Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i sammenligning med andre klubber - og presset på sig selv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB i sammenligning med andre klubber - og presset på sig selv

    To interviews på de sidste par dage, har fået mig til at tænke over, hvad man godt kunne ønske sig skete i OB, og hvis det sker, var mere synligt igennem en kommunikationsstrategi.

    Først Colin Todd:
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...urde-vaere-her

    - I de kommende kampe vil jeg se så meget attitude og fight fra den flok, som jeg aldrig har set før. Vi skal se, at vi har med professionelle mandfolk at gøre. Det har jeg sagt til dem, og jeg har også sagt, at de spillere, som ikke er i stand til at levere det, hurtigst muligt skal finde sig et andet sted at tjene deres penge. Jeg skal være helt ærlig og sige, at vi har spillere i truppen, som ikke burde være her. Det kan jeg jo se, når jeg går rundt derude på træningsbanen. De har ikke den der glød i øjnene, siger Colin Todd til JydskeVestkysten.

    Hold kæft, hvor vi mangler lige præcis den type udtalelser. En træner, en leder, der siger tingene lige ud, som ikke pakker det ind i en defensiv og overbeskyttende retorik. OB spillerne udviser jo præcist de samme lidt ligegyldige attituder, manglende vilje til de sidste meter, manglende vilje til at dø for hinanden. Jeg så EFB igår, og den måde, de kæmpede sig tilbage på, den vildskab, det havde skabt i spillerne, det har jeg ikke set i OB i mange mange år. Og der har heller ikke været en eneste person, i OBs introverte ledelse, eller i trænerstaben, som har turde formulere disse dyder, som ogås er en del af OBs dna, offentligt og stillet spillerne til regnskab for dem offentligt. Nogle gange, skal det ud, så spillerne ved, at det er det publikum kigger efter, da det er det træneren har sagt, spillerne skal udstråle. I OB påstår de, at det største pres ikke kommer fra omverdenen, men fra dem selv, den glød har jeg meget meget svært ved at se, måske, de skulle bevise det.

    Næste udtalelse er fra David Nielsen
    http://www.bt.dk/superligaen/david-n...pissekedelige:

    »For mig er friheden til at tegne og definere den sportslige afdeling i klubben altafgørende, for det er jo min vision, der skal realiseres. Havde jeg ikke det, kunne jeg ikke holde ud at være her. Det er selvfølgelig ikke sådan, at klubben bare har givet mig frie rammer. Den har været enig i tingene. Men det har været vigtigt for mig, at jeg fra begyndelsen fik et klart mandat til at ændre de kulturmæssige ting, jeg syntes, der skulle ændres i forhold til spillernes hverdag og de krav, der skal sættes. Alle de ting, der skal til, for at køre en topskandinavisk fodboldklub, har jeg fået lov at implementere.«

    Derfor er der i dag langt bedre styr på Lyngby-spillernes kostindtag, deres fysiske træning og deres mentale forberedelse. For eksempel spiser de både morgenmad og frokost sammen. De får målt deres fedtprocent og optalt deres sprint i løbet af både træning og kamp. Ikke meget anderledes fra andre superligaklubber, men en omvæltning for den 1. divisionsklub, David Nielsen overtog.

    »Hvis vi skal konkurrere i Skandinavien, skal vi tage reference i topskandinavisk standard. Det gælder alt lige fra, hvordan vi scouter spillere og vores modstandere, hvordan vi træner, og hvordan vores træningscyklusser er, til hvilke krav der skal være til spillerne både fysisk og mentalt – alle de ting, der er rundt om det at drive et førstehold, som skal kunne konkurrere på øverste niveau i Skandinavien. Og det er de ting, vi langsomt har implementeret.«
    wow, så er det lige jeg tænker: Gør OB disse ting? Spiser det sammen? optimerer man hele tiden på fysikken, kosten mv.? har vi højeste standard på scouting området?

    Hvor kunne det dog være fedt, hvis OB meldte ud, hvordan man egentligt arbejder, hvor man optimerer. Mere end bare: "hey vi har ansat en ungdomstræner", eller "hey vi er igang med en lang proces....". Lad os da høre, hvad ambitionen er, hvordan de presser rammerne hele tiden. Både fordi, det er rart at høre noget om, det skaber tilknytning, men også fordi, det ville presse dem til, at fortsætte, for har du først fortalt om det, kigger folk jo efter, om det følges op.

    Hvis OB ledelsen mener, at de ligger det største pres på sig selv, må de da fortælle hvad de gør, og tåle, at vi lægger det samme maksimale pres på.

    Ellers er det bare tom snak.

    #2
    Angående Colin Todd:

    Jeg elsker den jargon. Det minder mig meget om den måde, som Bruce Rioch kommunikerede på i sin tid. Kent Nielsen pakker alt ind og insisterer på ikke at kritisere. Det er sådan en åndssvag pædagog-tilgang, hvor alt negativt bliver vendt til noget 'tæt på at være godt'. Jeg er med på, at man ikke altid skal psyke sin trup ved at være negativ i medierne, men jeg savner godt nok et offentligt møgfald, når holdet igen, igen er faldet totalt igennem og udvist nul og nada energi eller vilje til at slås. Som fan begynder man jo også at tro, at der åbenbart ikke er større krav til spillerne. Bare man prøver, så er det åbenbart godt nok i OB?

    Angående David Nielsen:

    Det er tragisk at læse, hvordan selv Lyngby tilsyneladende har overhalet OB i professionalisme. Jeg bygger det her på et meget tyndt grundlag, men det er mit indtryk, at OB i mange år har ageret som divisionsklub. Meget af det falder nok tilbage på vores forfaldne træningsanlæg. Det er mit indtryk, at styrketræningen fx er lysår bagud for den viden, som vi har i dag. Det samme gælder scouting. Er der overhovedet noget system i den? Én ting er de mange fejlkøb på holdet, men jeg frygter næsten mere, at Jesper Hansen og Kent Nielsen kører klubben, som skrev vi 1985. Det er så old school, at det ikke engang er fedt.

    Manglende krav og ambitioner hos træner og ledelse kombineret med ligaens måske dårligste setup inden for faciliteter og scouting er en uhyggelig farlig cocktail for OB. Det er opskriften på en taberklub, og det er OB godt i gang med at blive.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment

    Working...
    X