Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB på Børsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB på Børsen

    Hvis NT ikke har råd til eller ikke vil skyde penge i klubben, hvorfor går man så ikke på Børsen. Så kunne der komme penge ind til nye trænings faciliteter og cacao til spillerne m.m.

    Jeg ved godt at OB er en del af OS&E skal OB så skilles fra igen eller skulle hele OS&E på Børsen. Er der ikke nok investorer?

    Når BIF har tømt kassen udsteder de bare flere aktier.

    Der er da også flere steder hvor man har kunne købe andele i en spiller som klubben så ikke skulle betale indkøbsprisen for.

    Man må da kunne gøre noget, for at få flere penge til klubben. For alt dette sparre kniv bringer os ingen steder heller ikke om 5 år.

    Guld inden var det inden 2015 og i top 7 i år Vorherre bevares. Når man sætter nogle mål, der er højere end det man har opnået i mange år, hvordan hænger det sammen med at sparre endnu mere, og hente divisions spillere, eller fra hold som ikke har vundet guld eller spiller i top 7. Jeg kan ikke se det hænger sammen.
    Last edited by Simonsen; 09-11-2016, 09:29.

    #2
    En fodboldklub går kun på børsen for at lukke flere investeror ind, som er indstillet på at tabe penge; dvs. typisk lokale folk med penge, som er klar til at skyde nogle kroner i projektet, fordi de mener byen/stedet skal have en klub på et vist niveau. OS&E modellen er jo, at det er en lille gruppe investorer med Thorborg som den helt investor, der har projektet i en lukket klub. Hvis man lukker modellen op, kunne der komme flere penge, men spørgsmålet er, om der reelt ville komme ret meget mere ind. Spørgsmålet er naturligvis også indflydelse: flere investorer giver flere kokke om maden, hvilket kan blive noget rod (Brøndby, nok mere tidligere), men også give noget dynamik; mens den lille gruppe måske er mere beslutningsdygtig, men også risikerer at lukke sig om sig selv og køre død.
    Jeg skal ikke gøre mig klog på situationen i OS&E, men du rejser da en interessant problematik; nemlig om OS&E modellen fungerer for OB. Det afhænger jo helt af, om der er dynamik i den lille gruppe, som jeg ser det. De bedste udviklingsmiljøer i verden er typisk ret små, men vender sig udad og er åbne for mange indtryk, mens andre små miljøer dør i dårlig vanetænkning og 'som vi plejer'.

    Comment


      #3
      Der kommer et regnskab om et halvt års tid og der kunne jeg godt forestille mig at der er et mindre overskud og der dermed på koncernebasis er rentabel drift og så kan der komme flere muligheder i spil ..
      børdintroduktion er jo også noget vi diskuterede da fusionen skete men en børsnotering sker jo kun når der er noget positivt at sælge .. der betyder OB for meget i koncernen rent kommunikationsmæssigt til at reelle investorer vil være interesserede ... men jeg tænker at NT godt kunne sælge et par % fra til en fanbasseret investeringsfond så man fik mere ejerskab i klubben og den sum der kom ind kunne måske øremærkes til spillerindkøb eller noget andet ..
      men jeg tror egentlig at JH har budget til st handle ... han er bare ikke god til det ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Men én ting er penge, og det handler en emission selvfølgelig først og fremmest om, i hvert fald på den korte bane. Noget andet er hvem der bestemmer, og hvordan der bliver truffet beslutninger. Det er for mig at se lige så vigtigt, måske endda vigtigere. Hvis der bliver truffet dårlige beslutninger, så er det jo dyrt på den lange bane. Og her betyder det enormt meget, hvordan der bliver talt om klubben på de indre linjer, og hvem der taler; hvilken kultur der er i f.eks. en bestyrelse og enledelse, hvilken dagsorden, der er.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Der kommer et regnskab om et halvt års tid og der kunne jeg godt forestille mig at der er et mindre overskud og der dermed på koncernebasis er rentabel drift og så kan der komme flere muligheder i spil ..
          børdintroduktion er jo også noget vi diskuterede da fusionen skete men en børsnotering sker jo kun når der er noget positivt at sælge .. der betyder OB for meget i koncernen rent kommunikationsmæssigt til at reelle investorer vil være interesserede ... men jeg tænker at NT godt kunne sælge et par % fra til en fanbasseret investeringsfond så man fik mere ejerskab i klubben og den sum der kom ind kunne måske øremærkes til spillerindkøb eller noget andet ..
          men jeg tror egentlig at JH har budget til st handle ... han er bare ikke god til det ..
          Hvad bygger du din Forestilling om et posetivt regnskab på ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #6
            I seneste regnskab mener jeg at OB fik skylden for det samlede underskud og alt andet lige så må der være skåret så meget ned at underskudet må være begrænset i OB og forhåbentligt kan løftes af den øvrige koncern.
            Ikke at jeg har meget tiltro til JH men han har selv været ude og udtale at omkostningerne er nedbragt og at der er balance mellem indtægter og udgifter ... man kan så håbe at de manglende indtægter ikke ødelægger det ..
            men har han ikke formået at tilpasse økonomien så må det sq være er ordentligt søm i kisten ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              I seneste regnskab mener jeg at OB fik skylden for det samlede underskud og alt andet lige så må der være skåret så meget ned at underskudet må være begrænset i OB og forhåbentligt kan løftes af den øvrige koncern.
              Ikke at jeg har meget tiltro til JH men han har selv været ude og udtale at omkostningerne er nedbragt og at der er balance mellem indtægter og udgifter ... man kan så håbe at de manglende indtægter ikke ødelægger det ..
              men har han ikke formået at tilpasse økonomien så må det sq være er ordentligt søm i kisten ..
              Jeg har så en fornemmelse af at der venter en negativ overraskelse og at manglende entre og tv-penge vil gøre ondt på OB . Jeg glæder mig ihvertfald til regnskabet kommer , vel engang i marts .
              Der er selvfølgelig Zohore salget som kan redde regnskabet .

              Vintervinduet's panikhandler vil desværre først påvirke 2017 regnskabet .
              Last edited by Magge; 09-11-2016, 14:26.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Jeg har så en fornemmelse af at der venter en negativ overraskelse og at manglende entre og tv-penge vil gøre ondt på OB . Jeg glæder mig ihvertfald til regnskabet kommer , vel engang i marts .
                Der er selvfølgelig Zohore salget som kan redde regnskabet .

                Vintervinduet's panikhandler vil desværre først påvirke 2017 regnskabet .
                Dertil skal du så fratrække Koval's løn.

                Comment

                Working...
                X