Har læst med i Rygtetråden, som i mangel af rygter, gik over til at være endnu en diskussion af JHs evner eller mangel på samme. Et interessant stridspunkt var i min optik, om man skal rose JH, når den træner (JM) han har ansat i denne omgang er bedre til at ønske/tiltrække de på papiret bedre spillere end KN var i stand til, nu man i den grad har klandret JH for de spillere, som Kent gerne ville have på holdet og som i stor udstrækning viste sig at floppe. Det virker somme tider som om flere herinde tror, at træneren ikke er en helt central person i scouting af spillere. En træner ser som regel uhyggeligt mange fodboldkampe og er - hvis han er dygtig (og det synes jeg JM er) - helt central, når det skal vurderes om en spiller passer ind i den grundlæggende spillestil, som klubben har aftalt med træneren (direkte fodbold osv.) og som denne skal føre ud i livet. Jeg synes derfor, at det er på sin plads, at JH skal have kredit for at det nu lykkes OB at hente (på papiret?)bedre spillere til klubben. JM har sandsynligvis stukket JH en liste med de spillere han gerne vil have. Det er - ser det ud til - lykkedes JH at forhandle kontrakter hjem med spillere fra JMs liste, som passer til OBs økonomi (skulle i hvert fald overraske mig, hvis den kedelige JH ikke overholder budgettet!) Fortjener det ikke ros - eller er mange af os så bitre over JH på grund af især fortiden, at vi ikke kan få os til at bide i det sure æble og medgive at det er sgu meget gået. Vil vi hellere forsøge at undgå at rose JH ved at dreje det over på at JM har gjort alt arbejdet? Så undgår vi det vi ikke har lyst til...?
Jeg smider lige en anden betragtning: som jeg husker det og som det også fremgår mere eller mindre direkte af forskellige artikler fra dengang KN blev ansat (f.eks. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/ob-milliardaeren-kent-var-et-oenskescenarie/5390547) at det var et stort ønske fra NT, at KN blev hentet til klubben. Hvordan skal vi bedømme JH i et scenarie, hvor øverste ledelse har ønsket ansættelse af en given træner og denne træner så ikke slår til? Hvad skulle JH have gjort, hvis NT gjorde det tydeligt, at det var KN han ville have? Er det stadig JHs ansvar, at KN ikke slog til? Jeg vil mene, at JH burde have været skarpere i at sige nej til flere af de spillere, som KN bad om. Men jeg synes stadig, at det har gjort det meget svært at navigere i for JH, hvis det er øverste ledelse, der tæt på har krævet ansættelsen af KN, som han så skulle finde spilletyper til, som der måske ret beset ikke var råd til. Det var jo tydeligt, at OB aldrig fik de teknisk dygtige spilletyper, der kunne spille hurtigt nok til at skabe nok chancer i KNs spillestil. Hvad tænker I? Kunne KN virkelig være blevet en succes, hvis der var scoutet/signet bedre? Jeg synes at hans start i SIf viser, at han nok bare ikke er dygtig nok....
Til info er jeg den gamle claudes1. Men mit PW er forsvundet og glemt password-funktionen i det nye forum virker ikke! Man får en mail, uden et link til at skifte password!
Jeg smider lige en anden betragtning: som jeg husker det og som det også fremgår mere eller mindre direkte af forskellige artikler fra dengang KN blev ansat (f.eks. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/ob-milliardaeren-kent-var-et-oenskescenarie/5390547) at det var et stort ønske fra NT, at KN blev hentet til klubben. Hvordan skal vi bedømme JH i et scenarie, hvor øverste ledelse har ønsket ansættelse af en given træner og denne træner så ikke slår til? Hvad skulle JH have gjort, hvis NT gjorde det tydeligt, at det var KN han ville have? Er det stadig JHs ansvar, at KN ikke slog til? Jeg vil mene, at JH burde have været skarpere i at sige nej til flere af de spillere, som KN bad om. Men jeg synes stadig, at det har gjort det meget svært at navigere i for JH, hvis det er øverste ledelse, der tæt på har krævet ansættelsen af KN, som han så skulle finde spilletyper til, som der måske ret beset ikke var råd til. Det var jo tydeligt, at OB aldrig fik de teknisk dygtige spilletyper, der kunne spille hurtigt nok til at skabe nok chancer i KNs spillestil. Hvad tænker I? Kunne KN virkelig være blevet en succes, hvis der var scoutet/signet bedre? Jeg synes at hans start i SIf viser, at han nok bare ikke er dygtig nok....
Til info er jeg den gamle claudes1. Men mit PW er forsvundet og glemt password-funktionen i det nye forum virker ikke! Man får en mail, uden et link til at skifte password!
Comment