Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ari Skulason

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    I forhold til målene, så tænker jeg faktisk at du skal tjekke dem, virkeligheden ser ikke helt ud som du præsenterer den :).
    2 efter indkast
    1 straffe efter hjørne, hvor målmanden kager rundt.
    1 langt hug op til en der header, lidt tilfældigheder og et godt indlæg ... plus helt ubegribeligt dårligt forsvarsspil.
    1 mål hvor modstanderen har kastet alt frem.
    1 mål hvor de faktisk sætter 3 afleveringer sammen ... det ser okay ud!

    I egen ende har de bestemt heller ikke været uheldige mod hverken Portugal, hvor de burde have tabt stort, eller mod Østrig som brænder straffe og har store chancer for at vinde.

    I forhold til boldbesiddelse, så har de i samtlige kampe haft den omtrent 1/3 af tiden ... så er det altså svært at have længere perioder med boldbesiddelse, men selvfølgelig har de den af og til.
    I forhold til afslutninger ... så er de i skudstatistikkerne blevet skudt totalt i sænk to gange, halvt en gang og en enkelt gang kun haft 4 afslutninger færre.
    Jeg må ærligt erkende at jeg ikke husker, at de har haft andet end meget sjældne kontraer.


    Jeg synes bestemt det er sejt at de er kommet så langt og det er fedt at de kæmper så indædt ... jeg kan heller ikke se at de har andre muligheder end at stille sig ned og satse på det meget simple ... men de HAR været heldige og jeg må ærligt sige at jeg tror de skal være glade hvis de slipper fra Paris, med mindre end en sæk på minimum et par mål og massiv dominans imod.
    Så det du siger er, at man kan komme langt med mod, organisation, effektivitet og opsøgning af heldet?

    Også kendt som den måde Grækenland vandt EM.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      Enig i det fremhævede...det skete bl.a. da OB slog Real ud.

      MEN - 4 kampe i streg ved EM, mod ganske stærke nationer. Nationer, som selv DK ville have det svært imod, og ganske give normalt tabe i hvert fald et par kampe til. 4 kampe uden nederlag. Så er jeg ikke længere der, hvor jeg betegner det, som at "det usandsynlige vil ske med mellemrum".

      Nej, Island spiller ikke poleret bold, med hæl og tå og finurlige driblinger. De spiller med de midler de har. Ret direkte spil, lange bolde, vinder ganske mange andenbolde på midten. Faktisk minder det ret meget om det, vi kendte fra britisk fodbold for et par årtier siden. Det har mindst ligeså meget med fodbold at gøre, som at se tudeprinsesserne fra Portugal være på grådens rand, når det ikke lige går deres vej.
      Islændingene rejser sig som mandfolk, hvis de bliver tacklet...ingen af dem ligger og tuder. Det kan jeg fandme li'. Og de er altså videre blandt de 8 sidste. Det er stort. Det er fantastisk - også for fodbolden!
      Tak, Island!
      Og man kan jo også tælle kvalifikationen med... Sejr over Tyrkiet, Tjekkiet, og 2 over Holland, og kun 6 mål lukket ind i den svære gruppe...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Og man kan jo også tælle kvalifikationen med... Sejr over Tyrkiet, Tjekkiet, og 2 over Holland, og kun 6 mål lukket ind i den svære gruppe...
        Ja! I min verden er de meget værdige deltagere i denne slutrunde.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
          Ja! I min verden er de meget værdige deltagere i denne slutrunde.
          Helt enig. Og I sammenligning med EM 92 var Islands kvalifiation og deres kampe i den indledende runde mere succesfuld end Danmarks dertid. ;-)
          Så måske vi kan nok forvente store ting fra vikingerne. ..
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Historien Island går længere tilbage end blot EM16. Det er ikke kun lucky punch og mirakel. De havde en ret respektabel kvalifikation til VM14, der bl.a. talte to sejre over Albanien (hej Danmark!) og ubesejret mod Norge. I samme kval var deres mål fordelt over flere spillere, så Island er ikke et hold der kun er hængt op på en stor stjerne som nogle andre 'små' nationer gør.

            4 mål:
            Gylfi Sigurðsson
            Kolbeinn Sigþórsson

            3 mål:
            Birkir Bjarnason
            Jóhann Berg Guðmundsson

            Kval'en bød på 5 sejre, 2 uafgjorte, 3 nederlag. Målscore på +2.
            Island - Norge 2-0.
            Cypern - Island 1-0.
            Alanien - Island 1-2.
            Island - Schweiz 0-2.
            Slovenien - Island 1-2.
            Island - Slovenien 2-4.
            Schweiz - Island 4-4.
            Island - Albanien 2-1.
            Island - Cypern 2-0.
            Norge - Island 1-1.

            Island røg videre til playoff (hej Danmark!) mod Kroatien. Det blev til 0-0 hjemme og 0-2 ude. Er altså ingen skam at ryge mod Kroatien.

            Tager man alle deres kampe i kval VM14 og EM16 plus EM16 giver det:
            13 sejre, 7 uafgjorte, 6 nederlag.
            Det er altså ret stabilt

            Det her lugter langt væk af en determineret, afklaret og vedholdende plan både konceptmæssigt og taktisk. At det kan lade sig gøre med et land der har godt 100 professionelle spillere er bare mega godt gået. Islands succes er naturligvis overraskende og flot, men det kommer ikke ud af ingenting. Det har været længe undervejs.

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              Det bare imponerende hva det lille land kan. Mener det var i 2008 der vandt de OL sølv i herre håndhold og har også mange herre håndhold spillere på topniveau i Europa.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                Det bare imponerende hva det lille land kan. Mener det var i 2008 der vandt de OL sølv i herre håndhold og har også mange herre håndhold spillere på topniveau i Europa.
                Det må man sige. De deltog også ved den seneste EM-slutrunde i basket, noget Danmark aldrig nogensinde har gjort, og hvis det skulle ske, snakker vi nok først om en del år ude i fremtiden.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Det må man sige. De deltog også ved den seneste EM-slutrunde i basket, noget Danmark aldrig nogensinde har gjort, og hvis det skulle ske, snakker vi nok først om en del år ude i fremtiden.
                  Körfubolti som de kalder det. Kurvebold. Det er altså fedt. I skak har de også gjort sig bemærket. I mange år har de været de land med flest Stormestre per indbygger, hvilket er ret sejt.

                  MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Det må man sige. De deltog også ved den seneste EM-slutrunde i basket, noget Danmark aldrig nogensinde har gjort, og hvis det skulle ske, snakker vi nok først om en del år ude i fremtiden.
                    Så har de åbenbart flere højere drenge end Ari deroppe på øen. ... ;-)
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Ari fortsætter med at tjene penge til klubben

                      http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...slandsk-succes

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Körfubolti som de kalder det. Kurvebold. Det er altså fedt. I skak har de også gjort sig bemærket. I mange år har de været de land med flest Stormestre per indbygger, hvilket er ret sejt.

                        MvT
                        De har også flest nobelpriser per indbygger. Der er så kun én, men alligevel.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                          Det bare imponerende hva det lille land kan. Mener det var i 2008 der vandt de OL sølv i herre håndhold og har også mange herre håndhold spillere på topniveau i Europa.
                          De må være gjort af et specielt stof islændingene.

                          Fik kuldegysninger af at se samhørigheden med deres publikum 10 % af befolkningen efter Englands kampen. Et rigtigt eventyr -superstort, de havde allerede en række superpræstationer inden kampen.

                          Det ville være superfedt hvis vi kunne implementere samme vinderindstink og sejhed i OB.

                          Comment


                            Nuuuujjjj jeg troede lige vi havde scoret kassen

                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...eague-efter-em

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Nuuuujjjj jeg troede lige vi havde scoret kassen

                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...eague-efter-em
                              Skulason kommer da ikke til Premier league ... det ville i så fald være den ringeste omgang scouting siden, sætternissen :D.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Skulason kommer da ikke til Premier league ... det ville i så fald være den ringeste omgang scouting siden, sætternissen :D.
                                United bliver grebet af stemningen efter de slog England ud

                                Comment

                                Working...
                                X