Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ambitionsniveau - Denne sæson
Collapse
X
-
Et mål uden en plan, er blot en drøm...
Hvem vækker JH, inden det er for sent...??
Leave a comment:
-
Det er klart at hev JH den ene succes signing i land efter den anden, så levede jeg nok lidt bedre med hans (efter min mening) slatne stil i medierne.Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægMen vi er vel enige om, at det vigtigste ikke er hvad man siger, men hvad man gør?
Jeg forstår da godt frustrationen, og jeg er også forpint over, hvor gråt og ligegyldigt mit OB er blevet.
Det klart vigtigste er vel bare, hvad der sker. Så må vi kølhale ham på torsdag, hvis der ikke sker mere. For det skal der.
Men det har han jo ikke ligefrem gjort.
Jeg forstår også man hentede ham ind - der skulle styr på økonomien - det ser også ud til han har fået rettet op på det. Men om han kan bringe os videre - det tror jeg ikke på.
Men tilbage til det med udtalelser vs handling. For mener ikke det er helt ligegyldigt hvilken fortælling der skabes omkring OB. Vil også mene det har været en af grundende til man hentede Kent selvom det gik fint med Ove. Der skulle skabes en positiv stemning om OB og det projekt. Og hvilken bedre måde end at hente en tidligere mestertræner til klubben. Problemet er bare der skal følges op på den slags. Og det virker da også til der er gjort en del udenfor banen - med scouts og den assistent der blev hentet ind mv.
Men det er stadig ikke nok - når det vigtigste, spillet på banen og ikke mindst sejrene udebliver.
Og så er vi tilbage ved JHs udtalelser - for de skulle gerne (i min optik) være med til at tegne et billed af OB som en klub med ambitioner, en klub der vil noget - og en let måde at tegne det billede er ved at signalere noget handlekraft - og aktivt "lede" efter forstærkninger frem for passivt at sidde og vente og se hvad der sker.
Men igen - kan og vil man ikke følge op på det så kan sådanne udtaleleser være komplet ligegyldige, det har du ret i.
Leave a comment:
-
Men vi er vel enige om, at det vigtigste ikke er hvad man siger, men hvad man gør?Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægJeg vil på ingen måde have en storskrydende sportsdirektør der lover mere end han kan holde. Men jeg er træt af det der "jydske mådehold" jeg mangler nogle ambitioner i udmeldingerne. Det er klart at er der ikke nogen penge at gøre med så kan han jo ikke melde mere offensivt ud - men så kunne han jo forsøge at få tæmmet vores ambitioner. Det er trods alt ham selv der har snakket om at der var styr på økonomien og nu efter ("3" transfervinduer) skulle vi kunne lege med igen om nogle sjovere spillere. Er det ikke tilfældet så må det jo meldes klart ud.
Men der må jo være penge at gøre med da vi kan handle "hvis der falder noget interessant ned i vores skød", når nu der så faktisk er noget at gøre med -og ALLE kan se truppen ikke er god nok/ikke fungere optimalt - hvorfor så ikke melde ud at vi kigger på forstærkninger - det handler ikke om at love x-antal topspillere, det handler om at signalere at vi skal gøre det bedre. Og ikke det der passive siden-og-venten på der måske sker noget
Jeg forstår da godt frustrationen, og jeg er også forpint over, hvor gråt og ligegyldigt mit OB er blevet.
Det klart vigtigste er vel bare, hvad der sker. Så må vi kølhale ham på torsdag, hvis der ikke sker mere. For det skal der.
Og jeg kan ikke tro på, at der ikke er flere midler, for så er de midler satme ringe formidlet. Randers og AaB, som vel ligger á budget eller under os, har hentet en håndfuld spændende offensiv-spillere. Det kan ikke passe, at vi ikke kan hente mere end en svensk kat-i-sækken.Last edited by anglicantian; 28-08-2016, 20:31.
Leave a comment:
-
Jeg vil på ingen måde have en storskrydende sportsdirektør der lover mere end han kan holde. Men jeg er træt af det der "jydske mådehold" jeg mangler nogle ambitioner i udmeldingerne. Det er klart at er der ikke nogen penge at gøre med så kan han jo ikke melde mere offensivt ud - men så kunne han jo forsøge at få tæmmet vores ambitioner. Det er trods alt ham selv der har snakket om at der var styr på økonomien og nu efter ("3" transfervinduer) skulle vi kunne lege med igen om nogle sjovere spillere. Er det ikke tilfældet så må det jo meldes klart ud.Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægSandsynligvis ikke. Det er næsten det, jeg synes han gør bedst; han dysser sagerne ned, så journalisten næsten glemmer, hvad han spurgte om, og giver dem ingen hentydninger at piske en storm op efter. Om han går frem og snakker svulstigt om, hvilke forstærkninger vi mangler og hvornår de kommer, er mig dybt ligegyldigt. Det er ikke sådan, man håndterer medier i min verden.
Hvis man vil have en klump af en sportsdirektør, der storskrydende står og rabler løs om hvor store ambitioner man har, og hvor sexet ens klub er, må man holde med FCM.
Handlinger taler uendeligt meget højere end ord; så nu må vi se om han Jesper Hansen lever op til sit ansvar.
3 dage endnu..
Men der må jo være penge at gøre med da vi kan handle "hvis der falder noget interessant ned i vores skød", når nu der så faktisk er noget at gøre med -og ALLE kan se truppen ikke er god nok/ikke fungere optimalt - hvorfor så ikke melde ud at vi kigger på forstærkninger - det handler ikke om at love x-antal topspillere, det handler om at signalere at vi skal gøre det bedre. Og ikke det der passive siden-og-venten på der måske sker noget
Leave a comment:
-
Sandsynligvis ikke. Det er næsten det, jeg synes han gør bedst; han dysser sagerne ned, så journalisten næsten glemmer, hvad han spurgte om, og giver dem ingen hentydninger at piske en storm op efter. Om han går frem og snakker svulstigt om, hvilke forstærkninger vi mangler og hvornår de kommer, er mig dybt ligegyldigt. Det er ikke sådan, man håndterer medier i min verden.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægDET der bliver vi ikke enige om
Hvis man vil have en klump af en sportsdirektør, der storskrydende står og rabler løs om hvor store ambitioner man har, og hvor sexet ens klub er, må man holde med FCM.
Handlinger taler uendeligt meget højere end ord; så nu må vi se om han Jesper Hansen lever op til sit ansvar.
3 dage endnu..
Leave a comment:
-
DET der bliver vi ikke enige omOprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægSkal vi ikke bare blive enige om at finde høtyvene frem, hvis der ikke bliver tilføjet noget brugbart til truppen inden vinduet lukker.
Jeg vil gerne være med; JH har fået lang snor af mig, men hvis der ikke sker noget, må han snart ud.
Jeg synes at han er god som økonomisk ansvarlig og snusfornuftig jyde, der håndterer medierne glimrende. Men der virker til at mangle kynisme og overblik til at gøre os til top 6 hold.
Leave a comment:
-
Skal vi ikke bare blive enige om at finde høtyvene frem, hvis der ikke bliver tilføjet noget brugbart til truppen inden vinduet lukker.
Jeg vil gerne være med; JH har fået lang snor af mig, men hvis der ikke sker noget, må han snart ud.
Jeg synes at han er god som økonomisk ansvarlig og snusfornuftig jyde, der håndterer medierne glimrende. Men der virker til at mangle kynisme og overblik til at gøre os til top 6 hold.
Leave a comment:
-
Jeg vil godt nok ikke hænge min hat på, at det er imod sidste sæsons top 4, at det skal forløses...Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fissirul Se indlægAltså, det er jo ikke så fantastisk det, som foregår for tiden i OB, så det her bliver et indlæg med flere indskud til forskellige ting :).
Først, så synes jeg, at det flotteste og sjoveste fodbold, det er den form for fodbold, hvor man vinder kampe, så på det punkt, der fejler vi stort for tiden.
Så langt tilbage jeg kan huske, der har OB været en klub, som var svære at spille i mod, et hold man slog sig på, fordi det var en klub, som kæmpede med fysik og mandshjerte. Der var garanti for, at spillerne var 100% engageret i at give en kraftpræstation af fysik, når de kom på banen, de holdt sig ikke tilbage i nærkampe, og der var fuld skrald på alt, som foregik på banen. Kort sagt, så var der flere "Lasse Nielsen-typer" end "Emil Larsen-typer". I mine øjne så har vi måske 2-3 typer af den slags på holdet lige nu. Makrini og Grytebust synes jeg helt sikkert står for det, og jeg synes Tverskov har en snert af det også! Jeg vil have flere spillere med hår på brystet og på hagen, fremfor spillere, som slår op i banen og som ikke vil give alt i nærkampene.
Jeg væmmes ved fodbold, hvor man står og triller den frem og tilbage mellem midtstopperne og hvor alle vendinger spillerne foretager sig, når de modtager bolden, det er tilbage i banen, for at kunne spille bolden tilbage mod midtstopperne. Den gode træner formår, i mine øjne, at spille fodbold udfra de spillere, han har til rådighed. Hvor har spillerne deres spidskompetencer, og så placere dem der og udnytte disse kompetencer. Det virker lige nu som om, at spillerne ikke tør tage chancer, at de ikke tør lægge den aflevering, som skal til. Det vil sige, at samtlige spillere bliver ligegyldige boldflyttere. Samtlige serie 4-forsvarsspillere kan jo stå og spille bolden frem og tilbage som KEP gør med sin makker, det kræver nærmest ingen fodboldmæssige kompetencer. Hvorfor finder vi ikke forsvarsspillere, hvis spidskompetencer er at forsvare, og så lader andre spillere på banen om at drive den fremad?
En lille fodnote på den, det er også, at vi mangler bevægelse fra alle spillere fremme i banen: ingen løb i mod boldholder, næsten ingen løb i dybden. Så bliver det også enormt svært at spille bolden fremad.
En anden ting, som er fuldstændig fraværende i vores spil, er manglen på sammenhængende presspil. Vores hold leverer jo intet sammenhængende presspil på modstanderen. Enkelte spillere presser en gang imellem, men det er satme sjældent, at vi samlet som hold formår at levere et samlet pres over hele banen.
Da Horsens de lavede skudtræning under opvarmning, stod Bo Henriksen og jublede og gav den fuld gas og High fives til spillere når de scorede. I den anden ende stod Bredahl med hænderne i siden og virkede ligeglad om spillerne scorede eller ej. Vindermentalitet kontra ligegyldighed. Motivation kontra ligegyldighed. Jeg ved da godt, hvor jeg ville være mest motiveret, det er da hos den træner, som viser engagement og gejst, fordi det i sidste ende ville smitte af på mig.
Jeg synes ikke, at Kent Nielsen viser noget engagement, han virker ikke til at kunne gøre de rigtige ting på træningsbanen, fordi spillerne leverer ikke på banen. Hvis der bliver leveret ordenligt på træningsbanen, så bliver der også leveret bedre i kamp. Få nu en træner som kan få OB-dyder tilbage i truppen, en træner som kan motivere spillerne, som kan vise vejen i forhold til engagement, og som kan overføre ting fra træningsbanen til kamp!
Ja!
Leave a comment:
-
Du har fuldstændig ret! Savner Ove P..Oprindeligt indsendt af fissirul Se indlægAltså, det er jo ikke så fantastisk det, som foregår for tiden i OB, så det her bliver et indlæg med flere indskud til forskellige ting :).
Først, så synes jeg, at det flotteste og sjoveste fodbold, det er den form for fodbold, hvor man vinder kampe, så på det punkt, der fejler vi stort for tiden.
Så langt tilbage jeg kan huske, der har OB været en klub, som var svære at spille i mod, et hold man slog sig på, fordi det var en klub, som kæmpede med fysik og mandshjerte. Der var garanti for, at spillerne var 100% engageret i at give en kraftpræstation af fysik, når de kom på banen, de holdt sig ikke tilbage i nærkampe, og der var fuld skrald på alt, som foregik på banen. Kort sagt, så var der flere "Lasse Nielsen-typer" end "Emil Larsen-typer". I mine øjne så har vi måske 2-3 typer af den slags på holdet lige nu. Makrini og Grytebust synes jeg helt sikkert står for det, og jeg synes Tverskov har en snert af det også! Jeg vil have flere spillere med hår på brystet og på hagen, fremfor spillere, som slår op i banen og som ikke vil give alt i nærkampene.
Jeg væmmes ved fodbold, hvor man står og triller den frem og tilbage mellem midtstopperne og hvor alle vendinger spillerne foretager sig, når de modtager bolden, det er tilbage i banen, for at kunne spille bolden tilbage mod midtstopperne. Den gode træner formår, i mine øjne, at spille fodbold udfra de spillere, han har til rådighed. Hvor har spillerne deres spidskompetencer, og så placere dem der og udnytte disse kompetencer. Det virker lige nu som om, at spillerne ikke tør tage chancer, at de ikke tør lægge den aflevering, som skal til. Det vil sige, at samtlige spillere bliver ligegyldige boldflyttere. Samtlige serie 4-forsvarsspillere kan jo stå og spille bolden frem og tilbage som KEP gør med sin makker, det kræver nærmest ingen fodboldmæssige kompetencer. Hvorfor finder vi ikke forsvarsspillere, hvis spidskompetencer er at forsvare, og så lader andre spillere på banen om at drive den fremad?
En lille fodnote på den, det er også, at vi mangler bevægelse fra alle spillere fremme i banen: ingen løb i mod boldholder, næsten ingen løb i dybden. Så bliver det også enormt svært at spille bolden fremad.
En anden ting, som er fuldstændig fraværende i vores spil, er manglen på sammenhængende presspil. Vores hold leverer jo intet sammenhængende presspil på modstanderen. Enkelte spillere presser en gang imellem, men det er satme sjældent, at vi samlet som hold formår at levere et samlet pres over hele banen.
Da Horsens de lavede skudtræning under opvarmning, stod Bo Henriksen og jublede og gav den fuld gas og High fives til spillere når de scorede. I den anden ende stod Bredahl med hænderne i siden og virkede ligeglad om spillerne scorede eller ej. Vindermentalitet kontra ligegyldighed. Motivation kontra ligegyldighed. Jeg ved da godt, hvor jeg ville være mest motiveret, det er da hos den træner, som viser engagement og gejst, fordi det i sidste ende ville smitte af på mig.
Jeg synes ikke, at Kent Nielsen viser noget engagement, han virker ikke til at kunne gøre de rigtige ting på træningsbanen, fordi spillerne leverer ikke på banen. Hvis der bliver leveret ordenligt på træningsbanen, så bliver der også leveret bedre i kamp. Få nu en træner som kan få OB-dyder tilbage i truppen, en træner som kan motivere spillerne, som kan vise vejen i forhold til engagement, og som kan overføre ting fra træningsbanen til kamp!
Leave a comment:
-
Altså, det er jo ikke så fantastisk det, som foregår for tiden i OB, så det her bliver et indlæg med flere indskud til forskellige ting :).
Leave a comment:
-
Ja, med denne Drømme-Duo i spidsen glimter det af guld og englestøv.
Leave a comment:
Leave a comment: