Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Mon dog dommeren bliver bedre af en karantæne...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Altså, man ændrer jo ikke i selve kampforløbet (som i tilfældet med Vendsyssels annullerede mål) ved at ændre de efterfølgende karantænedage. Dommerfejlen har en umiddelbar konsekvens i begge tilfælde, som en vellykket appel ikke ændrer på. Derimod fjerner man den dobbelte straf, som en udvisning + karantæne er - og det synes jeg personligt er meget fornuftigt.
      Næ men i andre tilfælde vil/kan man ikke gå ind og give karantæne for svinestreger hvis dommeren har set det i kampen og påtalt det eller givet gult kort, der gælder reglen om dommerskøn.

      og hvorfor kan den ene få annulleret sin karantæne når den anden ikke kan? Herning spillerens udvisning var ikke kamp afgørende det var Horsens spilleren’s
      Last edited by Magge; 01-03-2019, 19:09.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        AaB - Hobro 0 -1 fedt.

        Comment


          AaB - Hobro slutter 1 - 1 det er værd at tage med. AaB skal til Brøndby i næste runde.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            AaB - Hobro slutter 1 - 1 det er værd at tage med. AaB skal til Brøndby i næste runde.
            Ligner at en uafgjort sagtens kan bruges til noget søndag. En sejr er selvfølgelig at foretrække men en uafgjort 5 min før tid skal ikke satses IMO

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Syntes det er forrykt at man går ind og annullerer gule/røde kort. Hvorfor skal der være en mulighed for at omstøde en sådan dommerfejl når der i andre tilfælde ikke kan ændres på de mange dommerfejl så som Vensyssel annullerede mål. Man skulle hellere samktionere dommerne og give dem en længere pause efter kampafgørende brølere og fratagelse af oplagte mål/chancer.

              Man kunne eksempelvis hæve bødestørrelserne betragteligt for tilskueruroligheder og lade en del beløbet gå til bedre uddannelse af dommerne og man kan afkræve klubberne et fast beløb til samme formål.
              Enig i tanken af den sidste del af dit indlæg. Fuldtidsprofessionelle dommere. Og hvis det kan financieres af nogle idioter, så er det glimrende.

              Den første del forstår jeg ikke helt. Fordi vi ikke kan rette alle fejl, skal vi ikke rette nogen fejl? Hvis vi havde massere af dommere, kunne sanktioner måske være en mulighed. Men tror der er rigeligt ved “straf” ved at lave fejl som dommere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Næ men i andre tilfælde vil/kan man ikke gå ind og give karantæne for svinestreger hvis dommeren har set det i kampen og påtalt det eller givet gult kort, der gælder reglen om dommerskøn.

                og hvorfor kan den ene få annulleret sin karantæne når den anden ikke kan? Herning spillerens udvisning var ikke kamp afgørende det var Horsens spilleren’s
                Fordi man har vurderet, at de var hold i FCM’s anke og ikke i Horsens’. Det er vel forholdsvist simpelt - en anke skal jo ikke automatisk efterkommes. Jeg siger på ingen måde, systemet er perfekt, men jeg kan ikke se problemet i at man retter lidt op på en fejl. Derimod tvivler jeg stærkt på, at det vil hjælpe noget som helst at stange dommerkarantæner ud hver gang der er en stor dommerfejl.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                  Fordi man har vurderet, at de var hold i FCM’s anke og ikke i Horsens’. Det er vel forholdsvist simpelt - en anke skal jo ikke automatisk efterkommes. Jeg siger på ingen måde, systemet er perfekt, men jeg kan ikke se problemet i at man retter lidt op på en fejl. Derimod tvivler jeg stærkt på, at det vil hjælpe noget som helst at stange dommerkarantæner ud hver gang der er en stor dommerfejl.
                  Helt enig. En fejldom behøver ikke følges op af endnu en fejldom mht karantæne.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ligner at en uafgjort sagtens kan bruges til noget søndag. En sejr er selvfølgelig at foretrække men en uafgjort 5 min før tid skal ikke satses IMO
                    Der skal bruges 4 point i de sidste 3 kampe. Jeg mener chancen for 3 point er størst mod Brøndby. Tror det bliver
                    Svært mod AGF og Randers, men 3 gange uafgjort kan måske godt være nok.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Der skal bruges 4 point i de sidste 3 kampe. Jeg mener chancen for 3 point er størst mod Brøndby. Tror det bliver
                      Svært mod AGF og Randers, men 3 gange uafgjort kan måske godt være nok.
                      Uenig. Jeg har en skidt fornemmelse vs Brøndby. De har ikke været prangende under Retov, men har trods alt to sejre i to kampe med ny træner. Den slags giver energi og selvtillid. Desuden: En vigtig kamp med stor opbakning på Odense Stadion, den slags har det med at ende uforløst. Forhåbentlig er det anerledes under JM, og hvis Drachmann er klar, er han måske også den type personlighedsmæssigt, som vi har manglet før. Men alt andet lige tror jeg mere på en sejr mod Randers hjemme og tager gerne uafgjort mod BIF (og AGF for den sags skyld).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Der skal bruges 4 point i de sidste 3 kampe. Jeg mener chancen for 3 point er størst mod Brøndby. Tror det bliver
                        Svært mod AGF og Randers, men 3 gange uafgjort kan måske godt være nok.
                        Mener også BIF kampen er en nøgle kamp, hvis vi formår at vinde den ser det rigtigt godt ud, vi har formået at spille os i en pokal semifinale uden stærkeste opstilling. Tror på 4 til 6 point mod Esbjerg og Randers, en god mulighed for til at positionere sig inden slutspillet, og gå efter Bronzen.

                        Vores angribere er varme Kadrii AK så der er god grund til optimisme.

                        Bronze og pokaltriump i samme sæson mulighederne er der så absolut.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Tror på 4 til 6 point mod Esbjerg og Randers
                          Mod Esbjerg og Randers? Vi har Brøndby, AGF og Randers tilbage i grundspillet?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                            Uenig. Jeg har en skidt fornemmelse vs Brøndby. De har ikke været prangende under Retov, men har trods alt to sejre i to kampe med ny træner. Den slags giver energi og selvtillid. Desuden: En vigtig kamp med stor opbakning på Odense Stadion, den slags har det med at ende uforløst. Forhåbentlig er det anerledes under JM, og hvis Drachmann er klar, er han måske også den type personlighedsmæssigt, som vi har manglet før. Men alt andet lige tror jeg mere på en sejr mod Randers hjemme og tager gerne uafgjort mod BIF (og AGF for den sags skyld).
                            Jeg ser Randers som et marginalt bedre hold end Brøndby. Taber OB i morgen tror jeg top 6 bliver svært.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
                              Mod Esbjerg og Randers? Vi har Brøndby, AGF og Randers tilbage i grundspillet?
                              jo det gik lidt for hurtigt

                              Comment


                                Ser fint ud for os, hvis Randers taber i Haderslev, bagud 2-0😉

                                Comment

                                Working...
                                X