Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Randers FC - OB (23-04-17)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Nu kom den highfive også lang tid efter hændelsen... Så i sig selv er der vel ingen grund til at gøre så meget ud af det. Hvad skulle de to ting have med hinanden at gøre... men forstår frustrationerne over det vi ser i dag...
    Men der er jo spilstop? hvad i alverden skulle den hilsen ellers indikere??? Og hvorfor går Fisker ikke over og tilser Nielsen? Jo det ligner umiskendeligt, at der i situationen 'High-fives' over planlagt strageri! Jeg husker i den forbindelse i øvrigt at en Randers spiller, som blev sat af Joan i vores 3-0 sejr udtalte offentligt, at han jo bare skulle have 'slagtet' Joan, hvad det så end betyder? Måske endda selvsamme spiller, som tilhilses af Fisker? Alt andet end at direkte tilse en modspiller, som man selv har bragt i gulvet, og som ligger og vrider sig i åbenlyse smerter er ufattelig dårlig stil i min verden. Netop det faktum, gør netop 'High-fiven' des mere sandsynlig som afsluttende 'kommentar' til hændelsen. Så fik jeg ram på ham! Ser stadigvæk for mig ud som den mest rationelle fortolkning af hilsenen, for der sker som sagt intet andet i og omkring situationen, som skulle fordre en hilsen mellem to Randersspillere, har lige kigget sekvensen igennem igen, og er om noget mere sikker i min 'mistanke'..

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Ah, nu jeg forstå. Jo, der kan du da have en pointe. Men de får jo første mål på en totalkikset clearing og det andet egentlig på en ditto (KEP mistimer indgreb) og den falder til Fisker. Det er jo en total mangel på skarphed i nærkampe, mangel på gejst og fysisk tilstedeværelse. Så ryger taktikken jo, fordi spillerne mister troen på det.

Og det er ikke sagt for at frikende Kent eller spillerne for nogetsomhelst. Jeg ser bare ikke Randers 3-5-2 køre os over, før vi har bragt os selv i en dårlig position. De starter bedst, men de laver også 2 mål på 2 angreb. Og så falder holdet mentalt sammen. Med de fejl, der bliver lavet i dag, så kunne Randers vel have spillet 1-1-8, uden at det havde gjort den store forskel. Jeg ser den kamp, som om vi aldrig rigtigt kom på banen - og det er skidt indstilling, mere end taktik.
      Det kan du godt have ret i, jeg synes dog, at når man får så skidt en start og holdet ser så mentalt skrøbeligt ud, så er det den dygtige træners opgave at få holdet til at respondere mentalt, enten ved at komme med et modtræk der kan vende kampbilledet og momentum, og sørge for at få skabt nogle spillemæssige succesoplevelser, så spillerne hurtigt bliver bygget mentalt op igen, og her så det bare utroligt passivt ud fra trænerbænken, i min optik.

Jeg ved godt, at der især i efteråret blev slået heftigt på "Plan B"-trommen, men jeg synes igen i dag, ligesom imod Horsens og SønderjyskE her i foråret, at vi ser, at der i den grad mangler værktøjer til at ændre et fastlåst kampbillede og bringe noget der kan overraske en modstander. De fleste spillere virker nærmest stavnsbundede til deres roller, og det vi bringer fra bænken formår heller ikke at ændre det spillemæssige udtryk.

Hvis du er kommet ind i kampen og har fundet opskriften til at slå vores spil i stykker med et aggressivt pres centralt, og ved at sidde tungt på duelspillet, så har du mere eller mindre en gameplan der holder kampen ud, fordi at vi så sjældent formår at omstille os spillemæssigt, og det synes jeg fortsat er bekymrende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Det kan du godt have ret i, jeg synes dog, at når man får så skidt en start og holdet ser så mentalt skrøbeligt ud, så er det den dygtige træners opgave at få holdet til at respondere mentalt, enten ved at komme med et modtræk der kan vende kampbilledet og momentum, og sørge for at få skabt nogle spillemæssige succesoplevelser, så spillerne hurtigt bliver bygget mentalt op igen, og her så det bare utroligt passivt ud fra trænerbænken, i min optik.

Jeg ved godt, at der især i efteråret blev slået heftigt på "Plan B"-trommen, men jeg synes igen i dag, ligesom imod Horsens og SønderjyskE her i foråret, at vi ser, at der i den grad mangler værktøjer til at ændre et fastlåst kampbillede og bringe noget der kan overraske en modstander. De fleste spillere virker nærmest stavnsbundede til deres roller, og det vi bringer fra bænken formår heller ikke at ændre det spillemæssige udtryk.

Hvis du er kommet ind i kampen og har fundet opskriften til at slå vores spil i stykker med et aggressivt pres centralt, og ved at sidde tungt på duelspillet, så har du mere eller mindre en gameplan der holder kampen ud, fordi at vi så sjældent formår at omstille os spillemæssigt, og det synes jeg fortsat er bekymrende.
        Enig. Vi er nemme at læse. Men det er FCK f.eks. også; det er bare skide svært at stille noget imod, når de gør deres ting så godt, som de gør. Vi er slet ikke på det niveau, men derfor kan jeg stadig godt se meningen med at køre hårdnakket efter en plan A, fordi det på sigt gerne skulle give spillerne en sikkerhed i gameplanen.

Comment

Er der allerede en information om Casper Nielsens skade?
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...e-overlevelse/
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

Comment

Der var langt hjem fra Randers i dag....

LORT, kudos til de OBer der sang igennem i alle 90 minutter, halsen var ikke til det, men det betød vi ikke kunne høre Randers fans overhovedet, tænker også på TV det må have været et lydbillede som var det hjemmebane, så supporten fra den 12 fik de...

Comment

Så kom OB ned på jorden igen. Og igen fik vi set de mangler der er. Svage Backs defensivt, svag AK- egentlig ret svagt over hele palletten. Grunden til at jeg ikke kan komme med mere specifik kritik er, at jeg kun skimtede kampen efter 2-0 scoringen til Randers. Det var tydeligt hvor det bar henad. WWW - what went wrong?

Comment

Der er meget galt med gruppen. Svenskeren er fantastisk i 3 aktioner i en kamp- men det er ikke nok, slet ikke når han er så langsom i kontra angreb, og dårlig til at dække op. AK har fynske rødder, men er meget opreklameret, han er god anden angriber hvis han er i form, eller en god indskifter. Det er en katastrofe at han er lønførende. Fester er som AK ikke god nok som første angriber, men der er noget mere nosser i Festersen. Vi har ikke løst VB problemet efter CS, som oven i købet var på vej ned i kvalitet den sidste sæson. Vi har ikke en DM som kan sætte spillet. Bænken er et kapitel for sig selv. Flere af den ville også sætte på bænken i HB Køge eller Vejle. JH har fejlet, og jeg ved godt at hans heppekor vil sige hvad sagde vi, såfremt vi ikke rykker ud. Dødbolde har været en skandale stort set siden Viggo. Forstår ikke at assistenten ikke kan sætte dem bedre op. Izunna skal også væk når JJT, nu viser at han er fremtidens mand. De 2 er sprinkle sammen. Det ville være godt med lange kontrakter til Tingager, Tværskib, JJT, Desler, Gryte, Joan.

Comment

Øv for en fiasko.. Det er selvfølgelig tilladt at spille en dårlig kampen sjælden gang i mellem, der kan være mange forhold der spiller ind, Denne er dog særdeles dårlig og på et skidt tidspunkt.

Håber vi kommer tilbage på sporet mod Horses, så den fynske forårs optimisme ikke skal tilbage i skuffen,

Comment

Hej Tornbjerg. Kan desværre ikke følge dine positive tanker om AK - som i at han er en god anden angriber.. synes faktis efterhånden at slle sete substitutter byder ind med mere - Om dette/alternativerne så kommer med er stærkt nok kan vi igen gradbøje på... men i min bog er AKs lade/ligeglade indstilling blevet en synlig hæmsko for holdet - og noget man kan se flere modstandere direkte indretter deres opspil efter... hvor meget af den gamle AK der efterhånden er tilbage er i min bog ved at være et kritisk spørgsmål - som ledelsen snart må forholde sig til...

Comment

Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlæg
                        Hej Tornbjerg. Kan desværre ikke følge dine positive tanker om AK - som i at han er en god anden angriber.. synes faktis efterhånden at slle sete substitutter byder ind med mere - Om dette/alternativerne så kommer med er stærkt nok kan vi igen gradbøje på... men i min bog er AKs lade/ligeglade indstilling blevet en synlig hæmsko for holdet - og noget man kan se flere modstandere direkte indretter deres opspil efter... hvor meget af den gamle AK der efterhånden er tilbage er i min bog ved at være et kritisk spørgsmål - som ledelsen snart må forholde sig til...
                        jeg skriver følgende om AK: AK har fynske rødder, men er meget opreklameret, han er god anden angriber hvis han er i form, eller en god indskifter. Det er en katastrofe at han er lønførende.

Comment

Der er vi helt enige👍

Comment

Hvor er KEP dog en skændsel som både spiller og anfører i OB. Det er helt uhyggeligt ringe købmandskab, at man hentede ham så dyrt i Aalborg. Han er en skygge af sig selv. En skygge af sin skygge. Han spiller KUN, fordi vores trup er så tynd, og fordi han får en af de højeste lønninger i klubben. Det samme kan desværre siges om AK. To helt uhyggeligt ringe spillere og indkøb. Desværre spiller de sikkert begge to igen på fredag, fordi der ikke er alternativer.

Nu frygter jeg bare, at Festersen ryger i samme fader-fælde som KEP, når barnet vågner skrigende om natten og vil have omsorg. Men der skal naturligvis lyde et stort tillykke ham og familien alligevel.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Man kan klandre træneren for at spillerne ikke er sat op til kampen; at der mangler gejst og motivation.
                              Men hvis du mener Festersen ude - eller mener du Casper Nielsens skade? - så er det svært at se, at det skulle have nogen større betydning. Tror ikke det er på taktik, vi taber i dag. Den kamp blev tabt på det mentale plan nærmest inden vi gik på banen. Og det skal træneren naturligvis både tage ansvar for og satme også gøre noget ved, så vi ikke skal se på det her igen.
                              Set fra stadion tabte vi ved at de stod med bagkæden på midterlinjen og gjorde midtbanen så kompakt at vi ikke kunne spille igennem den. Derudover pressede de aggressivt og vi formåede aldrig rigtig at true bagrummet. Fra stadion virkede det til at 90% af spillet foregik på vores banehalvdel. AK i gamle dage ville have elsket den plads at løbe ned i, men ingen tog rigtigt de løb. Randers vandt på taktik og indstilling.

Comment

Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                                Set fra stadion tabte vi ved at de stod med bagkæden på midterlinjen og gjorde midtbanen så kompakt at vi ikke kunne spille igennem den. Derudover pressede de aggressivt og vi formåede aldrig rigtig at true bagrummet. Fra stadion virkede det til at 90% af spillet foregik på vores banehalvdel. AK i gamle dage ville have elsket den plads at løbe ned i, men ingen tog rigtigt de løb. Randers vandt på taktik og indstilling.
                                Ja, helt einig. De dominerede midtbanen med deres 3-5-2 og pressede os ned med en aggressiv indsats. Casper Nielsens skade var uheld - han er en spiller som kunne have bidet sig ind. Til sidst efter ham gik ud havde vi ikke meget mere at holde imod og vi manglede støtte på midtbanen. Så blev vi kørt over. Man kunne have undgået det måske med en taktisk omstilling med at trække Joan tilbage på højre side i første halvleg for at bringe kompakthed og mere ro i kampen. Men Kent holder altid fast i sit system ligegyldigt om det fungerer eller ej i sted af at give holdet nye våben når de sædvanlige er uskarp. Og når det løber ikke for os så koster det. Måske er det også en grund derfor at næppe nogensinde kommer tilbage når vi ligger bagud engang.
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X