Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    Jeg synes at Kasper og Daniel er klar, ikke til fremtiden, men nu. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Det sidste de mangler skal de spille sig til sammen og de får det med rutinen. Det kan vi ikke betale os ud af. Vi må også tænke mere langsigtet end lige her og nu. En

Diarra, Kasper, Daniel, EPJ, Skulason og evt JBL til at dække bagkæden er ok. Ikke til en top placering, men mindre kan vel også gøre det i næste sæson. Hvis vi får brug for flere må vi finde en vikar andet steds i truppen. Jeg vil tro at de penge vi har bruges bedst på en enkelt god angriber som kan hjælpe Kadrii. Ellers mener jeg kun at der skal handles hvis etablerede spillere som Emil, Kadrii og Falk sælges. Ja truppen vil være ung og uprøvet udenfor top11, men lad os nu få kørt den nye stil med yngre kræfter. Ikke fordi vi skal have en lav gennemsnits alder. Ikke fordi vi skal af pengenød, men fordi det gavner os på sigt.
    Ja, KL og Daniel er klar til at spille, men nu var præmissen jeg svarede på "videresalgspotentiale". Hvis et ungt forsvar bliver pryglet igennem en hel sæson, og konstant skal slås med nedrykningsspøgelset, så vil kritikken hurtigt hagle ned over dem. Hvis klubben har stenene til at stå ved dem, også selv om det skulle koste en nedrykning - jamen, så er det en helt anden sag. Så ville det være et konsekvent projekt, hvor man er villig til at betale omkostningerne; det kunne jeg sagtens støtte op om. Men den der med at sætte urutineret forsvar på slagtebænken, og så bagefter løbe fra dem; det er jeg nok bange for ville blive resultatet.
    I tilbage til præmissen: hvis vi inkasserer 50+ mål og ender i bunden af rækken, så tvivler jeg stærkt på, at der bliver mange penge ud af salg af egne talenter; det er altså svært at shine, hvis holdet ikke fungerer. Og her kunne Lars Jacobsen, ludersøn eller ej, være typen, der kunne spille en vigtig rolle. Jeg så stadig hellere en anden, men jeg ved ikke lige, hvem det skulle være.

Leave a comment:

• Gorm
    replied
    Oprindeligt indsendt af Hanz Se indlæg
    Suarez er også usympatisk. Ville I sige nej til ham af den grund?

Det er ikke en kæreste vi taler om - det er en fodboldspiller - et menneske der skal skabe resultater - vi taler om.

Resultater tæller mere end hvem fans føler, at de kunne hygge sig sammen med over en øl.
    Det var da noget sært noget at skrive.....

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Skoubo kunne vi godt bruge når han er helt klar. Problemet er at det er han sjældent pga skader og det kan vi ikke bruge til noget.
    Alene derfor skal der ikke forlænges.
    AMC er en anden sag. Hans niveau daler år for år. Og hvis han er dårligere og langsommere næste sæson er det da helt tosset..
    med mindre vi finder et scoop et sted skal der satses på DH og KL næste sæson

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
    Stort nej tak til Mos fra mig. JBL er klart ja tak.

Mht. AMC og Skoubo, så har jeg ikke noget imod, hvis vi forlænger. Specielt ikke med Skoubo.
    Men det forudsætter dog en voldsom lønnedgang for især Skoubo og en plads som 3. centerforsvarer for AMC. Jeg mener ike, han har niveauet til at være fast starter, men jeg tror stadig hans rutine og hans lange tid i klubben er en gevinst. Især uden for banen, men også på banen i enkelte kampe.
    jeg kan sagtens se hvad du mener mht skoubo - men syntes måske mere der er brug for en angriber til start 11, da bodul jo ikke ligefrem presser sig på.
    mht amc håber jeg ikke på en forlængelse, håber istedet der bringes en lidt yngre mand ind der kan være med til at styrke forsvaret.....det trænger lidt til det.

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
    Hånden på hjertet, så er jeg fløjtende ligeglad med at der sidder nogle på Stiften, som ikke kan se ud over deres egen snude (og jeg forstår dem langt hen af vejen!) - faktum er, at han muligvis den bedste leder vi kan få i bestræbelserne på at få de unge kørt ind på holdet - det har han vist i FCK.
    Se, det er jeg så ikke langt fra overbevist om at han er... synes netop ikke hans anførertjans, og degraderingen fra selvsamme tjans, ligefrem beviser at han er den bedste leder vi kan få. At han er bundproffesionel tror jeg de fleste vil give ham, uanset hvordan man har det med ham, men leder ligefrem? Det synes jeg ikke står skrevet i sol, måne og stjerner...

mvh

MaxHH

Leave a comment:

• Benediktson
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    det er jeg ganske uenig i. Et hurtigt kig på hvem der er på kontrakt næste sæson;

JC.
    Toppel
    Radza(eller har han kontraktudløb nu?)
    -------------------
    Diarra
    Høegh
    K. Larsen
    Ari
    Spelmann
    COB
    Falk
    Kadrii
    Emil L.
    Azer
    Schoop
    Bodul
    ------------
    Lucas
    EPJ
    Desler
    A.Thomsen
    Greve

Det er 20 man - hvis Radza stadig er på kontrakt.
    - Det mener jeg i den grad er for lidt; så er der JBL og Mos - skrives der med dem?
    Og skoubo og Amc - forlænges der?
    JBL håber jeg virkeligt på man kan signe - mos, amc og skoubo nej tak - men erstatninger for dem mener jeg er åbenlyst der skal til
    Stort nej tak til Mos fra mig. JBL er klart ja tak.

Mht. AMC og Skoubo, så har jeg ikke noget imod, hvis vi forlænger. Specielt ikke med Skoubo.
    Men det forudsætter dog en voldsom lønnedgang for især Skoubo og en plads som 3. centerforsvarer for AMC. Jeg mener ike, han har niveauet til at være fast starter, men jeg tror stadig hans rutine og hans lange tid i klubben er en gevinst. Især uden for banen, men også på banen i enkelte kampe.

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    det er jeg ganske uenig i. Et hurtigt kig på hvem der er på kontrakt næste sæson;

JC.
    Toppel
    -------------------
    Diarra
    Høegh
    K. Larsen
    Ari
    Spelmann
    COB
    Falk
    Kadrii
    Emil L.
    Azer
    Schoop
    Bodul
    ------------
    Lucas
    EPJ
    Desler
    A.Thomsen
    Greve

- Det mener jeg i den grad er for lidt; så er der JBL og Mos - skrives der med dem?
    JBL håber jeg virkeligt på man kan signe - mos, amc og skoubo nej tak - men erstatninger for dem mener jeg er åbenlyst der skal til
    Jeg nævner også JBL da jeg håber at vi skriver med ham. Det giver en trup på 21. Det tror jeg er et fornuftigt antal. Jeg håber ikke at vi forlænger med AMC og Mos. Skoubo kan gå hvis vi ikke kan finde en god erstatning. Det giver så 22 og jeg tror simpelhent ikke vi kommer højere op i antal. Vi har pt 23 i truppen inklusiv Cedric. Jeg kan ikke se hvorfor klubben lige pludselig skulle ønske en større trup i næste sæson.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    Jeg synes at Kasper og Daniel er klar, ikke til fremtiden, men nu. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Det sidste de mangler skal de spille sig til sammen og de får det med rutinen. Det kan vi ikke betale os ud af. Vi må også tænke mere langsigtet end lige her og nu. En

Diarra, Kasper, Daniel, EPJ, Skulason og evt JBL til at dække bagkæden er ok. Ikke til en top placering, men mindre kan vel også gøre det i næste sæson. Hvis vi får brug for flere må vi finde en vikar andet steds i truppen. Jeg vil tro at de penge vi har bruges bedst på en enkelt god angriber som kan hjælpe Kadrii. Ellers mener jeg kun at der skal handles hvis etablerede spillere som Emil, Kadrii og Falk sælges. Ja truppen vil være ung og uprøvet udenfor top11, men lad os nu få kørt den nye stil med yngre kræfter. Ikke fordi vi skal have en lav gennemsnits alder. Ikke fordi vi skal af pengenød, men fordi det gavner os på sigt.

JC.
    Toppel
    -------------------
    Diarra
    Høegh
    K. Larsen
    Ari
    Spelmann
    COB
    Falk
    Kadrii
    Emil L.
    Azer
    Schoop
    Bodul
    ------------
    Lucas
    EPJ
    Desler
    A.Thomsen
    Greve

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Arh, det er ikke fair at snakke om facitliste: er det ikke en debat, når nogen har en holdning og andre har en anden? Jeg respekterer fuldt ud, at der er nogen, der ikke kan fordrage LJ; det handler om følelser, og dem skal/kan man jo ikke nødvendigvis argumentere for. Jeg ville nok også helst se en anden spiller; og så har du ret i, at han måske heller ikke selv gider (eller vi kan ikke betale nok). Jeg har selv flere gange har stået og råbt "Lars Ludersøn" på Stadion; det var også bare provokerende at se ham i den usle hvide/lyserøde/sorte (pick any gay colour) trøje - og så bliver historikken lige bragt op igen som en rød klud.

Men én ting er følelser; fornuften siger mig noget andet. OB og LJ ville blive et anstrengt fornuftsægteskab, men hvis LJ er den spiller, der kan gøre Daniel Høegh/Kasper Larsen god, fordi han er påpasselig og dækker godt af (sådan meget sat på spidsen), så vinder fornuften - for mig. Jeg har ikke sagt, at det så skal gælde for andre.
    Jo det er da en debat så, og derfor synes jeg også at folk skal have lov til at mene LJ er uønsket, af andre grunde end niveau og alder, ellers lukker man jo den fanskare udenfor for taletid... og hvor står det at vi får resultater med LJ..? det var den facitliste jeg omtalte... (mit første indlæg var ikke til dig, så bare glem spørgsmålet her)

Og det er ikke fordi jeg er uenig i pointen der kom, om at OB tæller højere end ens eget personlige håb/valg, det accepterede jeg også da JC endte i klubben, at det så mest af alt gik som spået og ikke endte godt for OB, det er en anden snak, men folk skal absolut have lov til at mene en spiller er uønsket, hvad grunden så end måtte være... ellers er der mange andre debatter på Forum vi kunne lukke ned for også... (igen, så er det her jo ikke rigtig henvendt til dig)

Jeg ved ikke om LJ er den spiller der kan gøre det der, og jeg er heller ikke villig til at tage chancen...

Leave a comment:

• Bayliss
    replied
    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
    Ligesom med JC
    Hov... nå nej, han sidder på bænken
    Ja præcis.. Så hvor god en signing var det lige? Så sidder han på bænken og dræner kassen..

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Videresalgspotentiale? Hvor mange spillere kan man sælge for ret mange penge, hvis holdet taber og spillet fungerer af lort? Så nytter det ikke så meget, at vi herinde hurtigt kan blive enige om, at Kasper Larsen og Høegh er selvskrevne til fremtidens landshold, og Rasmus Falk er en gud.

Eksisterende muligheder? Det er vel = Diarra; hvilket også er fint i min bog, men jeg har bare svært ved at se Diarra-KL-Høegh-JBL fungere bagved den nuværende midtbane; men jeg ville da blive umådeligt glad, hvis jeg tog fejl. O'Brien på HB har de prøvet i FCN, og det holdt de hurtigt op med igen. Ikke for at det skal dømme ham ude, men det er jo en ekstrem nødløsning, du taler om.

Betyder det 'nye OB' for dig, at gennemsnitsalderen helst skal ned under 23? På den bane er vi lige 10 efter FCN og FCM, der har bygget hele talentafdelingen op efter et koncept (hvilket jeg absolut ikke synes bare er den bedste/eneste løsning); hvilket giver meget unge spillere tryghed i et system - den slags kommer ikke over en sommer.

Leave a comment:

• Claus
    replied
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Jeg er i hvert fald ikke sikker på at det bedste for OB ville være at signe en spiller der VIL skabe splid og ballade både internt mellem fangrupperingerne, men også mellem dele af fanscenen og ledelsen, og støtten til truppen.

Jeg er heller ikke sikker på at det er optimalt for en anstrengt økonomi som OBs at hente så dyr en spiller, men det er der folk med en hel anden indsigt i pengekassen der skal vurdere.

Og jeg er slet ikke sikker på at det er optimalt at hente en 34-årig spiller ind, der skubber en yngre spiller væk fra spilletid, for, lad os se det øjnene, hvis vi sprænger banken på at hente LJ, så skal han spille, hver gang, uanset hvordan han begår sig...

Mvh

MaxHH
    Hånden på hjertet, så er jeg fløjtende ligeglad med at der sidder nogle på Stiften, som ikke kan se ud over deres egen snude (og jeg forstår dem langt hen af vejen!) - faktum er, at han muligvis den bedste leder vi kan få i bestræbelserne på at få de unge kørt ind på holdet - det har han vist i FCK.

Leave a comment:

• ScouserTommy
    replied
    Oprindeligt indsendt af Hanz Se indlæg
    Præcis. Vi har været heldige i et par kampe, som vi skulle have tabt, her til sidst i sæsonen. Så på både den korte og den lange bane er overlevelse i Superligaen et reelt mål.

Der går AGF i den, hvis man begynder at tænke i, at OB skal i top 3 eller top 5. Holdet er alt, alt for svagt.
    Jo jo. Til gengæld er vi vist også blevet snydt for point(s) i andre kampe, så det kan nok gå lige op.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
    Og hvad med næste sæson igen? og sæsonen efter igen igen? Tænk nu langsigtet, fremfor kortsigtet. Brink/LO er væk og det er muligt at bygge holdet op til at præstere på den lange bane, fremfor succes nu og her
    du kan jo godt bygge et hold op uden du tager 25, 18-19 årige fynske knægte smider dem for løverne og håber det går. Om LJ vil være den rigtige har jeg mine tvivl omking, bla. pga alder og hans formodede høje løn - men jeg håber da i den grad der bliver bragt nogle mere rutinerede krafter i spil, så vi får et fornuftigt mix mellem de unge talenter og nogle folk i deres bedste fodbold alder.
    For at hive det eksempel frem som alle taler om; AAB de har jo bla. Risgård, KEP og Würtz alle folk omkring de 30.

Leave a comment:

• Hanz
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Succes kan også være overlevelse i superligaen, på den korte bane.
    Præcis. Vi har været heldige i et par kampe, som vi skulle have tabt, her til sidst i sæsonen. Så på både den korte og den lange bane er overlevelse i Superligaen et reelt mål.

Der går AGF i den, hvis man begynder at tænke i, at OB skal i top 3 eller top 5. Holdet er alt, alt for svagt.

Leave a comment:

Working...
X