Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Spørgeskemaundersøgelse om fankulturen i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Spørgeskemaundersøgelse om fankulturen i OB

    Hej alle OB fans.

    Har sammen med en makker, fået den ide om at undersøge hvordan OB kan tiltrække flere tilskuere til sine kampe, som en del af vores afsluttende bachelorprojekt.
    Derfor vil jeg håbe i vil svarer på vores spørgeskema, ved at klikke på nedslående link, da det vil hjælpe os til at forstå hvad der motivere den enkelte fan til at komme på stadion og hvad Odense Sport & Event har af muligheder og begrænsninger i forsøget på at skabe en bedre fanoplevelse.

    Vi skal blandt andet snakke med Jack Jørgensen den 6 marts, som er Kommerciel Chef i Odense Sport & Event og vi vil gerne have så mange svar fra OB fans inden.

    (spørgeskemaet indeholder 10 hurtige spørgsmål, så forventer svartiden er 2-3 minutter)

    https://da.surveymonkey.com/r/YY77V7J

    Hilsen Morten og Nikki

    #2
    Oprindeligt indsendt af mortennygaard Se indlæg
    Hej alle OB fans.

    Har sammen med en makker, fået den ide om at undersøge hvordan OB kan tiltrække flere tilskuere til sine kampe, som en del af vores afsluttende bachelorprojekt.
    Derfor vil jeg håbe i vil svarer på vores spørgeskema, ved at klikke på nedslående link, da det vil hjælpe os til at forstå hvad der motivere den enkelte fan til at komme på stadion og hvad Odense Sport & Event har af muligheder og begrænsninger i forsøget på at skabe en bedre fanoplevelse.

    Vi skal blandt andet snakke med Jack Jørgensen den 6 marts, som er Kommerciel Chef i Odense Sport & Event og vi vil gerne have så mange svar fra OB fans inden.

    (spørgeskemaet indeholder 10 hurtige spørgsmål, så forventer svartiden er 2-3 minutter)

    https://da.surveymonkey.com/r/YY77V7J

    Hilsen Morten og Nikki
    Har svaret. Det lyder som et spændende projekt!

    Må jeg spørge hvorfor I vælger, at lave et spørgeskema? For mig at se kunne det være mere interessant at lave kvalitative interviews med nøglepersoner, som har eller har haft afgørende betydning for stadionoplevelsen. Det kunne være tidligere medlemmer af de uofficielle. Tidligere formænd af "De Stribede". Det kunne også være interviews med den "helt almindelige" stadiongænger. Der er massere af personer, som I kunne spørge herinde på forum eller fra jeres netværk.

    Jeg har min tvivl om at I kan generalisere ud fra den mængde data, som I får, så I kunne lige så godt gå i dybden, og få nogle svar fra nogle interviewpersoner, som I aldrig kan få gennem et spørgeskema.

    Derudover, så kan jeg ikke se hvilken teoretisk referenceramme, som spørgsmålene er opbygget ud fra? Det er mere bare et godt råd. Brug jeres teoretiske forståelse i den empiri, som I vil indsamle.

    Hvis I har brug for noget inspiration, så kunne I måske bruge disse artikler:


    Fillis & Mackay (2014) Moving beyond fan typologies: The impact of social integration on team loyalty in football, Journal of Marketing Management

    Tapp A. (2003) The loyalty of football fans-- We'll support you evermore?. Journal Of Database Marketing & Customer Strategy Management


    Held og lykke med projektet! Håber I finder et spændende svar.

    Comment


      #3
      Også svar herfra

      Comment


        #4
        Hej tak for svaret. Jamen det forholder sig faktisk sådan vi laver en kombination af både spørgeskema og kvalitative interviews med blandt andet Jack Jørgensen, hvor vi høre om hans opfattelse af fanoplevelsen og hvad de har lavet af tiltag til at forbedre disse og overvejelser til fremtidige tiltag. Spørgeskemaet er mere så vi har en ide over de begrænsninger og muligheder som den enkelte fan har i forhold til emnet, samt for at finde ud af hvor stikprøven synes at OB står svagest i forhold til at give den mest optimale tilskuereoplevelse.
        Målet er i sidste ende at komme frem til løsningsforslag, til en bedre tilskuereoplevelse og her er spørgeskemaet væsentligt.

        Men ja forstår din undren med spørgeskemaet, vi synes heller ikke selv det er nok, så vi prøver så vidt muligt at supplere med andet for at give det mest retvisende billede.

        Tusind tak for dit svar og kilder, dem vil vi kikke på.

        Hilsen Morten

        Comment


          #5
          Slut med spørgeskemaer. Jeg har udfyldt mange og altid kun med at ønske lukkede hjørner.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment

          Working...
          X