Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Vil absolut ikke græde hvis JH forlader klubben.
    Men synes det større problem er for mig aktuel træneren. Det er helt klart for mig at vi hentede spillere Kent påpegede. Og han får ingen succes med sit hold.
    Og ser ingen spiller som udvikler sig god og blev bedreunder ham, desværre. Gryte og El Makrini havde kvalitet da de kom og holder det. Tverskov var god fra første øjeblik i OB. Eller kender du en spiller som blomster op under Kent?
    Men tværtimod stepper mange ned: angribere f.eks. (naturlig mangler de en spiller som Falk som skaber noget overraskende i oggensiven, men de er ja også uskarp hvis de har en chance at score og virker langsomt og træt). Desler var langt bedre før Kent.
    Vi har anden gang i træk en anfører valgt af Kent som er en af dårligste i holdet.
    Forstår ikke hvad der sker men for mig betyder det at træneren handterer det dårlig og skuffende.
    for mig står JH først for skud....men Kent han er også kommet på listen over folk der nok bør videre. Har han fået alt han pegede på? Sikkert ikke - men omvendt må man formode at han pegede på jönsson som en erstatning for falk, at han hentede kep og thrane....og at han sagde god for et angreb bestående af ak, fester og mikkelsen....

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Ah, så forstår jeg. Overordnet set er jeg fortsat tålmodig mht. beslutninger. Det er klart, at det koster dyrt at præstere så dårligt, som det er tilfældet lige nu. Det koster på selvtillid hos spillere og stab og tillid i hele organisationen. Og jo, hvis det bliver ved, så er der en udløbsdato - hvis spillerne helt mister gejsten, så er løbet kørt. Indtil da kan en sportschef jo ikke melde andet ud, end at han tror på projektet. Alt andet ville jo være til grin; hvis sportschefen melder ud, at han har begået fejl med spillere, der er der nu; at der nok skal skiftes træner, spillestil eller lign., så er der gået total lort i det.

      Og hvor mærkeligt det end kan lyde, så synes jeg ikke - på trods af de dårlige resultater - at der er gået total lort i den endnu. "Total lort" er i min optik, hvis spillerne giver op; og på trods af de helt åbenlyse problemer, så ser jeg ikke det. Men det kan naturligvis hurtigt komme. FCK-kampen er lidt dejlig 'gratis' i den forbindelse; for ingen regner vel med point realistisk set. Men Silkeborg og Lyngby i de næste to kampe: det kan allerede få stor betydning. Ikke at jeg siger, at så skal de to vindes, men hvis de begge også tabes - især imod Silkeborg - så bliver det svært. På et tidspunkt rammer benzinmåleren jo 0, hvis der aldrig bliver fyldt på.
      selvfølgelig kan tingene vende - hvis træneren for lang nok snor - og får formet sit hold ordenligt og tid og ro til at få sit spil ordenligt implementeret. Men hvor lang snor skal man give? Hvornår er nok nok? Og hvor stor pris er man reelt villig til at betale? For det er jo også i høj grad det det handler om.

      Ja fck kampen er for så vidt "gratis" - men hvad nu hvis vi henter et overraskende point der - for så at tabe de næste 2 mod lettere modstandere - ikke et usandsynligt scenario.....

      Jeg er helt med på at det er en lorte situation vi igen står i - og skal vi starte forfra endnu engang med ny træner (forhåbenlig ny sportsdirektør) og så en trup der endnu en gang skal omformes - det er laaaangt fra optimalt. Men er man villig til at give kent så lang snor som der skal til? Eller den opbakning det kræver rent investeringsmæssigt? For jeg tror ikke på kent formår at vende den i denne sæson - medmindre der hentes en del forstærkninger allerede til januar - der er brug for en vitamin indsprøjtning.

      Alternativt så køre man sæsonnen igennem, accepterer at det meget vel kan ende i en nedrykning - tager et år i 1 divison, håber på hurtig tilbagevenden og tager alle de sejre man kan få i division til at genopbygge den vinderkultur der i den grad mangler.
      Det kan jo også være vi kører sæsonen igennem - bliver ved med at tabe i stor stil som hidtil, men lige redder røven på sidste dagen - hvor står vi så ifht næste år? Med en trup der i den grad har fået høvl hele året og med en selvtillid der må være tyndslidt i helt ekstrem grad. Hvad kan man overhovedet lokke til OB i en sådan situation?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        for mig står JH først for skud....men Kent han er også kommet på listen over folk der nok bør videre. Har han fået alt han pegede på? Sikkert ikke - men omvendt må man formode at han pegede på jönsson som en erstatning for falk, at han hentede kep og thrane....og at han sagde god for et angreb bestående af ak, fester og mikkelsen....
        By the way : ser du en god udvikling hos enkelte spillere i holdet?
        Måske JJT, men det er svært at bedømme på grund af sin skade og med en stor MÅSKE.
        Tingager? Han virker til mindst stabiler og laver færre store fejl.
        JBL? Vores åbenbart bedste VB men viser også lys og skyggen. Ville sikker ikke tale om en opblomstring.
        Desler? Blev naturlig kasted bag på grund af sin skade. Men det var som jeg husker før et år og han er stadig under niveauet han havde før.
        Synes vi har aktuelt ja kun tre spiller vi kan være tilfreds med: Grytebust, El Makrini og Tverskov.
        Grytebust var allerede klasse da han kom og holder sit niveau.
        El Makrini brugte kun flere kampe at vænne sig til spillestilen og medspillere. Var på stadion da han spillede første gang for os og selvom ham mangelnde indbinding/integration i kampen var jeg absolut overbevist at vi hentede en spiller med rigtig, rigtig høj kvalitet.
        Og Tverskov? Ved intet om sin niveau i Randers så kan jeg ikke bedømme det, men i OB viste han kvalitet allerede i forberedelse, så fra første dag.

        Ja, når jeg tænker over det så er det Tingager, den vil jeg give Kent. Men det er ikke mange Kent kan påpege i forbedring af enkelte spiller
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Det handler jo ikke kun om cheftræneren. Jeg savner også er vi bliver farlige på standarder, og hvad med fysisk form og skarphed hos angriberne.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Det handler jo ikke kun om cheftræneren. Jeg savner også er vi bliver farlige på standarder, og hvad med fysisk form og skarphed hos angriberne.
            Der har du naturlig ret. Så hvis vi diskuterer Kent så diskuterer vi naturlig til sidst hele trænerteam selvom de største ansvar ligger hos cheftræner. Han skal indgribe hvis sin team ikke arbejder tilfredsstillend. Og Kent var ja til mindst sikker med i beslutninger om Cotræneren og målmandstræneren. De kom ja efter ham. (Ved ikke mere hvornår vi hentede den nye fysiske med det Holy - navn.)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              By the way : ser du en god udvikling hos enkelte spillere i holdet?
              Måske JJT, men det er svært at bedømme på grund af sin skade og med en stor MÅSKE.
              Tingager? Han virker til mindst stabiler og laver færre store fejl.
              JBL? Vores åbenbart bedste VB men viser også lys og skyggen. Ville sikker ikke tale om en opblomstring.
              Desler? Blev naturlig kasted bag på grund af sin skade. Men det var som jeg husker før et år og han er stadig under niveauet han havde før.
              Synes vi har aktuelt ja kun tre spiller vi kan være tilfreds med: Grytebust, El Makrini og Tverskov.
              Grytebust var allerede klasse da han kom og holder sit niveau.
              El Makrini brugte kun flere kampe at vænne sig til spillestilen og medspillere. Var på stadion da han spillede første gang for os og selvom ham mangelnde indbinding/integration i kampen var jeg absolut overbevist at vi hentede en spiller med rigtig, rigtig høj kvalitet.
              Og Tverskov? Ved intet om sin niveau i Randers så kan jeg ikke bedømme det, men i OB viste han kvalitet allerede i forberedelse, så fra første dag.

              Ja, når jeg tænker over det så er det Tingager, den vil jeg give Kent. Men det er ikke mange Kent kan påpege i forbedring af enkelte spiller
              nej ikke rigtigt....endnu en grund til at det sagtens kan forsvares at skifte kent ud. Min pointe var bare at jeg klart hellere ser JH smidt på porten - og man så støtter ordenligt op om kent og den spillestil han praktisere - den type spillere vi skal bruge er ikke de billigste.

              Og det syntes jeg grundlæggende er problemet. Hvad er det man vil med holdet? Vil man det mere teknisk betonede possesion (det flotte iflg nogle) jamen så fint - men så skal man ikke tro man kan skabe det på et skrabet budget.

              Bundhold - eller bare generelt hold med mindre økonomiske midler, her er sønderjydske et fantastisk eksempel - klare sig langt hen af vejen på det mere simple, står godt i forsvaret, indstilling - dødbolde og fysik....langt hen af vejen det samme Ove gjorde da han skulle redde os.
              Og vil man ikke smide for mange penge efter spillere så fint - men så er det måske den vej man skulle gå.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                nej ikke rigtigt....endnu en grund til at det sagtens kan forsvares at skifte kent ud. Min pointe var bare at jeg klart hellere ser JH smidt på porten - og man så støtter ordenligt op om kent og den spillestil han praktisere - den type spillere vi skal bruge er ikke de billigste.

                Og det syntes jeg grundlæggende er problemet. Hvad er det man vil med holdet? Vil man det mere teknisk betonede possesion (det flotte iflg nogle) jamen så fint - men så skal man ikke tro man kan skabe det på et skrabet budget.

                Bundhold - eller bare generelt hold med mindre økonomiske midler, her er sønderjydske et fantastisk eksempel - klare sig langt hen af vejen på det mere simple, står godt i forsvaret, indstilling - dødbolde og fysik....langt hen af vejen det samme Ove gjorde da han skulle redde os.
                Og vil man ikke smide for mange penge efter spillere så fint - men så er det måske den vej man skulle gå.
                Helt enig. Man kan ikke udvikle en dyr fodboldstil uden at give den nødvendige penge derfor.
                Og min indlæg var ikke ment kontroverst til det du skrev. Var bare interesseret hvordan du ser det i hensigt af udvikling af enkelte spillere. :-)
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Helt enig. Man kan ikke udvikle en dyr fodboldstil uden at give den nødvendige penge derfor.
                  Og min indlæg var ikke ment kontroverst til det du skrev. Var bare interesseret hvordan du ser det i hensigt af udvikling af enkelte spillere. :-)
                  bare i orden.

                  Generelt syntes jeg ikke det virker til der sker en udvikling. Men tverskov viser til stadighed et godt niveau - selv på et hold der halter.

                  Og så, hvor meget det end piner mig da jeg havde udråbt ham til et KLART flop, så ser det ud til joan er ved at vende sig til superligaen - han gør det sådan set også fint.....

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    bare i orden.

                    Generelt syntes jeg ikke det virker til der sker en udvikling. Men tverskov viser til stadighed et godt niveau - selv på et hold der halter.

                    Og så, hvor meget det end piner mig da jeg havde udråbt ham til et KLART flop, så ser det ud til joan er ved at vende sig til superligaen - han gør det sådan set også fint.....
                    Ja, Joan, den glemte jeg helt. Sikker en der udvikler sig positiv.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Jeg er klar over, at jeg sikkert er ret alene med følgende; men jeg synes Jesper Hansen har store, tunge, jyske nosser, og det kan vi godt bruge. Og nej, jeg er hverken i familie med ham, kender ham, eller ved noget om dagligdagen i klubben. Jeg tror bare, der skal mere tid og jysk stædighed til:-) Det er muligt - men faktisk svært at vurdere, når tingene kører så skidt som pt - at Hansen ikke er den bedste scout eller talentspotter i DK, men han har noget sejhed over sig, som jeg sætter pris på.

                      Det er ad helvede til lige nu; men jeg ser ikke nogen vej frem i en fyring af hverken Kent eller JH. Håber på bedre tider og må tage lidelserne nu.
                      Tror ikke på at ledelsen skiller sig af med JH - vil stille dem selv i et dårligt lys at de endnu engang tager fejl.

                      Ønsketænkning kunne værer at vores scout formå at finde bedre spillere end JH, at ledelsen pålægger JH at finde bedre spillere ved at give ham et lidt større økonomisk de kommende vinduer, og sikre sig at han har de nødvendige kvalifikationer gennem vores scout og evt. andre der har erfaring succes med at finde de spillere som OB har brug for,

                      Han kan så passende genetablerer vores fanshop og række hånden ud til vores gamle koryfæer og oldboys spillere.

                      Stædighed kan være en udmærket egenskab, men man skal også kunne indse at der kan begås fejl og rette op på dem.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                        Tror ikke på at ledelsen skiller sig af med JH - vil stille dem selv i et dårligt lys at de endnu engang tager fejl.

                        Ønsketænkning kunne værer at vores scout formå at finde bedre spillere end JH, at ledelsen pålægger JH at finde bedre spillere ved at give ham et lidt større økonomisk de kommende vinduer, og sikre sig at han har de nødvendige kvalifikationer gennem vores scout og evt. andre der har erfaring succes med at finde de spillere som OB har brug for,

                        Han kan så passende genetablerer vores fanshop og række hånden ud til vores gamle koryfæer og oldboys spillere.

                        Stædighed kan være en udmærket egenskab, men man skal også kunne indse at der kan begås fejl og rette op på dem.
                        Det vil være SÅ nemt at sige at JH blev hentet ind til at få økonomien i balance og skære truppen til. Det er nu gjort og nu ønsker man noget andet og derfor ansætter man en ny sportsdirektør med andre kompetencer. Tyndt? Ja, men salgsbart ... skulle bare være sket ...

                        selvfølgelig kan andre finde bedre og billigere spillere ... EB har i dag en top10 over sommersognings hvor både VIFF, FCN, SIF fremgår ... ACH endda ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Om det er den ene eller anden form for fodbold, så forsøger vi i mine øjne at gøre det uden et fundament... Hvem er det som skal lede os igennem det, hvem/hvad er vores sikre bastioner i projektet, hvad er vores forcer, ting vi kan falde tilbage på i de kampe/perioder hvor det ellers ikke fungere, hvem er fremtiden på holdet, hvad er vores DNA, osv..?
                          Vi har ikke truppen til at gå efter at besidde de gamle OB dyder som den ene del herinde ønsker det, vi har heller ikke truppen til at kan klare det med det mere moderne flotte bold, som andre hellere ser...
                          Jeg er med på vi har Myse, og som bundhold har vi sikkert en rigtig god chance for at holde på en af ligaens bedste. Så er der Tverskov ja, men der er jo ingen der kan fortælle hvilken position han spiller på om 14 dage. Makrini, helt sikkert, og med en kontrakt på hele 8 måneder...

                          Vi kan selvfølgelig godt give projektet et år mere, eller halvandet mere, for at få hele næste sæson med... så kan JH også lige nå at skal tage sig af de yderligere 13 kontraktudløb der venter... Ja jeg ved i slikker jer om munden allerede, det er noget vi glæder os til... Og set i forhold til da projektet startede, så bliver det jo også meget nemmere nu........... eller...

                          ... men så ved vi jo da allerede hvad den næste store forklaring bliver i OB... Jesper Hansen udtaler sommeren 2018: Det er klart, det er svært at hente og forlænge med spillere når man mister millioner i indtægter grundet for mange hold er havnet over os, og jo derfor også kun kan tilbyde et ophold i bunden af ligaen. Det kæmper vi med, og derfor må vi have mere tid, og så er jeg også sikker på vi er at finde i den sjove ende af tabellen i 2020, men lige nu fokuserer vi på sæsonstarten og vores kamp mod Fc Nogetfuldstændiglatterligt. Vi kunne godt have ønsket os en nemmere modstander.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Tror ikke på at ledelsen skiller sig af med JH - vil stille dem selv i et dårligt lys at de endnu engang tager fejl.

                            Ønsketænkning kunne værer at vores scout formå at finde bedre spillere end JH, at ledelsen pålægger JH at finde bedre spillere ved at give ham et lidt større økonomisk de kommende vinduer, og sikre sig at han har de nødvendige kvalifikationer gennem vores scout og evt. andre der har erfaring succes med at finde de spillere som OB har brug for,

                            Han kan så passende genetablerer vores fanshop og række hånden ud til vores gamle koryfæer og oldboys spillere.

                            Stædighed kan være en udmærket egenskab, men man skal også kunne indse at der kan begås fejl og rette op på dem.
                            well da de brugte 16 mdr. På at ringe til Poul pladremund...gik det da fint med at bortforklare.....og en fejltagelse fra eller til
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Det vil være SÅ nemt at sige at JH blev hentet ind til at få økonomien i balance og skære truppen til. Det er nu gjort og nu ønsker man noget andet og derfor ansætter man en ny sportsdirektør med andre kompetencer. Tyndt? Ja, men salgsbart ... skulle bare være sket ...

                              selvfølgelig kan andre finde bedre og billigere spillere ... EB har i dag en top10 over sommersognings hvor både VIFF, FCN, SIF fremgår ... ACH endda ..
                              Tror det bare ikke. Udfra de meldinger der er kommet fra Thorborg.

                              Så er der det næstbedste tilbage at sørger for at der er kompetente folk bag ham der kan finde de rigtige spillere.

                              Comment


                                Jammerlige Jesper ligner en mand, der er blevet 10 år ældre på tre sæsoner. Jeg fik næsten ondt af ham, da tv-reporterne begyndte at spørge, om han overvejede sin stilling. Dybest set tror jeg som andre herinde, at han gør sit bedste, og at han tror, det er godt nok. Manden har forsøgt, og han har nok håbet, at han på en eller anden måde kunne skabe en vinderklub, selv om budgetterne skulle barberes langt ned. Det kunne han selvfølgelig ikke, og det skal han ikke klandres for. Der findes meget få personer i Danmark, som ville kunne lave det turn around og få succes.

                                Det, som irriterer mig, er, når Jesper Hansen så ikke selv vil erkende det, og at vi har en bestyrelse, som har taget ham i så voldsomt et forsvar, at de nægter at anerkende deres fejl, fordi det (endnu engang) vil falde tilbage på dem og vise, at de ikke aner en kæft om, hvordan man styrer en fodboldklub.

                                Jammerlige Jesper er i gang med at gøre OB til et divisionshold, og det er åbenbart helt acceptabelt. Det handler jo om det lange, seje træk. Ok, måske hvis vi kigger 30-40 år ud i fremtiden? Det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til.
                                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                                Comment

                                Working...
                                X