Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-AC Horsens august 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB-AC Horsens august 2016

    Det er enormt skuffende at OB taber til et meget tamt ACHhold. At snakke om at, fordi de vinder, har de lagt den bedste taktik, synesjeg er misvisende. ACH spiller ad helvede til. De giver alt for mange chancervæk – det er kun OBs manglende skarphed der ”afgør” kampen. ACH har to chancer i kampen og scorer på denmindste af de to. Den største chance får de på grund af en afstemningsfejlmellem Makrini og Tingager, hvor Tingager fejlagtigt støder op på en ACHspiller som Makrini allerede markerer. Tingager laver fejl – men han er rigtigsikker i sit hovedspil, har præcise hurtige afleveringer, har mange gode sikre tacklinger og placerer sig ellersfornuftigt nok, som jeg ser resten af kampen.
    Jeg ser faktisk et OB hold der kommer ud med noget mereenergi end i EFB kampen – nok til at dominere ACH fuldstændig i store dele afførste halvleg. Der bliver spillet hurtigt fra side til side med nok speed. Dervar nok vilje i store dele af kampen og set over hele kampen kan OB sagtensscore 2-3 mål. Joan har en kæmpe chance, TM har en stor, er det AK der rammerstolpen, fordi den bliver rettet af (?) og så er der en kæmpe hovedstødschancehvor jeg ikke kan se, hvem der ikke rammer den ordentligt i slutfasen. Derudoverer der vel 6-7 mindre muligheder. OB har bare ikke tur i den i øjeblikket. Førstegang ACH nærmest er i OB-feltet scorer de. Det er lidt symptomatisk for OB i øjeblikket mod de på papiret svage hold.
    Det der irriterer mig er at Fester og AK ligner to spillereder ikke ved hvor de skal bevæge sig hen, når Makrini/Tverskov har den påmidt/midt. De står og gemmer sig bag forsvarspillerne og laver praktisk ingen udfordrendeløb, som kan skabe lidt plads og ravage. Enten er de ramt på selvtilliden ellerogså skal de vænne sig til ikke at spille sammen med Falk. Det er yderst bekymrende!!!
    Det irriterer mig også at vores backer klistrer tilsidelinjen. De forsøger aldrig et løb bag om modstanderen for at modtage boldenimellem to modstandere, så de kan modtage bolden 5-8 m inde i banen og dermedhave lettere ved at skære ind i banen og komme til afslutning eller merefordelagtigt indlæg uden af være markeret. Det virker som om at Desler ikke harfodboldintelligensen til at se løbet – det kan bare ikke passe ! ?
    Det irriterer mig ligeledes at OB ikke forsøger at afsluttemere ude fra. Man prøver at brodere sig igennem og det tager simpelthen forlang tid og som vi kunne se i dag alligevel uden resultat. Nu blev det ikkefarligt i dag, fordi Horsens var uhyggeligt ringe; men i andre kampe har vi sethvor farligt det kan blive, når der ikke bliver afsluttet: hvis en af deutallige bolde på tværs af banen bliver brudt af modstanderen er der risiko foren farlig omstilling, hvor OBs forsvar er ude af position.
    Måske fordi jeg er positivt indstillet generelt – men jegsynes dog at jeg er en smule objektiv, når jeg siger at det i min optik at etnederlag i denne kamp isoleret var et ufortjent nederlag. OB er jo ikke top 4gode – på nogen måde – men de dominerer fuldstændig modstanderen i store deleaf kampen (67% boldbesiddelse er altså markant). OB er et bedre hold endHorsens – men i øjeblikket går det altså ikke OBs vej. Nu venter 4 svære kampe - det skulle dog ikke undre mig om OB tager flere point i disse på papiret umulige kampe end vi lige tør regne med....

    #2
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Det er enormt skuffende at OB taber til et meget tamt ACHhold. At snakke om at, fordi de vinder, har de lagt den bedste taktik, synesjeg er misvisende. ACH spiller ad helvede til. De giver alt for mange chancervæk – det er kun OBs manglende skarphed der ”afgør” kampen. ACH har to chancer i kampen og scorer på denmindste af de to. Den største chance får de på grund af en afstemningsfejlmellem Makrini og Tingager, hvor Tingager fejlagtigt støder op på en ACHspiller som Makrini allerede markerer. Tingager laver fejl – men han er rigtigsikker i sit hovedspil, har præcise hurtige afleveringer, har mange gode sikre tacklinger og placerer sig ellersfornuftigt nok, som jeg ser resten af kampen.
    Jeg ser faktisk et OB hold der kommer ud med noget mereenergi end i EFB kampen – nok til at dominere ACH fuldstændig i store dele afførste halvleg. Der bliver spillet hurtigt fra side til side med nok speed. Dervar nok vilje i store dele af kampen og set over hele kampen kan OB sagtensscore 2-3 mål. Joan har en kæmpe chance, TM har en stor, er det AK der rammerstolpen, fordi den bliver rettet af (?) og så er der en kæmpe hovedstødschancehvor jeg ikke kan se, hvem der ikke rammer den ordentligt i slutfasen. Derudoverer der vel 6-7 mindre muligheder. OB har bare ikke tur i den i øjeblikket. Førstegang ACH nærmest er i OB-feltet scorer de. Det er lidt symptomatisk for OB i øjeblikket mod de på papiret svage hold.
    Det der irriterer mig er at Fester og AK ligner to spillereder ikke ved hvor de skal bevæge sig hen, når Makrini/Tverskov har den påmidt/midt. De står og gemmer sig bag forsvarspillerne og laver praktisk ingen udfordrendeløb, som kan skabe lidt plads og ravage. Enten er de ramt på selvtilliden ellerogså skal de vænne sig til ikke at spille sammen med Falk. Det er yderst bekymrende!!!
    Det irriterer mig også at vores backer klistrer tilsidelinjen. De forsøger aldrig et løb bag om modstanderen for at modtage boldenimellem to modstandere, så de kan modtage bolden 5-8 m inde i banen og dermedhave lettere ved at skære ind i banen og komme til afslutning eller merefordelagtigt indlæg uden af være markeret. Det virker som om at Desler ikke harfodboldintelligensen til at se løbet – det kan bare ikke passe ! ?
    Det irriterer mig ligeledes at OB ikke forsøger at afsluttemere ude fra. Man prøver at brodere sig igennem og det tager simpelthen forlang tid og som vi kunne se i dag alligevel uden resultat. Nu blev det ikkefarligt i dag, fordi Horsens var uhyggeligt ringe; men i andre kampe har vi sethvor farligt det kan blive, når der ikke bliver afsluttet: hvis en af deutallige bolde på tværs af banen bliver brudt af modstanderen er der risiko foren farlig omstilling, hvor OBs forsvar er ude af position.
    Måske fordi jeg er positivt indstillet generelt – men jegsynes dog at jeg er en smule objektiv, når jeg siger at det i min optik at etnederlag i denne kamp isoleret var et ufortjent nederlag. OB er jo ikke top 4gode – på nogen måde – men de dominerer fuldstændig modstanderen i store deleaf kampen (67% boldbesiddelse er altså markant). OB er et bedre hold endHorsens – men i øjeblikket går det altså ikke OBs vej. Nu venter 4 svære kampe - det skulle dog ikke undre mig om OB tager flere point i disse på papiret umulige kampe end vi lige tør regne med....
    Jeg er enig i at det i mindre grad var Horsens taktik og i højere grad OB`s manglende evner offensivt der afgjorde den her kamp.
    Der afsluttes for ringe og så går spillet ofte for langsomt ... uden kreativitet og fart med bolden.

    Jeg er dog ikke enig i at Tingager var okay bortset fra den ene fejl du beskriver ... han laver en større ved Horsens mål og det er altså omkring 50% af kampene, at han laver kampafgørende fejl ... det går ikke.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Jeg er enig i at det i mindre grad var Horsens taktik og i højere grad OB`s manglende evner offensivt der afgjorde den her kamp.
      Der afsluttes for ringe og så går spillet ofte for langsomt ... uden kreativitet og fart med bolden.

      Jeg er dog ikke enig i at Tingager var okay bortset fra den ene fejl du beskriver ... han laver en større ved Horsens mål og det er altså omkring 50% af kampene, at han laver kampafgørende fejl ... det går ikke.
      Jeg kunne ikke se hvad der skete ved ACH-målet - venter på et kampsammendrag superliga.dk - ja, det er noget pis, så!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Det er enormt skuffende at OB taber til et meget tamt ACHhold. At snakke om at, fordi de vinder, har de lagt den bedste taktik, synesjeg er misvisende. ACH spiller ad helvede til. De giver alt for mange chancervæk – det er kun OBs manglende skarphed der ”afgør” kampen. ACH har to chancer i kampen og scorer på denmindste af de to. Den største chance får de på grund af en afstemningsfejlmellem Makrini og Tingager, hvor Tingager fejlagtigt støder op på en ACHspiller som Makrini allerede markerer. Tingager laver fejl – men han er rigtigsikker i sit hovedspil, har præcise hurtige afleveringer, har mange gode sikre tacklinger og placerer sig ellersfornuftigt nok, som jeg ser resten af kampen.
        Jeg ser faktisk et OB hold der kommer ud med noget mereenergi end i EFB kampen – nok til at dominere ACH fuldstændig i store dele afførste halvleg. Der bliver spillet hurtigt fra side til side med nok speed. Dervar nok vilje i store dele af kampen og set over hele kampen kan OB sagtensscore 2-3 mål. Joan har en kæmpe chance, TM har en stor, er det AK der rammerstolpen, fordi den bliver rettet af (?) og så er der en kæmpe hovedstødschancehvor jeg ikke kan se, hvem der ikke rammer den ordentligt i slutfasen. Derudoverer der vel 6-7 mindre muligheder. OB har bare ikke tur i den i øjeblikket. Førstegang ACH nærmest er i OB-feltet scorer de. Det er lidt symptomatisk for OB i øjeblikket mod de på papiret svage hold.
        Det der irriterer mig er at Fester og AK ligner to spillereder ikke ved hvor de skal bevæge sig hen, når Makrini/Tverskov har den påmidt/midt. De står og gemmer sig bag forsvarspillerne og laver praktisk ingen udfordrendeløb, som kan skabe lidt plads og ravage. Enten er de ramt på selvtilliden ellerogså skal de vænne sig til ikke at spille sammen med Falk. Det er yderst bekymrende!!!
        Det irriterer mig også at vores backer klistrer tilsidelinjen. De forsøger aldrig et løb bag om modstanderen for at modtage boldenimellem to modstandere, så de kan modtage bolden 5-8 m inde i banen og dermedhave lettere ved at skære ind i banen og komme til afslutning eller merefordelagtigt indlæg uden af være markeret. Det virker som om at Desler ikke harfodboldintelligensen til at se løbet – det kan bare ikke passe ! ?
        Det irriterer mig ligeledes at OB ikke forsøger at afsluttemere ude fra. Man prøver at brodere sig igennem og det tager simpelthen forlang tid og som vi kunne se i dag alligevel uden resultat. Nu blev det ikkefarligt i dag, fordi Horsens var uhyggeligt ringe; men i andre kampe har vi sethvor farligt det kan blive, når der ikke bliver afsluttet: hvis en af deutallige bolde på tværs af banen bliver brudt af modstanderen er der risiko foren farlig omstilling, hvor OBs forsvar er ude af position.
        Måske fordi jeg er positivt indstillet generelt – men jegsynes dog at jeg er en smule objektiv, når jeg siger at det i min optik at etnederlag i denne kamp isoleret var et ufortjent nederlag. OB er jo ikke top 4gode – på nogen måde – men de dominerer fuldstændig modstanderen i store deleaf kampen (67% boldbesiddelse er altså markant). OB er et bedre hold endHorsens – men i øjeblikket går det altså ikke OBs vej. Nu venter 4 svære kampe - det skulle dog ikke undre mig om OB tager flere point i disse på papiret umulige kampe end vi lige tør regne med....
        Ja OB var uskarpe - men Horsens havde jo netop lagt en god taktik, da den spiller ind til deres egne fordele. Om den taktik så havde holdt hjem hvis vi var skarpe i feltet - det er jo så en anden sag. Pointen er at lige pt skal vi trille bolden rundt - og brodere os igennem - vi har bare ikke spillerne der kan gøre det, manglende teknik og speed kunne være et par af problemerne. Et andet er givetvis det manglende indbyrdes kendskab spillerne åbenabrt har til hinanden og hinandens løbemønstre.
        Så kunne vi have bolden nok så meget - vi skabte ikke noget, og ja det kan da godt være vi havde bolden 67% af tiden - men det er jo reelt ligegyldigt når vi brugte den så elendigt, og så tror jeg da nok liiiige du overdriver hvor store de chancer egenligt var.

        Og så er det altså farligt at blive ved med at hænge fast i "vi er et bedre hold end dem"......det er vi jo tydeligvis ikke pt.....på papiret jo måske, men det hjælper jo ikke meget hvis ikke det kan forløses på banen. Og det med "vi er et bedre hold" det hørte vi godt nok mange gange de år vi lå og rodede omkring stregen.

        Kan det så være OB henter flere point end forventet mod top holdende - ja sagtens, kent vil formentlig spille med et mere defenssivt udgangspunkt og vi skal ikke i så høj grad skabe kampene - noget der tydeligvis vil være til vores fordel. Og ender vi med at hente en del point mod de hold - så bliver denne start bare så meget mere frustrerende at kigge tilbage på. For hvor gode man end gerne vil gøre SIF og Horsens mm - så er det altså den slags kampe man SKAL vinde hvis man vil tilbage til toppen. Måske ikke med fantastisk spil i hver kamp - men så kan sikker arbejdssejr på 1-0 også sagtens bruges. Heller ikke det formår OB lige pt

        Comment


          #5
          Stort tillykke til Horsens med deres 1. Udebane sejr i 15 forsøg.

          Positivt:
          Tverskov var skide god idag og lignede til tider en mini Delaney. Ham og Makrini udgjorde en duo der helt klart var sæsonens bedste. JBL gjorde det udemærket og Joan kæmpede og forsøgte meget men mangler det sidste. Stor ros til træner teamet for at spille med 3 angribere da man skifter tideligt i kampen. Syntes også at energi niveauet var fint

          Negativ:
          AK og Desler er en skygge af deres bedste jeg. Nuj hvor ser det skidt ud.. Tingager koster igen igen et mål men gør også mange gode ting. Dog ikke nok til at få en godkendt i min bog. Jönsson igen ringe..

          Vi burde aldrig have tabt denne kamp men vi laver igen en personlig fejl der koster. De lavede også et par stykker som ikke kostede..
          Vi mangler X - Factor og savnet af Falk er kæmpestort.. Han kan ikke erstattes 1:1 men forstærkninger på andre pladser skulle kompensere for dét.. Det er bestemt ikke lykkedes. Vi står igen med 2 løntunge spillere som er helt væk fra vinduet. Den ene har vel et halvt ben ud af klubben og den anden har spillet 7 elendige kampe i træk uden de store konsekvenser.. Problemet er også at den kvalificerede afløser ikke findes..

          Jeg tror stadig på at selve grundstammen for et godt superliga er tilstede men i en tæt superliga kan man bare ikke nøjes med 7-8 gode og en hulens masse middelmådige der samlet set ikke kan gøre den store forskel.. Vi mangler 2-3 gode spillere..
          En god forsvarsspiller til at erstatte Tverskov da han burde omskoles til 8'er. Han kan blive pissegod..
          En teknisk og målfarlig højrefodet kantspiller med fart i fødderne
          En angriber på niveau med AK/Fester. Den store konkurrence imellem dem mangler og for mange fribilletter uddeles

          Vi får nok ikke noget af det. Men som jeg påstod tidligere på dagen vil et nederlag i dag nok have indflydelse på om man er nød til at tage en chance med en spiller som man måske ikke havde turdet hvis vi havde vundet idag og der var kommet lidt ro på.

          Endnu en trist dag. Dem er der flere af end positive og det bliver ikke nemmere at forblive fan. Hjertet vil altid være der. Men engagementet er under voldsomt pres og efter min mening er det kun den sportslige ledelse der kan ændre på dette. Nemlig at vise at de også vil fodboldklubben OB og ikke bare forretningen OSE..

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Stort tillykke til Horsens med deres 1. Udebane sejr i 15 forsøg.

            Positivt:
            Tverskov var skide god idag og lignede til tider en mini Delaney. Ham og Makrini udgjorde en duo der helt klart var sæsonens bedste. JBL gjorde det udemærket og Joan kæmpede og forsøgte meget men mangler det sidste. Stor ros til træner teamet for at spille med 3 angribere da man skifter tideligt i kampen. Syntes også at energi niveauet var fint

            Negativ:
            AK og Desler er en skygge af deres bedste jeg. Nuj hvor ser det skidt ud.. Tingager koster igen igen et mål men gør også mange gode ting. Dog ikke nok til at få en godkendt i min bog. Jönsson igen ringe..

            Vi burde aldrig have tabt denne kamp men vi laver igen en personlig fejl der koster. De lavede også et par stykker som ikke kostede..
            Vi mangler X - Factor og savnet af Falk er kæmpestort.. Han kan ikke erstattes 1:1 men forstærkninger på andre pladser skulle kompensere for dét.. Det er bestemt ikke lykkedes. Vi står igen med 2 løntunge spillere som er helt væk fra vinduet. Den ene har vel et halvt ben ud af klubben og den anden har spillet 7 elendige kampe i træk uden de store konsekvenser.. Problemet er også at den kvalificerede afløser ikke findes..

            Jeg tror stadig på at selve grundstammen for et godt superliga er tilstede men i en tæt superliga kan man bare ikke nøjes med 7-8 gode og en hulens masse middelmådige der samlet set ikke kan gøre den store forskel.. Vi mangler 2-3 gode spillere..
            En god forsvarsspiller til at erstatte Tverskov da han burde omskoles til 8'er. Han kan blive pissegod..
            En teknisk og målfarlig højrefodet kantspiller med fart i fødderne
            En angriber på niveau med AK/Fester. Den store konkurrence imellem dem mangler og for mange fribilletter uddeles

            Vi får nok ikke noget af det. Men som jeg påstod tidligere på dagen vil et nederlag i dag nok have indflydelse på om man er nød til at tage en chance med en spiller som man måske ikke havde turdet hvis vi havde vundet idag og der var kommet lidt ro på.

            Endnu en trist dag. Dem er der flere af end positive og det bliver ikke nemmere at forblive fan. Hjertet vil altid være der. Men engagementet er under voldsomt pres og efter min mening er det kun den sportslige ledelse der kan ændre på dette. Nemlig at vise at de også vil fodboldklubben OB og ikke bare forretningen OSE..
            det rigtigt bekymrende er jo at selv hvis ikke vi havde lavet den fejl - så var vi jo ikke i nærheden af at vinde kampen. Ja vi havde måske ikke tabt kampen - men en 5 uafgjort i 7 kampe er godt nok tæt på

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Det er enormt skuffende at OB taber til et meget tamt ACHhold. At snakke om at, fordi de vinder, har de lagt den bedste taktik, synesjeg er misvisende. ACH spiller ad helvede til. De giver alt for mange chancervæk – det er kun OBs manglende skarphed der ”afgør” kampen. ACH har to chancer i kampen og scorer på denmindste af de to. Den største chance får de på grund af en afstemningsfejlmellem Makrini og Tingager, hvor Tingager fejlagtigt støder op på en ACHspiller som Makrini allerede markerer. Tingager laver fejl – men han er rigtigsikker i sit hovedspil, har præcise hurtige afleveringer, har mange gode sikre tacklinger og placerer sig ellersfornuftigt nok, som jeg ser resten af kampen.
              Jeg ser faktisk et OB hold der kommer ud med noget mereenergi end i EFB kampen – nok til at dominere ACH fuldstændig i store dele afførste halvleg. Der bliver spillet hurtigt fra side til side med nok speed. Dervar nok vilje i store dele af kampen og set over hele kampen kan OB sagtensscore 2-3 mål. Joan har en kæmpe chance, TM har en stor, er det AK der rammerstolpen, fordi den bliver rettet af (?) og så er der en kæmpe hovedstødschancehvor jeg ikke kan se, hvem der ikke rammer den ordentligt i slutfasen. Derudoverer der vel 6-7 mindre muligheder. OB har bare ikke tur i den i øjeblikket. Førstegang ACH nærmest er i OB-feltet scorer de. Det er lidt symptomatisk for OB i øjeblikket mod de på papiret svage hold.
              Det der irriterer mig er at Fester og AK ligner to spillereder ikke ved hvor de skal bevæge sig hen, når Makrini/Tverskov har den påmidt/midt. De står og gemmer sig bag forsvarspillerne og laver praktisk ingen udfordrendeløb, som kan skabe lidt plads og ravage. Enten er de ramt på selvtilliden ellerogså skal de vænne sig til ikke at spille sammen med Falk. Det er yderst bekymrende!!!
              Det irriterer mig også at vores backer klistrer tilsidelinjen. De forsøger aldrig et løb bag om modstanderen for at modtage boldenimellem to modstandere, så de kan modtage bolden 5-8 m inde i banen og dermedhave lettere ved at skære ind i banen og komme til afslutning eller merefordelagtigt indlæg uden af være markeret. Det virker som om at Desler ikke harfodboldintelligensen til at se løbet – det kan bare ikke passe ! ?
              Det irriterer mig ligeledes at OB ikke forsøger at afsluttemere ude fra. Man prøver at brodere sig igennem og det tager simpelthen forlang tid og som vi kunne se i dag alligevel uden resultat. Nu blev det ikkefarligt i dag, fordi Horsens var uhyggeligt ringe; men i andre kampe har vi sethvor farligt det kan blive, når der ikke bliver afsluttet: hvis en af deutallige bolde på tværs af banen bliver brudt af modstanderen er der risiko foren farlig omstilling, hvor OBs forsvar er ude af position.
              Måske fordi jeg er positivt indstillet generelt – men jegsynes dog at jeg er en smule objektiv, når jeg siger at det i min optik at etnederlag i denne kamp isoleret var et ufortjent nederlag. OB er jo ikke top 4gode – på nogen måde – men de dominerer fuldstændig modstanderen i store deleaf kampen (67% boldbesiddelse er altså markant). OB er et bedre hold endHorsens – men i øjeblikket går det altså ikke OBs vej. Nu venter 4 svære kampe - det skulle dog ikke undre mig om OB tager flere point i disse på papiret umulige kampe end vi lige tør regne med....
              1. Hvis du synes at Horsens spiller ad helvede til, og ser et OB-hold der er bedre end mod Esbjerg, fordi at vi styrede spillet, så ser du ganske enkelt for lidt Horsens. Vi spillede efter deres præmisser, og selvom at de spillede en af deres ringere kampe i sæsonen, så skaber vi stort set ikke oplagte målchancer, men en masse halve tilbud der er lige ved og næsten, at de bliver farlige. Det foregik lige præcis som Horsens gerne ville have det. http://indkast.dk/?n=147259

              Vi skaber mange afslutninger, men det er hovedsagligt afslutninger fra wide-positions hvor vinklerne er spidse og det kræver rigtigt gode afslutninger eller dårligt målmandsspil, for at det udmønter sig i mål. Afslutninger inden foran mål, hvor 80% af målene i fodbold scores, skaber vi simpelthen for få af, og Horsens har de to klart bedste forsøg derfra i dag, hvilket er beskæmmende. Så kan du mene, at Edmundssons og Tverskovs forsøg i dag var tæt på, men ingen af dem sparkede retvendt imod mål med flere vinkler at afslutte på, men blev taget fra spids eller med ryggen til mål og afsluttet med det dårlige ben, og begge afslutninger blev rettet af. Det er ikke det man definerer som de bedste måder at komme til afslutninger på i fodbold.

              2. Hvem er det du savner at se afslutte fra distancen? Jeg ville da hjertens gerne se Jönsson, Tverskov, El Makrini m.fl. hakke til den, hvis der sad en tordenstøvle på dem, som Pogba eller Gerrard, men det er jo på ingen måde tilfældet. Vi mangler i den grad afslutningskvalitet foruden vores angribere, men problemerne bliver simpelthen ikke løst af, at Tverskov sender en ukvalificeret afslutning afsted fra 25 meter, som mange sad og råbte på i dag. Det er i forvejen inekfektivt at afslutte uden for feltet, med mindre det er i zone 14, lige på kanten af feltet, og det er totalt spild af boldbesiddelse, hvis det er spillere med en halvdårlig sparketeknik som afslutter udefra, hvilket desværre er tilfældet for OBs midtbanefolk.

              3. Boldbesiddelse og hvad der er fortjent og ufortjent, kan du stikke langt op i chokoland. 67% boldbesiddelse er IKKE markant imod Horsens. Lyngby havde 65%, Brøndby 66%, SønderjyskE 63% og AaB 65%. De fire hold vil sikkert også mene, at de burde have vundet kampene grundet deres spilovertag, fælles for dem er bare, at der heller ikke var nogle af dem der lykkedes med det. Kampen foregik lige som Horsens gerne ville have det, om vi så vil det eller ej.

              Jeg ville ønske, at jeg kunne præstere samme optimisme som dig, ift. de næste fire kampe, men jeg kan ved gud ikke få øje på mulighederne for at få point med fra Parken og Brøndby Stadion, som de to hold spiller lige nu. FCM kan vi måske lave en overraskelse imod, men med en landskampspause, hvor de kan få folk som van der Vaart og Pusic i omdrejninger, og et Europa-exit for dem, kan man godt frygte, at de står væsentligt stærkere om tre uger. Det samme gælder fra SønderjyskE der sikkert også vil forbedre sig væsentligt oven på, at deres Europa-ture er overståede. Forhåbentlig sidder skuffelsen i dem i noget tid, men når jeg tænker på, hvordan vi blev røvpulet to gange dernede i sidste sæson, så har jeg svært ved at glimte tre point i horisonten.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                det rigtigt bekymrende er jo at selv hvis ikke vi havde lavet den fejl - så var vi jo ikke i nærheden af at vinde kampen. Ja vi havde måske ikke tabt kampen - men en 5 uafgjort i 7 kampe er godt nok tæt på
                Svært at vide hvordan kampen havde udviklet sig hvis de ikke havde fået målet..

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Svært at vide hvordan kampen havde udviklet sig hvis de ikke havde fået målet..
                  det klart. Rene spekulationer. Men jeg vil da gerne give et bud....Horsens - oprykker og på udebane som udgangspunkt glade for det ene point de kom til fyn med. OB fuldstændigt blottet for skarphed og kreativitet i det fremadrettede spil.

                  Vil mene 0 - 0 vil være et kvalificeret bud på hvordan det kunne have udspillet sig

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    det klart. Rene spekulationer. Men jeg vil da gerne give et bud....Horsens - oprykker og på udebane som udgangspunkt glade for det ene point de kom til fyn med. OB fuldstændigt blottet for skarphed og kreativitet i det fremadrettede spil.

                    Vil mene 0 - 0 vil være et kvalificeret bud på hvordan det kunne have udspillet sig
                    Måske måske

                    Comment


                      #11
                      Isoleret set kunne man nok godt tilskrive dagens nederlag til en del uheld. Den tror jeg, at de fleste ville have købt, hvis vi havde fået en bedre start på sæsonen. Men nu kan det jo ikke undgås, at kampen i høj grad bliver et symptom på de problemer, vi er i pt. Noget må tilskrives manglende kvalitet, mens en del også må tilskrives noget mentalitet og selvtillid.
                      AK får allerede efter 5 min en stor chance, hvor han bare skal klappe bolden i kassen. I stedet tager han et håbløst træk over til sit dårligere venstreben og forpasser fuldstændigt muligheden. Resten af kampen render han rundt og ser frustreret ud, og det er ikke rigtigt nogen overraskelse, at han vipper bolden langt over, da han får muligheden for at udligne med 10 min igen. Det er den samme mand, der sidste år kunne tage bolden og løbe direkte mod 5-6 FCN forsvarssplliere og så tackle bolden i mål. For hans vedkommende må det (IMO) i høj grad være tale om noget mentalt. Han har vist sin kvalitet hos os før og for ikke ret lang tid siden.
                      Jønsson er bare helt væk og bidrager med stort set intet. Altså hvad sker der?? Han ligner en zombie på valium ind i mellem. Det var en lille my bedre i dag, men det kunne så heller ikke blive værre.
                      Festersen arbejder fint i dag, men kommer ikke frem til noget som helst.
                      Det overlader stort set alle offensive indslag til Joan. Han forsøger ihærdigt, men han tager stadig for mange dårlige beslutninger og er stadig i 1. div. tempo for ofte. Synes dog, at han viser tegn på noget, der peger fremad, men han lider i den grad under, at han ikke kan gå under radaren, fordi de 3 andre, som man kunne forvente mere af, præsterer så henholdsvis lidt og dårligt. Det er ekstremt hårdt for de spillere, som skal have tid til at udvikle sig, at holdet og dem der burde løfte det ikke fungerer.

                      Comment


                        #12
                        Lidt forkeliige betragtninger ^^

                        Der var da lidt fremgang i forhold til efb-kampen:

                        - Energiniveauet var højere, det hjalp selvf. også på det, at horsens scorede. Måske skal vi bare forestille os, at vi er bagud fra start, så har spillerne et passende niveau.

                        Det er da også godt nok, at det har lidt konsekvens at spille dårligt og tude i pressen som nu Izunna. Synes Tverskov gjorde det fint på midten i hans fravær. Havde Tingager dog bare ikke lavet endnu en brøler, så kunne det være en fin konstellation. Men hvad med Jönsson? Hvorfor mærker han ikke en konsekvens af sit ringe spil? Dog var han en smule mere succesfuld i sine pasninger i dag og bragte endda sig selv i en posistion, hvor han burde have scoret. Det var egentlig en fin fremgang fra det helt horrible, men stadig uacceptabelt af en af vores på papiret bedste spillere.

                        OB mangler virkelig noget x-faktor efter Falk er rejst. Nogle spillere med kant og attitude, som er den diamentrale modætning til fx Jönsson. Nogle spillere, der kan lave det uventede, som gør det sjovt at gå til fodbold. Det var virkelig gudsjammerlig kedeligt i dag. Hvis ikke Falk-typer, så Spelmann-typer, som kan få folk op af stolen med en herretakling, der kan høres over hele stadion.
                        Kents fodboldfilosofi hjælper heller ikke på det, når vi ikke er Barcelona. Det der ørkesløse boldnipseri, som ingen vegne fører, det er dræbende at se på. De må virkelig se at arbejde på at komme meget hurtigere frem til afslutning, når nu vi har besvær med at score. Kent burde kigge på sin gamle klub i brøndby for at se, hvordan man kan spille medrivende fodbold. I dag var det dog ikke så slemt som tidligere, eftersom vii tidligt kom bagud.

                        Problemet med vores angribere er, at det var meget nemmere for dem, da vi havde Falk. Der kunne det betale sig at tage løbene, for der var en rimelig sandsynlighed for, at Falk på en eller anden måde kunne lykkes med afleveringen. Jeg tror, at angriberne nu har oplevet, at afleveringerne ikke længere kommer med samme kvalitet og derfor ikke gider tage løbene, men bliver mere stående med ryggen til målet med en mand i ryggen, og det fører jo meget sjældnere til mål.

                        Som en anden skrev, er det da mærkeligt, at ingen af vores spillere afslutter udefra. Joan har vi trods alt set have et udmærket skud, og egentlig bør alle vores offensive spillere da kunne banke til den. De må have fået besked af Kent på ikke at lave langskud. Som tingene er nu, så vil jeg hellere se nogen tage chancen end at spille den rundt oppe ved midten.
                        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                          Som en anden skrev, er det da mærkeligt, at ingen af vores spillere afslutter udefra. Joan har vi trods alt set have et udmærket skud, og egentlig bør alle vores offensive spillere da kunne banke til den. De må have fået besked af Kent på ikke at lave langskud. Som tingene er nu, så vil jeg hellere se nogen tage chancen end at spille den rundt oppe ved midten.
                          Nej, det er ikke mærkeligt. For det første har afslutninger udefra en meget lav succesrate. Det er noget de fleste træner helst ikke vil se, med mindre at spilleren kommer i den rette vinkel, i balance og retvendt mod målet, men det er heller ikke nemt at komme til de afslutninger. Og så kræver det, at vi har nogle der sender den afsted med kvalitet, og det har vi ganske enkelt ikke.

                          Joan lavede et flot frisparksmål i Esbjerg, men ellers tror jeg, at det bliver en udfordring at finde mål scoret udenfor feltet, fra vores angribere og midtbanefolk i dag, og for såvidt også hos dem på bænken. Vi har ganske enkelt ikke spillere der sparker godt udefra, hvorfor det selvfølgelig også ville være idiotisk, hvis de bare begyndte at sende håbløse afslutninger afsted. Havde man folk som Kamper, Danny Olsen, Jakob Poulsen etc. ville det være en anden snak.

                          Comment


                            #14
                            Bekymrende at kampbilledet et det samme hver gang :

                            Modstanderne står dybt og lader os udføre vores boldmassage på midten , de skal blot være farlige et par gange for at score . SIF var ikke dygtige nok , VFF blev snydt af et forkert annuleret mål og i går lykkedes det til fulde for Horsens .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Nej, det er ikke mærkeligt. For det første har afslutninger udefra en meget lav succesrate. Det er noget de fleste træner helst ikke vil se, med mindre at spilleren kommer i den rette vinkel, i balance og retvendt mod målet, men det er heller ikke nemt at komme til de afslutninger. Og så kræver det, at vi har nogle der sender den afsted med kvalitet, og det har vi ganske enkelt ikke.

                              Joan lavede et flot frisparksmål i Esbjerg, men ellers tror jeg, at det bliver en udfordring at finde mål scoret udenfor feltet, fra vores angribere og midtbanefolk i dag, og for såvidt også hos dem på bænken. Vi har ganske enkelt ikke spillere der sparker godt udefra, hvorfor det selvfølgelig også ville være idiotisk, hvis de bare begyndte at sende håbløse afslutninger afsted. Havde man folk som Kamper, Danny Olsen, Jakob Poulsen etc. ville det være en anden snak.
                              Det synes jeg ikke er rigtigt - ved godt opvarmning er noget andet end kamp - men der blev jo sparket rigtig mange gode bolde i nettet i gårdsdagens opvarmning fra kanten af feltet. AK har et super spark - men i stedet for at forsøge på en våd bane, forsøger man en nips-aflevering mellem en ACH-dobbelt-kæde på 8 mand, hvor der er max 60 centimeter plads. OB har nu vist at det ikke magter at skabe ret mange kæmpe chancer mod de hold der pakker sig fuldstændigt - og det er også svært. Spark udefra, så presses ACH frem for at blokkere skuddet det skaber plads bagved spilleren, så man både kan skyde eller prikke den ind i det tomme rum bagved. Det er at for let for ACH at lukke det ned, når man hele tiden forsøger det samme - det bliver for forudsigeligt.

                              Comment

                              Working...
                              X