Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Abildtrup og Rasmussen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Abildtrup og Rasmussen

    Nogen der ved hvorfor Stiftens svar på knold og tot konsekvent laver video-analyser?
    Er det fordi det er nemmere end at skrive en artikel med dertilhørende korrekturlæsning og kommatering?
    Eller er det en overordnet dagsorden for avisen?
    Analysen virker ihvertfald meget tilfældig og ikke specielt gennemarbejdet -
    Man sidder lidt tilbage med fornemmelsen af at have set et program på TV-Glad. :-(

    #2
    Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
    Nogen der ved hvorfor Stiftens svar på knold og tot konsekvent laver video-analyser?
    Er det fordi det er nemmere end at skrive en artikel med dertilhørende korrekturlæsning og kommatering?
    Eller er det en overordnet dagsorden for avisen?
    Analysen virker ihvertfald meget tilfældig og ikke specielt gennemarbejdet -
    Man sidder lidt tilbage med fornemmelsen af at have set et program på TV-Glad. :-(
    +1

    ... eller, jeg vil sige noget fra Mandrilaftalen... krummer sgu lidt tæer over de to...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Fra tid til anden synes jeg Rasmussen gør det ok......Den anden makker, tror bare jeg tier stille.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
        Nogen der ved hvorfor Stiftens svar på knold og tot konsekvent laver video-analyser?
        Er det fordi det er nemmere end at skrive en artikel med dertilhørende korrekturlæsning og kommatering?
        Eller er det en overordnet dagsorden for avisen?
        Analysen virker ihvertfald meget tilfældig og ikke specielt gennemarbejdet -
        Man sidder lidt tilbage med fornemmelsen af at have set et program på TV-Glad. :-(
        Du skal jo regne med, at de også skriver artikler, men de bliver vist primært bragt i den fysiske avis. Jeg kan fx godt at se en video-analyse engang i mellem, men man burde nok forberede sig en anelse mere og få lidt inspiration fra eksempelvis Stemmer fra Ådalen, der bruger 2 minutter på at sige det mest væsentlige!

        Comment


          #5
          Jeg er heller ikke synderlig vildt med de video halløj de laver men syntes det de generelt laver i den skrevne avis er godt.. Rasmussen specielt

          Comment


            #6
            Nemt at kritisere, svært at lave noget selv. Synes de laver gode ting og sager - til et bredere publikum end dette smalle forum.
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              #7
              Deres videoanalyser er det mest ukvalificerede vrøvl som regel, slet og ret pinligt. Især Niels Abildtrup, han oser af at være en mand der ikke rigtigt har fingeren på pulsen og reelt kan sige noget interessant, så i stedet hiver han et kamprogram fra 80erne op, eller begynder at ævle om Halifax, Doncaster eller en anden engelsk divisionsklub der engang var. Nogle gange virker det nærmest som om, at der sættes en ære i ikke at lyde velforberedt, så når man skal snakke om Horsens f.eks., så snakker man ikke nødvendigvis om Finnbogason, men om "ham den store islænding oppe foran".

              Der kan ikke være mange mennesker der går klogere derfra, efter at have set de "analyser".

              Comment


                #8
                Ævl

                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                Nemt at kritisere, svært at lave noget selv. Synes de laver gode ting og sager - til et bredere publikum end dette smalle forum.
                Nu er jeg jo hverken uddannet eller ansat som journalist, så det er ikke min opgave at "lave noget selv".
                - det er begge d' herrer til gengæld.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
                  Nu er jeg jo hverken uddannet eller ansat som journalist, så det er ikke min opgave at "lave noget selv".
                  - det er begge d' herrer til gengæld.
                  Synes deres analyser er fine nok. En snert af humor og det basale omkring kampens betingelser, samt et førstehåndsindtryk efter kampen. De udgiver sig ikke på noget tidspunkt for at være større eksperter, end de selv kan håndtere. Analyserne skal nok snarere ses som et trækplaster til deres skrevne artikler, og skal der være ekslusivt kød til disse, som man betaler for at læse, så kan man naturligvis ikke fyre alt af i frisektionen! Ligegyldigt hvordan og hvorledes, så bruger de også tid på at opsøge materiale, som man ikke har tilgang til andetsteds.. Synes sku de gør det ok..

                  Comment


                    #10
                    Når man skal lave udsendelser, så må det som minimum være af en form for kvalitet, især med tanke på hvad der snart er af udsendelser i form af net-tv og podcasts, og der falder de to igennem... Halvdelen af tiden står Rasmussen kluntet og forklare, mens Abildtrup kun står og siger, ja, ja, mmm ja...

                    Kan sgu meget godt lide de to, som personer, især Rasmussen, og der har været mange gode "samtaler" med de to på Twitter, men de der udsendelser der det holder sgu ikke helt, de er kluntede og setuppet er mildt sagt ikke eksisterende...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Når man skal lave udsendelser, så må det som minimum være af en form for kvalitet, især med tanke på hvad der snart er af udsendelser i form af net-tv og podcasts, og der falder de to igennem... Halvdelen af tiden står Rasmussen kluntet og forklare, mens Abildtrup kun står og siger, ja, ja, mmm ja...

                      Kan sgu meget godt lide de to, som personer, især Rasmussen, og der har været mange gode "samtaler" med de to på Twitter, men de der udsendelser der det holder sgu ikke helt, de er kluntede og setuppet er mildt sagt ikke eksisterende...
                      Hvilke udsendelser i form af net-tv og podcasts omhandlede OB tænker du på?

                      Comment


                        #12
                        Jeg tippede natholdet/TV2 i oktober omkring vores to FS venner, og de herrer blev vist på natholdet den 27. Oktober.

                        Comment


                          #13
                          Jeg er som udgangspunkt meget glad for deres videoindslag. Det er fint, de laves. Især lige efter kampene.
                          Men rollefordelingen er generende uklar.
                          Niels er ikke i stand til at lade Leif tale ud uden at komme med mere eller mindre irrelevante indskud, der generer både Leif og vel de fleste der ser med. Det er faktisk utroligt det får lov at fortsætte.
                          Lad så i stedet for Niels komme med sin analyse. Eller lad Leif tale alene efter kampene og kun bruge Niels i optaktsindslag.
                          Niels Abildtrups historiske perspektiver er lidt nørdede men jeg er sikker på at mange lidt ældre kan lide at få det genopfrisket. Og yngre har brug for historien.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            #14
                            Den del er jeg enig i:) Abildtrup afbryder liige lovlig meget. Ingen tvivl om at Rasmussen er den af de to der er mere fodboldkyndig, mens Abildtrup er mere komisk med sine tilføjelser:), samt fint nok med lidt historisk tilbagesyn fra ham.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                              Hvilke udsendelser i form af net-tv og podcasts omhandlede OB tænker du på?
                              Det er jo ingen hemmelighed at der er OB podcats i luften, Stemmer Fra Ådalen som den seneste, og derudover bliver klip fra diverse programmer jo altid lagt op på de forskellige sites, hvor den ene eller anden ekspert eller journalist optræder... Forstår ikke du spørger...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X