Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dagens træning tirsdag d. 1/11 på Dyrskuepladsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Dagens træning tirsdag d. 1/11 på Dyrskuepladsen

    Overværede godt en times træning. For det første: det er ufatteligt, at træningen skal foregå på en så elendig bane. Bolden hopper ogdanser. Eneste ”positive” er vel, at det meget godt ligner de baner holdet kommer til at spille på de næste par måneder. Men helt ærligt: der skal gøres noget på det punkt. Det er uholdbart.

    Lige et par overordnede betragtninger:


    I en øvelse 8-8 var der fokus på opspil med førstegangsafleveringer, eller i hvert fald meget få berøringer. Noget vi så lidt af i SIF-kampen i defå gode opspil der var. Mere af det og holdet kan få flyttet bolden hurtigt nok frem til at modstanderen kan bringes ud af organisationen. Så interessant ud.


    I 11 -11 var der fokus på at blokere bolden, som forsøges spillet gennem kæderne. Det andet hold skulle finde huller og spille den fremtil AK/Fester, som skulle lægge den af til hinanden og afslutte. De var placeret i et felt foran mål, som de ikke måtte bevæge sig ud af og ingen defensiv spiller måtter bevæge sig derind. På den måde fik de vel 30-40 afslutninger. Generelt dårlige afslutninger desværre. De er langt fra topniveau– desværre…. De scorede vel på 10 ud af 40 alene med målmanden, hvor de afsluttede fra, hvad der svarer til ca. kanten af feltet.


    Der var en spiller med, som jeg synes, at jeg kunne kende, men som ikke er del af truppen. Han spillede med nummer 12. Relativt lille,længere hår samlet i kort hestehale. Han spillede central midt/højre kant og venstre back i to forskellige træningsøvelser. Spillede i øvrigt fint! Nogen der ved, hvem det kunne være?

    Gryte var ikke med.

    Mark Strudal kiggede med. Han lurede nok lidt på os som kommende modstander om to uger.
    Last edited by claudes1; 01-11-2016, 12:58.

    #2
    Tak for meldingen.

    De gange hvor vi angreb SIF med førstegangsberøringer så det rigtig godt ud, synes jeg. Så det er absolut fornuftigt at arbejde videre med det.

    Resten er lidt nedslående. Kunne Fester / AK's dårlige afslutninger være delvist forårsaget af den dårlige bane? Jeg forestiller mig, hvis man prøver at afslutte hurtigt i hvert fald, at en ujævn bane giver problemer med underlige opspring (for mig gav en flad bare samme problemer, men det var nok derfor jeg kun nåede kortvarigt op i Serie 4 i min karriere).

    Ingen idé om hvem nr. 12 er. En fra U19? http://www.ob.dk/info/talenthold/u19.aspx

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
      Tak for meldingen.

      De gange hvor vi angreb SIF med førstegangsberøringer så det rigtig godt ud, synes jeg. Så det er absolut fornuftigt at arbejde videre med det.

      Resten er lidt nedslående. Kunne Fester / AK's dårlige afslutninger være delvist forårsaget af den dårlige bane? Jeg forestiller mig, hvis man prøver at afslutte hurtigt i hvert fald, at en ujævn bane giver problemer med underlige opspring (for mig gav en flad bare samme problemer, men det var nok derfor jeg kun nåede kortvarigt op i Serie 4 i min karriere).

      Ingen idé om hvem nr. 12 er. En fra U19? http://www.ob.dk/info/talenthold/u19.aspx
      Banen havde noget af skylden - og det gør det jo også bare mere frustrerende, at man ikke kan tilbyde bedre vilkår for holdet! Men der manglede også bare noget timing etc.

      Har kigget billeder igennem - kan ikke genkende ham på billederne.

      Comment


        #4
        Det er helt rigtigt at vi i få sekvenser spillede hurtigt og fik Silkeborg fuldstændig på glatis, bl.a. ved målet. Kent var også frustreret over at vi ikke gjorde det noget mere, og savnede mod, da de snakkede med ham i pausen og efter kampen. Håber han får plantet noget tro ind i hovedet på sine spillere, men det er selvfølgelig ikke et nemt spil at træne, hvis de træner på forfærdelige baner.
        Jeg aner heller ikke lige hvem ham kammeraten skulle være

        Comment


          #5
          Da jeg var et smut forbi Ådalen i går, var spillerne lige kommet tilbage fra Dyreskuepladsen. Her stødte jeg ind i Julius Eskesen, så det kunne godt tænkes at være ham :-)

          Comment


            #6
            Kan det være Christian Sørensen?
            Eller Kristian Gaarde?

            der er lidt her:
            http://www.fyens.dk/sport/Foerst-Dyr...rtikel/3094267

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
              Kan det være Christian Sørensen?
              Eller Kristian Gaarde?

              der er lidt her:
              http://www.fyens.dk/sport/Foerst-Dyr...rtikel/3094267
              Ja, det må være Christian Sørensen - bare med noget længere hår, end på jeg lige kunne google mig til :o)

              Det så ikke så skidt ud - altså spillet ;o)

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                Kan det være Christian Sørensen?
                Eller Kristian Gaarde?

                der er lidt her:
                http://www.fyens.dk/sport/Foerst-Dyr...rtikel/3094267
                Nej hvor rart for vores trup, at de kan komme over og se deres favorithold spille Champions League i Parken. Det minder sgu mere og mere om et miniputhold med den her trup. De burde piskes rundt på stierne ved Odense Å, mens FCK spillede. Det ville give et signal om, at man må kæmpe for det, hvis man vil blive lige så dygtige.

                Nu ender det nok med varm kakao, Haribo og fansange på Nedre C, men det skal da også nok gøre resultaterne bedre (IA).
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Nej hvor rart for vores trup, at de kan komme over og se deres favorithold spille Champions League i Parken. Det minder sgu mere og mere om et miniputhold med den her trup. De burde piskes rundt på stierne ved Odense Å, mens FCK spillede. Det ville give et signal om, at man må kæmpe for det, hvis man vil blive lige så dygtige.

                  Nu ender det nok med varm kakao, Haribo og fansange på Nedre C, men det skal da også nok gøre resultaterne bedre (IA).
                  Jeg tænkte det samme, men magtede ikke lige at bringe det på banen igen.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Jeg tænkte det samme, men magtede ikke lige at bringe det på banen igen.
                    Det var rart, så alle tråde ikke kommer til at handle om det samme....

                    Min kærlighed til OB gør heldigvis, at jeg kan tage til træning og glæde mig over det, som KN arbejder med lige nu - især fordi han er engageret i det og spillerne faktisk forsøger at udføre det.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Det var rart, så alle tråde ikke kommer til at handle om det samme....

                      Min kærlighed til OB gør heldigvis, at jeg kan tage til træning og glæde mig over det, som KN arbejder med lige nu - især fordi han er engageret i det og spillerne faktisk forsøger at udføre det.
                      Jeg er lidt ligeglad, hvis de vælger at vinde næste kamp 3-0.

                      Eller vil jeg mene at de måske skulle have træner noget mere i stedet for.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Nej hvor rart for vores trup, at de kan komme over og se deres favorithold spille Champions League i Parken. Det minder sgu mere og mere om et miniputhold med den her trup. De burde piskes rundt på stierne ved Odense Å, mens FCK spillede. Det ville give et signal om, at man må kæmpe for det, hvis man vil blive lige så dygtige.

                        Nu ender det nok med varm kakao, Haribo og fansange på Nedre C, men det skal da også nok gøre resultaterne bedre (IA).
                        Jeg er sikker på, at alle mand må vælge en pose haribo i bussen, og Onkel Kent giver sikkert en hot-dog i pausen. Og mon ikke de skal ned og have autografer og selfies bagefter med FCK spillerne. ...

                        Pinligt er efterhånden et fattigt ord i sammenhæng med det der foregår i OB...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Jeg er sikker på, at alle mand må vælge en pose haribo i bussen, og Onkel Kent giver sikkert en hot-dog i pausen. Og mon ikke de skal ned og have autografer og selfies bagefter med FCK spillerne. ...

                          Pinligt er efterhånden et fattigt ord i sammenhæng med det der foregår i OB...
                          Det er vel bare det man kalder studietur.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Jeg er sikker på, at alle mand må vælge en pose haribo i bussen, og Onkel Kent giver sikkert en hot-dog i pausen. Og mon ikke de skal ned og have autografer og selfies bagefter med FCK spillerne. ...

                            Pinligt er efterhånden et fattigt ord i sammenhæng med det der foregår i OB...
                            Et socialt arrangement med Champions League kamp i parken kan altså ikke støde mig, det tror jeg altså også sker for andre superligahold end OB. Det er da fint lige at komme væk fra træningsbanen for at se hvordan man skal spille næste gang😀

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                              Et socialt arrangement med Champions League kamp i parken kan altså ikke støde mig, det tror jeg altså også sker for andre superligahold end OB. Det er da fint lige at komme væk fra træningsbanen for at se hvordan man skal spille næste gang😀
                              Isoleret set, er det da ligegyldigt. Men for mig er det bare den samlede mængde af signaler fra Ådalen der irriterer mig. konstant turnerer spillerne med de samme søforklaringer om, at det bare er uheld og lidt stolpe-ud, og at folk iøvrigt slet ikke skal have så store forventninger.
                              Hvor fanden er selverkendelsen? den faglige stolthed? gløden og ilden i øjnene? vilje til at gøre alt for, at komme ud af problemern....jeg ser det ikke.

                              Comment

                              Working...
                              X