Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: BIF-OB september 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt: BIF-OB september 2016

    Jeg ser ingen grund til at fremhæve alt det dårlige fra denne kamp isoleret og resten af kampene fra denne sæson. Det er gjort før og forståeligt nok i stort omfang! Vi er alle enige - tror jeg !

    Jeg vil i stedet fokusere på det positive, for at vi ikke glemmer, at alt ikke er lort, selvom om bundlinjen antyder det. Bær over med mig, hvis I ikke ønsker at læse noget som helst positivt om OB lige nu. Jeg kan godt lide at kigge på detaljer og ikke kun bundlinjen.

    Jeg ser nogle fremskridt i de sidste to kampe – ikke nok til at vinde kampene, da afslutningerne i øjeblikket bare ikke har nok kvalitet.

    Generelt synes jeg at der ikke har været noget at sætte på energien i holdindsatsen. Jeg synes ikke, at vi ligner det hold for 3-4 år siden, hvor der meget hurtigt var opgivende attituder fra enkeltspillere, som trak hele holdet ned i suppedasen. Det synes jeg er positivt og det er også tydeligt at KN fremhæver det hver gang - og det skal han også - det er hans rolle at holde så meget selvtillid i truppen som overhovedet muligt og det gør man altså ved at fokusere på de ting der fungerer. Så synes jeg ikke man kan klandre ham for.

    Jeg synes, at det offensive spil var væsentligt bedre i kampen i går end længe set. Tempoet i afleveringer og offensive løb for hinanden var bedre end længe set. Her mener jeg dog desværre for mange gange indtil det afgørende indlæg. Her synes jeg, at Desler i den grad stepper op og leverer noget af det, vi ved han kan, fordi han har vist det tidligere.

    Vi ser nogle overlap og løb bag om modstanderen i kampen, som er meget mere opportunistiske end vi har set i denne sæson. Det bringer Desler og Fester i en del situationer på kanten, som faktisk giver nogle indlæg som med bedre afslutninger i feltet ville kunne give mål.

    En anden ting jeg har lagt mærke til de sidste to kampe er, at Tingager et par gange har lavet et raid frem af banen, hvor han har rundet en spiller og har tiltrukket sig en anden modstander-spillers opmærksomhed, som har bragt OB i en overtalssituation på det område af banen. Det synes jeg er et fantastisk tiltag. De er blevet udført med kvalitet og vidner også om en spiller med selvtillid, når han tør gøre det selvom holdet har tabt 4-5 kampe i træk, når han gør det.

    Jeg må sige, at jeg personligt er overrasket over, at OB har SÅ få point. Jeg regnede med at vi lå 7-8 lige nu med 3-5 point op til 6.-pladsen. Hen over efteråret ville man så stille og roligt arbejde sig ind på den 6.-plads, som de nye spillere blev spillet ind på holdet. Det er så ikke sket!

    Det er let at sige bagefter (som medierne også er så ”dygtige” til), at det går dårligt – ja, det kan vi alle sammen se (men de selvsamme medier havde sandsynligvis OB i top 6, inden sæsonen gik i gang). Men hvem var – hånden på hjertet – overbeviste om, at hverken Fester eller AK kan score mål mere i den stribede bluse? Det er let at efterrationalisere sig frem til nu at de ikke er dygtige nok – eksperterne sagde at det var ligaens giftigste duo – nu er de spillere der har toppet eller aldrig rigtig har vist noget (det er sgu for let et komme med).

    Jeg kan sagtens forstå, at man er dybt kritisk over, at man ikke hentede en kvalitetsforstærkning for Falk – det synes jeg selv er dybt kritisabelt. Her har JH i den grad fejlet – især hvis OB kommer ud af 2016 med et fornuftigt regnskab. Det ser også ud til at det har været et alt for stort sats at skifte så mange spillere på en gang og i flere omgang de sidste 2-3 vinduer. Man kan bestemt ikke afvise, at hvis der havde været opbygget en stamme på holdet af 4-5 stamspillere, som nu havde spillet sammen i 2-3 sæsoner, så ville det hele se anderledes ud. Hvilket Helveg også påpeger angående den manglende kerne på holdet : »Det er et svært spørgsmål. Jeg tror ikke, det er rettidig omhu, men måske mere, at man ud fra de rammer, man selv kan bestemme, ikke har haft mulighed for at gøre det. Det kan også være, man bare har været inde i en periode, hvor det har kørt så godt, at det har været svært at skifte ud. Når det kører derudad med 120/timen, er det svært at skifte ud, men skulle man måske have gjort alligevel.«

    Hvad mener han med det det fremhævede? At man ikke har haft økonomien til det pga. økonomiske lig i lasten og for lange kontrakter til forkerte spillere? Det er noget kryptisk eller upræcist. Og resten af citatet går vel på fortiden, da man hentede sølvmedaljer – her gik det allerede galt fordi man ikke tænkte langsigtet nok til at sikre sig kontinuitet i en langsomt udskiftende kerne på holdet, så man ikke mister alle kulturbærere på en gang. Men en ad gangen, så kontinuiteten ikke går fløjten?

    Nå. Summa summarum: jeg ser spillemæssige forbedringer som et hold og fra enkeltspillere og så ser jeg et hold, som ikke er ramt energi-mæssigt så meget som under TB til sidst, hvor ALT sejlede. Der er stadig gejst og gå-på-mod. Jeg håber det vender snart på scoringsfronten – for jeg synes helt ærligt ikke, at det er logisk, at holdet slet ikke kan score.

    #2
    OB er simpelthen et taberhold - ment på den måde, at der ikke hersker en vinderkultur i truppen. "Heldet kommer til dén der opsøger det". OB opsøger ikke heldet, og bringer sig i situationer hvor man kun kan tabe.

    Når jeg ser den måde, som OB spiller på, så tænker jeg Morten Olsen-bold om igen. Det handler mere om at have bolden, end hvordan man bruger den når man har den.

    Jeg har mistet tilliden til Kent Nielsen - for lang tid siden egentlig, og jeg ser ikke OB komme videre før der kommer én med nye idéer og tilgang til fodbold. Kent Nielsen må væk nu.

    Til jubelidioterne; ja OB har brændt chancer, men det har modstanderne så sandelig også. Så man kan ikke bruge det som undskyldning for de manglende resultater.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      OB er simpelthen et taberhold - ment på den måde, at der ikke hersker en vinderkultur i truppen. "Heldet kommer til dén der opsøger det". OB opsøger ikke heldet, og bringer sig i situationer hvor man kun kan tabe.

      Når jeg ser den måde, som OB spiller på, så tænker jeg Morten Olsen-bold om igen. Det handler mere om at have bolden, end hvordan man bruger den når man har den.

      Jeg har mistet tilliden til Kent Nielsen - for lang tid siden egentlig, og jeg ser ikke OB komme videre før der kommer én med nye idéer og tilgang til fodbold. Kent Nielsen må væk nu.

      Til jubelidioterne; ja OB har brændt chancer, men det har modstanderne så sandelig også. Så man kan ikke bruge det som undskyldning for de manglende resultater.
      Det handler også om den mentale profil på de typer af spillere, vi har rekrutteret. Som en gennemgående tendens i efterhånden en del år, så er vores trup i min optik ALT for tung på spillere, som klart er bedst i medgang. Vi mangler i DEN grad typer som Kadrii, Onyzsko, Lasse Nielsen osv., som kan ruske op i holdet i modgang. Og måske endda skabe chancer og mål alene på opportunisme og vildskab.

      Den diametrale modsætning er lige nu Rasmus Jönsson. Er du gal en ynk. Og lige nu kan jeg bare ikke se, hvem der skal løfte tingen, så længe vi møder modgangen.

      Vores redning kan så ende med at blive, at medgangen på et tidspunkt rammer os af andre veje (dommerfejl, badebolde på banen, mavevirus hos modstanderne). Det er set før.

      Comment


        #4
        Vil bare sige tak for et godt indlæg. Det har alle de nuancer som jeg har savnet i debatten hele vejen siden første kamp mod Silkeborg

        Comment


          #5
          I den skrivende Stiftidende er Kent som sædvanlig forbandet men fremhæver at lige bortset fra det første kvarter og 2.halvleg var vi jo godt med i kampen

          Jaja. At være med i 1/3 af kampen er da super flot Kent

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
            OB er simpelthen et taberhold - ment på den måde, at der ikke hersker en vinderkultur i truppen. "Heldet kommer til dén der opsøger det". OB opsøger ikke heldet, og bringer sig i situationer hvor man kun kan tabe.

            Når jeg ser den måde, som OB spiller på, så tænker jeg Morten Olsen-bold om igen. Det handler mere om at have bolden, end hvordan man bruger den når man har den.

            Jeg har mistet tilliden til Kent Nielsen - for lang tid siden egentlig, og jeg ser ikke OB komme videre før der kommer én med nye idéer og tilgang til fodbold. Kent Nielsen må væk nu.

            Til jubelidioterne; ja OB har brændt chancer, men det har modstanderne så sandelig også. Så man kan ikke bruge det som undskyldning for de manglende resultater.
            Det virker en smule som om det er stilen du er sur på.
            Glenn spiller som du gerne vil have det, ultrasimpelt, fokus på dødbolde, fuld fart frem med lange bolde ... de kikser også, med en trup som i hvert fald ikke er dårligere end OB`s.

            Da Kent havde bedre spillere, at arbejde med i AAB ... vandt de mesterskabet ...
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #7
              Ja, det er stilen der er problemet. Da Kent Nielsen vandt i AaB, havde han Allan Kuhn, som i Aalborgensiske kredse er manden bag mesterskabet.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                I den skrivende Stiftidende er Kent som sædvanlig forbandet men fremhæver at lige bortset fra det første kvarter og 2.halvleg var vi jo godt med i kampen

                Jaja. At være med i 1/3 af kampen er da super flot Kent
                Jeg mener nu personligt at 3-0 er ikke det rigtige billede af denne kamp.

                Så dominerende var BIF da heller ikke, de fik et par gaver og scorer på dem, men vi var presset mere i bund i mod FCK og FCM.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  Ja, det er stilen der er problemet. Da Kent Nielsen vandt i AaB, havde han Allan Kuhn, som i Aalborgensiske kredse er manden bag mesterskabet.
                  Nååh ja, naturligvis :D.
                  Vi er vist ude i noget personligt ...
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Jeg mener nu personligt at 3-0 er ikke det rigtige billede af denne kamp.

                    Så dominerende var BIF da heller ikke, de fik et par gaver og scorer på dem, men vi var presset mere i bund i mod FCK og FCM.
                    Korrekt. Men hvordan hulen kan man fremhæve at vi var da med i kampen i ca 30 min? Er den en succes i sig selv?

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Ja, det er stilen der er problemet. Da Kent Nielsen vandt i AaB, havde han Allan Kuhn, som i Aalborgensiske kredse er manden bag mesterskabet.
                      Du skal ikke tro på alt hvad du hører fra aalborggensiske kredse. Men det er klart at i krisestunder som nu, så vil alt blive vendt og drejet negativt om træneren og spille truppen.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Korrekt. Men hvordan hulen kan man fremhæve at vi var da med i kampen i ca 30 min? Er den en succes i sig selv?
                        Det ved jeg heller ikke.

                        Men jeg kan godt lide at holdet (vores hold) gav sig 100 % til sidste fløjt.
                        Desler havde en del gode takter i slutningen af kampen Fester ligeså (bare 1 eksempel, der var flere).

                        Det taget og puttet sammen med de sidste par kampe (FCM og FCK) så mener jeg faktisk at der er en lille fremgang i forhold til de kampe der var før FCK kampen. Vejle er måske også med i rækken af bedre præstationer.

                        INGEN havde vel regnet med ret meget mere en 0 point i kampene mod: FCM, FCK og BIF?

                        Comment


                          #13
                          Fra Bold.dk i BIF:

                          Andersen har givet klubben tre millioner kroner.

                          - Gaven er givet til dækningen af hovedparten af etableringsomkostningerne til Inmotio-trackingsystemet. Det digitale trackingsystem vil give Superliga-truppens trænerstab forbedrede muligheder for at analysere og optimere spillernes performance til træning, skriver klubbens i en fondsbørsmeddelelse.

                          For tre måneder siden lånte Brøndby syv millioner kroner af Jan Bech Andersen.

                          Det gør det hele lidt lettere..... eller hvad? Ville vi gerne have en mand, der åbnede kassen igen og igen og igen? Vil vi gerne sælge vores sjæl til millionæren?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Fra Bold.dk i BIF:

                            Andersen har givet klubben tre millioner kroner.

                            - Gaven er givet til dækningen af hovedparten af etableringsomkostningerne til Inmotio-trackingsystemet. Det digitale trackingsystem vil give Superliga-truppens trænerstab forbedrede muligheder for at analysere og optimere spillernes performance til træning, skriver klubbens i en fondsbørsmeddelelse.

                            For tre måneder siden lånte Brøndby syv millioner kroner af Jan Bech Andersen.

                            Det gør det hele lidt lettere..... eller hvad? Ville vi gerne have en mand, der åbnede kassen igen og igen og igen? Vil vi gerne sælge vores sjæl til millionæren?
                            OB's strategi: Bundhold og aldrig før har der været så stor afstand mellem klub og fans.

                            Brøndbys strategi: Endelig sportslig succes igen, og fans vender tilbage.

                            Hvis vi oplever den omtalte sjæl i klubben nu, og det skulle forestille at være noget positivt, så byttede jeg gerne med Brøndby og deres rigmand. Ærgerligt vores egen er så nærig, selvom han er langt rigere end Jan Bech. 100 millioner til en ny og kvalificeret spillertrup ville være et greb i lommen for ham. Måske ville klubben så endda også begynde at tjene nogle penge igen. Lige nu er det et ræs mod bunden, og han ender sikkert med at smide pengene om et par år alligevel, når OB slås for at forblive en ligaklub på grund af den inkompetente sportslige ledelse.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Fra Bold.dk i BIF:

                              Andersen har givet klubben tre millioner kroner.

                              - Gaven er givet til dækningen af hovedparten af etableringsomkostningerne til Inmotio-trackingsystemet. Det digitale trackingsystem vil give Superliga-truppens trænerstab forbedrede muligheder for at analysere og optimere spillernes performance til træning, skriver klubbens i en fondsbørsmeddelelse.

                              For tre måneder siden lånte Brøndby syv millioner kroner af Jan Bech Andersen.

                              Det gør det hele lidt lettere..... eller hvad? Ville vi gerne have en mand, der åbnede kassen igen og igen og igen? Vil vi gerne sælge vores sjæl til millionæren?
                              Hvad i alverden er det Thorborg gør bedre end Jan Bech, udover at Jan Bech har kvajet sig historisk på et fanfora? De er begge to rigmænd der har puttet penge i en fodboldklub, Thorborgs største investeringer ligger dog nogle år tilbage efterhånden. Til gengæld er der absolut ingen tvivl om, at Jan Bech i den grad kerer sig om klubben, det er efterhånden ved at være lidt tvivlsomt, om Thorborg overhovedet gør det imo.

                              Det skridt Brøndby har taget i dag med deres investering, er et fantastisk skridt for dem, og giver dem endnu et værktøj, som vi kun kan drømme om i en klub som OB, hvor oldnordisk tankegang er konge.

                              Comment

                              Working...
                              X