Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Jeg ved ikke hvad vi kan men målet er at komme i top6 og det tror jeg bliver en udfordring med den nuværende trup.
    Målmanden er i top hvis han fortsætter på dette niveau. Makrini er blandt de bedre å pladsen men er han helt ærligt blandt de bedste?
    Angriberne er gode men knapt i top 5 på scoringer og ikke i top15 på assists.
    Det er Falk til gengæld (nr.3) og ham mister vi. I øvrigt sammen med hele vores tekniske og fremadrettede spil.
    Kigger vi på SDR som model for hvad vi skal er der vist lang vej for at få et hold spillet sammen ...
    syntes nu vores angribere er mere end godkendt med 26 mål , men siden Salget af Zohore har der manglet et alternativ .
    Hvis Rasmus Jønson er tænkt som 3. angriber er det et nogenlunde indkøb , hvis han er tiltænkt at være erstatning for Falk så syntes jeg vi har mistet en spiller fra hylde 1 og erstattet ham med en spiller fra hylde 3 .

    Tag blot et kig på alle vores mål i denne sæson og se hvor mange mål Falk havde anpart i , så kan man danne sig et indtryk af hvad der skal erstattes .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Jeg tror du misforstår mig lidt, for jeg tror egentligt, at vi er helt enige. Det er ikke fordi jeg synes, at Greve skal rådne op på bænken. Min pointe er bare, at det er lidt skræmmende, hvis han er vores bedste og mest rutinerede kantspiller, og at det er et for stort ansvar at lægge på hans skuldre, hvis det er ham, der skal bære holdet offensivt
      du har ret igen, og vi er enige og det er kun (det forbudte ord) "nuancer" der skiller os 😱 Jeg mener ikke Greve skal bære holdet offensivt fra en kantplads. Det må absolut være den centrale midtbane og de mere rutinerede spillere der har den opgave. Greve skal "bare" koncentrere sig om blive endnu mere stabil på det niveau han har.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
        Der skal altså en offensivspiller med kvaliteter a la Falk til før vi har en chance for top 6. Ellers skal Kent Nielsen og co. øve sig meget i sommerferien.
        Enig. Men det behøver jo ikke at komme fra en kantspiller. Det kan også komme fra en 8'er

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Enig. Men det behøver jo ikke at komme fra en kantspiller. Det kan også komme fra en 8'er
          Ja, men så er det en helt anden rolle vedkommende skal bære. Hvis 8'eren slacker på samme måde som Falk i tilbageløbene, så bliver vi kørt midt over. Det kræver en voldsomt løbestærk spiller overhovedet at stille 8'ere i 4-4-2 og hvis vedkommende skal være kreativt omdrejningspunkt på et top 6-hold, så er vi derude hvor kravene er så høje, at den slags spiller ikke findes i vores prisklasse. Se på FCK; Delaney fordeler boldene og tager presset af de kreative kanter og Nicolai Jørgensen når det er nødvendigt, men han er ikke specielt kreativ. Det er mere den type vi skal lede efter.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
            Ja, men så er det en helt anden rolle vedkommende skal bære. Hvis 8'eren slacker på samme måde som Falk i tilbageløbene, så bliver vi kørt midt over. Det kræver en voldsomt løbestærk spiller overhovedet at stille 8'ere i 4-4-2 og hvis vedkommende skal være kreativt omdrejningspunkt på et top 6-hold, så er vi derude hvor kravene er så høje, at den slags spiller ikke findes i vores prisklasse. Se på FCK; Delaney fordeler boldene og tager presset af de kreative kanter og Nicolai Jørgensen når det er nødvendigt, men han er ikke specielt kreativ. Det er mere den type vi skal lede efter.
            Kan det være så svært at finde en kreativ 2 vejsspiller der minder om Azer men bare er 1+ niveau bedre?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Kan det være så svært at finde en kreativ 2 vejsspiller der minder om Azer men bare er 1+ niveau bedre?
              Ja, det vil jeg mene. Hvis vedkommende både skal være kreativ, teknisk stærk, have en god motor osv, så har jeg umådeligt svært ved at se hvorfor en sådan spiller skulle ende i OB. Ligesom jeg nævnte Delaney før, så er Risgård i AaB lidt samme type. En fremragende 2-vejsspiller, som også bidrager med en del mål (i hvert fald tidligere), men har sine begrænsninger i det kreative og tekniske. Til gengæld kommer han med masser af løbevillighed og energi. Det er sgu svært at finde en komplet spiller til den position. Hvor mange er der reelt, selv på øverste hylde? Modric?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                Ja, det vil jeg mene. Hvis vedkommende både skal være kreativ, teknisk stærk, have en god motor osv, så har jeg umådeligt svært ved at se hvorfor en sådan spiller skulle ende i OB. Ligesom jeg nævnte Delaney før, så er Risgård i AaB lidt samme type. En fremragende 2-vejsspiller, som også bidrager med en del mål (i hvert fald tidligere), men har sine begrænsninger i det kreative og tekniske. Til gengæld kommer han med masser af løbevillighed og energi. Det er sgu svært at finde en komplet spiller til den position. Hvor mange er der reelt, selv på øverste hylde? Modric?
                Det er jo ikke fordi jeg beder om en blanding af Pirlo og Carrick her. Mindre kan også gøre det..
                Det burde være muligt at finde en 8'er derude et sted

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Det er jo ikke fordi jeg beder om en blanding af Pirlo og Carrick her. Mindre kan også gøre det..
                  Det burde være muligt at finde en 8'er derude et sted
                  Det er bestemt også muligt at finde en 8'er. Min pointe er bare, at det er vanskeligt at finde en 8'er til et 4-4-2-system, som også skal være det offensive omdrejningspunkt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                    Det er bestemt også muligt at finde en 8'er. Min pointe er bare, at det er vanskeligt at finde en 8'er til et 4-4-2-system, som også skal være det offensive omdrejningspunkt.
                    Okay. Men med en god offensiv 8'er og Greve og Jönsson på kanterne til at trække ind i banen skal der nok ske noget kreativt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      Det er bestemt også muligt at finde en 8'er. Min pointe er bare, at det er vanskeligt at finde en 8'er til et 4-4-2-system, som også skal være det offensive omdrejningspunkt.
                      Det behøver ikke være en 8'er som alene er det offensive omdrejningspunkt , men gerne en som kan deltage i det offensive spil , kan skyde ude fra og som kan sætte en fremadrettet aflevering . Hvis alt offensivt skal komme fra kanterne/backs så bliver vi for nemme at lukke ned for især med nuværende trup , offensivt har Mak/Izu intet at skyde med og det kniber endda for dem begge at lægge en ok aflevering fremad .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Det behøver ikke være en 8'er som alene er det offensive omdrejningspunkt , men gerne en som kan deltage i det offensive spil , kan skyde ude fra og som kan sætte en fremadrettet aflevering . Hvis alt offensivt skal komme fra kanterne/backs så bliver vi for nemme at lukke ned for især med nuværende trup , offensivt har Mak/Izu intet at skyde med og det kniber endda for dem begge at lægge en ok aflevering fremad .
                        Det er jeg helt enig i. Netop den type som jeg har beskrevet i mine indlæg ovenfor - én der også kan komme i andenbølgen offensivt og tage de dueller og andenbolde der altid vil komme fra indlæg eller sågar søge i boksen som Delaney gør det og HHA gjorde det. Og samtidig har løbekapacitet til det defensive arbejde.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          Det er jeg helt enig i. Netop den type som jeg har beskrevet i mine indlæg ovenfor - én der også kan komme i andenbølgen offensivt og tage de dueller og andenbolde der altid vil komme fra indlæg eller sågar søge i boksen som Delaney gør det og HHA gjorde det. Og samtidig har løbekapacitet til det defensive arbejde.
                          Er det ikke beskrivelsen på en 8'er da

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Er det ikke beskrivelsen på en 8'er da
                            Jo, så langt er vi enige. Det var mest din præmis med Falk-kvaliteterne jeg var uenig i. :)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Det er jeg helt enig i. Netop den type som jeg har beskrevet i mine indlæg ovenfor - én der også kan komme i andenbølgen offensivt og tage de dueller og andenbolde der altid vil komme fra indlæg eller sågar søge i boksen som Delaney gør det og HHA gjorde det. Og samtidig har løbekapacitet til det defensive arbejde.
                              Ja HHA var god med hovedet og han forsøgte også at byde jnd defensivt ... men han var en kæmpe hindring i det fremadrettede spil.
                              Det er klart at der skal være en bolderobrer på midten, men bestemt ikke 2 hvor hovedkompetencen er det defensive ... så bliver vi alt for lamme offensivt.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Jeg er altså ikke helt så sikker på at vi er så langt fra en top 6 plads som I allesammen gør det til.

                                Vi tabte i efteråret 4-5 kampe relativt stort, grundet crappy forsvar + målmand. Fjerner vi bare 2-3 mål i hver af dem, er målscoren faktisk meget fin.

                                Og med Sten på mål i efteråret, så tror jeg faktisk godt vi kunne have fået ca. 6 - 9 point mere.

                                Så jeg ser ikke vi er så dårligt stillet, det er rigtigt at Falk er med i mange mål, men det er ligeså meget fordi han har været den nemme udvej, spil den til Falk og han laver noget smart så vi får en chance.
                                Derfor har vores spil været nemt at lukke ned for, hvilket er lykkedes for mange, nu er det ikke Falk den skal igennem hver gang, hvilket gør vores spil sværere at lukke.

                                Så I behøver ikke være så negative.

                                Comment

                                Working...
                                X