Annoncering

Collapse
No announcement yet.

hvad hvis..(systemskifte)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    hvad hvis..(systemskifte)

    Tænkte lidt tanken, hvis det som sædvanligt ender ude begrænsede tilgange, på trods af truppen skriger efter forstærkninger.
    Hvad hvis vi i stedet spillede en klassisk no-nonsens(ho-horsens) 4-4-2? Altså med stationære defensive backs, højrebenede højre kanter, der på trditionel vis søgte til baglinjen med indlæg for øje. Droppede offensive backs, som ikke rigtigt har fungeret for os so far.
    Hvilket potentiale havde vi så i truppen, og hvor skulle vi i et sådan spilsystem forstærke os?

    Med mange indlæg, så ville en luftstærk angriber nok være et must(Zohore har været nævnt, og jeg tænker lidt i de baner, Makienok, hvor han ellers er i verden, ville også passe på typen)

    Desler ville jo være oplagt på højrekanten, hvor han gjorde det godt i de første par kampe, dog må han godt træne sine indlæg! Resten sidder lige i skabet. Makrini ville i så fald få en offensiv opblomstring, husker at han havde en del gode lange diagonalafleveringer til netop Desler ligeledes i starten af sæsonen, hvorefter de forsvandt, efter at Joan skulle søge ind i banen, og der oftest blev for langt op for Desler fra backpositionen. Jønsson har været elendig i sit defensive arbejde på venstrekanten, men kan en mulig forklaring være at han er hæmmet af at være højrebenet? Kunne det tænkes at hans defensive arbejde på en eventuel højrekantsposition ville få et løft, da han så gik ind i duelspillet med singodemfod? Fester har ligeledes tit og ofte søgt ud på højre kanten fra sin angrebsposition og set godt ud i sit udfordrende spil. Ville han også være en mulighed? Til venstrekanten ville Edmundsson være oplagt. Godt drive, gode driblinger og god venstrefod. Har taget samtlige af vores indadskruede hjørnespark, så indlæg fra venstrekanten ligger til højrebenet, øh jeg mener venstrefoden;) Greve har ligeledes gjort det godt på venstrekanten, så også et godt bud der. Højreback? Pas! synes ikke at Lund har været overbevisende der, Desler har gjort det godt der, og kunne naturligvis godt rykkes tilbage ved karantæner, men umiddelbart ville vi være meget tyndt besatte på den position. Venstreback. Tror langt mere på en Pereira der, uden offensive pligter og med en kant foran sig, som lukker bedre af end Jønsson har gjort det. Barret også et godt bud. Lund som back-up til begge backpositioner, hvis det står helt galt til, men i udgangspunktet i spil som centerforsvarer. Ellers Tverskov, KEP, Tingager og Lund i spil de to positioner i centerforsvaret. Central midtbane 6er Makrini, Izunna og eventuelt Tverskov? Central midtbane 8er Thomasen, Thrane, Welbeck og gerne nyt blod, eventuelt Edmundsson som backup? Angreb ny høj/stor angriber(må gerne eventuelt besidde en smule fart) og Ellers Ak, Fester, Edmundsson, Jønsson og in worst case TM? Yao er ikke taget med her, da det ikke hidtil har set ud som at KN har den store tiltro til ham, men han har i hvertfald noget fart, og kunne vel være i spil til angreb/højre kant?

    Pludselig synes jeg at truppen virker meget bredere, at specielt i angrebet ville der være langt større konkurrence om pladserne. Både Edmundsson og Jønsson har med stor succes spillet hængende angriber i henholdsvis Vejle og AaB.

    Dette spilsystem er ikke så kompliceret at implementere som det nuværende, og nu nærmer vi os for alvor knald eller fald kampene! Problemet her er naturligvis KN. Det ville være noget af en kamel at sluge, at halse om nu, hvor han bakset halvanden sæson med et spilsystem, som stadigvæk langt fra sidder i skabet. Hvis vi skiftede til dette spilsystem, så kunne jeg sagtens forestille mig at Desler ville blive en profil for os i forårssæsonen. Men ville en trænerfyring være nødvendig, eller ville KN halse om?

    #2
    Problemet er at man ikke har købt ind efter systemet. Guderne kan ikke engang vide hvad der er købt ind efter. F.eks. er 2 af de bedst spillere i truppen dm, såfremt vi tror Izuna er en af de bedste. Samtidigt er vores angribere lamme. I en periode havde det givet mening at spille 4-2-3-1 for at skabe tryghed for defensiven, og et setup man kan skifte til hvis vi skal køre et resultatet hjem. Nu smutter Izuna, og forhåbentlig får vi en første angriber i julegave. Men som truppen så ud, så er det naivt at holde 2 uskarpe på toppen.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Problemet er at man ikke har købt ind efter systemet. Guderne kan ikke engang vide hvad der er købt ind efter. F.eks. er 2 af de bedst spillere i truppen dm, såfremt vi tror Izuna er en af de bedste. Samtidigt er vores angribere lamme. I en periode havde det givet mening at spille 4-2-3-1 for at skabe tryghed for defensiven, og et setup man kan skifte til hvis vi skal køre et resultatet hjem. Nu smutter Izuna, og forhåbentlig får vi en første angriber i julegave. Men som truppen så ud, så er det naivt at holde 2 uskarpe på toppen.
      Jeg kan heller ikke se hvad man skal med 2 angribere, når de støtter hinanden så dårligt som de gør nu. Jeg er også tilhænger af, at backs skal spille backs og at venstrebenede spiller i venstre side o.s.v. Selvfølgelig skal der være plads til overlaps o.s.v. Men det skal være når der er plads til det - ikke hver gang.
      Last edited by Københavnstinker; 15-12-2016, 09:21.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Problemet er at man ikke har købt ind efter systemet. Guderne kan ikke engang vide hvad der er købt ind efter. F.eks. er 2 af de bedst spillere i truppen dm, såfremt vi tror Izuna er en af de bedste. Samtidigt er vores angribere lamme. I en periode havde det givet mening at spille 4-2-3-1 for at skabe tryghed for defensiven, og et setup man kan skifte til hvis vi skal køre et resultatet hjem. Nu smutter Izuna, og forhåbentlig får vi en første angriber i julegave. Men som truppen så ud, så er det naivt at holde 2 uskarpe på toppen.
        Ved vi det? Det er nok bare mig der ikke følger med...
        This is what you have been trained for, makes us proud!

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Problemet er at man ikke har købt ind efter systemet. Guderne kan ikke engang vide hvad der er købt ind efter. F.eks. er 2 af de bedst spillere i truppen dm, såfremt vi tror Izuna er en af de bedste. Samtidigt er vores angribere lamme. I en periode havde det givet mening at spille 4-2-3-1 for at skabe tryghed for defensiven, og et setup man kan skifte til hvis vi skal køre et resultatet hjem. Nu smutter Izuna, og forhåbentlig får vi en første angriber i julegave. Men som truppen så ud, så er det naivt at holde 2 uskarpe på toppen.
          mon ikke også Makrini smutter , han må frit forhandle om 14 dage og når han er nået til enighed med sin kommende klub så er det ikke usandsynligt at han har tankerne der selvom han evt spiller for os i foråret .

          Oven i det kan vi heller ikke udelukke et bud på Gryte ..
          Last edited by Magge; 15-12-2016, 11:49.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            mon ikke også Makrini smutter , han må frit forhandle om 14 dage og når han er nået til enighed med sin kommende klub så er det ikke usandsynligt at han har tankerne der selvom han evt spiller for os i foråret .

            Oven i det kan vi heller ikke udelukke et bud på Gryte ..
            Ingen tvivl om at der er bud på Gryte. Og er de store nok, kan vi ikke holde på ham. Han er trods alt blandt de bedste i Norden.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #7
              Søndergaard fyret i AaB, og Kuhn stadigvæk uden job. Kunne det tænkes at AaB ville forsøge at hente KN og Kuhn hjem til Aalborg?

              Comment


                #8
                Jeg tvivler på, at Kent vil. De kan næsten kun skuffe. Aab er meget afhængig af, at der kommer rigtige gode talenter op fra egne rækker. Det bliver svært at gentage guldet, eller bare at få medaljer.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Jeg tvivler på, at Kent vil. De kan næsten kun skuffe. Aab er meget afhængig af, at der kommer rigtige gode talenter op fra egne rækker. Det bliver svært at gentage guldet, eller bare at få medaljer.
                  Og så skal han gå ned i løn. Det kommer ikke til at ske. De ansætter bare Allan Kuhn alene

                  Comment


                    #10
                    http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...t-nielsen-igen

                    Nu blev jeg sjovt nok hed på tanken om at AaB gafler Kent. Spøg eller ej, så synes at hans udtalelse matcher fint til hans indstilling i OB trøjen: ...jeg orker ikke..

                    Og superligaprofil ligefrem?? Prøv superligaflop i stedet! Han burde afbenyttede sin ferie på grønsværen i stedet for denne type galgenhumor! Men det ville jo nok afføde stress, for afholdt ferie er vel egentlig en passende overskrift for hans tid i OB.
                    Last edited by makitabel; 16-12-2016, 10:28.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                      http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...t-nielsen-igen

                      Nu blev jeg sjovt nok hed på tanken om at AaB gafler Kent. Spøg eller ej, så synes at hans udtalelse matcher fint til hans indstilling i OB trøjen: ...jeg orker ikke..

                      Og superligaprofil ligefrem?? Prøv superligaflop i stedet! Han burde afbenyttede sin ferie på grønsværen i stedet for denne type galgenhumor! Men det ville jo nok afføde stress, for afholdt ferie er vel egentlig en passende overskrift for hans tid i OB.
                      Enig. Jeg bryder mig egentlig ikke om ham, og jeg synes overhovedet ikke han passer ind i vores klub. Det ville være dejligt hvis han smuttede.. Vi kan ikke bruge ham.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...t-nielsen-igen

                        Nu blev jeg sjovt nok hed på tanken om at AaB gafler Kent. Spøg eller ej, så synes at hans udtalelse matcher fint til hans indstilling i OB trøjen: ...jeg orker ikke..

                        Og superligaprofil ligefrem?? Prøv superligaflop i stedet! Han burde afbenyttede sin ferie på grønsværen i stedet for denne type galgenhumor! Men det ville jo nok afføde stress, for afholdt ferie er vel egentlig en passende overskrift for hans tid i OB.
                        Jeg er nu parat til at give KEP en chance mere i striwet og håber at han løfter niveauet i foråret.. Nu har han haft den fornødende tid til at falde til og skal steppe op så han er sin løn værd

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Jeg er nu parat til at give KEP en chance mere i striwet og håber at han løfter niveauet i foråret.. Nu har han haft den fornødende tid til at falde til og skal steppe op så han er sin løn værd
                          Han var god i AaB, og en solid ankermand, det er ingen tvivl om. Vi har dog set bedre ud i bagerste geled med KEP skadet, der er der vist heller ingen tvivl om! Han er 31 og burde som CB have mindst 2-3 gode år i sig endnu. Tanken har vel uden tvivl været, at det lidt urutinerede materiale vi har til backkæden, blev tilført rutine og en at læne sig op af. En General(anførerbind), der som gammel ræv i gamet hurtigt fik dirrigeret med sine tropper og givet dem hår på brystet. En ting er, at den del af sin jobbeskrivelse har han slet ikke kunnet løfte, en anden er, at hans egen præstation, hans egne aktioner har manglet både kvalitet og engagement. For mig virker han som en spiller, som egentlig allerede har hevet stikket ud, og bare skal malke det sidste ud af karrieren..

                          Comment


                            #14
                            Måske, så opnåede han det maksimale med mesterskabet. Det kan godt være, at han Fight, vilje og hårdhed er forsvundet. Da det meget var det han levede af, så fremstår han ordinær når de elementer mangler.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                              Han var god i AaB, og en solid ankermand, det er ingen tvivl om. Vi har dog set bedre ud i bagerste geled med KEP skadet, der er der vist heller ingen tvivl om! Han er 31 og burde som CB have mindst 2-3 gode år i sig endnu. Tanken har vel uden tvivl været, at det lidt urutinerede materiale vi har til backkæden, blev tilført rutine og en at læne sig op af. En General(anførerbind), der som gammel ræv i gamet hurtigt fik dirrigeret med sine tropper og givet dem hår på brystet. En ting er, at den del af sin jobbeskrivelse har han slet ikke kunnet løfte, en anden er, at hans egen præstation, hans egne aktioner har manglet både kvalitet og engagement. For mig virker han som en spiller, som egentlig allerede har hevet stikket ud, og bare skal malke det sidste ud af karrieren..
                              Han er nok ikke skiftet til OB for de flotte blå stribers skyld nej. Han gjorde det for udfordringen og pengenes skyld. Og det er også okay.
                              Jeg forlanger ikke at en ny mand skal kysse logoet fra Dag 1. Det er faktisk falsk og klamt..
                              Der har manglet lidt kvalitet ja. Det har kostet lidt med så ringe et efterår.. Men manglende engagement kan jeg altså ikke få øje på

                              Comment

                              Working...
                              X