Annoncering

Collapse
No announcement yet.

kamptråd: Silkeborg vs OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Efter 19 år som OB fan sagde min søn på 25 for nylig.
    Far , hvorfor er du fan af OB når du ikke kan lide dem.
    Jeg mindede ham om da vi så OB vinde pokalen i Parken og forsøgte lidt mere, men måtte bøje mig i støvet for hans spørgsmål for i langt det meste af tiden har jeg bandet og svovlet.
    Og det bare fortsætter. Men jeg kan desværre ikke svigte OB og gå til en konkurrent.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Efter 19 år som OB fan sagde min søn på 25 for nylig.
      Far , hvorfor er du fan af OB når du ikke kan lide dem.
      Jeg mindede ham om da vi så OB vinde pokalen i Parken og forsøgte lidt mere, men måtte bøje mig i støvet for hans spørgsmål for i langt det meste af tiden har jeg bandet og svovlet.
      Og det bare fortsætter. Men jeg kan desværre ikke svigte OB og gå til en konkurrent.
      Jeg kan personligt altid li' OB. Jeg elsker OB. Jeg er bare ikke vild med de folk, der per nuværende er ansat til at skaffe navnet og klubben OB succés. Jeg er hamrende træt af at skulle forsvare at holde med OB - men det holder jeg ikke imod OB - men mere imod de folk, der simpelthen bare ikke udretter deres arbejde. Og nej - jeg synes ikke, det er for meget forlangt. Heller ikke er det for meget forlangt, at vi som "større" klub end Silkeborg aldrig skal kunne blive kørt rundt i den grad, som vi blev i langt størstedelen af kampen igår.

Det tærrer på stolthede i rundt regnet lige så høj grad som de dårlige resultater gør det.

Og OB er blevet en stående joke - og tilskuertallet afspejler det. Det er ikke OB's skyld - men de folk, der ikke har levet op til deres ansvar.

MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Næ det bør ikke betyde mere for OB, generelt er "pokal" ofte præget af fight mere end godt spil. Vores unge spillere fighter fint, men de fungerer nok bedst i det etablerede spil. De har så alligevel stort set alle være kampafgørende i de vigtige kampe Greve Desler JJt alle med vigtige mål.
        Det tænker jeg ikke man kan sige ...
        I øvrigt har det slet ikke været det vi har set ... Silkeborg SPILLEDE jo bedre end OB.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Man kan vel ikke bare sige at alle hold er lige trætte, fordi vi har spillet lige mange kampe.
          Der er man nødt til at kigge på mange andre ting. Eks. hvor mange km. løber hvert hold pr. kamp, og de enkelte spillere pr. kamp. Hvor krævende er spillestilen. Hvor bred er truppen. Hvor mange minutter har hver spiller spillet. OG så er der selvfølgelig træningen. Hvor hård er den. Og her kan Kent jo have skudt sig selv i foden. Hvis folk er slidte pga. træningen, så er det jo hans skyld.
          Alle kunne se at holdet ikke fungerede igår. Men de lignede godt nok også nogle der spillede feriebold allerede. Mentalt, træthed, undervurdering af modstanderen, eller simpelthen bare opstillingen, eller det faktum at SIF intet havde at tabe.
          Vi brænder dog også de største chancer i kampen på de forkerte tidspunkter. Og selvom vi står dybt og forsvarer os en del. Så er det nærmest på omstillinger de får mål og det røde kort. På vores fejl på vej frem. Det er skidt.

Comment

Jeg har forståelse for, at truppen ved vinterpause stod overfor én ret stor udfordring: undgå nedrykning. Vi kan som fans sagtens dømme sæsonen som utilfredsstillende, fordi vi ikke kom i top-6; det er fair nok.
            Men spillerne og trænerteamet havde ligesom ikke den luksus i januar/februar; der skulle geares op til overlevelseskamp. Nu blev målet reelt nået i anden puljekamp imod Horsens, efter en jætteindsats her i foråret, hvor der blev scoret næsten 2 points per kamp. Allerede inden den kamp - ude imod Randers - var der tydelige træthedstegn. Heldigvis hev Jens Jacob et lækkert mål ind i sidste sekund imod Horsens, og så var det helt store mål nået. Det er ikke uundgåeligt, men måske forståeligt, hvis der har været reaktion her mod sæsonslut.
            - betyder der så at sæsonen er godkendt? Nej; det er heller ikke det, jeg siger. Jeg siger at forårsmålet blev nået, og det var en kæmpe lettelse. Jeg fisme glad for ikke at være i samme sko som AGF/Esbjerg-fans i dag.
            - er det så OK at folk slår op i banen? Nej, men lad os lige anerkende et kæmpe resultat i foråret, i stedet for bare at tage det for givet. Den, der tager 2 points per kamp for givet er ...FCK-fan.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Jeg har forståelse for, at truppen ved vinterpause stod overfor én ret stor udfordring: undgå nedrykning. Vi kan som fans sagtens dømme sæsonen som utilfredsstillende, fordi vi ikke kom i top-6; det er fair nok.
              Men spillerne og trænerteamet havde ligesom ikke den luksus i januar/februar; der skulle geares op til overlevelseskamp. Nu blev målet reelt nået i anden puljekamp imod Horsens, efter en jætteindsats her i foråret, hvor der blev scoret næsten 2 points per kamp. Allerede inden den kamp - ude imod Randers - var der tydelige træthedstegn. Heldigvis hev Jens Jacob et lækkert mål ind i sidste sekund imod Horsens, og så var det helt store mål nået. Det er ikke uundgåeligt, men måske forståeligt, hvis der har været reaktion her mod sæsonslut.
              - betyder der så at sæsonen er godkendt? Nej; det er heller ikke det, jeg siger. Jeg siger at forårsmålet blev nået, og det var en kæmpe lettelse. Jeg fisme glad for ikke at være i samme sko som AGF/Esbjerg-fans i dag.
              - er det så OK at folk slår op i banen? Nej, men lad os lige anerkende et kæmpe resultat i foråret, i stedet for bare at tage det for givet. Den, der tager 2 points per kamp for givet er ...FCK-fan.
              Synes du virkelig, og det kan være jeg misforstår dig her, at den generelle mening efter Horsens kampen har været, at man tager sejre for givet, og at vi ikke har anerkendt det gode, der er sket? Det kan jeg nemlig overhovedet ikke genkende.

Det her handler om, hvad vi kan udrette MERE, og her fejlede vi - stort - på det ene vigtige parameter igår. Det kan være, du ikke kan nå samme register af vrede og skuffelse som jeg eller andre - men det betyder ikke, at vi ikke er lige så glad for vi ikke er AGF lige nu, som du er. For mig lyder det som om, at det er det, du mener/antyder.

MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Synes du virkelig, og det kan være jeg misforstår dig her, at den generelle mening efter Horsens kampen har været, at man tager sejre for givet, og at vi ikke har anerkendt det gode, der er sket? Det kan jeg nemlig overhovedet ikke genkende.

Det her handler om, hvad vi kan udrette MERE, og her fejlede vi - stort - på det ene vigtige parameter igår. Det kan være, du ikke kan nå samme register af vrede og skuffelse som jeg eller andre - men det betyder ikke, at vi ikke er lige så glad for vi ikke er AGF lige nu, som du er. For mig lyder det som om, at det er det, du mener/antyder.

MvH ChrisOB
                Læs indlæg i denne tråd; det er ikke dig, jeg mener. At du kalder præstationen for 'lort i lort' synes jeg rammer ok. Det var ringe. Men det er når én kamp bliver gjort til noget bredere; at der er noget helt fundamentalt galt i trup/klub, fordi vi har spillet nu flere dårlige kampe i træk. Så bliver der sagt:
                *Der mangler ledere
                *vi har en træner, der ikke kender eller forstår sin trup (og derfor ikke sætter Greve ind)
                * KEP er elendig (Tingager spiller en dårlig kamp, men er stadig bedre. De fejl Tingager laver skyldes KEP)
                * slidthed er aldrig en undskyldning for professionelle sportsfolk
                osv.

Det er (over)generaliseringerne, jeg lige prøver at gå lidt imod. Og ja, jeg laver dem selv. Men det bliver bare hurtigt den der 'OB er lort i lort i lort' stemning. Og den synes jeg er lidt træls nogle gange.

Comment

Læs indlæg i denne tråd; det er ikke dig, jeg mener. At du kalder præstationen for 'lort i lort' synes jeg rammer ok. Det var ringe. Men det er når én kamp bliver gjort til noget bredere; at der er noget helt fundamentalt galt i trup/klub, fordi vi har spillet nu flere dårlige kampe i træk. Så bliver der sagt:
                  *Der mangler ledere
                  *vi har en træner, der ikke kender eller forstår sin trup (og derfor ikke sætter Greve ind)
                  * KEP er elendig (Tingager spiller en dårlig kamp, men er stadig bedre. De fejl Tingager laver skyldes KEP)
                  * slidthed er aldrig en undskyldning for professionelle sportsfolk
                  osv.

Det er (over)generaliseringerne, jeg lige prøver at gå lidt imod. Og ja, jeg laver dem selv. Men det bliver bare hurtigt den der 'OB er lort i lort i lort' stemning. Og den synes jeg er lidt træls nogle gange.
                  Så må jeg stadig protestere lidt. Der er forskel på at komme med de udbrud, og så om hvor vidt vi ikke også har anerkendt, at vi er blevet bedre - og at det der er blevet præsteret generelt har været godt.

Bare ikke i den grad, hvor vi pludselig er blevet contender til top 6. Det synes jeg de udbrud afspejler.

Og lad os tage (over)generaliseringerne én for én:

1. Der mangler da i den grad ledere til at forhindre nedsmeltninger som i Randers og Silkeborg. Det synes jeg er en kendsgerning, mere end det er en "over-generalisering"

2. Det er nok i overkanten, at påstå Kent ikke kender sin trup. Men jeg synes da nok, at der ikke lå særligt kløgtige betragtninger bag at stille op med en så tung og Izunna/El Mål agtig midtbane, og ikke udnytte, når der er en ung mand, der har momentum. Det kan du så kalde "bagklogskab" - jeg kalder det retfærdig harme på baggrund af, hvad vi rent faktisk så i Silkeborg.

3. Påstanden er ikke, at KEP er skyld i at Tingager lavede de fejl. Påstanden er at KEP ikke skaber det miljø, den ro og stabilitet, der øger mulighederne for, at Tingager ikke bliver så usikker, at han begår de fejl. Jeg ved godt, du ikke er "fan" af den slags mekanismer, hvor en spiller med sin blotte tilstedeværelse kan gøre både en stor og en afgørende forskel på andres indsats, og det viser du ved at koge det, der er blevet skrevet ned til din egen lille generalisering, at KEP var skyld i Tingagers fejl. Det er ikke det, der er påstanden. Men jeg synes du totalt ignorerer betydningen af en god anførers indvirkning på urutinerede kræfter. Alene fordi du "føler" at nogle er for hårde ved KEP.

Og det er ærgeligt. Det er altså ikke personligt ment - så hvorfor behandle det sådan?

4. Og slidthed ER altså absolut ingen undskyldning, når modstanderen har spillet samme antal kampe. Det er det altså bare ikke. Så dér kan vi højest blive enige om at være uenige.

MvH ChrisOB

Comment

Må jeg være fri. Jeg hader FCK,undtagen mod udenlandske hold
                    Vi har fået vores snit mod bundholdene.Det er naturligvis fedt der er et par stykker, der er dårligere​ og/eller mere uheldige end os.
                    Men jeg er ikke i stand til at juble kun en lille stille glæde.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Så må jeg stadig protestere lidt. Der er forskel på at komme med de udbrud, og så om hvor vidt vi ikke også har anerkendt, at vi er blevet bedre - og at det der er blevet præsteret generelt har været godt.

Bare ikke i den grad, hvor vi pludselig er blevet contender til top 6. Det synes jeg de udbrud afspejler.

Og lad os tage (over)generaliseringerne én for én:

1. Der mangler da i den grad ledere til at forhindre nedsmeltninger som i Randers og Silkeborg. Det synes jeg er en kendsgerning, mere end det er en "over-generalisering"

2. Det er nok i overkanten, at påstå Kent ikke kender sin trup. Men jeg synes da nok, at der ikke lå særligt kløgtige betragtninger bag at stille op med en så tung og Izunna/El Mål agtig midtbane, og ikke udnytte, når der er en ung mand, der har momentum. Det kan du så kalde "bagklogskab" - jeg kalder det retfærdig harme på baggrund af, hvad vi rent faktisk så i Silkeborg.

3. Påstanden er ikke, at KEP er skyld i at Tingager lavede de fejl. Påstanden er at KEP ikke skaber det miljø, den ro og stabilitet, der øger mulighederne for, at Tingager ikke bliver så usikker, at han begår de fejl. Jeg ved godt, du ikke er "fan" af den slags mekanismer, hvor en spiller med sin blotte tilstedeværelse kan gøre både en stor og en afgørende forskel på andres indsats, og det viser du ved at koge det, der er blevet skrevet ned til din egen lille generalisering, at KEP var skyld i Tingagers fejl. Det er ikke det, der er påstanden. Men jeg synes du totalt ignorerer betydningen af en god anførers indvirkning på urutinerede kræfter. Alene fordi du "føler" at nogle er for hårde ved KEP.

Og det er ærgeligt. Det er altså ikke personligt ment - så hvorfor behandle det sådan?

4. Og slidthed ER altså absolut ingen undskyldning, når modstanderen har spillet samme antal kampe. Det er det altså bare ikke. Så dér kan vi højest blive enige om at være uenige.

MvH ChrisOB
                      Gider ikke skrive samme indlæg vedrørende træthed igen. Men er stadig uenig her. Nej syntes ikke det skal være en undskyldning, men det kan være en forklaring.

Comment

Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                        Gider ikke skrive samme indlæg vedrørende træthed igen. Men er stadig uenig her. Nej syntes ikke det skal være en undskyldning, men det kan være en forklaring.
                        I så fald er det kun én, det falder tilbage på. For hvis vi er mere slidte en modstanderen, der har spillet samme antal kampe, så må det jo være træningen, den er gal med.

Og under ingen omstændigheder kan man bruge det som en undskyldning. Og da slet ikke, når man selv begik en taktisk brøler ved at starte med den midtbane.

MvH ChrisOB

Comment

Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                          Kan vi ikke blive enige om at det er trænerens ansvar at spillestil og fysisk træning hænger sammen.
                          Og så er det jo også hans ansvar hvis spillerne er særligt nedslidte.
                          I øvrigt tror jeg den gamle dødssynd med samme fysiske træning til alle i for høj grad stadig spiller ind.

OB - engang var vi gode

Comment

Se på hvordan Ulrik Laursen ændrede vores forsvar i 2005/2006 fra det øjeblik, han trådte derind og tog anførerbindet på. DET var en kaptajn, som alene med sin tilstedeværelse på banen gjorde de andre bedre. KEP gør de andre dårligere. Det kan vi simpelthen ikke leve med!
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                              Kan vi ikke blive enige om at det er trænerens ansvar at spillestil og fysisk træning hænger sammen.
                              Og så er det jo også hans ansvar hvis spillerne er særligt nedslidte.
                              I øvrigt tror jeg den gamle dødssynd med samme fysiske træning til alle i for høj grad stadig spiller ind.
                              Den mentale slitage er ikke nødvendigvis trænerens skyld, men nok snarere omgivelsernes. Spillerne har været bange for at rykke ned i lang tid.

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                                Den mentale slitage er ikke nødvendigvis trænerens skyld, men nok snarere omgivelsernes. Spillerne har været bange for at rykke ned i lang tid.
                                Det kan du have ret i.

OB - engang var vi gode

Comment

Working...
                                X