Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Debattråd til spillerrangliste...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Debattråd til spillerrangliste...

    Super meget federe for mig, hvis vi kan bruge den her :).
    Der er jo bestemt noget at snakke om, i forhold til hvorfor den enkelte giver den og den karakter.
    Fyr den af ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    #2
    Jeg undrer mig over at Grytebust scorer over middel hos rigtig mange. Han har vel én reel redning i kampen, og så går han fejl af to indlæg, der begge kunne have kostet mål + han har et elendigt udspark der er på vej hen i fødderne på en AaB'er, hvor kun en lidt heldig hæl fra KEP forhindrer det i at blive farligt.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Jeg undrer mig over at Grytebust scorer over middel hos rigtig mange. Han har vel én reel redning i kampen, og så går han fejl af to indlæg, der begge kunne have kostet mål + han har et elendigt udspark der er på vej hen i fødderne på en AaB'er, hvor kun en lidt heldig hæl fra KEP forhindrer det i at blive farligt.
      Ligner han har fået kredit for tidligere gode kampe , syntes han fumlede mad alt der kom til ham .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
        Jeg undrer mig over at Grytebust scorer over middel hos rigtig mange. Han har vel én reel redning i kampen, og så går han fejl af to indlæg, der begge kunne have kostet mål + han har et elendigt udspark der er på vej hen i fødderne på en AaB'er, hvor kun en lidt heldig hæl fra KEP forhindrer det i at blive farligt.
        Vi benytter alle en skala fra 1-10, men vi bruger den forskelligt. Jeg kan for eksempel se, at der er flere, der har givet Grytebust 7, hvor min bedømmelse på den bedste spiller er 6. Personligt har jeg givet Gryte 4, han var meget usikker, men han var stadig med til at holde nullet, derfor kan jeg ikke gå længere ned.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
          Vi benytter alle en skala fra 1-10, men vi bruger den forskelligt. Jeg kan for eksempel se, at der er flere, der har givet Grytebust 7, hvor min bedømmelse på den bedste spiller er 6. Personligt har jeg givet Gryte 4, han var meget usikker, men han var stadig med til at holde nullet, derfor kan jeg ikke gå længere ned.
          Altså, med mindre der er nogen der har vendt skalaen rundt og giver 1 for den bedste præstation, så kan jeg ikke helt se hvordan man kan bruge skalaen forskelligt? 5 må vel være middel og hvis man giver over 5 er man vel over middel? Eller hvad?

          Og helt fair argumenter for din karakter, som jeg også synes er fair. Jeg undrer mig bare over 6- og 7-tallerne.

          Comment


            #6
            Og jeg undrer mig over 6-taller til JJT, som var bagefter i tanke og handling hele sin kamp.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Og jeg undrer mig over 6-taller til JJT, som var bagefter i tanke og handling hele sin kamp.
              Men du ville vel synes at et 6-tal til JJT var for højt, om han så havde scoret hattrick? :)

              Jeg synes han spillede en ok kamp i den tid han fik og havde kræfter til. Udmærkede fremadrettede afleveringer med enkelte smuttere. Vi var langt farligere da han var på banen end efter han blev taget ud. Han ser de mellemrum mellem modstandernes kæder, som vi ikke har ret mange andre spillere der kan se. Det var uden tvivl ikke hans bedste kamp, men han var stadig blandt de bedre på dagen.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Og jeg undrer mig over 6-taller til JJT, som var bagefter i tanke og handling hele sin kamp.
                Dit klassiske korstog mod JJT. Enten ser du bare helt anderledes på hans rolle i OB end (stort set) alle andre, eller så har du et eller andet personligt i klemme. Det er dit 4 tal, der stikker ud af mængden - ikke 6-tallerne. Han spiller en ok kamp i går, hvor han linker spillet fint sammen for os fra en lidt dybere position, end når Izunna spiller ved siden af ham. Han spiller ikke fejlfrit og ikke sit livs kamp, hvilket karakterene på 5 og 6 også fint afspejler, men det er, når JJ får vendt med bolden og fundet Greve i de gode positioner, at vi blev farlige i går (hvilket kommentatorerne også var inde på, så det er ikke bare os JJT-liderlige OB fans, der kan se det). Samtidig falder spillet også mere og mere sammen for os i takt med, at han forsvandt ud af kampen i anden halvleg

                Comment


                  #9
                  Ja, jeg kan ikke se at han spillede over middel (6). Det kan jeg virkelig ikke. Jeg fulgte ham faktisk i går, og han var aldeles anonym. Men jeg ved ikke om han ville være bedre med en anden taktik og træner. Så kan det være at jeg også kunne se hans potentiale.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                    Ja, jeg kan ikke se at han spillede over middel (6). Det kan jeg virkelig ikke. Jeg fulgte ham faktisk i går, og han var aldeles anonym. Men jeg ved ikke om han ville være bedre med en anden taktik og træner. Så kan det være at jeg også kunne se hans potentiale.
                    Mener du t det er en helt forkert analyse, at vi har spillet bedst og været farligst med JJT på banen, både i går, men også generelt?

                    Men vi bliver nok ikke enige om JJT - i stedet, kunne du så eventuelt give dit besyv med i forhold til dit 6-tal til Grytebust, som jeg undrer mig lidt over?

                    Comment


                      #11
                      Jeg vil helst ikke komme med noget specifikt, da jeg sidder med tallene og derfor gerne vil holde mig objektiv, men jeg synes godt man kan se at personlige præferencer influerer på karakteren :).
                      Samtidig tænker jeg dog også at det udligner sig, med den ret gode tilslutning der er til karaktergivningen.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #12
                        Personligt forstår jeg ikke, at der er nogen, der kan have andre end KEP over middelkarakteren 5 efter de 90 minutter igår. Det var middelmådigt, samlet, men hvis jeg kun skulle give for 2. halvleg, så ville karakterne være lavere. Nullet blev holdt og AaB havde heller ikke meget at komme med, så på den led kan jeg ikke svinge defensiv-spillerne ned under 5; inklusiv målmanden, der dog var noget mere usikker, end han har været i andre kampe.

                        At jeg f.eks giver Jönsson 1 er måske, ved første øjekast, farvet, og der er, måske en pointe, men jeg mener helt seriøst, at han intet udrettede i 90 minutter, og så får man altså så lav en karakter, når det er meningen, man skal være den offensive katalysator. Andre har givet ham 4 - hvilket jeg synes er ALT for meget; så kan jeg bedre lide, at der er nogen, der er landet på 2. Dér skulle jeg måske også selv være landet, men i forhold til, hvad mine forventninger er til en spiller, der spiller 90 minutter hver gang, så lander man altså på 1-tallet, når man intet udretter.

                        Så det 1-tal er også Kent's 1-tal. Det er ham, der bliver ved med at vælge ham og lade ham spille 90 minutter, fordi han kan tæmme en bold, trække ind i banen og spille den bagud eller på tværs; I ved det dersens "underholdende", som han bliver ved med at snakke om.

                        Perreira havde fået en højere karakter, hvis ikke han var så elendig til det offensive. Desler havde også fået en højere karakter, hvis han havde været bedre til det offensive. Når vi spiller 0-0, og det er den slags 0-0-kampe, hvor vi i en hel halvleg ikke producerer en målchance, så synes jeg ikke man kan tillade sig at give ret meget højere end 5 til nogen af spillerne.

                        At jeg så giver 8 til KEP, det er for at anerkende, at jeg synes, han spillede lidt som en leder i forsvaret igår. Så får han højere karakter, fordi han udfylder den rolle, som jeg har en forventning om, at han kan udfylde. Også han havde store problemer med bolden.

                        At JJ får højere karakter end Casper Nielsen og Greve - i min bog - er at jeg synes, de samlet set fortjener den karakter for den længere tid på banen, som de var end JJ. JJ var middel, i den tid, han var på banen - og da han forsvandt og Greve blev sendt op på midten (Fordi vi har en træner, der naturligt nok ikke stoler på sin bredde på den position), så forsvandt enhver sammenhæng i pasningsspillet; simpelthen fordi de to ikke har deres styrker i det spil. De er dynamik-spillere - ikke spillere, der skal styre en fodboldkamp.

                        Så at vi ikke kunne nedbryde AaB's defensiv (der havde lukket 8 mål i 3 kampe indtil da), skyldes efter mine begreber ikke, at AaB stod defensivt og kompakt. Næ, det skyldtes, at JJ gik ud og en endnu dårligere matching, både i forhold til hinanden og især i forhold til spillestilen, blev skabt - hvor to spillere, hvis forcer er løb og dynamik - skulle forsøge at styre et opspil, selvfølgelig mislykkedes med det - og det trak deres karakterer ned. Samlet set. Den 2. halvleg kostede stort set alle en nedgang i karakteren.

                        Joan var, igen, helt tydeligt ikke klar - og han satte nærmest ikke én fod rigtigt, da han kom ind.

                        Når man spiller 0-0 efter sådan en 2. halvleg, så har jeg svært ved at se, at der skulle være nogen, der kunne hæve sig over middelkarakteren. Og selv hvis det havde været en 0-0-kamp, hvor det eneste, der manglede var, at vi proppede én ind, så ville også DET trække karakteren ned hos spillerne. I min bog, selvfølgelig. De afgørende ting i fodbold - den samlede vurdering over 90 minutter - det er det, jeg baserede mine karakterer på.

                        Krydret med personlige præferencer, selvfølgelig. Jeg er, stadig, ikke nogen fan af hverken spillestil eller den levende reklamesøjle for den spillestil: Rasmus Jönsson.

                        Når Jönsson ikke scorer mål, som han ikke har gjort endnu i denne sæson, så udretter han nul og niks på den kant andet end at holde Kents spillestil i live. Og det får man ikke pluspoint for hos mig.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          Generelt har jeg det altid lidt dobbelt med de her debatter. Det er interessant at diskutere enkelte spillere og deres niveau osv., men man kan også hurtigt komme til at lægge for meget i individuelle præstationer og enkeltaktioner i kampene. De bedste hold lykkes med at bruge de enkelte spilleres spidskompetencer bedst muligt og 'skjule' individuelle mangler mest muligt.

                          I foråret så vi f.eks. David Boysen, der ved gud har sine begrænsninger i defensivt arbejde og en høj spildprocent, ligne en klassespiller for Lyngby - men man ser ikke altid hvor meget en Jesper Christjansen ligger og arbejder defensivt for at Boysen kan se godt ud; hvor mange løb Jeppe Kjær og Bror Blume tager for at komme i position for at skabe huller for ham, osv. Et hold er en organisk størrelse.

                          Set som hold har vi to udtryk, som jeg ser det pt. Et defensivt og et offensivt. Defensivt er vi svære at spille imod, og det ligner at spillerne i høj grad kender deres roller og ved, hvad de skal. Jønnson bliver stærkt kritiseret (igen) - og med nogen grund i det offensive - men defensivt synes jeg faktisk, han leverer en ok indsats. Mod et hold som AaB, der virkelig også er afhængige af fart i deres kombinationer (ligesom os), så ser vi godt ud defensivt: vi får dem først ned i tempo og bagefter ind i nogle presmønstre, hvor vi gradvist kan lægge mere tryk og tvinge dem til at spille bagud. Det fungerede i store dele af kampen. Jeg synes ikke, der var nogen spillere, som slog op i banen på den konto, selv om Helenius ikke ligner en mand, der har det arbejde som livret. Ingen af vores spillere er sindssygt stærke mand-mand defensivt, som jeg ser det, og vi indkasserer også mål på den konto. Men vi har en god målmand, når det kikser, og et ok defensivt kollektiv. Kommer vi op imod et hold som Brøndby, der kommer med fart og bringer os i mand-mand situationer, eller FCK der både har fart og råstyrke, well, så kan vi hurtigt komme til at se svage ud her også. I det udtryk er Grytebusts individuelle kvalitet ret afgørende og vi skal være glade for ham.

                          Offensivt er det en helt anden historie. Hver gang vi erobrer bolden er det som om samtlige spillere tager et dybt suk. "Hvad skal vi nu gøre?"-stemningen breder sig. Det er Så tydeligt, at lige i de momenter, hvor Kent vil have trådt på speederen, der bliver der som regel trådt på bremsen. Det virker egentlig bekendt fra Troels-tiden. " Sekunder senere er det for sent. Modstanderen er defensivt på plads, og vi skal til at finde muligheder imod en organiseret defensiv.
                          Og uden den afgørende fart bliver manglen på individuel kvalitet tydelig. SÅ kan vi snakke om, hvad enkelte spillere mangler, for her bliver det afgørende. Vi har ingen, der kan udfordre mand-mand eller vende hurtigt på en modstander og skabe ubalance på den måde. Greve er måske lykkedes med det i glimt. Joan virker langt fra forårets form, og det er et enormt problem; han kan nemlig udfordre. Vi har ingen kanter, der kan tage en back på ren fart. Vi har ingen stor stærk angriber som targetman, der kan pille bolden ned i boksen og lægge den af eller afslutte selv. Vi har ingen at lægge indlæg til, og når indlæggene kommer, så mangler det præcision (men også de rigtige løb fra angriberne og midtbane).
                          Vi skal kombinere os igennem, og det kræver enorm præcision i pasningerne, hvilket er et generelt problem. Men det er også en latterligt svær vej. Vi har bare ingen 'simple' veje ind til målet.
                          Eneste kombination, der ser ud til at du, er når Desler, Greve og JJ - gerne hjulpet af en angriber, der falder ned som pasningsstation - broderer i højresiden og finder plads mellem back og centerforsvar. Offensivt er det lidt som at spille en guitarsolo på én streng. Vi ser nada i venstresiden, fordi Joao er helt perpleks med bolden over midterlinjen imod en modstander, der afventer. Jønne skal så lave noget magi alene, og det er ikke hans ting - derfor kommer han til at se dårligere ud, end han er.

                          Men der kommer næppe nye spillere med de helt vilde individuelle kompetencer. Jeg tror egentlig hverken det primært handler om penge eller scouting. Jeg tror ikke, at Kent ønsker det. Han har sit system, og det arbejder han på. Spillerne skal mosles ned i formen og blive så trygge ved den, at de efterhånden tør og kan lykkes med de hurtige omstillinger, som spillestilen er helt afhængig af offensivt. Sådan virker det på mig.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Generelt har jeg det altid lidt dobbelt med de her debatter. Det er interessant at diskutere enkelte spillere og deres niveau osv., men man kan også hurtigt komme til at lægge for meget i individuelle præstationer og enkeltaktioner i kampene. De bedste hold lykkes med at bruge de enkelte spilleres spidskompetencer bedst muligt og 'skjule' individuelle mangler mest muligt.

                            I foråret så vi f.eks. David Boysen, der ved gud har sine begrænsninger i defensivt arbejde og en høj spildprocent, ligne en klassespiller for Lyngby - men man ser ikke altid hvor meget en Jesper Christjansen ligger og arbejder defensivt for at Boysen kan se godt ud; hvor mange løb Jeppe Kjær og Bror Blume tager for at komme i position for at skabe huller for ham, osv. Et hold er en organisk størrelse.

                            Set som hold har vi to udtryk, som jeg ser det pt. Et defensivt og et offensivt. Defensivt er vi svære at spille imod, og det ligner at spillerne i høj grad kender deres roller og ved, hvad de skal. Jønnson bliver stærkt kritiseret (igen) - og med nogen grund i det offensive - men defensivt synes jeg faktisk, han leverer en ok indsats. Mod et hold som AaB, der virkelig også er afhængige af fart i deres kombinationer (ligesom os), så ser vi godt ud defensivt: vi får dem først ned i tempo og bagefter ind i nogle presmønstre, hvor vi gradvist kan lægge mere tryk og tvinge dem til at spille bagud. Det fungerede i store dele af kampen. Jeg synes ikke, der var nogen spillere, som slog op i banen på den konto, selv om Helenius ikke ligner en mand, der har det arbejde som livret. Ingen af vores spillere er sindssygt stærke mand-mand defensivt, som jeg ser det, og vi indkasserer også mål på den konto. Men vi har en god målmand, når det kikser, og et ok defensivt kollektiv. Kommer vi op imod et hold som Brøndby, der kommer med fart og bringer os i mand-mand situationer, eller FCK der både har fart og råstyrke, well, så kan vi hurtigt komme til at se svage ud her også. I det udtryk er Grytebusts individuelle kvalitet ret afgørende og vi skal være glade for ham.

                            Offensivt er det en helt anden historie. Hver gang vi erobrer bolden er det som om samtlige spillere tager et dybt suk. "Hvad skal vi nu gøre?"-stemningen breder sig. Det er Så tydeligt, at lige i de momenter, hvor Kent vil have trådt på speederen, der bliver der som regel trådt på bremsen. Det virker egentlig bekendt fra Troels-tiden. " Sekunder senere er det for sent. Modstanderen er defensivt på plads, og vi skal til at finde muligheder imod en organiseret defensiv.
                            Og uden den afgørende fart bliver manglen på individuel kvalitet tydelig. SÅ kan vi snakke om, hvad enkelte spillere mangler, for her bliver det afgørende. Vi har ingen, der kan udfordre mand-mand eller vende hurtigt på en modstander og skabe ubalance på den måde. Greve er måske lykkedes med det i glimt. Joan virker langt fra forårets form, og det er et enormt problem; han kan nemlig udfordre. Vi har ingen kanter, der kan tage en back på ren fart. Vi har ingen stor stærk angriber som targetman, der kan pille bolden ned i boksen og lægge den af eller afslutte selv. Vi har ingen at lægge indlæg til, og når indlæggene kommer, så mangler det præcision (men også de rigtige løb fra angriberne og midtbane).
                            Vi skal kombinere os igennem, og det kræver enorm præcision i pasningerne, hvilket er et generelt problem. Men det er også en latterligt svær vej. Vi har bare ingen 'simple' veje ind til målet.
                            Eneste kombination, der ser ud til at du, er når Desler, Greve og JJ - gerne hjulpet af en angriber, der falder ned som pasningsstation - broderer i højresiden og finder plads mellem back og centerforsvar. Offensivt er det lidt som at spille en guitarsolo på én streng. Vi ser nada i venstresiden, fordi Joao er helt perpleks med bolden over midterlinjen imod en modstander, der afventer. Jønne skal så lave noget magi alene, og det er ikke hans ting - derfor kommer han til at se dårligere ud, end han er.

                            Men der kommer næppe nye spillere med de helt vilde individuelle kompetencer. Jeg tror egentlig hverken det primært handler om penge eller scouting. Jeg tror ikke, at Kent ønsker det. Han har sit system, og det arbejder han på. Spillerne skal mosles ned i formen og blive så trygge ved den, at de efterhånden tør og kan lykkes med de hurtige omstillinger, som spillestilen er helt afhængig af offensivt. Sådan virker det på mig.
                            Et af de bedste indlæg jeg har læst herinde længe. Og dejligt når jeg personligt har synes at tonen har været hård og negativiteten måske lige i overkanten at læse noget der (for mig) virker sagligt og velovervejet.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Et af de bedste indlæg jeg har læst herinde længe. Og dejligt når jeg personligt har synes at tonen har været hård og negativiteten måske lige i overkanten at læse noget der (for mig) virker sagligt og velovervejet.
                              Tonen er præcis, som den skal være. Og negativiteten er bestemt af det, man ser på banen og oplever i det daglige.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X