Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ligeyldigheden dræber klubben...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ligeyldigheden dræber klubben...

    I 26 år gjorde jeg alt jeg kunne for at se alle klubbens kampe, og når det ikke kunne lykkedes så skulle sammendraget ihvertfald ses hurtigst muligt! De sidste 3 år har det ikke været sådan. I fredags var jeg ikke engang klar over at vi spillede, og jeg har stadig ikke set højdepunkterne og gider heller ikke!
    Jeg kan forstå at kampen levede ned til mine forventninger til holdet, JH og KN. Jeg vil ikke komme ind på hvorfor her, det bliver diskuteret rigeigt herinde. Men det slog mig at jeg at OB spillede og jeg var ligeglad, vi tabte og det rørte mig ikke!

    Michael Gravgaard er en klaphat, men han har sagt noget meget sigende for nyeligt "mange klubber tror de lever af at spille fodbold, men i virkeligheden lever de af interssen for fodbold!". Jeg har i høj grad stadig min interesse for fodbold, det er bare ikke længere OB jeg bruger min tid og penge på.

    Jeg savner OB, jeg savner passionen, jeg savner stemningen på stadion og jeg håber at jeg en dag for det tilbage. Min passion, interesse og kærlighed til klubben er total uafhængig af spillernes niveau og budgettets størrelse, det er drevet af den passion og det liv folkene i klubben lægger i det! Jeg savner at se aktionærer, sponsorer og direktører hoppe og danse på triunen i medlevelse som Kim Brink gjorde, jeg savner at se en træner der kommunikere med tilhængerne som Ove P gjorde, jeg savner spillere der dør med støvlerne på og som kaster sig ned i flyvende tacklinger som Michael Schjønberg gjorde! Jeg savner de klassiske OB dyder, og jeg savner at se at det hele betyder noget for dem der har fået lov til at få en lønseddel for at være involveret i OB!

    #2
    Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
    I 26 år gjorde jeg alt jeg kunne for at se alle klubbens kampe, og når det ikke kunne lykkedes så skulle sammendraget ihvertfald ses hurtigst muligt! De sidste 3 år har det ikke været sådan. I fredags var jeg ikke engang klar over at vi spillede, og jeg har stadig ikke set højdepunkterne og gider heller ikke!
    Jeg kan forstå at kampen levede ned til mine forventninger til holdet, JH og KN. Jeg vil ikke komme ind på hvorfor her, det bliver diskuteret rigeigt herinde. Men det slog mig at jeg at OB spillede og jeg var ligeglad, vi tabte og det rørte mig ikke!

    Michael Gravgaard er en klaphat, men han har sagt noget meget sigende for nyeligt "mange klubber tror de lever af at spille fodbold, men i virkeligheden lever de af interssen for fodbold!". Jeg har i høj grad stadig min interesse for fodbold, det er bare ikke længere OB jeg bruger min tid og penge på.

    Jeg savner OB, jeg savner passionen, jeg savner stemningen på stadion og jeg håber at jeg en dag for det tilbage. Min passion, interesse og kærlighed til klubben er total uafhængig af spillernes niveau og budgettets størrelse, det er drevet af den passion og det liv folkene i klubben lægger i det! Jeg savner at se aktionærer, sponsorer og direktører hoppe og danse på triunen i medlevelse som Kim Brink gjorde, jeg savner at se en træner der kommunikere med tilhængerne som Ove P gjorde, jeg savner spillere der dør med støvlerne på og som kaster sig ned i flyvende tacklinger som Michael Schjønberg gjorde! Jeg savner de klassiske OB dyder, og jeg savner at se at det hele betyder noget for dem der har fået lov til at få en lønseddel for at være involveret i OB!
    Det tror jeg mange kan nikke genkendende til. Det har været fremme mange gange de sidste 3 år.
    Det helt store spørgsmål som mange gerne vil have svar på. Hvad vil ejerkredsen med OB? Hvad er ambitionerne?

    Comment


      #3
      EEEEEENIG!!!!!!!!

      Så dog kampen fredag på TV, og så igen igen hvordan træneren/holdsætteren endnu engang blamerede sig, ved ikke at starte med de bedste 11!!!!!! Vor herre bevares hvor var det ringe, der blev rettet fejl i udskiftningerne, men der var skaden sket. Det er et hold af B og C-spillere man forventer kan spille tiki-taka, ja det kan de imod dårlige hold, men møder man modstand er og bliver det forfærdeligt at overvære.

      Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
      I 26 år gjorde jeg alt jeg kunne for at se alle klubbens kampe, og når det ikke kunne lykkedes så skulle sammendraget ihvertfald ses hurtigst muligt! De sidste 3 år har det ikke været sådan. I fredags var jeg ikke engang klar over at vi spillede, og jeg har stadig ikke set højdepunkterne og gider heller ikke!
      Jeg kan forstå at kampen levede ned til mine forventninger til holdet, JH og KN. Jeg vil ikke komme ind på hvorfor her, det bliver diskuteret rigeigt herinde. Men det slog mig at jeg at OB spillede og jeg var ligeglad, vi tabte og det rørte mig ikke!

      Michael Gravgaard er en klaphat, men han har sagt noget meget sigende for nyeligt "mange klubber tror de lever af at spille fodbold, men i virkeligheden lever de af interssen for fodbold!". Jeg har i høj grad stadig min interesse for fodbold, det er bare ikke længere OB jeg bruger min tid og penge på.

      Jeg savner OB, jeg savner passionen, jeg savner stemningen på stadion og jeg håber at jeg en dag for det tilbage. Min passion, interesse og kærlighed til klubben er total uafhængig af spillernes niveau og budgettets størrelse, det er drevet af den passion og det liv folkene i klubben lægger i det! Jeg savner at se aktionærer, sponsorer og direktører hoppe og danse på triunen i medlevelse som Kim Brink gjorde, jeg savner at se en træner der kommunikere med tilhængerne som Ove P gjorde, jeg savner spillere der dør med støvlerne på og som kaster sig ned i flyvende tacklinger som Michael Schjønberg gjorde! Jeg savner de klassiske OB dyder, og jeg savner at se at det hele betyder noget for dem der har fået lov til at få en lønseddel for at være involveret i OB!

      Comment


        #4
        Den her bliver jeg nødt til at blande mig lidt i.

        Jeg vil ikke belære folk om, hvordan de skal følge OB, ligesom andre heller ikke skal pege fingre af mig, fordi jeg bliver ved med at følge klubben, selvom det ikke går så godt, som vi alle håber på.

        Vi sidder på pressepladserne, når vi dækker kampene, og jeg kan sige, at hvis man savner at se sponsorer og diverse høje herrer leve sig med i kampene, så kan man bare komme på stadion. Det kan godt være, der ikke er så meget hop og dans (Det indbyder resultaterne vel ikke rigtig til), men medlevelse er der nu masser af.

        Det med at det skal betyde noget for dem, der får penge for at være involveret i OB, det synes jeg faktisk, vi ser ret ofte. Efter kampen mod AGF var der da et par eksempler. Vi startede med at lave et interview med Jacob Buus, der selvfølgelig var ked af resultatet, men det var en mand, der var virkelig stolt over hans 45 minutter. Det var en kæmpe drengedrøm, der var gået i opfyldelse for en mangeårig OB-fan. Vi snakkede med Ryan, der var den første nede ved Mikanovic, da han stod, og provokerede fansene. Han fortalte, det var vigtigt for ham at få sat en stopper for det, fordi han ikke mente, OB's fans havde fortjent det. Vi snakkede med Thrane efter kampen, og han kom virkelig ud, og var langt nede i kælderen. Han gik, og kiggede ned i jorden, og var tydeligt berørt af resultatet. Han kom, og klappede os på skulderen, fordi han også godt ved, hvad sådan et nederlag betyder for os. (Og lad nu være med at starte en shitstorm mod Thrane her for hans præstation. Det er ikke det, det drejer sig om). Det samme gjorde sig gældende for AK, det var også tydeligt at se, at resultatet påvirkede ham.

        Det skal selvfølgelig ikke undskylde noget, for præstationen på banen var så sandelig ikke god, men jeg kan sgu godt lide, når man kan se på spillerne, at de er påvirkede af at have tabt en kamp.

        Man skal også lige huske, at det ikke kun er spillerne, Kent Nielsen og Jesper Hansen, der er på lønningslisten i klubben. Hvis man tager en tur i Ådalen, kan man møde rigtig mange mennesker, der arbejder rigtig hårdt for OB, og gør det med stor passion.

        Den sidste ting er det med, at det ikke var det bedste hold, der spillede mod AGF. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad folk mener, var det bedst mulige hold at stille, men KEP og Greve var yderst tvivlsomme, og som jeg hører det, var Greve i hvert fald ikke i stand til at starte inde.

        Det her indlæg skal ikke ses som et forsvar af klubben, for der er bestemt ting, der ville være anderledes, hvis jeg bestemte. Jeg fortæller udelukkende, hvad jeg oplever.

        Comment


          #5
          Ret skal jo da være ret, så fint du supplerer.

          Lidt malurt: en spiller kan godt være meget ked af at miste top-6 af personlige, karrieremæssige grunde. Det behøver ikke at være på grund af kærlighed til klubben - og dens fans
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Ret skal jo da være ret, så fint du supplerer.

            Lidt malurt: en spiller kan godt være meget ked af at miste top-6 af personlige, karrieremæssige grunde. Det behøver ikke at være på grund af kærlighed til klubben - og dens fans
            Det har du helt sikkert ret i. Hvad grunden er, kan selvfølgelig være svær at se, men jeg kan nu alligevel godt lide at se spillere, der er kede af at have tabt en kamp for OB. Hellere det end dem, der virker ligeglade efter et nederlag, og dem har der da også været nogle af.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
              Den her bliver jeg nødt til at blande mig lidt i.

              Jeg vil ikke belære folk om, hvordan de skal følge OB, ligesom andre heller ikke skal pege fingre af mig, fordi jeg bliver ved med at følge klubben, selvom det ikke går så godt, som vi alle håber på.

              Vi sidder på pressepladserne, når vi dækker kampene, og jeg kan sige, at hvis man savner at se sponsorer og diverse høje herrer leve sig med i kampene, så kan man bare komme på stadion. Det kan godt være, der ikke er så meget hop og dans (Det indbyder resultaterne vel ikke rigtig til), men medlevelse er der nu masser af.

              Det med at det skal betyde noget for dem, der får penge for at være involveret i OB, det synes jeg faktisk, vi ser ret ofte. Efter kampen mod AGF var der da et par eksempler. Vi startede med at lave et interview med Jacob Buus, der selvfølgelig var ked af resultatet, men det var en mand, der var virkelig stolt over hans 45 minutter. Det var en kæmpe drengedrøm, der var gået i opfyldelse for en mangeårig OB-fan. Vi snakkede med Ryan, der var den første nede ved Mikanovic, da han stod, og provokerede fansene. Han fortalte, det var vigtigt for ham at få sat en stopper for det, fordi han ikke mente, OB's fans havde fortjent det. Vi snakkede med Thrane efter kampen, og han kom virkelig ud, og var langt nede i kælderen. Han gik, og kiggede ned i jorden, og var tydeligt berørt af resultatet. Han kom, og klappede os på skulderen, fordi han også godt ved, hvad sådan et nederlag betyder for os. (Og lad nu være med at starte en shitstorm mod Thrane her for hans præstation. Det er ikke det, det drejer sig om). Det samme gjorde sig gældende for AK, det var også tydeligt at se, at resultatet påvirkede ham.

              Det skal selvfølgelig ikke undskylde noget, for præstationen på banen var så sandelig ikke god, men jeg kan sgu godt lide, når man kan se på spillerne, at de er påvirkede af at have tabt en kamp.

              Man skal også lige huske, at det ikke kun er spillerne, Kent Nielsen og Jesper Hansen, der er på lønningslisten i klubben. Hvis man tager en tur i Ådalen, kan man møde rigtig mange mennesker, der arbejder rigtig hårdt for OB, og gør det med stor passion.

              Den sidste ting er det med, at det ikke var det bedste hold, der spillede mod AGF. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad folk mener, var det bedst mulige hold at stille, men KEP og Greve var yderst tvivlsomme, og som jeg hører det, var Greve i hvert fald ikke i stand til at starte inde.

              Det her indlæg skal ikke ses som et forsvar af klubben, for der er bestemt ting, der ville være anderledes, hvis jeg bestemte. Jeg fortæller udelukkende, hvad jeg oplever.
              Det er fair nok, at du deler, hvad du selv oplever- det gør vi jo også. Og jeg har en oplevelse af ligegyldighed fra mange folk, der tidligere har fulgt OB med passion. Ligegyldighed fra mig selv - jeg sad helt passiv igennem 90 minutter imod AGF - fra folkene omkring mig, der er mere interesseret i privat samtale end både spil på banen og stemning- ligegyldighed fra min omgangskreds - engang, ja kun for et par år siden var vi 5-8 på stadion samtidigt- nu er vi kun 3 - og imod Lyngby kun mig. Ligegyldighed fra kollegaer og bekendte, der før i tiden godt kunne gå op i OB uanset om de kom på stadion eller ej.

              Ligegyldighed fra folket når der kun kommer 3 et halvt tusind til en vigtig hjemmekamp- og når fanklubben ikke kan fylde en bus til en udekamp, så de nu er tvunget til at leje minibus.

              Et eller andet er helt gal- og det er på ledelsesplan. Det er mangel på kommunikation og følelsen af at blive talt ned til og følelsen af at de anser vores mening som et irritationsmoment, mere end én åbenhjertig bekymring fra passionerede fans.

              Du kan muligvis tolke skuffelse som tegn på noget andet, men jeg og andre har en oplevelse af, at når selv passionerede fans med lignende tilhørsforhold og fortid som min egen (25 år, fast sæsonkortholder, udebanefarende, udlandstagende, træningskamp og ungdomsholdseende) lige pludselig finder OB aldeles uinteressant, så er der mere end noget almindeligt galt.

              Jeg har dyb respekt for, at du/I kan holde din/jeres passion så meget oppe, at I kan lave jeres vitale og fremragende projekt.

              Men forstår du ikke frustrationen, der ligger bag, at der er nogen, der mener det er en tragedie og meget sigende, at det er udelukkende tilhængerne selv, som jer og Stemmer fra Ådalen, der gør noget som i mange henseender er klasser over, hvad OBs egen PR afdeling overhovedet kan komme på for at vække begejstringen for OB?

              Uprætentiøst- lavet udelukkende for at glæde andre OB fans ud over jer selv- til forskel for den kundetænkning der uundgåeligt eksisterer i en underholdningskoncern, hvor fodbold kun er en underafdeling?

              Vi bløder fans. Den eneste måde at få dem tilbage er at kysse deres dertil indrettede - også mandagstrænerne.

              Min begejstring bliver i øjeblikket udelukkende vækket af jer.

              Det er et sygdomstegn, hvis du spørger mig.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Det er fair nok, at du deler, hvad du selv oplever- det gør vi jo også. Og jeg har en oplevelse af ligegyldighed fra mange folk, der tidligere har fulgt OB med passion. Ligegyldighed fra mig selv - jeg sad helt passiv igennem 90 minutter imod AGF - fra folkene omkring mig, der er mere interesseret i privat samtale end både spil på banen og stemning- ligegyldighed fra min omgangskreds - engang, ja kun for et par år siden var vi 5-8 på stadion samtidigt- nu er vi kun 3 - og imod Lyngby kun mig. Ligegyldighed fra kollegaer og bekendte, der før i tiden godt kunne gå op i OB uanset om de kom på stadion eller ej.

                Ligegyldighed fra folket når der kun kommer 3 et halvt tusind til en vigtig hjemmekamp- og når fanklubben ikke kan fylde en bus til en udekamp, så de nu er tvunget til at leje minibus.

                Et eller andet er helt gal- og det er på ledelsesplan. Det er mangel på kommunikation og følelsen af at blive talt ned til og følelsen af at de anser vores mening som et irritationsmoment, mere end én åbenhjertig bekymring fra passionerede fans.

                Du kan muligvis tolke skuffelse som tegn på noget andet, men jeg og andre har en oplevelse af, at når selv passionerede fans med lignende tilhørsforhold og fortid som min egen (25 år, fast sæsonkortholder, udebanefarende, udlandstagende, træningskamp og ungdomsholdseende) lige pludselig finder OB aldeles uinteressant, så er der mere end noget almindeligt galt.

                Jeg har dyb respekt for, at du/I kan holde din/jeres passion så meget oppe, at I kan lave jeres vitale og fremragende projekt.

                Men forstår du ikke frustrationen, der ligger bag, at der er nogen, der mener det er en tragedie og meget sigende, at det er udelukkende tilhængerne selv, som jer og Stemmer fra Ådalen, der gør noget som i mange henseender er klasser over, hvad OBs egen PR afdeling overhovedet kan komme på for at vække begejstringen for OB?

                Uprætentiøst- lavet udelukkende for at glæde andre OB fans ud over jer selv- til forskel for den kundetænkning der uundgåeligt eksisterer i en underholdningskoncern, hvor fodbold kun er en underafdeling?

                Vi bløder fans. Den eneste måde at få dem tilbage er at kysse deres dertil indrettede - også mandagstrænerne.

                Min begejstring bliver i øjeblikket udelukkende vækket af jer.

                Det er et sygdomstegn, hvis du spørger mig.

                MvH ChrisOB
                Jo, jeg forstår det skam udmærket. Tilskuertallene er jo f.eks. ikke til at løbe fra.

                Som jeg skriver, så ville der bestemt også være ting, der var anderledes, hvis jeg sad i en stol i OB, hvor jeg havde noget at skulle have sagt.

                Det jeg oponerer en lille smule imod, det var det med, at det ikke skulle betyde noget for dem, der får udbetalt deres løn i OB. For det er altså ikke rigtigt, at det ikke gør det.

                Det er ikke et forsvar af klubben, for jeg synes da heller ikke, det hele kører som det skal. Slet ikke.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                  Den her bliver jeg nødt til at blande mig lidt i.

                  Jeg vil ikke belære folk om, hvordan de skal følge OB, ligesom andre heller ikke skal pege fingre af mig, fordi jeg bliver ved med at følge klubben, selvom det ikke går så godt, som vi alle håber på.

                  Vi sidder på pressepladserne, når vi dækker kampene, og jeg kan sige, at hvis man savner at se sponsorer og diverse høje herrer leve sig med i kampene, så kan man bare komme på stadion. Det kan godt være, der ikke er så meget hop og dans (Det indbyder resultaterne vel ikke rigtig til), men medlevelse er der nu masser af.

                  Det med at det skal betyde noget for dem, der får penge for at være involveret i OB, det synes jeg faktisk, vi ser ret ofte. Efter kampen mod AGF var der da et par eksempler. Vi startede med at lave et interview med Jacob Buus, der selvfølgelig var ked af resultatet, men det var en mand, der var virkelig stolt over hans 45 minutter. Det var en kæmpe drengedrøm, der var gået i opfyldelse for en mangeårig OB-fan. Vi snakkede med Ryan, der var den første nede ved Mikanovic, da han stod, og provokerede fansene. Han fortalte, det var vigtigt for ham at få sat en stopper for det, fordi han ikke mente, OB's fans havde fortjent det. Vi snakkede med Thrane efter kampen, og han kom virkelig ud, og var langt nede i kælderen. Han gik, og kiggede ned i jorden, og var tydeligt berørt af resultatet. Han kom, og klappede os på skulderen, fordi han også godt ved, hvad sådan et nederlag betyder for os. (Og lad nu være med at starte en shitstorm mod Thrane her for hans præstation. Det er ikke det, det drejer sig om). Det samme gjorde sig gældende for AK, det var også tydeligt at se, at resultatet påvirkede ham.

                  Det skal selvfølgelig ikke undskylde noget, for præstationen på banen var så sandelig ikke god, men jeg kan sgu godt lide, når man kan se på spillerne, at de er påvirkede af at have tabt en kamp.

                  Man skal også lige huske, at det ikke kun er spillerne, Kent Nielsen og Jesper Hansen, der er på lønningslisten i klubben. Hvis man tager en tur i Ådalen, kan man møde rigtig mange mennesker, der arbejder rigtig hårdt for OB, og gør det med stor passion.

                  Den sidste ting er det med, at det ikke var det bedste hold, der spillede mod AGF. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad folk mener, var det bedst mulige hold at stille, men KEP og Greve var yderst tvivlsomme, og som jeg hører det, var Greve i hvert fald ikke i stand til at starte inde.

                  Det her indlæg skal ikke ses som et forsvar af klubben, for der er bestemt ting, der ville være anderledes, hvis jeg bestemte. Jeg fortæller udelukkende, hvad jeg oplever.
                  Super indspark, tak for det.

                  Jeg er dog mest på den kritiske side her stadig, og det er jeg af to grunde.

                  1. for det første er problemet jo helt grundlæggende, at OB slet ikke forstår at formidle de her følelser ud, og skabe den her kontakt med sine fans. Jeg er med på, at det du oplever er sandt, men hvorfor mærker vi ikke dette ude på tilskuerpladserne? Det gør vi ikke, fordi OBs kommunikationsstrategi igennem snart årtier har været forfejlet fuldstændigt, Man har satset på en neutral og tilstræbt objektiv linje, hvor alt passion, følelser osv. er blevet pakket ind i kommerciel pænhed uden kant. Det har OB gjort, fordi man opfatter sig som et brand, som en virksomhed, og kommunikationen er blevet rettet mod en sponsormæssig kommerciel logik, som bare ikke tænder nogen. Og det leder mig til nr. 2

                  2. OB har låst sit perspektiv fast i en selvforståelse, hvor man er en virksomhed, der skal pleje sit brand, og ens vigtigste partnere er sponsorer og medier, fordi de spytter i kassen. Lyder klogt økonomisk? NEJ, for årsagen til, at det overhovedet kan lade sig gøre, at skabe et sponsornetværk om fodbold, og skabe rimeligt gunstige TV-aftaler, er kulturen og interessen for sporten. Hvis den eroderer, er det blot et spørgsmål om tid før sponsorerne finder andre ting at samles om, og TV finder andre ting at vise i TV. Derfor har man nu i årevis, ja årtier forsømt sin væsentligste opgave, nemlig at røvforkæle sin kernegruppe: fansene. Er det ikke nærmest kun Brøndby, som har plejet den gruppe? måske også FCM?

                  Derfor er folk blevet ligeglade efterhånden, og mange dem der er, fulgte klubben op og ned med nedrykningerne i 90'erne, så det er ikke bare resultaterne, det er bare en konsekvens af, at blive behandlet og betragtet som en ligegyldig kunde i underholdningsbiksen i årevis. Den måde en klub taler til folks bevidsthed og identitet, er med til at skabe den identitet folk tillægger det at være fan af en bestemt klub.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Den her bliver jeg nødt til at blande mig lidt i.

                    Jeg vil ikke belære folk om, hvordan de skal følge OB, ligesom andre heller ikke skal pege fingre af mig, fordi jeg bliver ved med at følge klubben, selvom det ikke går så godt, som vi alle håber på.

                    Vi sidder på pressepladserne, når vi dækker kampene, og jeg kan sige, at hvis man savner at se sponsorer og diverse høje herrer leve sig med i kampene, så kan man bare komme på stadion. Det kan godt være, der ikke er så meget hop og dans (Det indbyder resultaterne vel ikke rigtig til), men medlevelse er der nu masser af.

                    Det med at det skal betyde noget for dem, der får penge for at være involveret i OB, det synes jeg faktisk, vi ser ret ofte. Efter kampen mod AGF var der da et par eksempler. Vi startede med at lave et interview med Jacob Buus, der selvfølgelig var ked af resultatet, men det var en mand, der var virkelig stolt over hans 45 minutter. Det var en kæmpe drengedrøm, der var gået i opfyldelse for en mangeårig OB-fan. Vi snakkede med Ryan, der var den første nede ved Mikanovic, da han stod, og provokerede fansene. Han fortalte, det var vigtigt for ham at få sat en stopper for det, fordi han ikke mente, OB's fans havde fortjent det. Vi snakkede med Thrane efter kampen, og han kom virkelig ud, og var langt nede i kælderen. Han gik, og kiggede ned i jorden, og var tydeligt berørt af resultatet. Han kom, og klappede os på skulderen, fordi han også godt ved, hvad sådan et nederlag betyder for os. (Og lad nu være med at starte en shitstorm mod Thrane her for hans præstation. Det er ikke det, det drejer sig om). Det samme gjorde sig gældende for AK, det var også tydeligt at se, at resultatet påvirkede ham.

                    Det skal selvfølgelig ikke undskylde noget, for præstationen på banen var så sandelig ikke god, men jeg kan sgu godt lide, når man kan se på spillerne, at de er påvirkede af at have tabt en kamp.

                    Man skal også lige huske, at det ikke kun er spillerne, Kent Nielsen og Jesper Hansen, der er på lønningslisten i klubben. Hvis man tager en tur i Ådalen, kan man møde rigtig mange mennesker, der arbejder rigtig hårdt for OB, og gør det med stor passion.

                    Den sidste ting er det med, at det ikke var det bedste hold, der spillede mod AGF. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad folk mener, var det bedst mulige hold at stille, men KEP og Greve var yderst tvivlsomme, og som jeg hører det, var Greve i hvert fald ikke i stand til at starte inde.

                    Det her indlæg skal ikke ses som et forsvar af klubben, for der er bestemt ting, der ville være anderledes, hvis jeg bestemte. Jeg fortæller udelukkende, hvad jeg oplever.
                    Jeg er helt enig i at det virker til at rigtig mange i spillertruppen rent faktisk brænder for det her og viser masser af fight og vilje. For mig er problemet i langt højere grad, at vi har såvel en træner som en sportsdirektør der virker til at se fans som en irriterende pestilens man ikke rigtig kan slippe for, men som man i virkeligheden gerne var foruden. Kommunikation, der til tider nærmer sig Komiske Ali-niveau, hvor man gør en dyd ud af at snakke ned til de kritiske stemmer, er en naturlig følge heraf.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                      Det har du helt sikkert ret i. Hvad grunden er, kan selvfølgelig være svær at se, men jeg kan nu alligevel godt lide at se spillere, der er kede af at have tabt en kamp for OB. Hellere det end dem, der virker ligeglade efter et nederlag, og dem har der da også været nogle af.
                      Det er forhåbentlig sådan at enhver der taber i elitesport lader sig påvirke af det , jeg bliver sgu endda irriteret over at tabe til min egen søn i ludo..
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Det er forhåbentlig sådan at enhver der taber i elitesport lader sig påvirke af det , jeg bliver sgu endda irriteret over at tabe til min egen søn i ludo..
                        Så vil jeg i hvert fald sige, at hvis man går ud fra, at alle lader sig påvirke af det, så er der i hvert fald nogen, der skjuler det bedre end andre.

                        Comment


                          #13
                          Som jeg ser det, er der snart ikke anden redning for OB end hvis en større udenlandsk klub opkøbte os og sendte sine egne talenter på græs i OB. OBs nuværende ledelse har hverken evnen eller lysten til at investere i og opbygge et akademi, på trods af vores helt unikke placering som eneste Superliga klub på Fyn. Øens hold.. jo tak.. host
                          Ellers tror jeg at vi fortsætter med at bli ringere transfervindue efter transfervindue i bedste JH/KN style, der bare aldrig kommer til at rime på OB

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Jeg er helt enig i at det virker til at rigtig mange i spillertruppen rent faktisk brænder for det her og viser masser af fight og vilje. For mig er problemet i langt højere grad, at vi har såvel en træner som en sportsdirektør der virker til at se fans som en irriterende pestilens man ikke rigtig kan slippe for, men som man i virkeligheden gerne var foruden. Kommunikation, der til tider nærmer sig Komiske Ali-niveau, hvor man gør en dyd ud af at snakke ned til de kritiske stemmer, er en naturlig følge heraf.
                            👍
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Jeg vil sige, at hvis vi sniger os med i gruppe 2, vil kampenes ligegyldighed nå et punkt hos mig, hvor sofaen er tættere end nogensinde på at kunne konkurrere. Med fare for at lyde latterlig, er der efterhånden mange småting, som trækker ned i min stadionoplevelse, bl.a.:

                              - Nettet bag målet synes jeg er umådeligt trælst. Hvorfor sænker man det ikke under kampen? Jeg tror ikke spor på, nogen har sagt til Jack, at det er alletiders med det net. Jeg synes, det er så graverende, at sofaen lægger ud med 2-0.

                              - Hvorfor er vores kampprogram så fesent? Vi kan jo se, at andre sagtens kan skrive spændende artikler om OB? Synes det er en tand for sparsommeligt ikke at trykke det på papir. Jeg ville endda gerne lægge en 20er for det, hvis det var noget værd.

                              - Synes priserne i boderne er horrible. Da vi stod i sibirisk frost kunne OB godt have sponseret kaffen. 3-0 til sofaen.

                              - Så er der alle de gange, hvor Kent har løjet eller fordrejet fakta/kommet med alternative beskrivelser af kampene. Og tilmed ikke har været for fin til nærmest at hovere, når vi har spillet godt. For mig er det vigtigt med en troværdig træner, man kan se op til. Som nu dengang med Ove P. Der var fuld overensstemmelse mellem det, jeg så på banen, og det han sagde efter kampen. Man kunne tydeligt se logikken i det han sagde i ugens løb, og efterfølgende tydeligt se det udtrykt på banen. Det var nærmest som om, Ove P skar tingene ud i pap. Derimod er det er en irriterende følelse altid at skulle filtrere, det Kent siger, for spinner han nu eller mener han det? Og når det så som ofte karambolerer med det, man selv har set og mener, så møder man nærmest på forhånd irriteret op til fodbold. Altså fx at han i pressen giver max prioritet til pokalen - for så åbenlyst at spare vores bedste spillere. Jeg har mistet tilliden til Kent, og jeg kan mærke at det er i sofaens favør. 4-0 til sofaen.

                              - På samme måde er der vores spil under tiden med Kent. De laaaange perioder, hvor vores spil har været helt utrolig kedeligt at se på, og hvor vi har skabt ufatteligt få chancer. Den historik, hvor man med aftagende forventningsfuldhed har begivet sig afsted til fodbold for at komme slukøret hjem, giver også point til sofaen 5-0.

                              På plussiden er, at fodbold altid er interessant at se live. Uanset hvad vil der altid være debutanter, detaljer, modstandere, håb og taktik, som vi jo alle elsker ved spillet. 5-4 til sofaen.

                              Årskortet er købt, og jeg er for nærig til ikke at udnytte det. 5-5. Dog vil jeg sige, at med den store mængde fribilletter, jeg får tilbudt fra nær og fjern - aldrig har jeg fået tilbudt flere end i denne sæson - så er det forbløffende få, der møder op.

                              OB kunne have fået et point ekstra alene ved at bringe Eskesen i spil, men ham har Kent valgt at gemme væk, guderne må vide hvorfor.

                              Så lige nu er det 50-50, såfremt vi havner i gruppe 2. Gruppe 1 vil unægtelig være mere spændende, så den hepper jeg på.
                              Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                              Comment

                              Working...
                              X