Annoncering

Collapse
No announcement yet.

MOM: AC Horsens - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Den sidste del var jeg også enig med dig i.

    Men ikke at OB hverken reelt eller i overført betydning skulle være "unik" i forhold til længden af snor overfor unge spillere. Det er ganske simpel indbildning, imo.

    I øvrigt har vi vel kun læst én, der decideret skrev, at vi skulle forstærke os på JJs position. Så helt slemt er det vel heller ikke?

    MvH ChrisOB
    Jeg tror nu heller ikke vi er unikke, når det kommer til det. Men jeg vil mene, der er steder, hvor man har mere tålmodighed.

    Og nej, du har ret. Det er ikke så slemt. Jeg syntes bare det var en underlig reaktion, at have på kampen.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
      Hvem har egentlig dømt ham ude ligefrem?
      Brugeren "københavnstinker" mente at vi skulle forstærke os på JJT's position fordi han var sløj: "Thomasen var satme også sløj. Helt klart dér OB SKAL forstærke sig"

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
        Jeg tror nu heller ikke vi er unikke, når det kommer til det. Men jeg vil mene, der er steder, hvor man har mere tålmodighed.

        Og nej, du har ret. Det er ikke så slemt. Jeg syntes bare det var en underlig reaktion, at have på kampen.
        Det er ikke "underligt", at der altid vil være én eller to eller tre, der mener noget andet om en spiller, end både du og de fleste gør, og endda mener den skal sælges/erstattes. Også ud fra én kamp. Derfor forstår jeg ikke man reagerer så voldsomt på én debattør. Kunne forstå det lidt, hvis det havde været den gængse mening efter kampen, men det var det jo så langt fra.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #34
          F. T.
          Nu går fremad

          Comment


            #35
            Ja. Jeg synes at JJT var sløj. Han har SÅ mange fejlafleveringer og boldtab at det koster så meget dynamik i kampen. Det gør at spillerne omkring ham ikke tør lave offensive løb, og så ender kampen 0-0 fordi forsvaret står godt. Ja han har et par tacklinger, men det er forventeligt at man stikker foden ud når der er nogle der prøver at drible forbi én. Han er ikke markant nok offensivt - dermed ikke sagt at han ikke kan blive det. Det er bare spørgsmålet om OB er en klub der vil vente på det - og det ligner det ikke med de spillere man søger at forstærke sig med. Jeg synes ikke at OB skal købe bare for at købe kvantitet (Welbeck og Thrane), men gå efter profilen der kan være kampafgørende, ellers kan det være ligegyldigt, og så kan JJT lige så godt få chancen. Men at gøre ham til kampens bedste spiller mod Horsens er håbløs mangel på indsigt og objektiv vurdering af OB's kamp. God dag

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Ja. Jeg synes at JJT var sløj. Han har SÅ mange fejlafleveringer og boldtab at det koster så meget dynamik i kampen. Det gør at spillerne omkring ham ikke tør lave offensive løb, og så ender kampen 0-0 fordi forsvaret står godt. Ja han har et par tacklinger, men det er forventeligt at man stikker foden ud når der er nogle der prøver at drible forbi én. Han er ikke markant nok offensivt - dermed ikke sagt at han ikke kan blive det. Det er bare spørgsmålet om OB er en klub der vil vente på det - og det ligner det ikke med de spillere man søger at forstærke sig med. Jeg synes ikke at OB skal købe bare for at købe kvantitet (Welbeck og Thrane), men gå efter profilen der kan være kampafgørende, ellers kan det være ligegyldigt, og så kan JJT lige så godt få chancen. Men at gøre ham til kampens bedste spiller mod Horsens er håbløs mangel på indsigt og objektiv vurdering af OB's kamp. God dag
              Jeg er enig med dig i, at JJT ikke spillede sin bedste kamp i Horsens. Jeg er også enig med dig i, at vi bør lede efter en markant central midtbanespiller – men det skal helt afgjort være til pladsen ved siden af JJT og ikke for at erstatte ham. JJ er stadig ung, og det er helt forventeligt, at der vil være udfald, men set over en bred kam, så har han præsteret rigtigt fint i den her sæson, og han har haft en yderst positiv indflydelse på vores spil - at påstå andet er ”håbløs mangel på indsigt og objektivitet”. Pointsnittet med og uden JJT siger også en del. Han har et godt drive med bolden, han er meget vendbar og et rigtigt fint blik for spillet. I mine øjne er han det største fynske talent på holdet siden Falk, så hvis han ikke skal have tid (når han samtidig præsterer så fint) til at vokse sig ind i en absolut nøglerolle på vores hold, så kan vi ligeså godt droppe egenudvikling og lukke talentafdelingen.

              Comment


                #37
                Så du mener, at man skal sløjfe en angriber, for at få en god offensiv midtbanespiller ved siden JJT? For hold har også brug for en defensiv base, så balancespilleren skal være der. Og ja, p.t. kunne man ligeså godt hive en af angriberne ud. 🙃 Statistik kan man i øvrigt kun bruge til at tørre sig i. Hvis man går ind i de kampe man har spillet godt og fået point, så kunne man også finde frem til nogle andre ting der er årsagen dertil.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  Så du mener, at man skal sløjfe en angriber, for at få en god offensiv midtbanespiller ved siden JJT? For hold har også brug for en defensiv base, så balancespilleren skal være der. Og ja, p.t. kunne man ligeså godt hive en af angriberne ud.  Statistik kan man i øvrigt kun bruge til at tørre sig i. Hvis man går ind i de kampe man har spillet godt og fået point, så kunne man også finde frem til nogle andre ting der er årsagen dertil.
                  Nej, det mener jeg ikke. Jeg deler slet ikke dit syn på, at JJT ikke bidrager nok offensivt, så når jeg tænker en markant central midtbanespiller, så tænker jeg ikke en 10'er, men gerne en der både kan tackle, presse og spille. En upgrade af Izunna.

                  Og selvfølgelig er der andre årsager, og ja du kan gå ind i enkelte kampe, men det ændrer bare ikke på, at på bundlinjen så har det set meget bedre ud både spille- og pointmæssigt, når JJ har spillet i den her sæson.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                    Ja. Jeg synes at JJT var sløj. Han har SÅ mange fejlafleveringer og boldtab at det koster så meget dynamik i kampen. Det gør at spillerne omkring ham ikke tør lave offensive løb, og så ender kampen 0-0 fordi forsvaret står godt. Ja han har et par tacklinger, men det er forventeligt at man stikker foden ud når der er nogle der prøver at drible forbi én. Han er ikke markant nok offensivt - dermed ikke sagt at han ikke kan blive det. Det er bare spørgsmålet om OB er en klub der vil vente på det - og det ligner det ikke med de spillere man søger at forstærke sig med. Jeg synes ikke at OB skal købe bare for at købe kvantitet (Welbeck og Thrane), men gå efter profilen der kan være kampafgørende, ellers kan det være ligegyldigt, og så kan JJT lige så godt få chancen. Men at gøre ham til kampens bedste spiller mod Horsens er håbløs mangel på indsigt og objektiv vurdering af OB's kamp. God dag
                    Jeg vil hellere "vente" på at JJ bliver den afgørende profil end at satse på at vores nuværende sportslige ledelse er i stand til at finde PROFILEN. Og ja han var sløj i Horsens. Men jeg mener så der er potentiale til mere - hvilket også illustreres ved at han i de to U20 landskampe for nylig var udstyret med anførerbindet. Hellere fynsk profil end udenlandsk lykkerider.

                    Du dømmer ham allerede ude - det synes jeg er forhastet og ikke bygget på en "objektiv" vurdering. I øvrigt kan du ligesom andre ikke forvente at alle har den samme "indsigt" eller syn på enkelte spillere både generelt og i enkelte kampe, som dig.

                    Fodbold er og bliver subjektivt først - objektivt bagefter - og selv hvis et flertal mente JJ var sløj mod Horsens vil der altid være nogen, der mener noget andet. Og det er i mine øjne helt okay.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #40
                      En dårlig kamp gør JJT ikke til en skuffelse lige så som to gode kampe gør Jønsson ikke til en succes.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #41
                        Forstår heller ikke kritikken af JJT! Izunna er for svingende, på sine gode dage er han fin, men der er lidt langt mellem de præstationer. Har foreslået Hallur Hansson i AC Horsens før, og gør det gerne igen:) Han er en tovejs spiller som bidrager både offensivt og defensivt. Dertil har han et rigtig godt skud fra distancen, samt at han laver nogle fine dybdeløb så vi har en ekstra mand i feltet. Har scoret to gange i mod os nu, og fik også sendt Kryger afsted med et dybdelob, hvor Kryger bare skulle have pillet den ned og afsluttet fladt, istedet for at forsøge lobbet. Hallur ville passe perfekt ind i OBs spillestil. Så hvis det skulle ende med at blive Horsens der rykkede ned, så håber jeg man henter ham!

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                          Forstår heller ikke kritikken af JJT! Izunna er for svingende, på sine gode dage er han fin, men der er lidt langt mellem de præstationer. Har foreslået Hallur Hansson i AC Horsens før, og gør det gerne igen:) Han er en tovejs spiller som bidrager både offensivt og defensivt. Dertil har han et rigtig godt skud fra distancen, samt at han laver nogle fine dybdeløb så vi har en ekstra mand i feltet. Har scoret to gange i mod os nu, og fik også sendt Kryger afsted med et dybdelob, hvor Kryger bare skulle have pillet den ned og afsluttet fladt, istedet for at forsøge lobbet. Hallur ville passe perfekt ind i OBs spillestil. Så hvis det skulle ende med at blive Horsens der rykkede ned, så håber jeg man henter ham!
                          Du har vist også lidt en forkærlighed for færøske spillere
                          Når det så er sagt, så er Hallur H da en fin spiller (selvom hans formkurve også har været nedadgående, sammen med resten af Horsens holdet, som jeg ser det), vi har bare ikke brug for flere fine spillere. Dem har vi masser af. Fine spillere. Det kan godt være, at det er naivt fra min side, men håber, at vi til sommer kan gå efter mere kvalitet, eftersom bredden er ved at være på plads, og der forhåbentligt skal skiftes lidt mindre ud ift. de sidste par somre. Vi har brug for en eller to spillere, som kan løfte vores ”fine” spillere et niveau. Gerne en der kan give noget tryghed, ro og boldfasthed centralt (+ en offensiv katalysator af en eller anden slags).

                          Det forudsætter selvfølgelig, at vi overlever i Superligaen, og det er altså langt fra givet endnu, selvom det har virket sådan i meget af mediedækningen. Jeg både håber og tror, at vi overlever, men jeg er godt nok også nervøs stadigvæk.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Du har vist også lidt en forkærlighed for færøske spillere
                            Når det så er sagt, så er Hallur H da en fin spiller (selvom hans formkurve også har været nedadgående, sammen med resten af Horsens holdet, som jeg ser det), vi har bare ikke brug for flere fine spillere. Dem har vi masser af. Fine spillere. Det kan godt være, at det er naivt fra min side, men håber, at vi til sommer kan gå efter mere kvalitet, eftersom bredden er ved at være på plads, og der forhåbentligt skal skiftes lidt mindre ud ift. de sidste par somre. Vi har brug for en eller to spillere, som kan løfte vores ”fine” spillere et niveau. Gerne en der kan give noget tryghed, ro og boldfasthed centralt (+ en offensiv katalysator af en eller anden slags).

                            Det forudsætter selvfølgelig, at vi overlever i Superligaen, og det er altså langt fra givet endnu, selvom det har virket sådan i meget af mediedækningen. Jeg både håber og tror, at vi overlever, men jeg er godt nok også nervøs stadigvæk.
                            Fuldstændig enig. "Fine spillere" kan vi begynde at lave selv. Vi skal bruge ekstra kvalitet

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Fuldstændig enig. "Fine spillere" kan vi begynde at lave selv. Vi skal bruge ekstra kvalitet
                              Fuldstændig enig i din fuldstændig enig.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Du har vist også lidt en forkærlighed for færøske spillere
                                Når det så er sagt, så er Hallur H da en fin spiller (selvom hans formkurve også har været nedadgående, sammen med resten af Horsens holdet, som jeg ser det), vi har bare ikke brug for flere fine spillere. Dem har vi masser af. Fine spillere. Det kan godt være, at det er naivt fra min side, men håber, at vi til sommer kan gå efter mere kvalitet, eftersom bredden er ved at være på plads, og der forhåbentligt skal skiftes lidt mindre ud ift. de sidste par somre. Vi har brug for en eller to spillere, som kan løfte vores ”fine” spillere et niveau. Gerne en der kan give noget tryghed, ro og boldfasthed centralt (+ en offensiv katalysator af en eller anden slags).

                                Det forudsætter selvfølgelig, at vi overlever i Superligaen, og det er altså langt fra givet endnu, selvom det har virket sådan i meget af mediedækningen. Jeg både håber og tror, at vi overlever, men jeg er godt nok også nervøs stadigvæk.
                                Det har jeg😉, men ville dog aldrig foreslå ham, hvis jeg ikke havde fidus til at det kunne blive rigtig godt. Enig med dig i at hans formkurve har været nedadgående, men han spilles også fuldstændig ud af position på venstrekanten og højrebenet.., også fuldstændigt tåbeligt at hans løbepensum skal være mere på tværs af banen, da man konsekvent forsøger at bryde igennem i højre side. Hallur er dog stadigvæk den der oftest skaber situationerne for Horsens med sit fine overblik og pasninger. Da både Joan og Hallur spillede i 1.division, i henholdsvis Vejle og Vendsyssel var der rimelig bred enighed om at Hallur nok var ligaens største profil, ikke Joan. I Vendsyssel spillede han centralt og varetog både 8 og 6 rollen. Det behøves ikke at være færøsk, Bjarke Jakobsen i netop Vendsyssel er også lidt den samme type som Hallur. Min pointe er mere at det ville være rart med en tovejs-spiller som både kan dække defensiv og offensiv midt. Det giver flere taktiske variationsmuligheder:)

                                Comment

                                Working...
                                X