Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.

    Enig 16 hold.

    Comment


      #92
      Hvis der skal være 16 hold så er det muligt at gøre som i Polen. Ellers er 16 hold et uheldigt antal. Tvivler på at klubberne er interesseret i at afkorte sæsonen med 6 uger.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg
        Enig 16 hold.
        Jeg er med på 16 hold

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
          Jeg er med på 16 hold
          Var egentlig tilhænger af 12 hold eller 10 hold, men har ændret mening efter de mange fine argumenter.

          Men problemet med 16 hold er vel at der bliver for få kampe hvis holdene kun skal mødes i 2 gange.

          Eller er der løsninger til dette problem. ?

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
            Var egentlig tilhænger af 12 hold eller 10 hold, men har ændret mening efter de mange fine argumenter.

            Men problemet med 16 hold er vel at der bliver for få kampe hvis holdene kun skal mødes i 2 gange.

            Eller er der løsninger til dette problem. ?
            Det kunne være flere kampe i Pokalturneringen måske...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Det kunne være flere kampe i Pokalturneringen måske...
              Der kommer faktisk noget fornuftigt fra Tøffe som foreslår at man tidligere i pokalen spiller runder over to kampe meden ude og hjemmekamp
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #97
                Indfør royal League igen

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                  Din sidste pointe er jeg helt enig i. At spille alle kampe lørdag og søndag, ved 15 tiden og en enkelt kl 18.00 (som I gamle dage) det hæver snittet 😊

                  Hvorfor mener du forøvrigt at superligaen ikke skal konkurrere på underholdning? Jeg synes det er et besyngerligt standpunkt at have.
                  Ellers enig. Superligaen skal konkurrere på kultur og traditioner. Men i høj grad da også underholdning!
                  Hvis man lærer folk, at deres forhold til den lokale fodboldklub skal være instrumentelt, så får man nogle tilskuere hvis forhold til klubben er instrumentelt. Det betyder, at de bliver væk hvis klubben taber, hvis det regner, hvis ipaden, biografen eller kæresten er sjovere og mere spændende.

                  Når man begynder at konstruere ligaer, der kan skabe kunstig “spænding” i alle kampe. Så misser man den fundamentale pointe, at man samtidig fjerner mening.

                  De danske fodboldtopbosser har gennem de sidste 10-15 år gradvist eroderet fundamentet for deres egen fodboldforretning netop fordi de har tænkt kortsigtet underholdning. Guess what? Folk fandt ud af at fransk hotdog i regnvejr ikke er sexet. At fodbold i november ikke er smukt. At dansk fodbold på alle parametre er mindre “underholdende” end tilsvarende ligaer man kan se i tv.

                  Vi var nogen der råbte så højt vi kunne da showet begyndte. Lige lidt har det hjulpet.
                  Last edited by B(ob); 08-04-2018, 22:37.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                    Hvis man lærer folk, at deres forhold til den lokale fodboldklub skal være instrumentelt, så får man nogle tilskuere hvis forhold til klubben er instrumentelt. Det betyder, at de bliver væk hvis klubben taber, hvis det regner, hvis ipaden, biografen eller kæresten er sjovere og mere spændende.

                    Når man begynder at konstruere ligaer, der kan skabe kunstig “spænding” i alle kampe. Så misser man den fundamentale pointe, at man samtidig fjerner mening.

                    De danske fodboldtopbosser har gennem de sidste 10-15 år gradvist eroderet fundamentet for deres egen fodboldforretning netop fordi de har tænkt kortsigtet underholdning. Guess what? Folk fandt ud af at fransk hotdog i regnvejr ikke er sexet. At fodbold i november ikke er smukt. At dansk fodbold på alle parametre er mindre “underholdende” end tilsvarende ligaer man kan se i tv.

                    Vi var nogen der råbte så højt vi kunne da showet begyndte. Lige lidt har det hjulpet.
                    Spot on.
                    Og eftermiddags-traditionen søndag forsvandt. Den således udfordrede vane/ritual kunne ikke overleve.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Spot on.
                      Og eftermiddags-traditionen søndag forsvandt. Den således udfordrede vane/ritual kunne ikke overleve.
                      Det endegyldige bevis for at man totalt har solgt sin sjæl og suverænitet fik vi imo for et par sæsoner siden hvor man i sidste øjeblik udsatte en SL kamp 10 min fordi der var nogle biler et sted som kørte i ring med en dansker som 9 ud af 10 gang udgik af løbene .
                      Hvad mon det næste bliver at fodbolden skal underkaste sig , vild med dans , DK har talent eller landmand søger kærlighed ?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                        Hvis man lærer folk, at deres forhold til den lokale fodboldklub skal være instrumentelt, så får man nogle tilskuere hvis forhold til klubben er instrumentelt. Det betyder, at de bliver væk hvis klubben taber, hvis det regner, hvis ipaden, biografen eller kæresten er sjovere og mere spændende.

                        Når man begynder at konstruere ligaer, der kan skabe kunstig “spænding” i alle kampe. Så misser man den fundamentale pointe, at man samtidig fjerner mening.

                        De danske fodboldtopbosser har gennem de sidste 10-15 år gradvist eroderet fundamentet for deres egen fodboldforretning netop fordi de har tænkt kortsigtet underholdning. Guess what? Folk fandt ud af at fransk hotdog i regnvejr ikke er sexet. At fodbold i november ikke er smukt. At dansk fodbold på alle parametre er mindre “underholdende” end tilsvarende ligaer man kan se i tv.

                        Vi var nogen der råbte så højt vi kunne da showet begyndte. Lige lidt har det hjulpet.
                        På mange pointer er jeg såmænd enig. Jeg kan bare ikke se, hvorfor 16 hold ville gøre det mere interessant for den almene fodbold fan. Du forholder sig overhovedet ikke til, hvorfor du mener at Superligaen ikke skal konkurrere på spænding?

                        Dit romantiske forhold og idé omkring hvordan fodbold i Danmark og specifikt Superligaen skal være, tror jeg ikke har potentiale i Danmark, når vi tænker på vores lands størrelse og antal indbyggere. Sverige og Norge har en helt anderledes geografisk sammensætning, som berettiger 16 hold. Og jeg mener ikke at dette skyldes "10-15 års overgreb på dansk fodbold", men derimod helt fundamentale andre forhold end i vores to skandinaviske naboer.

                        Generelt, hvilken tid er det du ser så romantisk tilbage på? Hvordan var niveauet, tilskuertallet, intensiteten osv. for 10-15 år siden? Hvornår smagte hotdoggen bedre i regnvejr?
                        Last edited by Prins Henrik; 09-04-2018, 17:14.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.
                          Hep og hey.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                            På mange pointer er jeg såmænd enig. Jeg kan bare ikke se, hvorfor 16 hold ville gøre det mere interessant for den almene fodbold fan. Du forholder sig overhovedet ikke til, hvorfor du mener at Superligaen ikke skal konkurrere på spænding?

                            Dit romantiske forhold og idé omkring hvordan fodbold i Danmark og specifikt Superligaen skal være, tror jeg ikke har potentiale i Danmark, når vi tænker på vores lands størrelse og antal indbyggere. Sverige og Norge har en helt anderledes geografisk sammensætning, som berettiger 16 hold. Og jeg mener ikke at dette skyldes "10-15 års overgreb på dansk fodbold", men derimod helt fundamentale andre forhold end i vores to skandinaviske naboer.

                            Generelt, hvilken tid er det du ser så romantisk tilbage på? Hvordan var niveauet, tilskuertallet, intensiteten osv. for 10-15 år siden? Hvornår smagte hotdoggen bedre i regnvejr?
                            "Sverige og Norge har en helt anderledes geografisk sammensætning, som berettiger 16 hold".

                            Hvorledes, min logik siger mig at et større land med få indbyggere ville tendere til færre hold ... da der er så store afstande.
                            Hvordan kommer du frem til det modsatte?
                            Sport skal være sportsligt og fair, ikke bare et middel til spænding ... med halvering af point, absurde slutspil osv.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Når man sidder og ser Esbjerg - Vejle er der ingen tvivl om at ingen af holdene har noget at gøre i superligaen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Når man sidder og ser Esbjerg - Vejle er der ingen tvivl om at ingen af holdene har noget at gøre i superligaen.
                                Nej men der ville stadig være fedt med Vejle i superligaen. Ville være en fantastisk away

                                Comment

                                Working...
                                X