Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Altså hvis vi var blevet gode til alt det, eller noget af det, som TB tidligere har prædiket, så kunne jeg forstå det betryggende i det, men det er vi jo ikke rigtig... og der går vel også max. til Januar, så har han fået nye åbenbaringer... Måske derfor vi ikke på nogen områder har et holdbart fundament...
    Det lyder fornuftigt ja, men det har det jo gjort før, hvor vi feks. efterfølgende overhovedet ikke har været i form da halvsæsonen gik i gang, og dét er da ikke særligt betryggende...
    Men er vi ikke eksempelvis blevet bedre til en plan B i foråret end foråret før? Var vores defensive dødbolde ikke bedre i foråret end i efteråret? Og virkede forsvaret generelt ikke mindre skrøbeligt og usikkert i forsvaret end i efteråret? Jeg synes jeg kunne se en fremgang i alle situationerne, og det var alt sammen noget af det Troels har prædiket, at der skulle trænes.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Men er vi ikke eksempelvis blevet bedre til en plan B i foråret end foråret før? Var vores defensive dødbolde ikke bedre i foråret end i efteråret? Og virkede forsvaret generelt ikke mindre skrøbeligt og usikkert i forsvaret end i efteråret? Jeg synes jeg kunne se en fremgang i alle situationerne, og det var alt sammen noget af det Troels har prædiket, at der skulle trænes.
      Jeg går ikke så langt som at sige der slet ikke er fremgang, der er bare ikke noget af det vi er gode til... Det er jo også derfor vi skulle hen til 31. runde før forbliven i Suppen var sikret, vi har ingen force, ingenting at "læne" os tilbage på når det andet ikke fungerer, og det er MEGET bekymrende...
      Last edited by Kaspernon; 27-06-2014, 15:46.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Så kommer der da lidt penge i kassen

        http://www.fyens.dk/businessfyn/Aren...rtikel/2532685

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Så kommer der da lidt penge i kassen

          http://www.fyens.dk/businessfyn/Aren...rtikel/2532685
          Det kaster nok lidt mønt af sig til en top-angriber fra AC Horsens!

          Comment


            Wupti sagde det, og så er FcM ude af krisen, ny rigmand i sadlen... hmmm, nu må vi se om de 60 mio, forsvinder ligesom da Thorborg smed samme beløb i OB... De har da i hvert fald købt alle deres spillere tilbage igen, fra disse hersens playersponsorater... me no like...

            http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4903280.ece
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Wupti sagde det, og så er FcM ude af krisen, ny rigmand i sadlen... hmmm, nu må vi se om de 60 mio, forsvinder ligesom da Thorborg smed samme beløb i OB... De har da i hvert fald købt alle deres spillere tilbage igen, fra disse hersens playersponsorater... me no like...

              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4903280.ece
              Det er da ikke rart, at det nu ser ud til at gå dem bedre (på kort sigt), men jeg misunder dem nu ingenlunde det der.

              Comment


                Det gør jeg...medmindre der sker noget lignende for os, så kan jeg ikke se os som topklub de næste mange mange år..

                Comment


                  Vi må sande, at klubbens direktion har fravalgt strategien der indebærer økonomiske indsprøjtninger, for at fremme resultater. Stiften afholdt et af deres cafe arrangementer for ca. 3 år siden hvor man præsenterede den nye strategi. Ordene valgt denne dag, lød på mig i retningen af - der findes ikke et ønske om fortsat at poste kontinuerlige summer i OB, for at dække røde tal, sponsorater tegnet i opturs tiden udløber, så der skal sadles om, hvis klubben skal overleve på længere sigt.

                  Så det er opbygning, helt fra bunden i stil med det lange seje træk fra 1 div. i slutningen af 90'erne / begyndelsen af 00'erne vi står overfor. Vi skal ligge på trin for trin, ved at opfostre og sælge spillere og langsomt klatre op af stigen til vi nærmer os større budgetter i form af højere liga placering. Det tog omkring ti år at etablere os i top 3. Det er nok ikke urealistisk at forvente det samme igen.

                  Megen af den afmagt vi sporer over alt i OB kredse for tiden, bunder vel i at vi i 3 år desværre har stået meget stille udviklingsmæssigt. Og før den nye strategi iøvrigt var vidne til en trup, der åndsmæssigt på ingen måde levede op OB dyderne, hvor mange spillere leverede til sin egen lille forretning.

                  Jeg troede faktisk (måske lidt naivt) at OB's brand på Fyn var stærkere end det er, men i modgang synes jeg det ligner, at det økonomiske bagland er skræmmende mangelfuldt.
                  Last edited by Netsirk; 02-07-2014, 09:23.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                    Det er da ikke rart, at det nu ser ud til at gå dem bedre (på kort sigt), men jeg misunder dem nu ingenlunde det der.
                    Men uden at have den store indsigt at have det i har OB vel også en stærk pengemand/grupering i ryggen(forskellen er vel bare at han/de er mere lokalt funderede), som dog så bare har valgt at smække kassen i.
                    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                    Comment


                      Jeg kan faktisk godt huske det omtalte cafemøde.. Ikke rart at du lige frisker det op :-( Det bliver svært at holde gejsten i en så lang periode. Jeg nåede sgu desværre at blive lidt forvendt i den gode periode. Mht det økonomiske bagland, så har Leasymanden vel efterhånden postet hvad man kan forvente(plus det løse). Jeg er som dig også forundret over andres passivitet. Lige præcis derfor drømmer jeg om noget der ligner FCM's scenarie. Prostitution? Tjah måske. Men jeg tror på at det er vejen frem i topfodbold. Og det er vel i bund og grund det vi alle ønsker os i Odense.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                        Men uden at have den store indsigt at have det i har OB vel også en stærk pengemand/grupering i ryggen(forskellen er vel bare at han/de er mere lokalt funderede), som dog så bare har valgt at smække kassen i.
                        Der er som jeg ser det (meget) stor forskel på at have en bestyrelsesformand, der selv poster nogle penge i klubben og så have en (udenlandsk) ejer. Jeg ville i hvert fald frygte hvad det kommer til at betyde hvis jeg var FCM-fan. Den nye ejer kan jo mere eller mindre gøre hvad han har lyst til. Det kan Thorborg jo trods alt ikke.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
                          Jeg kan faktisk godt huske det omtalte cafemøde.. Ikke rart at du lige frisker det op :-( Det bliver svært at holde gejsten i en så lang periode. Jeg nåede sgu desværre at blive lidt forvendt i den gode periode. Mht det økonomiske bagland, så har Leasymanden vel efterhånden postet hvad man kan forvente(plus det løse). Jeg er som dig også forundret over andres passivitet. Lige præcis derfor drømmer jeg om noget der ligner FCM's scenarie. Prostitution? Tjah måske. Men jeg tror på at det er vejen frem i topfodbold. Og det er vel i bund og grund det vi alle ønsker os i Odense.
                          Det er jo så det. Det ville da glæde mig rigtig meget hvis vi igen kunne deltage i toppen af dansk fodbold, men ikke for enhver pris. Og dette er nok en af de priser jeg ikke har lyst til at betale. Så vil jeg foretrække at ligge og rode rundt dernede hvor vi gør nu. Ganske enkelt.

                          Comment


                            Tro mig, jeg ville hellere end gerne i denne sammenhæng glemme de sidste 5 år - men desværre er det jo sådan, at man må forholde sig til historien for at forstå nutid og spå om fremtid.

                            Enig - uden CC og NT, havde vi sandsynligvis slet ikke haft den her debat. Det er breden jeg har i tankerne.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              Der er som jeg ser det (meget) stor forskel på at have en bestyrelsesformand, der selv poster nogle penge i klubben og så have en (udenlandsk) ejer. Jeg ville i hvert fald frygte hvad det kommer til at betyde hvis jeg var FCM-fan. Den nye ejer kan jo mere eller mindre gøre hvad han har lyst til. Det kan Thorborg jo trods alt ikke.
                              men nu ved vi jo ikke hvor stor en del Thorborg ejer, så reelt ved vi ikke om han faktisk kan gøre hvad han vil
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
                                Jeg kan faktisk godt huske det omtalte cafemøde.. Ikke rart at du lige frisker det op :-( Det bliver svært at holde gejsten i en så lang periode. Jeg nåede sgu desværre at blive lidt forvendt i den gode periode. Mht det økonomiske bagland, så har Leasymanden vel efterhånden postet hvad man kan forvente(plus det løse). Jeg er som dig også forundret over andres passivitet. Lige præcis derfor drømmer jeg om noget der ligner FCM's scenarie. Prostitution? Tjah måske. Men jeg tror på at det er vejen frem i topfodbold. Og det er vel i bund og grund det vi alle ønsker os i Odense.
                                det er ihvertfald en udvikling som bliver svær at standse - og som vil gøre det endnu vanskeligere for de klubber der ikke har en rigmand med spenderbukserne på i ryggen. Og det lyder til han har store ambitioner

                                http://www.bt.dk/superligaen/ny-enge...il-jeg-med-fcm


                                - følger pengene med så kan fcm vel føjes til listen af mere eller mindre permanente topklubber herhjemme sammen med fck og bif.
                                men der jo stadig en risiko for de klubber - lige pt nok især bif - for hvor længe vil der blive spyttet i kassen uden at der skabes et overskud i forretningen? Og med de spillere de henter ind skal der alligevel en del penge til....

                                vejen tilbage til toppen bliver ihvertfald længere - og planen om at udvikle egne talenter bliver også presset fra flere sider af (de andre har også fået den ide.....) jeg tror der bliver en hårdere kamp om de største talenter, fcm og deres akademi, fcn, fck og bif, aab
                                jeg håber i den grad hele ideen om "øens hold"og den fynske identitet slår igennem, så OB i det mindste har fyn har høste talenter fra. Og at det lykkedes at få stablet en talentafdeling på benene der har et godt ry - for ellers søger de største talenter pludselig til midtjylland eller kbh-området, og uden den store pengepung at handle ind med - så bliver det pludseligt endnu sværere at være os....

                                Comment

                                Working...
                                X