Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Helenius til OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Øhhh hvor har i set Helenius skal til OB
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Øhhh hvor har i set Helenius skal til OB
      Tipsbladet.dk
      Bold.dk

?

Comment

Jeg forstår SLET IKKE kritikken af denne transfer. Hvad havde i forestillet jer? Vi har ligget i den dårlige ende at suppen de sidste mange sæsoner. Hvilke spillere der er bedre end Helenius skulle vi kunne tiltrække?

Jeg synes det er en fin signing. Manden havde et kæmpe potentiale inden han tog en tur til Aston Villa, og fik et knæk i psyken over den manglende succes. Han spillede altså på landsholdet på det her tidspunkt. Herefter kom han til Aab igen, hvor man bare havde nogle angribere der præsterede bedre, plus at han var lidt skadet. Så har han været en tur i Silkeborg, hvor han har spillet på et hold der umiddelbart spiller for spiller er en anelse dårligere end os. På trods af det har han stadig lavet samme antal mål som f.eks. Cornelius, Onuachu og Duncan. Hvis han nu kan komme tilbage i topform under Kent, kan jeg ikke se hvordan han skulle kunne være dårlige end Fester og A.K har været i den første halvdel af sæsonen. Så skulle vi nu ikke slå koldt vand i blodet og glæde os over at vi får en spiller ind, som vi nogenlunde ved hvad kan.

Ros fra mig til JH for denne handel. Det kunne have været meget værre!
        Last edited by amphibia; 29-01-2017, 15:28.
        “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
        Lou Holtz

Comment

Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
          Jeg forstår SLET IKKE kritikken af denne transfer. Hvad havde i forestillet jer? Vi har ligget i den dårlige ende at suppen de sidste mange sæsoner. Hvilke spillere der er bedre end Helenius skulle vi kunne tiltrække?

Jeg synes det er en fin signing. Manden havde et kæmpe potentiale inden han tog en tur til Aston Villa, og fik et knæk i psyken over den manglende succes. Han spillede altså på landsholdet på det her tidspunkt. Herefter kom han til Aab igen, hvor man bare havde nogle angribere der præsterede bedre, plus at han var lidt skadet. Så har han været en tur i Silkeborg, hvor han har spillet på et hold der umiddelbart spiller for spiller er en anelse dårligere end os. På trods af det har han stadig lavet samme antal mål som f.eks. Cornelius, Onuachu og Duncan. Hvis han nu kan komme tilbage i topform under Kent, kan jeg ikke se hvordan han skulle kunne være dårlige end Fester og A.K har været i den første halvdel af sæsonen. Så skulle vi nu ikke slå koldt vand i blodet og glæde os over at vi får en spiller ind, som vi nogenlunde ved hvad kan.

Lidt de samme tanker jeg har.

Jeg siger bestemt ikke hurra, fantastisk, scoop, men omvendt så føler jeg mig heller ikke målløs, som når vi har hentet en Thomas Mikkelsen, Jeppe Hansen eller en Conor O´Brien.

Helenius har en god alder, han har vist et højt topniveau (for længe siden), nu er han måske på vej tilbage, måske ikke, men en fair chance at tage synes jeg.

Ja, han har været i Aab, jeg er pænt ligeglad. Ja han er tryghedsnarkoman, ja, men så er han da måske endt hvor han kan blomstre!

Comment

Det er ikke så meget spilleren som jeg beklager mig over, men derimod at man investere i en spiller som først kommer til sommer. Vi er altså nødt til at vågne op, fordi det er lige nu at vi har behov for en angriber!

Eneste positive jeg umiddelbart kan se lige nu er, at vi potentielt har en spiller for et andet hold, som vi højst sandsynligt skal konkurrere imod for at undgå nedrykning.. Så i nedrykningsspillet har vi en spiller, som måske ikke er super opsat på at gøre det onde mod os i vores kommende indbyrdes opgør.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Lidt de samme tanker jeg har.

Jeg siger bestemt ikke hurra, fantastisk, scoop, men omvendt så føler jeg mig heller ikke målløs, som når vi har hentet en Thomas Mikkelsen, Jeppe Hansen eller en Conor O´Brien.

Helenius har en god alder, han har vist et højt topniveau (for længe siden), nu er han måske på vej tilbage, måske ikke, men en fair chance at tage synes jeg.

Ja, han har været i Aab, jeg er pænt ligeglad. Ja han er tryghedsnarkoman, ja, men så er han da måske endt hvor han kan blomstre!
              Jeg tænker at kritikken mest går på, at det først er til sommer :).
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Præcis! Det er sådan set hele problemet.

Comment

Okay, fair nok :)

Comment

Jeg er ok positiv over det her rygte. Jeg har tiltro til Helenius som et godt supplement til de to andre. MEN, der skal fandeme hentes en NU også! At gå ind i foråret med kun to angribere, der har spillet af helvede til og er kronisk småskadede, det skriger jo til himlen. Så må Jesper Hansen leje en angriber et sted. Det bliver dyrt, men det gør det jo altid, fordi JH bringer sig ud i de her situationer, hvor der igen og igen skal panikhandles. Vi rykker ned, hvis vi ikke får en A-angriber mere i foråret!
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Ja det er inkompetance af værste skuffe. Det er nu vi skal forstærkes ellers ender Helinius i første division med os.

Comment

Vil du vide, hvad jeg havde forestillet mig? Jeg havde forestillet mig noget, som vi ikke på forhånd vidste var middelmådigt og som ikke vil tilbyde os en angribertype med de samme kvaliteter, som dem vi har i forvejen, bare på et muligvis lavere niveau. Så havde jeg forventet, at vi ikke endnu en gang skulle se en tidligere AaB-spiller, som vi har set til hudløshed nu, IKKE er løsningen. Og så havde jeg forventet, at der skulle ske noget NU, ikke til sommer.

Det er ikke tilfældigt, at Helenius hverken var god nok sidste sæson i AaB eller til den her sæson, på trods af, at han er en af deres egne, og på trods af, at man har forsvindende lidt kvalitet i forvejen på angriberposten. Manden har ganske enkelt bare ikke kvalitet til at spille med i den bedre halvdel af den her række, det har AaB måtte indse.

Nu har han så fundet et fint niveaumæssigt fint lege i Silkeborg, hvor han kan få den tiltro der skal til, og hvor han får den plads offensivt, han skal bruge for at kunne fungere, som et hold som Silkeborg som regel vil få, med den måde de spiller på. Den plads vil så blive kraftigt formindsket igen, når han kommer til at spille for et hold, der ligesom AaB har meget boldbesiddelse, og hvor modstanderen ofte vil stå dybt, fordi at det begrænser effekten af mellemrumsspillet, som både AaBs og OBs spil er lagt relativt meget an på.

Har Helenius så de evner til at kunne agere rambuk, som AK og Festersen ikke har? Det har jeg godt nok svært ved at få øje på. Han er hverken en dygtig duelspiller, hurtig eller bedre med bolden på fødderne end de er.

Hvorfor skal vi glæde os over at få en spiller ind, som vi nogenlunde ved hvad kan, når det vi ved han kan er ganske middelmådigt på Superliga-niveau? Et niveau ingen andre Superligaklubber fandt særligt interessant, før at Silkeborg, en oprykker, valgte at tage en chance med en lejeaftale. Det var altså ikke AaB der ikke ville sælge, det var Silkeborg der ikke ville købe, da de vidste at det var en stor chance at tage. Hvorfor skal vi danse med på den galej, bare fordi at han har spillet et hæderligt forår? Nårh ja, fordi at det er et kvalitetsstempel at have spillet i AaB under Kent, og at vi ikke har evner og fantasi til at finde andet. Så skid hul i, at det i bedste fald er et skridt til siden.

Helenius bliver ikke en nogen stor succes. Han bliver i bedste fald en angriber der giver os en fornuftig bredde, men absolut ikke lægger noget på vores topniveau. Om han så kan kan forlige sig med at være breddespiller, er så mere tvivlsomt, det kunne han i hvert fald ikke i AaB.

"Ros til JH" min bare røv. Der står da Kent Nielsen all over den her handel, JH skal da allerhøjest sørge for, at der er blæk i fyldepennen.
                        Last edited by Sheed; 29-01-2017, 16:02.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Vil du vide, hvad jeg havde forestillet mig? Jeg havde forestillet mig noget, som vi ikke på forhånd vidste var middelmådigt og som ikke vil tilbyde os en angribertype med de samme kvaliteter, som dem vi har i forvejen, bare på et muligvis lavere niveau. Så havde jeg forventet, at vi ikke endnu en gang skulle se en tidligere AaB-spiller, som vi har set til hudløshed nu, IKKE er løsningen. Og så havde jeg forventet, at der skulle ske noget NU, ikke til sommer.

Det er ikke tilfældigt, at Helenius hverken var god nok sidste sæson i AaB eller til den her sæson, på trods af, at han er en af deres egne, og på trods af, at man har forsvindende lidt kvalitet i forvejen på angriberposten. Manden har ganske enkelt bare ikke kvalitet til at spille med i den bedre halvdel af den her række, det har AaB måtte indse.

Nu har han så fundet et fint niveaumæssigt fint lege i Silkeborg, hvor han kan få den tiltro der skal til, og hvor han får den plads offensivt, han skal bruge for at kunne fungere, som et hold som Silkeborg som regel vil få, med den måde de spiller på. Den plads vil så blive kraftigt formindsket igen, når han kommer til at spille for et hold, der ligesom AaB har meget boldbesiddelse, og hvor modstanderen ofte vil stå dybt, fordi at det begrænser effekten af mellemrumsspillet, som både AaBs og OBs spil er lagt relativt meget an på.

Har Helenius så de evner til at kunne agere rambuk, som AK og Festersen ikke har? Det har jeg godt nok svært ved at få øje på. Han er hverken en dygtig duelspiller, hurtig eller bedre med bolden på fødderne end de er.

Hvorfor skal vi glæde os over at få en spiller ind, som vi nogenlunde ved hvad kan, når det vi ved han kan er ganske middelmådigt på Superliga-niveau? Et niveau ingen andre Superligaklubber fandt særligt interessant, før at Silkeborg, en oprykker, valgte at tage en chance med en lejeaftale. Det var altså ikke AaB der ikke ville sælge, det var Silkeborg der ikke ville købe, da de vidste at det var en stor chance at tage. Hvorfor skal vi danse med på den galej, bare fordi at han har spillet et hæderligt forår? Nårh ja, fordi at det er et kvalitetsstempel at have spillet i AaB under Kent, og at vi ikke har evner og fantasi til at finde andet. Så skid hul i, at det i bedste fald er et skridt til siden.

Helenius bliver ikke en nogen stor succes. Han bliver i bedste fald en angriber der giver os en fornuftig bredde, men absolut ikke lægger noget på vores topniveau. Om han så kan kan forlige sig med at være breddespiller, er så mere tvivlsomt, det kunne han i hvert fald ikke i AaB.

"Ros til JH" min bare røv. Der står da Kent Nielsen all over den her handel, JH skal da allerhøjest sørge for, at der er blæk i fyldepennen.
                          http://www.superstats.dk/spillere/sp...lltime?id=1799

Helenius har præsteret okay, både for nogle år siden og på det sidste ... bedre og over en længere periode end både Festersen og Anders K.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Jeg synes det er en fin signing. Manden havde et kæmpe potentiale inden han tog en tur til Aston Villa, og fik et knæk i psyken over den manglende succes. Han spillede altså på landsholdet på det her tidspunkt. Herefter kom han til Aab igen, hvor man bare havde nogle angribere der præsterede bedre, plus at han var lidt skadet. Så har han været en tur i Silkeborg, hvor han har spillet på et hold der umiddelbart spiller for spiller er en anelse dårligere end os. På trods af det har han stadig lavetsamme antal mål som f.eks. Cornelius, Onuachu og Duncan. Hvis han nu kan komme tilbage i topform under Kent, kan jeg ikke se hvordan han skulle kunne være dårlige end Fester og A.K har været i den første halvdel af sæsonen. Så skulle vi nu ikke slå koldt vand i blodet og glæde os over at vi får en spiller ind, som vi nogenlunde ved hvad kan.

Jeg havde forestillet mig en angriber der kunne hjælpe os nu... "til sommer" kan ikke rigtig bruges til noget... Rykker vi ned aner vi heller ikke om det overhovedet bliver Kent han skal spille under...
                            Og så har han flere minutter i benene end nogen af dem du nævner, bla. over 400 min. mere end Cornelius, men det er så en anden snak, og for mig er det også det at han først kommer til sommer som er problemet...

Som du selv siger, så er det svært at se hvordan det skulle kunne blive dårligere end det Fester og AK har præsteret... og lige netop den formulering siger det jo også meget klart, nemlig at vi skal have forstærkning NU!
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

http://www.superstats.dk/spillere/sp...lltime?id=1799

Helenius har præsteret okay, både for nogle år siden og på det sidste ... bedre og over en længere periode end både Festersen og Anders K.
                              Altså du snakker om noget der er sket for 4-5 år siden? Det kan jeg ikke bruge til noget som helst.

Kigger vi bare på Kents sidste sæson i AaB, var AK KLART bedre end Helenius. Hvis det ikke var for nogle straffesparksmål og et hattrick imod Hobro, som de pillede fuldstændig fra hinanden, som var Helenius offensive produktion meget svag i den sæson. Nu har han fået en lille opblomstring i Silkeborg, men den er for det første ganske kortvarig og på nogle helt andre præmisser, end dem han vil få i OB.

Du kan da ikke påstå ved dine fulde fem, at det Helenius har leveret de sidste 2-3 år, er i nærheden af det AK og Festersen har leveret?

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Altså du snakker om noget der er sket for 4-5 år siden? Det kan jeg ikke bruge til noget som helst.

Kigger vi bare på Kents sidste sæson i AaB, var AK KLART bedre end Helenius. Hvis det ikke var for nogle straffesparksmål og et hattrick imod Hobro, som de pillede fuldstændig fra hinanden, som var Helenius offensive produktion meget svag i den sæson. Nu har han fået en lille opblomstring i Silkeborg, men den er for det første ganske kortvarig og på nogle helt andre præmisser, end dem han vil få i OB.

Du kan da ikke påstå ved dine fulde fem, at det Helenius har leveret de sidste 2-3 år, er i nærheden af det AK og Festersen har leveret?
                                selvf. kan man ikke det .. Helenius havde jo også sit fuldstændig mislykkede ophold i England, som vi af menneskelige årsager må trække ud af regnestykket når han endte så tragisk som han gjorde derovre. Det vil imø være urimeligt at at tælle med i statistikken. Han er først nu i SIF ved at finde sit niveau igen så vi kan med rimelighed forvente 8-12 mål pr. sæson fra ham ... men der er som bekendt ingen garanti for noget som helst
                                Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Working...
                                X