Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Reservehold FCN - OB 1/5 kl. 13:30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    2-1. Oliver Lund misser en bold og det bliver straffet. Resolut sparket ind uden chance for navnebror Oliver Christensen.

    Yao er skiftet ud til fordel for U17-topscorer Mathias Jørgensen.

    Vi har ikke samme pres på Farum og der giver dem lov til at spille.

    75 minutter spillet.

    Comment


      #17
      Oliver Christensen! Farum slipper igennem med tre mand! Oliver redder bolden ud på stolpen, vender rundt og griber returen.

      Comment


        #18
        81. minut. Weber erstattes på højre midt at U17s Nicolai Skøtt.

        Comment


          #19
          Mads Frøkjær (U19) ind i stedet for Joao. Jeg tror vi går over til tre-mandsforsvar med Mads Jørgensen i midten og Lund og Laursen hhv. til venstre og højre. Frøkjær ind på midten
          Der er spillet 89 minutter.

          Comment


            #20
            Det slutter desværre 2-1.

            Comment


              #21
              Øv. Tak for indsatsen

              Men fedt at RJL fik 90 min igen.
              Hvordan gjorde han det?

              Comment


                #22
                Tak for et meget levende referat.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #23
                  Lad mig lige prøve at opsumere, hvordan jeg så det. Så kan man læse OBs udgave her: http://www.ob.dk/artikel/reserverne-...flot-kamp.aspx

                  Jeg er enig i, at første halvleg var rigtig god. Vi pressede FCN og stressede deres opspil. Som jeg også skrev, så var det et spørgsmål om tid, før Yao fik det afgørende gennembrud og scorede. Det kom så desværre ikke. Kadencen faldt i 2. halvleg og FCN kom mere ind i kampen. Specielt efter at Izunna gik ud - det overtog FCN faktisk styringen.

                  Positivt er så afgjort at en række af vores unge talenter kom ind og fik noget spilletid mod seniorspillere. Det må give lidt på udviklingen.

                  For så at tage det bagfra og frem, så at sige:
                  Oliver Christensen stod en fin kamp. Bortset fra et par fejlafleveringer og et par gange, hvor han fik bolden lidt sdent væk og dermed kom under pres, så så det meget kompetent ud. Han kunne ikke gøre noget ved de to mål; til gengæld havde han nogle sikre indgreb på langskud og kom godt ud af sit mål ved flere anledninger. Det er altså ikke helt dumt, at være 3. målmand for et superligahold, når du er 1. års U19. Forhåbentlig kan han fortsætte sin udvikling.

                  Forsvaret stod rigtig godt i 1. halvleg, hvor FCN stort set ikke kom til noget som helst. Oliver Lund og Joao i midterforsvaret tog sig myndigt af de høje bolde, FCN blev stresset til at slå. Lund har, som vi kender ham, en tendens til at lægge sit spil helt på græsen. Han er tekniks dygtig, så det lykkes måske 6-7 ud af 10 gange, men når det så ikke lykkes, så bliver det hurtigt farligt. Det så jeg også i Farum.
                  Joao gjorde det fint som midterforsvar. Til gengæld viste han, da han blev rykket ud som venstre back, at hans offensiv heller ikke er meget at tale om på reserveholdsniveau.
                  Ryan Laursen gjorde det fint på højre back uden at være meget i fokus. Buus på venstre back var mere offensiv i første halvleg; måske hang det også sammen med, at Laursen havde Weber foran sig mod Thrane foran Buus. FCN spillede meget gennem midten, så backerne var ikke voldsomt i fokus, men hverken Buus eller Laursen har grund til at skamme sig over kampen. Det så solidt ud.

                  På midten var Izunna bare klasser over alle andre. Når FCN forsøgte sig at med at komme igennem på midten og kom for tæt på Izunna (der flyttede sig godt og havde god hjælp i Welbecks bevægelighed), så blev bolden enten elegant pillet fra dem eller de blev simpelthen møvet af bolden med fysik. Izunna var nøglespilleren for, at FCN stort set ikke havde noget spil i første halvleg. Desværre fik han et skrub, og jeg tror det var derfor han gik ud i anden halvleg; efter det faldt OB mere fra hinanden.
                  Izunna nåede dog lige at score et rigtig lækkert mål, da han knaldede til bolden, så den trak væk fra keeperen og op af stolpen.

                  Nana Welbeck viste, hvorfor man har taget chancen med ham. Alt er bestemt ikke perfekt, men han indgår ofte i noget småspil med rimelig succes, og han dækker et meget stort areal i sit presspil. Det sagt, så er han pt. ikke dygtig nok til at styre en midtbane, men som 2. manden, der slår modstanderens spil i stykker, har han nogle kvaliteter.

                  Thrane... er meget sympatisk og han kæmper. Hans første halvleg på venstrekanten var godkendt, og han var involveret i en del offensivt. Da han blev rykket ind på midten i stedet for Izunna blev det bare klart, at han ikke har niveau. Desværre. Hverken offensivt eller defensivt. Han fyldte ikke nok, når FCN havde bolden, og det blev langsomt og / eller usikkert når vi havde den.

                  Kristian Weber viste nogle glimt på højrefløjen, bl.a. havde han to gode løb med bolden, hvor han fik trukket FCN lidt fra hinanden. Der mangler bare noget. Han var lidt usynlig i kampen, men han har en fin teknik og kan måske komme efter det. Han er stadig ung nok til at have spillet for U19 denne sæson (ligesom Buus i øvrigt). Han faldt ikke igennem, men der mangler altså stadig noget, før han er et reelt alternativ i superligaen.

                  I front var Jóan vist ikke synderligt interesseret i den her kamp. Han var stort set usynlig, og hvis jeg skulle basere det udelukkende på denne forestilling, så ville jeg ikke have noget imod at vi solgte ham billigt. Heldigvis har jeg jo set andre kampe, så jeg tager det for manglende motivation. Det synes jeg til en vis grad er uprofessionelt; man bør yde også på reserveholdet. Specielt når man er der, fordi man har anskaffet sig en idiotisk karantæne. Dumpekarakter til Jóan for denne kamp, hvor han kun i små glimt var tilstede.

                  Yao var en enorm trussel mod FCN i første halvleg, men forsvandt lidt i anden. Han er hurtigt, nogen gange også hurtigere end hans teknik kan bære, og der mangler stadig lidt disciplin. Men der sker noget, når han har bolden. Det er lige frem og mod målet, og det er tæt på utroligt, at han ikke fik scoret.

                  Indskifterne:
                  Mads Jørgensen mangler noget tempo i forhold til seniorniveau. Om han får det er jo spændende, for det er tit der, har jeg indtryk af, at talenterne falder fra: Teknikken og spilopfattelsen når ikke lige det sidste skridt. Han spillede hele 2. halvleg i midterforsvaret, og gjorde det ok. Der var nogle fejlbedømmelser på lange bolde, men han fik i det store selv ryddet op. Og så er han ikke bange for at tilbyde sig.
                  Da vi havde et frispark lidt over halvvejs på FCNs banehalvdel, forstod jeg ikke, hvorfor man ikke lod ham få chancen, i stedet for at lade Thrane sparke et indlæg. Mads' helt store spidskompetence er hans dødboldsfod.

                  Julius Eskesen mangler nok noget fysik, men hans teknik kan absolut være med på dette niveau. Det nåede han at vise.
                  Mathias Jørgensen fra U17 gav også prøver på en god teknik. Derudover har han en god fysik, der gør at han kan begå sig på højere niveau end U17.

                  Nikolai Skøtt ligner det han her: En U17-spiller. Alligevel var han sgu lige ved at tilkæmpe sig en bold fra en FCN'er med ren fysik. Derudover havde han ikke helt nok tid på banen til at jeg rigtig kunne bedømme ham.
                  Mads Frøkjær havde meget kort tid på banen, men han gjorde det ikke dårligere på midten end Thrane.

                  Comment


                    #24

                    Comment

                    Working...
                    X