brud med tidligere måder at spille på. Kort forinden snakkede Poul Hansen om at OB skulle være en slags dansk Dortmund - hurtigt spil i længderetningen og højt boldpres og så kommer Kent til med præcis den modsatte spillestil.

    3. Som nævnt i en anden tråd virker arbejdet med at få folk på stadion, kommunikationen i klubben og udtalelserne fra den sportslige sektor i øst og vest. Uanset hvor meget jeg prøver kan jeg ikke få dem tol at hænge sammen - og slet ikke med virkeligheden.

    4. I arbejdet med at få folk på stadion har OB i perioden skiftet fra den ene kampagne til den anden. På nuværende tidspunkt er der angiveligt fokus på historien, men den underminerer man selv med alle mulige hurtige, smart i en fart-initiativer, som ikke er forandret hos fans og publikum.

    5. En strategi har en handlingsdimension hvor man beskriver hvor man vil hen hvornår. Her har fortællingen ændret sig radikalt i OB over de senere år, men som regel uden nogen hukommelse ift. hvad man tidligere har sagt.

    Først skulle vi direkte tilbage i toppen. Så var der noget tid uden nogen mål. Så blev det top 6, men hurtigt derefter hurtigt tilbage til toppen. På nuværende tidspunkt bliver der kun snakket om top 6. Ingen nævner længere toppen af dansk fodbold i andet end henkastede bemærkninger og hvor der tidligere var årstal på (men ikke anvisning af midler) så er der nu ingen tindshorisont og heller ingen anvisning af midler. Altså står vi uden langsigtede mål, uden metoder, og uden en angivelse på hvornår vi skal være et andet sted.

    På den måde driftes OB i stedet for at blive udviklet.

    Det skyldes selvfølgelig at mål og metoder skal bakkes op af ejeren. Både ledelsesmæssigt og økonomisk.
    Altså så vil jeg sige, at først og fremmest skal vi være enige om, at der er to perioder i det her. Der er en katastrofal periode under Poul Hansen (og tiden umiddelbart før og efter). Den medregner jeg sådan set slet ikke da vi hurtigt kan blive enige om, at man her sagde ét og gjorde noget andet. Faktisk forlængede man situationen man var i med for mange ligegyldige og dyre udenlandske spillere på lange kontrakter. Man forsømte helt muligheden for at "rydde op".

    Da JH så blev ansat blev de økonomiske bukser strammet yderligere og armbevægelserne blev mindre. Man blev forsigtig med målsætningen, men reelt blev der skruet ned for den. Det er rigtigt. Men det lagde man vel heller ikke skjul på?

    Den overordnede strategi forblev den samme. Og jeg synes bestemt, at jeg stadig forholdsvist ofte hører både JH og KN referere til den. Der er jeg uenig med dig. De gør da ofte et stort nummer ud af at forklare, at truppen er blevet yngre og der er flere fynske spillere på banen. Hvilket også er sandt.

    Og det er klart her snakker jeg kun den sportslige side af den strategi som vi i korte træk blev præsenteret for. Man vil gerne have flere fynske spillere på holdet. Det vil man opnå ved større satsning på talentafdelingen og udvidelse af Øens hold-samarbejdet. På banen vil man gerne spille mere teknisk betonet og underholdende (det har vi så ikke set meget til). Transfermæssigt ville man stræbe imod at hente få, men gode profiler ind udefra.

    Hvilke smarte kampagner og andet lignende man så kører for at få folk på stadion er en anden sag. Derfor skrev jeg "på de store linjer".

    Jeg kigger på hvad man har gjort rent sportsligt. Efter han startede var der en periode, hvor man efter hans eget udsagn med vilje hentede spillere, der ikke var gode nok til OB på nogle mellemkontrakter fordi man kørte med et ekstra reduceret økonomisk råderum pga. nogle dyre kontrakter, der skulle afvikles. Siden da synes jeg tydeligvis man har bevæget sig hen imod den trupsammensætning som man beskrev ifm. strategien. Man har investeret en del i enkelte profiler og andre spillere man henter ind har som regel en alder, der gør, at der er mulighed for udvikling og evt. salg.

    På talentsiden hentede JH ret hurtigt Tonny Hermansen ind som u19-træner. Efter noget tid blev han så talentchef samtidig med en større omlægning og investering i talentafdelingen.

    Det korte af det lange. Forsøger som sådan ikke at forsvare dem, opponerer bare imod, at det skulle være så utydeligt hvad man gerne vil. For mig at se har det primært været scouting og kommunikationen der har fejlet. Isoleret set har de fleste af JHs handlinger været i tråd med strategien.

    Comment


      #17
      Jeg kører jævnligt forbi et af de store OB-bannere i krydset ved Thomas B. Thriges Gade og Østre Stationsvej. Det viser som regel tre spillere med beskidte trøjer. De ser sammenbidte ud og forsøger at udstråle en 'Don't fuck with us'-attitude.

      Problemet er bare, at når man så gerne vil se de her hårde typer i kamp på stadion, så møder man i stedet en flok store skoledrenge, som hverken gider eller kan. Man ser et hold af spillere, som er sat så uforståeligt dårligt sammen, at man overvejer, om OB overhovedet har en professionel ledelse. Man ser en træner, der altid ligner en, som lige har tabt (hvilket han som regel også har) og en sportsdirektør der mest af alt ville egne sig som propagandaminister i et fjernt østeuropæisk land for 30 år siden.

      Det er en snydegave. Pænt pakket ind, men kassen indeholder en stinkende lort, som har ligget og boblet i egen saft lige siden 2010 - tilsat en stor spand stinkende urin og bræk ved Jesper Hansens ansættelse i 2013.

      Jeg tror ikke på det her, og jeg gider det heller ikke. Jeg ønsker bare, at vi kommer af med Jesper Hansen og Kent Nielsen, vender tilbage til det, som OB er skabt af, og stopper med at være en underholdningsfabrik og netværksfacilitator for vores ejer.

      FUCK det nuværende OB. Det er ikke min klub.
      Last edited by StateTrooper; 15-05-2018, 13:25.
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Vi skriver tit om manglende strategi og hvad vil OB og NT.

        Er der nogen der har det gamle skriv fra 2010 som vel er det seneste der er meldt ud?

        Troede jeg havde det fysisk men er væk og har googlet i flere omgange.

        Har kun fundet dette og det er der vel en journalist der et eller andet sted bør stille spørgsmål til?

        http://v3.ob.dk/artikel/ob-her-og-nu...vermorgen.aspx
        Brugte et gammelt trick og har selv skrevet v3 foran linket.

        Linket nedenfor virker derfor for mig:
        http://v3.ob.dk/katalog/et-moderne-ob.aspx

        Det virker til at være et godt trick til andre gamle artikler, at gå via den gamle side på v3.ob.dk

        Comment

        Working...
        X