Oprindeligt indsendt af ChrisOB
Se indlæg
Dynamo Dresden (By med 500k indbyggere) - er netop røget op fra 3. bundesliga til 2. bundesliga. Fylder stadion hver gang, har en helt anden kultur bygget op omkring klubben.
Hammarby (Én af flere store klubber i Stockholm) - Selv da klubben lå i Superettan havde de flotte tilskuertal.
Osnabrück (By med 160k) - ligger i 3. bundesliga - kan stadig mønstre bedre fremmøde end os.
FC Magdeburg (By med 230k Indbyggere) - Ligger ligeledes i 3. bundesliga.
Cambuur (By med 108k) - (pt i den 2. bedste række i Holland)
Roda Kerkrade (By med 46k indbyggere) - elevatorhold op og ned i de to øverste rækker i Holland i de sidste mange år.
SV Mechelen (by med 85k indbyggere) - Ligger og roder rundt i midten eller bunden af den belgiske række.
Ovenstående klubber har ingen sportslig succes, og flere af dem hopper desuden op og ned i rækkerne, men folk kommer på stadion (både hjemme og ude), og klubberne fremstår, i min optik, helt anderledes end vores. Sammenlignet er vi godt nok langt efter på alle parametre.
Min pointe i mit oprindelige indlæg var ikke, at vi var skyld i vores situation, men at vi i lige så høj grad er MEDVIRKENDE til, at klubben fremstår taberagtig. Og hvis din tese i ovenstående indlæg er, at vores bidrag på tribunen eksempelvis ingen effekt har på spillernes præstationer, så lad os bare lade den ligge her.
Det kan være sundt at kigge indad nogle gange, og ikke bare pege fingre efter forgodtbefindende.

)Det synes Sport Fyn ikke er i orden, fordi OB er altså kun et point fra top 6.
Det er sgu da at koge suppe på en død flue. Ffs. Tak for hjælpen
Leave a comment: