Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvem bestemmer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvem bestemmer?

    I et par tråde efterhånden bliver det diskuteret hvem der bestemmer hvad, hvem har ansvaret og hvem har skylden ..

    Helt overordnet er det ejerne der har ejendomsret over deres ejendele og i et A/S som OS&E er, kan ejerne udpege en bestyrelse til at varetage virksomhedens overordnede virke. I OS&E's tilfælde har ejerne valgt at sætte sig selv ind som bestyrelse og hovedejeren med majoriteten af aktierne (mere end 50,1%) er bestyrelsesformand og deraf har han det sidste ord.
    OS&E A/S er en virksomhed inden for underholdningsindustrien med forskellige grene hvoraf en af dem er Odense Boldklub (OB).
    Til at styre den daglige drift ansætter bestyrelsen en administrerende direktør der har det overordnede ansvar for koncernens virke og daglige drift. OS&E har en administrerende direktør Ole Bang Nielsen der overtog fra Thomas Christensen der begge har gjort brug af at have en række underdirektører i forskelligt omfang. P.t. er det sådan at der er en økonomidirektør (Bo Borring Jacobsen) der har det økonomiske ansvar i hele koncernen bortset fra OB der som eneste selvstændige gren i koncernen har sin egen direktør, nemlig Jesper Hansen.
    Jesper Hansen refererer direkte til bestyrelsen og altså udenom Ole Bang Nielsen der (går jeg ud fra) har ansvaret for den daglige ledelse af resten af koncernen.
    I sin egenskab af Sportsdirektør har Jesper Hansen det fulde ansvar for OB med direkte reference til bestyrelsen og herunder et tæt samarbejde med bestyrelsesformanden på samme niveau som Ole Bang Nielsen.
    Det er Jesper Hansen der sætter retningen for OB i alle ekspekter fra u12 til og med 1. Holdet samt faciliteter, merchandise m.v.
    til at styre dette har han egenrådigt mulighed for at ansætte og fyre de mennesker der kan eksekverer den strategi han sætter for OB. Det være sig scouts, massører, trænere, hjælpetrænere, bogholdere og selvfølgelig spillere m.fl.
    Til at håndtere de forskellige hold ansætter han en række trænere herunder vores 1. holdstræner(e) til at eksekvere den spillestil der indgår i strategien for OB.
    Han kan tage imod forslag og ønsker fra træneren om forskellige spillere og stab men det er JH der alene ansætter og fyrer spillere.

    Det er min opfattelse at bestyrelsen siger: Vores afkast fra vores investering i OS&E og herunder OB skal nødvendigvis ikke være et økonomisk afkast men vi forventer et positivt resultat indenfor en defineret årrække på koncernniveau og hver gren skal levere nogle resultater i form af antal mennesker til hesteshow, x antal koncerter osv og OB skal ende i henholdsvis en solid midterplacering i 2015/2016 og i top6 i 2016/2017 samtidigt med at der skal være en vægt på egne spillere. Og så er det Jesper Hansen ansvar at få dette til at ske.
    Han bestemmer og spillestilen skal være tikkitaki, parkere bussen, fysisk spil/mos eller hvad det nu skal være. Han skal finde træneren med den spillefilosofi, han skal finde spillerne der plads for plads kan levere det der skal leveres på banen for at nå målet .
    Det er Kent Nielsens opgave at gøre 11 spillere som hold bedre end 11 individuelle spillere og det er hans opgave at udvikle den enkelte spiller til at blive bedre.
    Leverer spillerne ikke må,træneren sætte dem af. Leverer træneren ikke må sportsdirektøren sætte ham af, leverer sportschefen ikke må bestyrelsen sætte ham af.

    Det er min mening - I må meget gerne komme med jeres.

    Det er blot min opfattelse at bestyrelsen i flere tilfælde har fingrene nede i den daglige drift hvilket er uhensigtsmæssigt og så har jeg ikke troen på at Jesper Hansen evner at finde en spillestil, have et relevant netværk, at kunne finde de spillere der skal til og jeg ser ikke at Kent Nielsen hverken har skabt et hold eller rykket niveauet på de enkelte spillere uagtet hvor ringe de nu måtte være fra start.

    There is some thing rotten in the club OB .. a lot ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Min opfattelse af, hvordan det burde være, er jeg enig med dig i.

    Men mht. spillestil og at det er Jesper Hansen, der bestemmer den, der blev det ved Lars Olsens og Kim Brinks fyringer bestemt, at der skulle være en anden spillestil i OB end hidtil praktiseret. Noget tikki-takka agtigt. Det blev besluttet på allerhøjeste niveau, og lang tid før Jesper Hansen kom til. Om det stadig er sådan, ja det må guderne vide...det er i hvert fald ingen succes. Og bliver det heller aldrig. De spillere, der kan den form for fodbold, så OB kan ligge i toppen, er ganske enkelt for dyre. De næstbedste, der også godt kan det, er bare ikke gode nok til at holde OB i toppen - eller for den sags skyld i Superligaen.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment

    Working...
    X