Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt AGF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Hjælp mig lige ... Hvis vi vinder over GF og Horsens taber. Har vi så undgået nedrykning med 100% sikkerhed?

    MvT
    Nej, men udgangsposition for at undgå nedrykningsfinaler bliver bedre. Vi starter sådan på anden plads i vores pulje og spiller hjemme og ude mod de andre 3 hold i puljen. Hvis vi holder derefter anden plads så kan vi ikke rykke ned. Ud af de sidste to af hver pulje findes senere en direkt nedrykker og to hold som får play of kampe mod nummer 2 og nummer 3 fra 1. Division.
    Så har jeg til mindst forstået det.
    Det bliver i hvert fald et laaaangt forår for os...
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
      Hjælp mig lige ... Hvis vi vinder over GF og Horsens taber. Har vi så undgået nedrykning med 100% sikkerhed?

      MvT
      Nej :D.
      Du har ikke sådan for alvor brugt tid på, at sætte dig ind i den her rædsomme struktur vel :D?
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Nej :D.
        Du har ikke sådan for alvor brugt tid på, at sætte dig ind i den her rædsomme struktur vel :D?
        Hvorfor er den rædsom? Den er vel ikke værre end alternativet.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Hvorfor er den rædsom? Den er vel ikke værre end alternativet.
          Værre end en objektivt betragtet mere sportsligt fair afvikling? ... jo bestemt, langt værre!
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Nej :D.
            Du har ikke sådan for alvor brugt tid på, at sætte dig ind i den her rædsomme struktur vel :D?
            Joeh, det havde jeg. Men kom sgu lidt i tvivl alligevel. Indrømmet, jeg valgte at interagere med mine medfans i stedet for ensom googlelering. Bare fordi det nogle gange er sjovere :O)

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              Joeh, det havde jeg. Men kom sgu lidt i tvivl alligevel. Indrømmet, jeg valgte at interagere med mine medfans i stedet for ensom googlelering. Bare fordi det nogle gange er sjovere :O)

              MvT
              Good choice.: -)
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Joeh, det havde jeg. Men kom sgu lidt i tvivl alligevel. Indrømmet, jeg valgte at interagere med mine medfans i stedet for ensom googlelering. Bare fordi det nogle gange er sjovere :O)

                MvT
                Syntes også den er svær at forstå, og nem at glemme. Det hjælper nok med at huske det når der er spillet igennem nedrykningsspillet denne gang.

                Bortset for dette kan jeg egentligt godt lide det, der bliver nogle spændende kampe hvor resultater er alt afgørende, både i puljespillet og i playoff.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Værre end en objektivt betragtet mere sportsligt fair afvikling? ... jo bestemt, langt værre!
                  Den må du lige forklare mig. Hvad er det der er så unfair? Det gælder om at vinde kampe. Hvad er der unfair ved det? Der er jo ingen der rykker op fra 1.division uden de har fortjent det, ligesom der ikke rykker nogen ned hvis de er gode nok. Ja jeg er vild med den nye struktur, og har været det siden den blev annonceret.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                    Syntes også den er svær at forstå, og nem at glemme. Det hjælper nok med at huske det når der er spillet igennem nedrykningsspillet denne gang.

                    Bortset for dette kan jeg egentligt godt lide det, der bliver nogle spændende kampe hvor resultater er alt afgørende, både i puljespillet og i playoff.
                    Har du også svært ved at forstå gruppe spillet i CHL? Hvis ikke så bare tænk på det. De 2 øverste går videre, de 2 nederste ryger til nedrykning spil. Vi er ikke engang ude i at nr 3 i gruppen går videre i en helt anden turnering som i det misfoster af en UEFA turnering.
                    Ellers enig med dig. Det giver nogle spændende kampe allerede nu i sæsonen.

                    Comment


                      #85
                      Lad os bare sige at OB bestemt ikke er sikret... Hvis det var tilfældet ville der ikke rigtig være nogen logik med et gruppespil. Så der er lang vej endnu, og det må gerne starte med 3 point i dag 😊
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                        Syntes også den er svær at forstå, og nem at glemme. Det hjælper nok med at huske det når der er spillet igennem nedrykningsspillet denne gang.

                        Bortset for dette kan jeg egentligt godt lide det, der bliver nogle spændende kampe hvor resultater er alt afgørende, både i puljespillet og i playoff.
                        både og - der kommer helt sikkert nogle spændende kampe - vil tro nok mest i nedrykningsspillet. I medalje slutspillet ser FCK ud til at være løbet med det allerede - men det ville de jo også være i en "lige-ud" struktur. Bif tager 2. pladsen - det eneste der reelt er lidt spænding om er 3 pladsen - og de skal så ud i en kamp mod nr 7 for en EL plads......

                        Lige at fedte sig med på yderste mandat, vil godt nok sikre overlevelse hurtigt - og det i sig selv kan være en rigtig god ting, men man kan også hurtigt stå med 10 relativt ligegyldige kampe. - Men dem tog jeg nu gerne frem for det neglebidende rod vi kommer ud i nu.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Har du også svært ved at forstå gruppe spillet i CHL? Hvis ikke så bare tænk på det. De 2 øverste går videre, de 2 nederste ryger til nedrykning spil. Vi er ikke engang ude i at nr 3 i gruppen går videre i en helt anden turnering som i det misfoster af en UEFA turnering.
                          Ellers enig med dig. Det giver nogle spændende kampe allerede nu i sæsonen.
                          Nej, jeg har ikke svært ved at forstå nogen opsætning af turneringer, har interesseret mig for det hele livet :).
                          Men jeg finder den nye struktur dybt unfair og ja jeg mener også at især fordelingen af hold i CL er unfair, da den konstant tipper mod de største lande.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #88
                            Suk. Det føles som en evighed til kampstart. Når den starter ender det garanteret med, at jeg ikke kan holde ud at se på den 😬
                            OBeliever

                            Comment


                              #89
                              Ifølge OB.dk. er Gryte klar. Gør mig en lille smule mere rolig. Kom nu gutter 3 point hjem til Odense.
                              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                                Grytebust har ingen andel i SønderjyskEs scoring, som jeg det. Izunna i meget lidt til ingen grad, da en luftduel mellem to spillere med højdeforskel på omtrent en halv meter giver sig selv. Det er en ren og skær opdækningsfejl/dødsynd, der leder til målet. Ved dødbolde(læs: DØDbolde, som i spilstop, hvor vi er tilladt tid til at organisere vores opdækning), så dækker man ikke kun mand-til-mand. Man kombinerer det med zoneopdækning, hvor vi som minimum lukker forreste og bagerste bagrum ned. Der burde således allerede stå en af vore i det rum, hvor sdj spilleren løber i. Nogle keepere ønsker ikke at midterfeltet zoneopdækkes for bedre udsyn, men det er for nemt, og bør slet ikke kunne lade sig gøre med et indspil i dybden, hvadenten det er ved forreste eller bagerste stolpe og score. Det er et indspil vi til enhver tid skal kunne cleare uden løb, men med en stationær opdækningsspiller. Så kan man snakke nok så meget om ting man kan tage med fra kampe, det burde spillerne og trænerteam have taget med allerede på juniorniveau.
                                Du har jo helt ret til din mening om, hvordan man bør dække op, men at det er "junior"lærdom, at man skal dække op på den måde, som du dikterer, er noget vrøvl! Det kommer fuldstændig an på, hvilken strategi man vælger. Nogen sværger til mandsopdækning, nogen til zone, og andre (de fleste) til en kombination.
                                På det hjørnespark mod SønderjyskE er det tydeligt, at vi stort set udelukkende dækker mand-mand. Det er typisk den strategi, man går efter, når man er overmatchet i højde og drøjde. Det gælder om at komme tæt på kroppen af SønderjyskE spillerne og få generet dem så meget som muligt. Ulempen ved at være så mandsorienteret er, at du gør dig mere sårbar overfor screeninger + modstanderne i højere grad kan styre, hvilke områder der bliver overfyldt/tømt. Du kan godt være uenig i, at det er den taktik, man har valgt, men når det nu er det, så er det altså Izunna og Gryte, der laver fejl ved målet.
                                Izunna kigger alt for sent efter bolden og får derfor positioneret sig helt forkert ift. den. Godt nok er Marc P større, men det er jo ikke fordi han overspringer Izunna og knalder den ind i 3. sals højde, at han scorer.
                                Samtidig så er det altså en bold, der ender 3-4 m foran mål i området ved den bagerste stolpe. Der kan man med rette godt forvente, at målmanden kommer ud og blander sig. Det kan Gryte dog ikke, fordi han for sent får gjort sig fri af SønderjyskE-spilleren inde på stregen, og dermed sætter sig selv ud af spillet. Normalt tænker jeg også, at man skal have Desler ind at stå mellem keeper og modstander, netop for at sikre målmandens bevægelsesfrihed, men det er også en smagssag for keeperen.

                                Når alt det er sagt, så er det selvfølgeligt også godt sat op af SønderjyskE, og det er en godt slået bold.

                                Comment

                                Working...
                                X