Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Meget kan ske på 1 måned når man får ny direktør. Men jeg forventer heller ingenting

    Men de kan lige vove på at hente 3-4 unge op, sælge Grytebust og hente et par sådan okay spillere og prøve at sælge mig den Top 6 fantasi igen..
    Så bliver jeg æderperkme sur. Som i rigtig sur

    Så hellere meld ud at i år bliver ungdommens år med kontinuitet osv og ambitionerne er Top 10. Så kan jeg lære at leve med det og acceptere det.
    Men ingen Top 6 fatamorganaer her tak
    Nu var vi tæt på at opnå målsætning og tror vi solgte den med Tingager (uden at hente en fuldgyldig erstatning). Det er vel kun 2 eller tre profiler vi mangler for at være seriøs kandidat for top 6. Og naturlig den rigtige træner som lykkes at stabilisere holdets niveau og slukke den store udsving i holdets præstationer.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Bonde får ikke kontrakt. Det er jeg 99% sikker på. Han spillede også VB. Buus bliver heller ikke erstattet.

      Men pladserne bliver hurtigt fyldt ud hvis Yao også bliver
      Jeg vil gerne forhøje dine 99 % til 99,5%. Han har simpelthen ikke vist nok for U19. Buus var meget, meget mere tydelig på det niveau.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
        Jeg vil gerne forhøje dine 99 % til 99,5%. Han har simpelthen ikke vist nok for U19. Buus var meget, meget mere tydelig på det niveau.
        Nåh nåh. Du raiser.. Jammen så går jeg All in og siger 100%...

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Nu var vi tæt på at opnå målsætning og tror vi solgte den med Tingager (uden at hente en fuldgyldig erstatning). Det er vel kun 2 eller tre profiler vi mangler for at være seriøs kandidat for top 6. Og naturlig den rigtige træner som lykkes at stabilisere holdets niveau og slukke den store udsving i holdets præstationer.
          Og det er da helt korrekt, men en udmelding omkring en top 6 målsætning er simpelthen nødt til at blive bakket op af indkøb. Det går ikke at slynge en fantasi målsætning ud igen! Om vi var tæt på eller ej er underordnet når sæsonen slutter og vi ikke har nået målsætningen! Jeg har den dybeste respekt for målsætningen, så længe handlingerne bag også indikere at det er det man vil! Slynger man ud at det hedder overlevelse i år, og at de unge får chancen, jamen så er jeg tilfreds, for så forventer jeg ikke profil indkøb, men spilletid til talenterne. Det handler i bund og grund bare om at sætte en realistisk målsætning på baggrund af de valg de ønsker at træffe med klubben og truppen og den sammensætning der skal være i den kommende sæson!

          /Dinjo

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
            Og det er da helt korrekt, men en udmelding omkring en top 6 målsætning er simpelthen nødt til at blive bakket op af indkøb. Det går ikke at slynge en fantasi målsætning ud igen! Om vi var tæt på eller ej er underordnet når sæsonen slutter og vi ikke har nået målsætningen! Jeg har den dybeste respekt for målsætningen, så længe handlingerne bag også indikere at det er det man vil! Slynger man ud at det hedder overlevelse i år, og at de unge får chancen, jamen så er jeg tilfreds, for så forventer jeg ikke profil indkøb, men spilletid til talenterne. Det handler i bund og grund bare om at sætte en realistisk målsætning på baggrund af de valg de ønsker at træffe med klubben og truppen og den sammensætning der skal være i den kommende sæson!

            /Dinjo
            Enig. Og netop det at man i 2 sæsoner nu har overvurderet sig selv og ikke har nået målsætningen burde være nok til at overveje om enten målsætningen skal ændres eller om det er truppen der skal. For ellers fejler man bare for 3. År i træk
            Og så er det spørgsmålet om JHs røv kommer til at stå for tur

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
              Og det er da helt korrekt, men en udmelding omkring en top 6 målsætning er simpelthen nødt til at blive bakket op af indkøb. Det går ikke at slynge en fantasi målsætning ud igen! Om vi var tæt på eller ej er underordnet når sæsonen slutter og vi ikke har nået målsætningen! Jeg har den dybeste respekt for målsætningen, så længe handlingerne bag også indikere at det er det man vil! Slynger man ud at det hedder overlevelse i år, og at de unge får chancen, jamen så er jeg tilfreds, for så forventer jeg ikke profil indkøb, men spilletid til talenterne. Det handler i bund og grund bare om at sætte en realistisk målsætning på baggrund af de valg de ønsker at træffe med klubben og truppen og den sammensætning der skal være i den kommende sæson!

              /Dinjo
              Alt andet end en top6 udmelding må lyde mærkeligt for vores tidligere træner, når begrundelsen for fyringen er svigtende resultater, og uforløst potentiale i truppen.

              Jeg mener da også der skal erstattes 1:1 på de fleste pladser (her er vi vel godt på vej) dog især på keeperpladsen såfremt Gryte sælges, og på enkelte pladser skal der også opgraderes. Spillere der kan og vil påtage sig ansvar, og løfte og støtte i de rigtige situationer. Udskiftningen på trænerbænken skal selvf. også tænkes ind i den struktur og vision klubben arbejder med, så der fortsat er en tilgang til sl-truppen de kommende år.
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Alt andet end en top6 udmelding må lyde mærkeligt for vores tidligere træner, når begrundelsen for fyringen er svigtende resultater, og uforløst potentiale i truppen.

                Jeg mener da også der skal erstattes 1:1 på de fleste pladser (her er vi vel godt på vej) dog især på keeperpladsen såfremt Gryte sælges, og på enkelte pladser skal der også opgraderes. Spillere der kan og vil påtage sig ansvar, og løfte og støtte i de rigtige situationer. Udskiftningen på trænerbænken skal selvf. også tænkes ind i den struktur og vision klubben arbejder med, så der fortsat er en tilgang til sl-truppen de kommende år.
                Hvis man leger med den tanke at sætte starter holdet op mod evt starter hold næste sæson. Sådan ca

                Sten Grytebust
                Ryan KEP Tingager JBL
                Casper JJ Izu Jønsson
                AK Joan

                Thomas Mikkelsen
                Ryan KEP Lund JBL
                Casper JJ Tverskov Kløve
                AK Helenius

                Det er vel sådan ca som det vil se ud med den trup vi har idag

                Målmand:Svækket
                Forsvar: Svækket
                Midtbane: Forstærket
                Angreb: Status Q

                Ikke meget her der skriger Top 6 her når et emm stærkere hold 17/18 ikke engang kunne nå det. Der skal ske noget

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Hvis man leger med den tanke at sætte starter holdet op mod evt starter hold næste sæson. Sådan ca

                  Sten Grytebust
                  Ryan KEP Tingager JBL
                  Casper JJ Izu Jønsson
                  AK Joan

                  Thomas Mikkelsen
                  Ryan KEP Lund JBL
                  Casper JJ Tverskov Kløve
                  AK Helenius

                  Det er vel sådan ca som det vil se ud med den trup vi har idag

                  Målmand:Svækket
                  Forsvar: Svækket
                  Midtbane: Forstærket
                  Angreb: Status Q

                  Ikke meget her der skriger Top 6 her når et emm stærkere hold 17/18 ikke engang kunne nå det. Der skal ske noget
                  Vi er slet ikke uenige i at hvis det er scenariet vil det skrige til himlen at melde top6 ud som sandsynligt mål. Mit udgangspunkt er jo også at der skal erstattes 1:1 og forstærkes, og her tænker jeg især på cf. hvis Tverskov forbliver på midten. Hvis han kommer tilbage til cf. skal der kikkes på cm. hvor CH er en super sympatisk spiller med energi og vildskab i spillet, og han er supergod for JJT der så kan sætte spillet med "sukkerballer" frem i banen, men der vil stadig mangle noget der. Der hvor OB er fint på vej er da udskiftningen af Nana, Thrane og tildels Joan med Harboe, Frøkjær og Kløve. Så hvis Gryte ryger skal vi som eks. hente Højbjerg eller bedre for at bevare status.
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Vi er slet ikke uenige i at hvis det er scenariet vil det skrige til himlen at melde top6 ud som sandsynligt mål. Mit udgangspunkt er jo også at der skal erstattes 1:1 og forstærkes, og her tænker jeg især på cf. hvis Tverskov forbliver på midten. Hvis han kommer tilbage til cf. skal der kikkes på cm. hvor CH er en super sympatisk spiller med energi og vildskab i spillet, og han er supergod for JJT der så kan sætte spillet med "sukkerballer" frem i banen, men der vil stadig mangle noget der. Der hvor OB er fint på vej er da udskiftningen af Nana, Thrane og tildels Joan med Harboe, Frøkjær og Kløve. Så hvis Gryte ryger skal vi som eks. hente Højbjerg eller bedre for at bevare status.
                    CH=Casper Hansen? :)

                    Men ellers enig. Frygter bare vi mister Tverskov som kun har 1 år tilbage. Det sætter os også en del tilbage

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      CH=Casper Hansen? :)

                      Men ellers enig. Frygter bare vi mister Tverskov som kun har 1 år tilbage. Det sætter os også en del tilbage
                      ja, jeg tænker ofte at hvis der er en "udenforstående" der ikke har kendskab til OB vil det være sort snak at læse sådan et indlæg. Det kan undertiden være en udfordring for mig også sådean lige at dreje aller forkortelserne rigtigt.

                      Hvis Tverskov rejser skal han helt sikkert erstattes, her ved jeg ikke om DAP er den rigtige.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Vi er slet ikke uenige i at hvis det er scenariet vil det skrige til himlen at melde top6 ud som sandsynligt mål. Mit udgangspunkt er jo også at der skal erstattes 1:1 og forstærkes, og her tænker jeg især på cf. hvis Tverskov forbliver på midten. Hvis han kommer tilbage til cf. skal der kikkes på cm. hvor CH er en super sympatisk spiller med energi og vildskab i spillet, og han er supergod for JJT der så kan sætte spillet med "sukkerballer" frem i banen, men der vil stadig mangle noget der. Der hvor OB er fint på vej er da udskiftningen af Nana, Thrane og tildels Joan med Harboe, Frøkjær og Kløve. Så hvis Gryte ryger skal vi som eks. hente Højbjerg eller bedre for at bevare status.
                        Har det på lige måde. Vi var vel kun "én Tingager" fra top 6 i denne sæson. Så hvis vi opgraderer i forsvaret så er vi tæt på. Hvis vi desuden får en ledertyp for holdet så kan vi vel også udligne et salg af Grytebust. Kan god leve med TM og OC på den position hvis vi derfor får en ægte forstærkelse på markspillersiden.
                        Desuden håber jeg på den nye træner. Tror ikke at Kent forløste potentialet i truppen i de sidste år. Ved at der er spiller som roser ham højt. Ikke kun KEP men også Tingager og det er ja god muligt at ham udviklede de god individuelt. Men for mig fejlede ham med at sætte holdet op. Det lignede til dels alt for meget som "yndlingsspillerkultur" hvor ham byggede alt for stædig på enkelte spiller selvom de skuffede igen og igen uden at de blev sat af. Håber at den nye træner henter mere ud af truppen og skaber en sund konkurrencestruktur som giver flere extraprocenter.
                        Alt i alt ser jeg det som stort skridt til Top 4 men Top 6 er i god rækkevidde.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Hvis man leger med den tanke at sætte starter holdet op mod evt starter hold næste sæson. Sådan ca

                          Sten Grytebust
                          Ryan KEP Tingager JBL
                          Casper JJ Izu Jønsson
                          AK Joan

                          Thomas Mikkelsen
                          Ryan KEP Lund JBL
                          Casper JJ Tverskov Kløve
                          AK Helenius

                          Det er vel sådan ca som det vil se ud med den trup vi har idag

                          Målmand:Svækket
                          Forsvar: Svækket
                          Midtbane: Forstærket
                          Angreb: Status Q

                          Ikke meget her der skriger Top 6 her når et emm stærkere hold 17/18 ikke engang kunne nå det. Der skal ske noget
                          Hvis vi kigger på hele truppen, så ser den for nuværende således ud til sæsonstart:
                          Målmænd: ------------------- Forsvar:
                          Gryte --------------------------- KEP
                          Thomas Mikkelsen------------ Tverskov
                          Oliver C ------------------------ Barrett
                          -----------------------------------Ryan
                          -----------------------------------Desler
                          -----------------------------------Marco Lund
                          Midtbane: ------------------ Angreb:
                          Rømer------------------------- Festersen
                          JJT ----------------------------- AK
                          Greve--------------------------- Helenius
                          Casper Nielsen --------------- Yao
                          Kløve -------------------------- Mathias Jørgensen?
                          Eskesen
                          Frøkjær
                          Harboe

                          Det der umiddelbart springer mig i øjnene:
                          1) Vi ser noget skrøbelige ud i forsvarskæden, særligt hvis Tverskov er tiltænkt en rolle som central midt. Der skal en konkurrent til Barret ind, og så skal der også ske noget i midterforsvaret.

                          2) 21(+1?) mand i truppen. Heraf har 8 (+1?) spillet ungdomsfodbold i OB (og så har jeg ikke talt Yao med, hvad man strengt taget ellers godt kunne, og ydermere er der så Thomas Mikkelsen, som er fynbo og angiveligt dedikeret OB fan). Der kan være en god historiefortælling og identitetsopbygning i det på sigt, hvis et par af de unge drenge for alvor kan slå igennem, og det er noget, som kan fortsætte på forholdsvis kontinuerlig basis.
                          Derfor håber jeg også inderligt, at:
                          a) Man finder en træner, der har erfaring med og er dygtig til at integrere unge spillere og hjælpe dem med at forløse deres potentiale.
                          b) Man formår at melde klart og realistisk ud og (på mirakuløs vis ;) ) får bygget noget tålmodighed og ikke mindst entusiasme op omkring OB. Lidt a la de har formået i både Brøndby og AGF faktisk.

                          Jeg er enig med dig i, at truppen ikke skriger Top 6 (lige pt), men det ville jeg faktisk også godt kunne leve med, hvis bare det blev formuleret og forklaret ordentligt. Hvis kassen er slunken, så vil jeg hellere satse på de unge end på diverse tvivlsomme lykkeriddere. Men jeg vil også gerne vide, at det er sådan landet ligger.
                          Last edited by Limefrugten; 25-05-2018, 13:26.

                          Comment


                            #88
                            Ingen gensyn i næste sæson. Utaka forlader Vejle.
                            https://tipsbladet.dk/nyhed/superlig...forlader-vejle
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Ingen gensyn i næste sæson. Utaka forlader Vejle.
                              https://tipsbladet.dk/nyhed/superlig...forlader-vejle
                              Jeg har hørt fra personer omkring VB at han var i dårlig form og forfatning. Han har ikke spillet/været i truppen længe selvom de et langt stykke tid havde svært ved at score. Nulbon og spild af penge var nogle af ordene..

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Hvis vi kigger på hele truppen, så ser den for nuværende således ud til sæsonstart:
                                Målmænd: ------------------- Forsvar:
                                Gryte --------------------------- KEP
                                Thomas Mikkelsen------------ Tverskov
                                Oliver C ------------------------ Barrett
                                -----------------------------------Ryan
                                -----------------------------------Desler
                                -----------------------------------Marco Lund
                                Midtbane: ------------------ Angreb:
                                Rømer------------------------- Festersen
                                JJT ----------------------------- AK
                                Greve--------------------------- Helenius
                                Casper Nielsen --------------- Yao
                                Kløve -------------------------- Mathias Jørgensen?
                                Eskesen
                                Frøkjær
                                Harboe

                                Det der umiddelbart springer mig i øjnene:
                                1) Vi ser noget skrøbelige ud i forsvarskæden, særligt hvis Tverskov er tiltænkt en rolle som central midt. Der skal en konkurrent til Barret ind, og så skal der også ske noget i midterforsvaret.

                                2) 21(+1?) mand i truppen. Heraf har 8 (+1?) spillet ungdomsfodbold i OB (og så har jeg ikke talt Yao med, hvad man strengt taget ellers godt kunne, og ydermere er der så Thomas Mikkelsen, som er fynbo og angiveligt dedikeret OB fan). Der kan være en god historiefortælling og identitetsopbygning i det på sigt, hvis et par af de unge drenge for alvor kan slå igennem, og det er noget, som kan fortsætte på forholdsvis kontinuerlig basis.
                                Derfor håber jeg også inderligt, at:
                                a) Man finder en træner, der har erfaring med og er dygtig til at integrere unge spillere og hjælpe dem med at forløse deres potentiale.
                                b) Man formår at melde klart og realistisk ud og (på mirakuløs vis ;) ) får bygget noget tålmodighed og ikke mindst entusiasme op omkring OB. Lidt a la de har formået i både Brøndby og AGF faktisk.

                                Jeg er enig med dig i, at truppen ikke skriger Top 6 (lige pt), men det ville jeg faktisk også godt kunne leve med, hvis bare det blev formuleret og forklaret ordentligt. Hvis kassen er slunken, så vil jeg hellere satse på de unge end på diverse tvivlsomme lykkeriddere. Men jeg vil også gerne vide, at det er sådan landet ligger.
                                Ja så skal de bare være ærlige omkring det når Enrico kalder til møde. Så kan jeg acceptere det meste. Ærlighed og realitetscheck tak

                                Comment

                                Working...
                                X