Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ambitionsniveau - Denne sæson

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mckellberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Kom bare med dem, det ændrer jo ikke en døjt på rigtigheden i mit udsagn. Lige meget hvor meget vi støtter og motiverer holdet, trænere og klubben, så vil det i den sidste ende være deres evner og formåen, der afgører om vi får succes.

Har lidt svært ved at se, hvordan en opremsning af klubber uden sportslig succes skulle illustrere din pointe, men kom bare med dem så. Du må jo mene, det er relevant.

MvH ChrisOB
    Her er hurtigt nogle eksempler på hold, vi bør kunne sammenligne os selv med i nogen grad. Både sportsligt, og nogenlunde geografisk (Hammarby og til dels Dresden undtaget)

Dynamo Dresden
    (By med 500k indbyggere) - er netop røget op fra 3. bundesliga til 2. bundesliga. Fylder stadion hver gang, har en helt anden kultur bygget op omkring klubben.

Hammarby (Én af flere store klubber i Stockholm) - Selv da klubben lå i Superettan havde de flotte tilskuertal.

Osnabrück (
    By med 160k) - ligger i 3. bundesliga - kan stadig mønstre bedre fremmøde end os.

FC Magdeburg (By med 230k Indbyggere) - Ligger ligeledes i 3. bundesliga.

Cambuur (By med 108k) - (pt i den 2. bedste række i Holland)

Roda Kerkrade (By med 46k indbyggere) - elevatorhold op og ned i de to øverste rækker i Holland i de sidste mange år.

SV Mechelen (by med 85k indbyggere) - Ligger og roder rundt i midten eller bunden af den belgiske række.

Ovenstående klubber har ingen sportslig succes, og flere af dem hopper desuden op og ned i rækkerne, men folk kommer på stadion (både hjemme og ude), og klubberne fremstår, i min optik, helt anderledes end vores. Sammenlignet er vi godt nok langt efter på alle parametre.

Min pointe i mit oprindelige indlæg var ikke, at vi var skyld i vores situation, men at vi i lige så høj grad er MEDVIRKENDE til, at klubben fremstår taberagtig. Og hvis din tese i ovenstående indlæg er, at vores bidrag på tribunen eksempelvis ingen effekt har på spillernes præstationer, så lad os bare lade den ligge her.

Det kan være sundt at kigge indad nogle gange, og ikke bare pege fingre efter forgodtbefindende.
    Last edited by mckellberg; 24-08-2016, 08:28.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Hold da op, 100 kr, du må virkelig føle dig sikker i din sag?
    Vi kan sagtens vædde mere. Syntes bare mange gange at når folk vædder og slynger store tal ud er det for at puste sig op. "Se mig og mine mange penge"..
    Selve væddemålet er vigtigere end beløbet

Leave a comment:

• Polle
    replied
    Jeg har sympati for spillestilen, men vores kvalitet har jeg ikke sympati for.

Jeg tror dog ikke på Ove P. vejen, hvis man skal helt til tops, så skal man selv på en eller anden vis skabe kampene.

Vores problem er simpelthen manglende kvalitet, både i idealopstillingen og i bredden. En spillestil som vores kræver generelt et spillerbudget i den meget pæne ende af rækken. Det er en udfordring.

NB: Jeg har hørt om at FCN blev mester, men det betragter jeg som undtagelsen, der bekræfter reglen.

Leave a comment:

• mckellberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg vil vædde 100kr med at vi er langt mere væk end 1p når der er spillet 12 runder. Med de modstandere vi har haft burde vi jo have ligget i Top 3 hvis målet skal nåes
    Hold da op, 100 kr, du må virkelig føle dig sikker i din sag?

Leave a comment:

• RASH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg har da sympati for spillestilen , indtil den sidste 1/3 af banen hvor spilles forkludres, /klumpes sammen , ideerne forsvinder eller evnerne bare ikke rækker og modstanderne let trævler vores spil op .

Syntes at have læst at nogle påpegede inden sæsonen at vi manglede spillere der kunne bruges i netop den del af spillet .
    Jeg har da sympati for spillestilen , indtil den sidste 1/3 af banen hvor spilles forkludres, /klumpes sammen , ideerne forsvinder eller evnerne bare ikke rækker og modstanderne let trævler vores spil op .

Syntes at have læst at nogle påpegede inden sæsonen at vi manglede spillere der kunne bruges i netop den del af spillet .
    Jeg synes, det kunne være spændende at høre, om folk har det sådan. Ind til jeg læste citatet, der havde jeg ikke selv tænkt over, om spillestilen isoleret var noget jeg havde stor sympati for. Jeg tænker mere sådan, hvis vi vinder, så kan jeg lide spillestilen, men på den anden side så kan jeg lide alle spillestile, hvor vi vinder. Men når vi ikke vinder så frustrere den mig en anelse.
    Jeg kan sagtens se, at hvis vi eksempelvis er foran, at det er et godt redskab, at vi kan lave 50-60 afleveringer til siden og bagud i træk. Det jeg synes, at man kunne forbedre taktisk, det er når vi skal jagte et resultat. Der har jeg endnu ikke set en plan b, ret mig gerne, hvis jeg tager fejl. Men jeg ville ønske, at hvis vi kunne se som eksempelvis mod Viborg, at vores spillestil ikke gjorde os farlig, at vi så kunne prøve noget andet. Ligesom at jeg ville ønske, at vi når vi var bagud og skulle satse alt som mod Esbjerg, at vi kunne satse hele butikken.
    Jeg ved ikke om Kent er stædig eller bare tror så meget på sin spillestil, at han ikke mener den skal ændres. Det kunne også være fordi, at han ikke mener, at han har spillere på bænken, som ville kunne gå ind og ændre noget. Jeg ved det ikke, men jeg synes, at det er interessant.

Det var der ganske rigtig nogle, der gjorde. Men de har jo været negative de sidste fem år, hvor vi i tabellen er endt som henholdsvis nummer 10, 10, 8, 9 og 7, plus mange af dem vover at rette kritik mod sportschefen. Det er jo slet ikke til at forstå, at dem der elsker klubben mest, kan finde på at udtrykke deres mening, hvis den ikke er positiv.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    I får lige et citat mere fra artiklen: Det fynske fodboldfolk har stor sympati for spillestilen.

Har vi ligefrem stor sympati for spillestilen?

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    I får lige et citat mere fra artiklen: Det fynske fodboldfolk har stor sympati for spillestilen.

Jeg har sympati med den spillestil, der får os til at se ud til, at vi rent faktisk kan vinde kampe og ikke bare lægge sig ned og tage den op i eskrement-kanalen.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• RASH
    replied

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    At han har lavet 3 mål behøver ikke at være lig med at han har spillet godt ;-) . Lidt samme som TM ...
    I AaB stod han godt og rigtigt placeret to gange hvilket var klasse , men resten af kampen var han stort set usynlig .
    Et rigtig godt frisparksmål i går og en mere end gidkendt indsats indtil assisten til EfB's sejrsmål .
    Hans øvrige kampe har imo været meget på det jævne .

Det vil oprigtigt glæde mig hvis vi har med en spiller at gøre som kan udvikles til en profil . So far er jeg på ingen måde overbevist om at potentialet er der , eller vi har med en spiller ala Shoop og Azer at gøre .
    ca samme opfattelse jeg har af ham.......rart ikke at være helt alene....så god som der er nogle der gerne vil gøre ham til kan jeg ikke se han har været.

Men han skal være mere end velkommen til at udvikle sig til en profil - ville være skønt

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Sport Fyn har modtaget en besked på deres messenger, hvor der står: At nu må omtalen af ordet "slutspil" i forbindelse med OB's muligheder i Superligaen være forbundet med indtag af alkohol og euforiserende stoffer som intellektuel ballast. (mærkelig besked, men folk skriver jo de vildeste ting på nettet )Det synes Sport Fyn ikke er i orden, fordi OB er altså kun et point fra top 6.

Og så kommer det som Leif Og Niels sagde i en video, som er gratis lagt ud efter kampen på tekst. Det er bare ikke i orden, at forsøge at få nye kunder på den måde ved at snyde med sådan en overskrift! Clickbait, føj!
    Det er sgu da at koge suppe på en død flue. Ffs. Tak for hjælpen

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    At han har lavet 3 mål behøver ikke at være lig med at han har spillet godt ;-) . Lidt samme som TM ...
    I AaB stod han godt og rigtigt placeret to gange hvilket var klasse , men resten af kampen var han stort set usynlig .
    Et rigtig godt frisparksmål i går og en mere end gidkendt indsats indtil assisten til EfB's sejrsmål .

Det vil oprigtigt glæde mig hvis vi har med en spiller at gøre som kan udvikles til en profil . So far er jeg på ingen måde overbevist om at potentialet er der , eller vi har med en spiller ala Shoop og Azer at gøre .
    Vi må se :). Er sikker på hvis vi fik en super god 8'er og angribere i topform vil vi se meget mere kvalitet fra ham da det vil give mere plads
    I forhold til Jönsson ligner han jo Messi :)

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Vi må så bare være uenige her.
    Hvis en spiller der har 10-12 superliga kampe på cv'et(halvskadet i det halve af dem) kan komme ind på vores ringe hold og lave 3 mål samt 1-2 assists på 6 kampe og stadig skal kaldes middelmådig. Tja. Så er man nok lidt blændet af elendigheden efter min mening

Leave a comment:

• RASH
    replied
    Gør det sjældent. Bare den giver clicks. Fortæl alligevel :)
    Sport Fyn har modtaget en besked på deres messenger, hvor der står: At nu må omtalen af ordet "slutspil" i forbindelse med OB's muligheder i Superligaen være forbundet med indtag af alkohol og euforiserende stoffer som intellektuel ballast. (mærkelig besked, men folk skriver jo de vildeste ting på nettet )Det synes Sport Fyn ikke er i orden, fordi OB er altså kun et point fra top 6.

Og så kommer det som Leif Og Niels sagde i en video, som er gratis lagt ud efter kampen på tekst. Det er bare ikke i orden, at forsøge at få nye kunder på den måde ved at snyde med sådan en overskrift! Clickbait, føj!

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Jeg har læst artiklen, og overskriften giver INGEN mening.
    Gør det sjældent. Bare den giver clicks. Fortæl alligevel :)

Leave a comment:

• RASH
    replied
    Nogen der kan åbne denne og give et kort resumé?

http://www.fyens.dk/sport/Ilde-varsl...rtikel/3053656
    Jeg har læst artiklen, og overskriften giver INGEN mening.

Leave a comment:

Working...
X