Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Enig.

    Det var også kun det at JH var ansvarlig for vores dårlige regnskab i OSE jeg protesterede imod..

    Når man sælger for 15 mill incl lidt fra EM og kun lige går i nul er det da meget bekymrende..
    Derfor bliver der nok heller ikke brugt det store her til sommer.. Vi skulle jo nødigt få et hold der kunne komme i top 6 som kunne få folk tilbage på stadion
    tror ikke engang top 6 er nødvendigt. Derimod skal der leveres stabilt - og godt. Der skal være en rimelig formodning om at OB - især på hjemmebane spiller godt, kan score mål og hive sejre i land.

    Den der helt elendige periode i efteråret tror jeg har påvirkert lysten til at komme på stadion helt vildt. Resultaterne kombineret med en hvad der til tider lignede lad instilling og manglende parathed.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Jeg er vel JH-forsvarer. Det overrasker faktisk mig selv lidt, men det er nok mest en trodsreaktion. Når man ser en mand blive svinet så meget til på så spinkelt et grundlag, så støder det mig.

      Mht hans 'økonomiske evner', så er han hyret til at holde et budget. Det er han stort set ved at gøre nu. Det er nok også grunden til, at bestyrelsen næppe kan være helt utilfredse med hans arbejde. Samtidigt er han jo også en buffer for bestyrelsen, som bliver hængt ud, når det går dårligt - og det skal jeg så love for, at han bliver. På den kant kan bestyrelsen næppe heller være utilfredse med ham.

      Hans budget ligger i området med f.eks. Peter Christiansen i AGF, Ole Nielsen i Randers og lidt over Gaardes i AaB. Når man ser på hans arbejdsbetingelser; gør han det så så meget dårligere end dem? Det kan jeg simpelthen ikke se.

      Fans kan være frustrerede over resultater og med rette fremhæve, at klubber med mindre budgetter (Lyngby, Sønderjyske især) klarer sig bedre. Men betyder det, at hvis vi fik deres sportschefer, så ville vi automatisk stige i tabellen? Det får vi nok aldrig svar på, men jeg tvivler stærkt.

      Jeg kan forstå frustationen, men jeg forstår ikke haten på Jesper Hansen, som jeg opfatter som en hårdtarbejdende, loyal sportschef, der hverken klarer sig så meget bedre eller værre end hans kolleger ville gøre i samme situation. Han bliver en skydeskive - og ja, fair nok, det ligger i jobbet. Men der dælme også mange nemme gentagelser i den her kritik. Det er bare Jesper Hansens skyld - det hele. Det er simpelthen for letkøbt.
      Hvad er egentlig din forklaring på, at OB i to af de sidste tre sæsoner, med målsætninger om at ende i midten og i den bedre halvdel af rækken, har flirtet med nedrykning så langt henne i sæsonen? Det lyder ikke til, at du synes, at JH har det store ansvar, men der ligger vel et eller andet til grund for de store underpræstationer?

      Comment


        Jeg er ligeglad med sportschefer i AGF og AaB, eller Lyngby og Sdr. for den sags skyld. Jeg er ligeglad med om JH-forsvarerne mener det er had eller frustration. Jeg er ligeglad med alle de psykoanalyser de bruger mod kritikken... I min verden er JH ikke den rigtige for OB...
        For mig er hans troværdighed væk, og den kultur han står for er utiltalende. Og så synes jeg ikke han er en særlig god købmand.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          ...
          I OB ved vi, at der ikke er udsigt til bedre tider - slet ikke så længe Jesper Hansen er sportsdirektør. DERFOR er vi mange, som gerne vil af med ham. ...
          Jeg fatter simpelthen ikke, at man kan være så overbevist om, at det hele kommer ned til én mand. Som om OBs vej mod bedre resultater kun afhænger af et menneske, et navn.

          Jeg synes jo, at Sønderjyske på den led er lidt et ideal: de har skiftet både spillere, trænere og sportschefer en del over de seneste år; men der bliver ved med at være en kultur, som kan bære noget. Da Ole Nielsen var i Sønderjyske, da blev han kendt som lidt af en troldmand, der skaffede nogle spændende spillere ud af det blå. Nu er han i Randers og hans begrænsninger er måske blevet mere åbenlyse. Der er dælme også mange 'fejlskud' i Sønderjyske, men der er også en kultur, der (pt i hvert fald) ser ud til at bære noget i sig selv.

          Og det må vel være målet: at det ikke kommer ned til enkelte spillere, en træner eller en sportschef - det bliver jo for skrøbeligt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Jeg fatter simpelthen ikke, at man kan være så overbevist om, at det hele kommer ned til én mand. Som om OBs vej mod bedre resultater kun afhænger af et menneske, et navn.

            Jeg synes jo, at Sønderjyske på den led er lidt et ideal: de har skiftet både spillere, trænere og sportschefer en del over de seneste år; men der bliver ved med at være en kultur, som kan bære noget. Da Ole Nielsen var i Sønderjyske, da blev han kendt som lidt af en troldmand, der skaffede nogle spændende spillere ud af det blå. Nu er han i Randers og hans begrænsninger er måske blevet mere åbenlyse. Der er dælme også mange 'fejlskud' i Sønderjyske, men der er også en kultur, der (pt i hvert fald) ser ud til at bære noget i sig selv.

            Og det må vel være målet: at det ikke kommer ned til enkelte spillere, en træner eller en sportschef - det bliver jo for skrøbeligt.
            Ole Nielsen blev fyret i Randers for et par måneder siden

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Jeg fatter simpelthen ikke, at man kan være så overbevist om, at det hele kommer ned til én mand. Som om OBs vej mod bedre resultater kun afhænger af et menneske, et navn.

              Jeg synes jo, at Sønderjyske på den led er lidt et ideal: de har skiftet både spillere, trænere og sportschefer en del over de seneste år; men der bliver ved med at være en kultur, som kan bære noget. Da Ole Nielsen var i Sønderjyske, da blev han kendt som lidt af en troldmand, der skaffede nogle spændende spillere ud af det blå. Nu er han i Randers og hans begrænsninger er måske blevet mere åbenlyse. Der er dælme også mange 'fejlskud' i Sønderjyske, men der er også en kultur, der (pt i hvert fald) ser ud til at bære noget i sig selv.

              Og det må vel være målet: at det ikke kommer ned til enkelte spillere, en træner eller en sportschef - det bliver jo for skrøbeligt.
              Jamen så prøv da lige at smutte forbi Manchester og spørg, hvor lang tid de skulle bruge på at komme tilbage efter Alex Fergusons pension. Eller spørg om succesen i FCK, da Ståle blev erstattet med deres belgiske "troldmand".

              Selvfølgelig har enkelte personer mega indflydelse på en klub. Jesper Hansen har en overvejende negativ indflydelse på OB. Ville en sportsdirektør fra en hylde eller to over JH kunne ændre på det? Ja, men ikke med det samme. Der er en lang række af ødelæggelser og kulturtab i OB, som skal genopbygges over en årrække af de rigtige mennesker - men især den rigtige sportsdirektør.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                tror ikke engang top 6 er nødvendigt. Derimod skal der leveres stabilt - og godt. Der skal være en rimelig formodning om at OB - især på hjemmebane spiller godt, kan score mål og hive sejre i land.

                Den der helt elendige periode i efteråret tror jeg har påvirkert lysten til at komme på stadion helt vildt. Resultaterne kombineret med en hvad der til tider lignede lad instilling og manglende parathed.
                Og en placering i subtoppen ville heller ikke skade de første 10-15 kampe.. Samt en "stjerne" som vil komme for at se spille.. Og.....


                Vågn nu op fmprOB!!!!!!!!! Du dagdrømmer jo

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Jamen så prøv da lige at smutte forbi Manchester og spørg, hvor lang tid de skulle bruge på at komme tilbage efter Alex Fergusons pension. Eller spørg om succesen i FCK, da Ståle blev erstattet med deres belgiske "troldmand".

                  Selvfølgelig har enkelte personer mega indflydelse på en klub. Jesper Hansen har en overvejende negativ indflydelse på OB. Ville en sportsdirektør fra en hylde eller to over JH kunne ændre på det? Ja, men ikke med det samme. Der er en lang række af ødelæggelser og kulturtab i OB, som skal genopbygges over en årrække af de rigtige mennesker - men især den rigtige sportsdirektør.
                  Fergusson har selv udtalt en del gange, at han havde fået sparket efter de første par sæsoner, hvis det havde været i dag. Han blev god, i høj grad også fordi han forstod klubben bedre - og med tiden blev han en kulturbærer, der var med til at definere, hvad klubben var/er. Ståle blev hurtigt god, men for begge skal tingene jo passe sammen; klub og person skal rime med hinanden. FCK har en klar profil, som passede/passer med Ståle.
                  Og du har helt ret mht Manchester nu: de kager rundt efter 'den store mand' har forladt skuden. FCK kan risikere det samme med Ståle. Det er potent, når en stor personlighed og klub passer sammen. Men hvad så, når den personlighed ikke er der mere?

                  Jeg mener ikke, at den eneste løsning er at finde 'den store mand'. Hvis man finder ham i OB, så ryger han nok hurtigt et andet sted hen. Med den rette kultur i klubben er sportschefens navn eller personlighed ikke så afgørende. Jeg ved fra venner i Haderslev (der har sponsorting osv.), at Ole Nielsen og Thaysen er vidt forskellige personligheder. Men træningskulturen, meget af det daglige arbejde, og budgettet er stort set de samme. Det er 'det daglige brød', der bærer meget af deres succés; ikke en enkelt person. Hvis det var det, så havde de sandsynligvis spillet nedrykningsfinale i denne sæson.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Og en placering i subtoppen ville heller ikke skade de første 10-15 kampe.. Samt en "stjerne" som vil komme for at se spille.. Og.....


                    Vågn nu op fmprOB!!!!!!!!! Du dagdrømmer jo
                    Men helt gratis ting så som troværdige udmeldinger ville være en fornuftig start
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Men helt gratis ting så som troværdige udmeldinger ville være en fornuftig start
                      Og lur mig om det ikke hedder Top 6 i år igen.. Pourie har jo udtalt at OB har et sygt potentiale og det har man noteret sig lige som sidste sæson hvor enkelte talte OB op i medierne..
                      Jeg tror nu stadig at det bliver mere end svært. Alt skal spille og nøglespillere skal være skadesfrie de første 26 kampe for at vi har en chance..
                      Selvfølgelig kan et par gode handler ændre dette billede.. En genial balancespiller på midten og Kusk på kanten vil kunne rykke meget

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Og lur mig om det ikke hedder Top 6 i år igen.. Pourie har jo udtalt at OB har et sygt potentiale og det har man noteret sig lige som sidste sæson hvor enkelte talte OB op i medierne..
                        Jeg tror nu stadig at det bliver mere end svært. Alt skal spille og nøglespillere skal være skadesfrie de første 26 kampe for at vi har en chance..
                        Selvfølgelig kan et par gode handler ændre dette billede.. En genial balancespiller på midten og Kusk på kanten vil kunne rykke meget
                        Jeg vil henvise til tråden omkring Årets MOM. Den viser ret tydeligt, at vores stjerne og dem med højest løn også er 3 af de dårligst præsterende spillere. Der skal rigtige stjerne til, så kan det være, at de 3 nuværende såkaldte stjerner blomster op.
                        Jesper Hansen kan ikke skabe et vinderhold. Han hander ikke i rette tid. Sidst men ikke mindst, så bygger han jo ikke kultur op. Istedet fjerne han elementer. Tilsat at manden udtaler sig overordentligt positivt omkring situationen, som vi andre betrafter som katastrofal, så viser det bare at han må væk.

                        Vi skal have tegnet en streg i sandet. Der skal kommunikeres klart ud og forventnings afstemt. Det skal være sådan så unge fynboer igen med stolthed vil tage OB trøjen på i skole - også hvis vi har tabt en kamp i weekenden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Jeg vil henvise til tråden omkring Årets MOM. Den viser ret tydeligt, at vores stjerne og dem med højest løn også er 3 af de dårligst præsterende spillere. Der skal rigtige stjerne til, så kan det være, at de 3 nuværende såkaldte stjerner blomster op.
                          Jesper Hansen kan ikke skabe et vinderhold. Han hander ikke i rette tid. Sidst men ikke mindst, så bygger han jo ikke kultur op. Istedet fjerne han elementer. Tilsat at manden udtaler sig overordentligt positivt omkring situationen, som vi andre betrafter som katastrofal, så viser det bare at han må væk.

                          Vi skal have tegnet en streg i sandet. Der skal kommunikeres klart ud og forventnings afstemt. Det skal være sådan så unge fynboer igen med stolthed vil tage OB trøjen på i skole - også hvis vi har tabt en kamp i weekenden.
                          Det er utopi at sætte det som et mål, han de bare en trøje på i skole af og til, så vil det i mine øjne være fint nok :)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Hvad er egentlig din forklaring på, at OB i to af de sidste tre sæsoner, med målsætninger om at ende i midten og i den bedre halvdel af rækken, har flirtet med nedrykning så langt henne i sæsonen? Det lyder ikke til, at du synes, at JH har det store ansvar, men der ligger vel et eller andet til grund for de store underpræstationer?

                            Selvfølgelig har sportchefen da et ansvar. Jeg reagerer, når retorikken når op på "intet bliver bedre i OB, før Jesper Hansen er væk". Ok, så fyr ham da.
                            - Får vi så et bedre træningsanlæg? (bestyrelse)
                            - Får vi et højere budget? (bestyrelse)
                            - Får vi flere farlige situationer i feltet, i stedet for spil rundt om feltet? (træner, spillere)
                            - Får vi bedre spillere? Endelig er det faktisk hans ansvar! Nogen konkrete forslag til en sportschef, der kunne tænkes at komme OB, som kan finde bedre spillere og misser mindre ofte?
                            - Får vi en bedre træner? Igen hans ansvar! Det kommer jo an på, hvor meget man vil stille om (igen).
                            - Får vi bedre kommunikation med fans? (hans + træner + kommunikationsafd.)
                            - Får vi lov til at slippe for top-6 udmeldinger? (bestyrelse!)
                            - Vinder vi flere kampe? (træner, spillere, helhed)

                            Gu har sportschefen da et ansvar; men han er en del af en helhed. Hvis JH fyres nu, og der ikke sker andet, så har jeg enormt svært ved at se forskellen.

                            Tillad mig at spørge tilbage: hvad er din forklaring på dårlige resultater? Er den kun på to ord: "Jesper Hansen"?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Selvfølgelig har sportchefen da et ansvar. Jeg reagerer, når retorikken når op på "intet bliver bedre i OB, før Jesper Hansen er væk". Ok, så fyr ham da.
                              - Får vi så et bedre træningsanlæg? (bestyrelse)
                              - Får vi et højere budget? (bestyrelse)
                              - Får vi flere farlige situationer i feltet, i stedet for spil rundt om feltet? (træner, spillere)
                              - Får vi bedre spillere? Endelig er det faktisk hans ansvar! Nogen konkrete forslag til en sportschef, der kunne tænkes at komme OB, som kan finde bedre spillere og misser mindre ofte?
                              - Får vi en bedre træner? Igen hans ansvar! Det kommer jo an på, hvor meget man vil stille om (igen).
                              - Får vi bedre kommunikation med fans? (hans + træner + kommunikationsafd.)
                              - Får vi lov til at slippe for top-6 udmeldinger? (bestyrelse!)
                              - Vinder vi flere kampe? (træner, spillere, helhed)

                              Gu har sportschefen da et ansvar; men han er en del af en helhed. Hvis JH fyres nu, og der ikke sker andet, så har jeg enormt svært ved at se forskellen.

                              Tillad mig at spørge tilbage: hvad er din forklaring på dårlige resultater? Er den kun på to ord: "Jesper Hansen"?
                              Jeg synes, det virkelig er synd, at du stadig ikke tror på de dynamikker, der kan blive skabt af én mand - én mand der bliver ledet i kæden, der enten med det samme eller over længere tid kan få tingene til at køre bedre. Bedre spillere til de samme penge ER en sportsdirektørs ansvar. Og ansvar er ikke det samme som skyld - for ligesom i alle andre virksomheder, så er der alle de andre led, der udgør helheden - hvor den der har ansvaret for at helheden bliver til noget, uanset arbejdsmæssige og økonomiske forhold, er den der står først for, når brændet falder ned.

                              Enkelte mennesker med de rigtige evner/forbindelser/forudsætninger/held på de rigtige tidspunkter KAN altså gøre en forskel. Om du vil det eller ej. At afvise det, nærmest kun fordi du synes, det er synd for manden at blive svinet til, synes jeg er ærgerligt.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Selvfølgelig har sportchefen da et ansvar. Jeg reagerer, når retorikken når op på "intet bliver bedre i OB, før Jesper Hansen er væk". Ok, så fyr ham da.
                                - Får vi så et bedre træningsanlæg? (bestyrelse)
                                - Får vi et højere budget? (bestyrelse)
                                - Får vi flere farlige situationer i feltet, i stedet for spil rundt om feltet? (træner, spillere)
                                - Får vi bedre spillere? Endelig er det faktisk hans ansvar! Nogen konkrete forslag til en sportschef, der kunne tænkes at komme OB, som kan finde bedre spillere og misser mindre ofte?
                                - Får vi en bedre træner? Igen hans ansvar! Det kommer jo an på, hvor meget man vil stille om (igen).
                                - Får vi bedre kommunikation med fans? (hans + træner + kommunikationsafd.)
                                - Får vi lov til at slippe for top-6 udmeldinger? (bestyrelse!)
                                - Vinder vi flere kampe? (træner, spillere, helhed)

                                Gu har sportschefen da et ansvar; men han er en del af en helhed. Hvis JH fyres nu, og der ikke sker andet, så har jeg enormt svært ved at se forskellen.

                                Tillad mig at spørge tilbage: hvad er din forklaring på dårlige resultater? Er den kun på to ord: "Jesper Hansen"?
                                👍
                                Helt enig. Naturlig bærer JH ansvar for mange ting og er langt fra at tro på ham. Men at kalde ham alene for ansvarlig er ikke rigtigt. Vi skulle lægge sort-hvid-briller væk hvis vi leder efter årsagen for vores situation. Der er mange ting som ligger ikke i direkt ansvar af en sportsdirektør. For eks.
                                at spillere som træneren ville have som støtte og nøglespillere for trænerens idé om spillemåde underpræsterer. At trænerens taktiske dispositioner for kampe gik galt flere gange. At træneren valgte anden gang i træk en anfører som lykkes åbenbart ikke at udfylde positionen. At træningsfaciliteter er dårlige. At der åbenbart ligger en tæt økonomisk ramme som ledelsen om NT ikke vil øge.

                                Og vi skulle ikke glemme at der var begejstring herinde og anerkendelse i offentligheden for flere transfers som viste sig derefter som skuffelse (Izunna, KEP, AK).
                                Og det var flere transfers som blev set som uambiøst som tændede rigtigt (Tverskov, Tingager, Joan).
                                Man kan bebrejde JH for mange ting men det er for let og vil ikke hjælpe at forklare ham som ansvarlig for alt hvad er dårlig og benægte hvad lykkedes til ham.
                                Siger ikke at ham er den rigtige mand på den rigtige position. Men det er alt for kort tænkt at alt bliver godt hvis vi kun bytter sportsdirektøren.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X