Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB vs. BIF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    KEP hilser AGF. :-)
    http://fodboldspilleren.dk/ob-anfoer...oint-broendby/
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Min kæreste sagde til mig efter kampen: "jeg ved godt, at du er sur, men 1 point er vel fint nok mod Brøndby, når man har været i undertal i 80 min". Og det har hun jo for så vidt ret i - men jeg var så pisseirriteret over, at de første 10 min viste tegn på, at vi måske fik sådan en præstation, som vi har sukket sådan efter - med både god indstilling og fint spil - og så fiser det sådan lidt ud i ingenting pga det røde kort, og vi finder aldrig ud af, hvad det kunne være blevet til
      Ja der var optakt til en kæmpe fest, så surt og ærgligt at kampen blev ødelagt for os efter 10 minutter, der er ikke lang tid til fredag, håber vi tager spillet fra de første 10 minutter med til kampen mod Silkeborg.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Ja der var optakt til en kæmpe fest, så surt og ærgligt at kampen blev ødelagt for os efter 10 minutter, der er ikke lang tid til fredag, håber vi tager spillet fra de første 10 minutter med til kampen mod Silkeborg.
        Silkeborg ser ikke just skræmmende ud i aftenens kamp

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
          Jeg ved ikke lige, hvad problemet kunne have været. Det er svært at holde øje med, om det hele spiller, når man selv sidder, og opdaterer, men når jeg lige gennemgår opdateringen, så kan jeg kun se hvert opslag en enkelt gang.
          Det var en hurtig indskydelse, at vi ville lave liveopdatering på kampen, og hvis det er noget, folk følger med i, så gør vi det da nok igen en anden gang :-)
          Det holdt op til sidst. Så det var fint. Jeg synes initiativ et var godt . I var bedre end Fyens Stiftstidende og hurtigere. Også hurtigere end ekstra bladet,men de var faktisk lidt bedre.Flere væsentlige detaljer.Men det kan læres ved øvelse.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Det holdt op til sidst. Så det var fint. Jeg synes initiativ et var godt . I var bedre end Fyens Stiftstidende og hurtigere. Også hurtigere end ekstra bladet,men de var faktisk lidt bedre.Flere væsentlige detaljer.Men det kan læres ved øvelse.
            Vi er jo ikke så prof. som de andre, og det er sgu svært ikke at blive opslugt af kampen, og lidt glemme de opdateringer. Og for fanden hvor er det også svært at vænne sig til at sidde på pressepladserne, hvor man ikke kan ytre sig, som man plejer på sin sædvanlige plads på den anden tribune ;-)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Tjaa ikke verdens bedste dommerpræstation overså også et straffe til BIF ;-)
              endda to måske.., men det ændrer bare ikke ved at BIF selv uden sine to mulige manglende straffespark præsenteres for en kæmpefordel resten af kampen på en klar dommerfejl! 11 mod 11 lignede vi indiskutabelt holdet med overtaget og med et føringsmål, der ikke kan pilles ved! Man kan også stille det op på en lidt anden måde, og spørge sig selv. Hvorfor dømmer dommeren egentlig ikke straffespark til BIF?? (kompensationsdømning, ..hark, ..host, host..) Kald barnet, what you like. Faktum er at nu ved vi aldrig rigtig.., hvad og hvis.., og så er det bare en lidt 'letkøbt' igen at sige at vi ikke havde noget at byde ind med frem af banen. Om noget var det netop frem af banen at vi sprudlede til dommeren valgte at 'favorisere' brøndby.. I defensiven så vi faktisk temmelig vakkelvorne ud.. I det 16. spilminut (på sekundet..) kan Larson således uhindret lægge en aflevering til en fuldstændig umarkeret Pukki, der med hovedet kan lægge den af til en helt blank Halimi. Pukki får lagt den for spidst af, og vi slipper med skrækken.. KEP bakker og ophæver muligheden for at trække Pukki offside.., går heller ikke ind i duellen med lille Pukki, for at genrere ham i at lægge den af.. Med ekstremt enkle midler spiller BIF os tynde i situation.. Faktisk kunne Larson således også have spillet en chipbold i fødderne på Pukki, så umarkeret stodmhan faktisk.. Nej, vi var ikke dygtige defensivt i første halvleg, men BIF var upræcise og ineffektive på muligheder serveret på et sølvfad fra vores backkæde. Kent forsøgte at forsætte efter Izunnas udvisning, hvor vi ville trække Joan ned når BIF havde bolden, og så ellers spille videre efter det oprindelige taktiske koncept. Den holdt bare ikke en meter for vi sejlede i bagerste kæde, no more no less.. Fornuftigt at smide Tverskov ind for at stabilisere!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                endda to måske.., men det ændrer bare ikke ved at BIF selv uden sine to mulige manglende straffespark præsenteres for en kæmpefordel resten af kampen på en klar dommerfejl! 11 mod 11 lignede vi indiskutabelt holdet med overtaget og med et føringsmål, der ikke kan pilles ved! Man kan også stille det op på en lidt anden måde, og spørge sig selv. Hvorfor dømmer dommeren egentlig ikke straffespark til BIF?? (kompensationsdømning, ..hark, ..host, host..) Kald barnet, what you like. Faktum er at nu ved vi aldrig rigtig.., hvad og hvis.., og så er det bare en lidt 'letkøbt' igen at sige at vi ikke havde noget at byde ind med frem af banen. Om noget var det netop frem af banen at vi sprudlede til dommeren valgte at 'favorisere' brøndby.. I defensiven så vi faktisk temmelig vakkelvorne ud.. I det 16. spilminut (på sekundet..) kan Larson således uhindret lægge en aflevering til en fuldstændig umarkeret Pukki, der med hovedet kan lægge den af til en helt blank Halimi. Pukki får lagt den for spidst af, og vi slipper med skrækken.. KEP bakker og ophæver muligheden for at trække Pukki offside.., går heller ikke ind i duellen med lille Pukki, for at genrere ham i at lægge den af.. Med ekstremt enkle midler spiller BIF os tynde i situation.. Faktisk kunne Larson således også have spillet en chipbold i fødderne på Pukki, så umarkeret stodmhan faktisk.. Nej, vi var ikke dygtige defensivt i første halvleg, men BIF var upræcise og ineffektive på muligheder serveret på et sølvfad fra vores backkæde. Kent forsøgte at forsætte efter Izunnas udvisning, hvor vi ville trække Joan ned når BIF havde bolden, og så ellers spille videre efter det oprindelige taktiske koncept. Den holdt bare ikke en meter for vi sejlede i bagerste kæde, no more no less.. Fornuftigt at smide Tverskov ind for at stabilisere!
                Slet ikke enig. Vi stod stærkt i første halvleg. Ved ikke om der var snakket om det inden(det tror jeg), men det var taktisk smart at lade Crone få plads, da han er højrebenet, og gang på gang på gang smed gode muligheder væk, hvor en venstrebenet spiller havde gjort det meget farligere. I stedet var der fokus på at lukke deres stærke højreside af. det lykkedes stort set hele halvlegen.

                Kliment og Crone der lå i venstre var helt væk i første. Men da Jung kom ind, gav det BIF mere bredde, de var farlige i begge sider, og vi mistede derfor det kompakte vi havde centralt i første halvleg. Her skulle Tverskov have været inde allerede efter få min, da alle kunne se at det ikke ville gå. Da han kommer ind, bliver det mere stabilt. Deslers skade, gjorde dog også, at man måtte vente for længe med at smide en frisk angriber ind. AK havde chancen for at komme alene, men var for træt. Men en skade til en spiller havde jo betydet 9 mod 11, så det sats turde man naturligvis ikke tage.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                  Slet ikke enig. Vi stod stærkt i første halvleg. Ved ikke om der var snakket om det inden(det tror jeg), men det var taktisk smart at lade Crone få plads, da han er højrebenet, og gang på gang på gang smed gode muligheder væk, hvor en venstrebenet spiller havde gjort det meget farligere. I stedet var der fokus på at lukke deres stærke højreside af. det lykkedes stort set hele halvlegen.

                  Kliment og Crone der lå i venstre var helt væk i første. Men da Jung kom ind, gav det BIF mere bredde, de var farlige i begge sider, og vi mistede derfor det kompakte vi havde centralt i første halvleg. Her skulle Tverskov have været inde allerede efter få min, da alle kunne se at det ikke ville gå. Da han kommer ind, bliver det mere stabilt. Deslers skade, gjorde dog også, at man måtte vente for længe med at smide en frisk angriber ind. AK havde chancen for at komme alene, men var for træt. Men en skade til en spiller havde jo betydet 9 mod 11, så det sats turde man naturligvis ikke tage.

                  Resultatet 1-1 er stærkt taget i betragtning at man spillede 10 mod 11 det meste af kampen. Det er dog ikki ensbetydende at det var fordi vi var i kontrol. Udover at Brøndby bliver snydt for minimum et straffespark, nok snarere to, og appeller fra både Pukki og Arjuunen(eller hva pokker manden hedder), så brændte Brøndby et hav af muligheder, bl.a. førnævnte, eller friløbere til Pukki igen, hvor Tingager ikke havde styr på ret meget( tak Gryte.. igen igen) Mukthar havde to 100% scoringsmuligheder, hvoraf fremragende spil fra Gryte forhindrede den ene, og en slatten afslutning eliminerede den anden mulighed. Brøndby spillede uden tempo i 1.halvleg, men det blev der ændret markant på fra anden halvlegs start, og alligevel kunne de have scoret et par stykker i 1.halvleg! Så nej, det var i højere grad Brøndbys manglende effektivitet at den stadigvæk stod 1-0 i vores favør ved pausen, for vi sejlede gevaldigt i forsvaret. Det hjalp ekstremt meget på det da Tverskov kom på banen skal siges.. Frem af banen var det oftest komplet umulige bolde for AK og Joan at gøre noget ved.. De få gange vi lykkedes med at kombinere os ud af Brøndbypresset, så smed vi bolden væk på håbløse 'Andrea-Pirlo-wannabee' afleveringer i dybden istedet for at holde fast i kuglen og spille enkelt til næste mand.. Vi kunne godt trænge til den ekstra luft det giver af og til at have bolden i egne rækker!

                  Ved ikke præcis, hvilken situation med AK du påtænker, for der var to. Den ene, hvor vi kommer afsted over højrekanten og AK forrest og Joan mere centralt løber med frem. Den bliver spillet på AK, eller snarere Brøndbys bagerste midt på banen lige udenfor 16-meteren. AK gør god figur i at vinde den duel, for det er en håbløs aflevering at arbejde videre med. Hvis man forsøger at spille AK i den situation, så skal afleveringen mod forreste stolpe, ellers ville det nok have været en bedre løsning at spille en fri Joan, som så kunne have taget chancen udefra, eller forsøgt kombinationsspil med AK. Den anden situation er hvor jeg Joan piller en ballonbold ned og elegant spiller AK i samme bevægelse, mens han kigger den anden vej:) kampens tekniske detalje. Casper går med og AK bliver ubeslutsom og tøvende og tackles i afleveringstidpunktet så vidt jeg husker. Han blev udskiftet umiddelbart efter med Helenius, men da havde han så også tilbagelagt næsten 11 km, hvilket er højt for en angriber. Både AK og Joan spillede en god kamp, men de fik bare for lidt brugbart at arbejde med. De var dog begge arbejdsomme i at lægge det første pres, hvilket ligeledes var med til at tage tempoet ud af BIFs opspil.

                  Rent forsvarsmæssigt mener jeg dog at vi spiller en langt bedre 2.halvleg, for med til billedet hører altså også at BIF spillede i et langt højere tempo i 2.halvleg!
                  Last edited by makitabel; 12-09-2017, 18:38.

                  Comment


                    Kan slet ikke genkende dit billede af første halvleg. De har et par løse chancer, men det er ihvertfald ikke på den halvleg at Gryte gør sig til mom. Vi får det svært i anden halvleg fordi vi reelt først der spiller 10 mod 11. Vores spillere havde forholdsvis nemt ved at lukke af i første halvleg. Hvis du ser highlights viser de da heller intet fra første halvleg, ud over det røde kort.

                    Comment


                      Jeg smider lige den her ind i denne tråd. Jeg mener også, at dommere og medier er så Brøndby-liderlige, at det nærmer sig korruption.

                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...oendby/6823983

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                        Jeg smider lige den her ind i denne tråd. Jeg mener også, at dommere og medier er så Brøndby-liderlige, at det nærmer sig korruption.

                        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...oendby/6823983
                        Sys også ofte hvis man ser en bif kamp på en af Viasats kanaler. Så når bif scorer. Så er de helt oppe at kører. Scorer modstander. Så er kommentatorerne nærmest stille som graven

                        Comment

                        Working...
                        X